Ga naar inhoud

Nieuwe bedrijfswagen: V40 of '1?


Jenkins

Welke wagen kiezen?  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke wagen kiezen?

    • Volvo V40
    • BMW Model Sport
    • BMW zonder Model Sport
      0


Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Ik mag voor 't werk een nieuwe bedrijfswagen kiezen. De lijst waaruit gekozen kan worden is relatief lang, maar ik heb voor mezelf uitgemaakt dat het zal gaan tussen een Volvo V40 of een BMW 1-Reeks. Graag jullie ongezouten mening :). Ik hou er rekening mee dat de Volvo een stuk krachtiger is, maar hij weegt dan ook bijna 200 kg meer. Kan z'n PK's dus wel gebruiken, lijkt me. Ik ga met beide auto's komende zaterdag rijden (thanks @Phil).

 

Ik heb ze allebei al verschillende keren door de configurator geduwd en dit is de manier waarop beide wagens uitgerust zouden kunnen worden:

 

1) Volvo V40 D3 Kinetic 110kw (150 PK) = maandelijkse opleg van 5.95

  • Light Pack
  • Bi-Xenon met adaptieve bochtenverlichting
  • LED daglichten
  • Zonder monogram
  • Onyx Black
  • Professional Pack
  • In stuurwiel geïntegreerde afstandsbediening
  • Park Assist achter
  • Cruise Control
  • Business Motion Pack
  • Audio bediening in stuurwiel
  • Sensus navigation
  • Sensus connect high performance geluidssysteem (Bluetooth, USB, MP3, AUX)

 

  • T-Tec Charcoal
  • Upgrade binnenverlichting
  • Verwarmbare zetels voor
  • Zonnebrilhouder
  • Centrale armsteun voor
  • Koffervloer in twee niveau's

2) BMW 116d Efficient Dynamics Edition 85kw (115 PK) = maandelijkse opleg van 8.53

  • Model Sport (met Sensatec)
  • Mistlampen
  • Multifunctioneel stuur
  • Cruise control met remfunctie
  • Park assist achter
  • Opbergpakket
  • Lichtpakket
  • Sportzetels
  • Spiegelkappen zwart
  • Sensatec
  • Business Pack Plus
  • Metaalkleur (Saphirschwarz)
  • Bluetooth
  • GPS Business

 

  • Zonder monogrammen
  • M-Sportstuur
  • Decoratieve lijsten Schwarz hoogglanzend icm Oxidsilber
  • LED Headlights

 

3) BMW 116d Efficient Dynamics Edition 85kw (115 PK) = maandelijkse opleg van 6.53

  • Business Pack Plus
  • Metaalkleur (Saphirschwarz)
  • Bluetooth
  • GPS Business
  • Comfort Pack Plus
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • High Beam Assist
  • Servotronic
  • Automatische airco
  • LED Headlights

 

  • Sportzetels
  • Sensatec
  • Hemelbekleding Anthrazit
  • Lichtpakket
  • M-Sportstuur (=multifunctioneel)
  • Zonder monogrammen
  • Decoratieve lijsten Acrylglas Schwarz icm Oxidsilber (dat kan volgens de online tool, maar de BMW configurator spreekt dat tegen...)

 

Bedankt voor jullie advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitcomfort in de gaten houden, ik weet niet hoe lang je ermee mag rijden, maar op langere ritten kan dat al eens meespelen. Neem wel de tijd om de zetel goed af te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nummer 2 met een zwarte dakhemel aub.

 

 

Maar eigenlijk zou ik gewoon een 118d halen met sportzetels, M-stuur en nog wat hele kleine opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En van zitcomfort steekt Volvo daar met kop en schouders boven. Bompa kan het weten.

 

Dat is idd mijn mening maar dat moet vooral J3nkins zelf ontdekken. Voor hetzelfde geld is hij tevreden met de zetels van de 1 en hecht hij meer belang aan de pluspunten van de 1. Ik leef in mijn auto dus dat is mijn grootste eis. Voor anderen kan dat anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ongeveer dezelfde keuze moeten maken, iets kleiner budget. Ben met d2 gaan rijden, is vlot genoeg vind ik. En leuke motor die 2 liter. Zou zelf wel nooit opleggen. 116d was slecht uitgerust en slechte stoelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd mijn mening maar dat moet vooral J3nkins zelf ontdekken. Voor hetzelfde geld is hij tevreden met de zetels van de 1 en hecht hij meer belang aan de pluspunten van de 1. Ik leef in mijn auto dus dat is mijn grootste eis. Voor anderen kan dat anders zijn.

Ik,heb geleerd dat je een oud en wijs man nooit mag tegenspreken. Bij deze.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De BMWs hebben wel de sportstoelen, die een heel stuk beter zitten dan de standaard keukenstoelen.

De EDEs zijn nu niet de meest aangename configuratie, ik vond de versnellingen nogal lang, waardoor er nogal wat moet geschakeld worden.

Moest er nu een 118d met de basis-opties vs de V40 dan zou den Duits mijn voorkeur krijgen, nu kies ik voor de Gentenaar.

Ik ga het hier ook nog eens zetten: de T-TEC is heel kwetsbaar, minder sterk en minder leder-achtig dan bv de Sensatec of de Artico.

Opleg is zo slecht nog niet: wat je betaalt, gaat af van je VAA, waardoor het je slechts de helft kost (en dan is die drie of vier euro per maand peanuts, als je een auto naar je goesting hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

M-Pack

LED-koplampen

Navi Business

En met resterend budget een 18D nemen, die EDE rijdt als een spons en 16D komt bij mij over als een astmapatiënt.

Sensatec vind ik geen meerwaarde, eventueel Navi Pro als budget het nog mogelijk maakt. Als je gebonden bent aan die EDE, dan kieskeurig voor de Volvo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt 118d met iets minder opties niet binnen bereik? Ik zie heel veel truut op de optielijst staan die ik qua meerwaarde véél lager inschat dan extra vermogen.

Basic 118d is al meteen eigen bijdrage van 3,5 euro per maand. Metaalkleur is verplicht, dus zit direct met een Business Pack en dus snel 15 euro per maand eigen bijdrage excl. BTW. En dan heb je nog geen sportzetels, sportstuur,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In basisprijs schelen ze 2000 euro. Je hebt toch veel meer dan 2000 euro aan opties op die 116d configs zitten?

Btw, die configurator... is dat een vaste prijs die daar uitrolt, of wordt daar nog een offerte op gemaakt? Ik wil maar zeggen, mijn 120d kwam in offerte €80 lager uit dan wat de configurator uitgekakt had.

Op de 116 kan ik voor ongeveer 3100 euro opties kiezen. Op de 118 voor 0 euro, direct opleg. Blijkbaar doet CO2 veel aan het optiebudget...

Prijs die de online tool berekent bevat al de fleetkorting, dus zou in principe vaste prijs moeten zijn. Dit weekend laat ik wel nog eens iets op papier zetten om dat te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid