Ga naar inhoud

Nieuwe bedrijfswagen: V40 of '1?


Jenkins

Welke wagen kiezen?  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke wagen kiezen?

    • Volvo V40
    • BMW Model Sport
    • BMW zonder Model Sport
      0


Aanbevolen berichten

115pk vs 150pk is in mijn ogen een no-brainer.

 

Ik rij nu met 116pk in mijn C-klasse rond, en miljaar dat gaat voor geen meter vooruit...

Ben blij dat ik niet hele dagen de baan op moet met dat kot, anders had ik met plezier mijn 190D terug gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zijn we in geheim genootschap op een duister zoldertje samengekomen met een paar forummers om deze delicate kwestie te bespreken. We hebben besloten dat je MOET die BMW kiezen.

 

Topic mag dus dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag beide wagens gereden.

De Volvo was een Cross Country exemplaar, maar wel met die D3-motor. Deed z'n job zeer baar behoren, maar ik vond het allemaal nogal steriel/zakelijk.

De BMW vond ik qua chassis/onderstel veel aangenamer, maar in sommige situaties voel je het verschil van een halve liter cilinderinhoud wel goed. Qua zitpositie vond ik de 1 ook de betere wagen. De driecilinder viel me eerlijk gezegd nog goed mee: draaide aan lager toerental dan ik verwachtte aan bepaalde snelheden en voelde niet nerveus aan.

Qua binnenruimte is de V40 iets ruimer, vooral in de koffer, maar het verschil was kleiner dan verwacht.

Twijf0ls!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone v40 zit iets lager, waardoor je een andere zitpositie zal aannemen.

Eens je de instellingen gevonden hebt, maakt een Volvo zijn legendarische zitcomfort wel waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Volvo. 

 

Staat een vergelijkende test van de 116d met enkele concurrenten. Staat daar in het groot geschreven :

 

Ook met deze kleine motor rijdt de 1-reeks bijzonder prettig en voelt hij vinnig aan. Vervolgens staat er bij de nadelen dat ie moeilijk herneemt en nukkig is bij lage toerentallen. Tja, wat is het nu?

 

Bij die multitest komt de 116d op de tweede plaats na de Mercedes A180d. Jammer dat ze de Volvo er niet bij hebben genomen.

 

Maar als de BMW u meer beviel tijdens de testrit dan is de conclusie wsl reeeds gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Volvo.

Staat een vergelijkende test van de 116d met enkele concurrenten. Staat daar in het groot geschreven :

Ook met deze kleine motor rijdt de 1-reeks bijzonder prettig en voelt hij vinnig aan. Vervolgens staat er bij de nadelen dat ie moeilijk herneemt en nukkig is bij lage toerentallen. Tja, wat is het nu?

Bij die multitest komt de 116d op de tweede plaats na de Mercedes A180d. Jammer dat ze de Volvo er niet bij hebben genomen.

Maar als de BMW u meer beviel tijdens de testrit dan is de conclusie wsl reeeds gemaakt.

Staat die test ergens online? Linkje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de geboden opties zeker de Volvo. Duidelijk meer pit + deftig geluidssysteem. Zo'n 16d bij BMW zou 'k niet hoeven.

 

Gezien de kwaliteit van beide navi-systemen (Volvo Sensus en BMW Business): kan je die niet laten vallen ten voordele van iets anders (of minder/geen opleg), of is de restwaarde daarvan zo goed dat je nauwelijks uitspaart? (Misschien is 't verplicht, zelfs.) Met een deftige smartphone en Waze ben je m.i. beter bediend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lollig. Ze stemmen hier tegen de BMW. Maar sls je met iets anders toekomt, wordt je voor pauper uitgemaskt :lolz:

Word je

Je moest blij zijn dat hier ook eens zonder oogkleppen gestemd wordt, 18 tegen 1.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Word je

Je moest blij zijn dat hier ook eens zonder oogkleppen gestemd wordt, 18 tegen 1.

 

Klopt. Was zodanig verschoten van de resultaten dat ik ernaast klopte op mijn keyboard :lol:

 

Ik ga deze hier even opslaan voor de volgende die hier nog es komt uitleggen dat je absoluut een BMW moet kiezen boven een Volvo die veel meer waarde voor je geld biedt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Opleg voor T-TEC zou ik persoonlijk niet doen. Verschil met standaard is heel klein. Dan zou ik gaan voor Winter Pack met regensensor of nog iets laten vallen en een 17" eronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze poll is toch een no brainer ?

 

Een auto met 150 pk een een mooi koppel tov een bmw, die je echt door zijn versnellingen moet jagen om iets vooruit te komen. en dan heb ik t nog niet gehad over zitcomfort. De enige reden, die je kan bedenken, om de bmw te kiezen is toch voor het (ingebeelde) status van de propeller op de neus :)

 

ja, ik heb ruime ervaring met beide, en zo een 116d, daar word ik niet bepaald gelukkig van. Zo een goedzittende, goed marcherende volvo met goeie speakers, daar kan ik me toch veel beter in vinden ...

 

Ik ben indertijd zelf een kale 116d M pack naar een knap uitgeruste v50 d2 gegaan en eerlijk: het enige wat ik miste waren de looks. voor de rest was de volvo de betere firmawagen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jagen?

 

Wschl ook nog eens belachelijke lange spreiding van de bak.

 

Ewel ja, je zit constant in de pot te roeren.

 

Op de autosnelweg, en inhaalmanoevre placeren? Anticipatie en dat kot in 4e rammen  :lol:  En toen ging het een beetje vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de autosnelweg, en inhaalmanoevre placeren? Anticipatie en dat kot in 4e rammen  :lol:  En toen ging het een beetje vooruit.

 

Is met mijn 116i ook. Die versnellingen zijn zo belachelijk lang. Ding trekt tot 6000rpm maar je zit constant in de 2k-3k rpm range te rijden. Echt irritant. En als je dat ding wat in toeren wil houden is die gear indicator constant aan het zagen van "3 vitessen opschakelen BITTE!". Zou een 20% kortere eindoverbrenging in moeten om goed te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid