CharlesV 4.378 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Viel me ook op. Duimpje naar beneden trouwens voor alle mensen die ervoor gezorgd hebben dat pjh gaat mogen toesteken aan zijn rit Toesteken in de zin van? Quote
3000 1.080 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 De colonne met 3x Megane RS en een TTRS hebben daar ook even ruzie gehad met een local met een Toyota RAV4 (?) die van z'n hof reed ofzo? Ik was er van overtuigd dat er een ongeluk gebeurd was, maar was gelukkig niet zo. Die kerel liep wel hitsig, moet serieus geschrokken zijn, heb er even tegen rustig tegen gepraat want stond klaar om de politie te bellen geloof ik Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Ben je met de TN gegaan? Wat is een TN? Quote
Glenn 138 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Wat is een TN? Mercedes TN, de voorloper van de sprinter [emoji4] Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Toesteken in de zin van? Centen. Meer moeten uitgeven dan wat je ontvangt. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Duimpje naar beneden trouwens voor alle mensen die ervoor gezorgd hebben dat pjh gaat mogen toesteken aan zijn rit Centen. Meer moeten uitgeven dan wat je ontvangt. Als je A zegt moet je ook B zeggen hé 't was uitverkocht dus hoe kan je dan boos zijn op bepaalde mensen Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Duimpje naar beneden trouwens voor alle mensen die ervoor gezorgd hebben dat pjh gaat mogen toesteken aan zijn rit Wablieft? Zijn er dan mensen die niet betaald hebben? Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Centen. Meer moeten uitgeven dan wat je ontvangt.Ik versta ook wel wat toesteken betekent.. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Mercedes TN, de voorloper van de sprinter [emoji4] Cool. Zou goeie keuze zijn. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Mensen die bij de inschrijving aanduiden dat ze 's middags en / of 's Avonds gaan blijven eten, pjh die bijgevolg tafels reserveert, maar uiteindelijk blijft niet eens de helft van die mensen eten. Op een dag als gisteren is dat een zware deuk voor de inkomsten van dat restaurant. En wie mag uiteindelijk die put vullen? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Mensen die bij de inschrijving aanduiden dat ze 's middags en / of 's Avonds gaan blijven eten, pjh die bijgevolg tafels reserveert, maar uiteindelijk blijft niet eens de helft van die mensen eten. Op een dag als gisteren is dat een zware deuk voor de inkomsten van dat restaurant. En wie mag uiteindelijk die put vullen? Mja in PJH zijn plaats zou ik mij daar zelf niet aan riskeren hoor. Je kan mensen niet vertrouwen op hun woord. Genoeg ondervonden met m'n eigen rondrit. Vooraf betalen of voorschot vragen is het enigste wat zekerheid biedt Maar inderdaad zeer jammer voor PJH, de namen mogen hier publiekelijk gepost worden want het was tenslotten een AM-only editie Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Na de rit samen nog iets eten is de max. Frietjes met @@Mayonaise? I would! Mensen die bij de inschrijving aanduiden dat ze 's middags en / of 's Avonds gaan blijven eten, pjh die bijgevolg tafels reserveert, maar uiteindelijk blijft niet eens de helft van die mensen eten. wow dat is wel behoorlijk Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Dat klopt! Ik had ook een tafel gereserveerd, maar heb er toch niet gegeten. Aangezien ik later ben aangekomen dan ik verwacht had (jumping van de dochter nog 's morgens), hebben we onderweg een broodje gekocht en dat snel verorberd. Shame on me! Als hier kosten aan vasthangen, mag PJH mij dat laten weten, en zal ik dat vergoeden. Juist is juist. 3 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 En dan moet er daar nog eens gegeten worden. Voor hetzelfde geld willen ze geen plaatsen meer vrijhouden. Voorschot vragen is altijd het beste blijkt alsmaar meer. Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Dat klopt! Ik had ook een tafel gereserveerd, maar heb er toch niet gegeten. Aangezien ik later ben aangekomen dan ik verwacht had (jumping van de dochter nog 's morgens), hebben we onderweg een broodje gekocht en dat snel verorberd. Shame on me! Als hier kosten aan vasthangen, mag PJH mij dat laten weten, en zal ik dat vergoeden. Juist is juist. Netjes. Aan de andere kant, als PJH een overeenkomst heeft waarbij het restaurant een bepaalde omzet moet binnenhalen, van wie dan ook, dan moet PJH zijn blootstelling indekken. Op voorhand deelnemers laten betalen dus. "Protect the downside". Daarenboven, hobby of niet, ik vind dat hij daar mag aan verdienen, laat staan toesteken. Het inschrijvingsgeld lijkt me wel erg laag. 2 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Netjes. Aan de andere kant, als PJH een overeenkomst heeft waarbij het restaurant een bepaalde omzet moet binnenhalen, van wie dan ook, dan moet PJH zijn blootstelling indekken. Op voorhand deelnemers laten betalen dus. "Protect the downside". Daarenboven, hobby of niet, ik vind dat hij daar mag aan verdienen, laat staan toesteken. Het inschrijvingsgeld lijkt me wel erg laag. Bwah, 25 euro is toch genoeg voor een rondrit? Maar voor mij mag er eerlijk gezegd gewoon afgesproken worden op een parking zoals vroeger. T'is sympathiek dat @@PJH probeert een All-in-1 formule met eten probeert aan te bieden, maar: 1. Dat is waarschijnlijk redelijk wat organisatie geweest om daar bij de Boshoeve te kunnen reserveren. 2. Zoals net aangekaart een groot risico want zeggen =/= doen. 3. De rondrit ging normaal starten om 13u en is pas kunnen starten om 13u40. 4. De parking stond reeds vol met auto's van andere mensen die daar aten. Het is leuker als de wagens samen konden staan en dat iedereen daar bleef zodat er wat gebabbeld kan worden bij de auto's. m.a.w. een hoop stress en miserie voor PJH waar hij zich naar mijn mening niet moet aan wagen. Gewoon broodje vreten en gaan raggen, keep it simple. T'is al genoeg werk om zo'n rit samen te steken. 2 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 en om te eten na de rit hebben we nog steeds de BBQ's van de ARD he Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Maar voor mij mag er eerlijk gezegd gewoon afgesproken worden op een parking zoals vroeger. T'is sympathiek dat @@PJH probeert een All-in-1 formule met eten probeert aan te bieden, maar: Dat is gebaseerd op wensen die naar boven kwamen na zijn enquete. Het was perfect mogelijk om daar niets te eten, het is alleen zéér jammer als mensen een tafel reserveren en dan gewoonweg hun kat sturen. En dan zijn er nog mensen die niet beschaamd zijn om daar ter plaatse blikjes of broodjes op te drinken/eten op dat terras... 3 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Bwah, 25 euro is toch genoeg voor een rondrit? Maar voor mij mag er eerlijk gezegd gewoon afgesproken worden op een parking zoals vroeger. T'is sympathiek dat @@PJH probeert een All-in-1 formule met eten probeert aan te bieden, maar: 1. Dat is waarschijnlijk redelijk wat organisatie geweest om daar bij de Boshoeve te kunnen reserveren. 2. Zoals net aangekaart een groot risico want zeggen =/= doen. 3. De rondrit ging normaal starten om 13u en is pas kunnen starten om 13u40. 4. De parking stond reeds vol met auto's van andere mensen die daar aten. Het is leuker als de wagens samen konden staan en dat iedereen daar bleef zodat er wat gebabbeld kan worden bij de auto's. m.a.w. een hoop stress en miserie voor PJH waar hij zich naar mijn mening niet moet aan wagen. Gewoon broodje vreten en gaan raggen, keep it simple. T'is al genoeg werk om zo'n rit samen te steken. Was zo ongeveer exact hetgeen ik hem vertelde. Maar dat doet niets van de rest af natuurlijk. Pjh wilt gewoon de perfecte ervaring geven aan iedereen. Daarom ook die enquetes achteraf waarin hij luistert naar de wensen van de deelnemers. Quote
Populair bericht PJH 21.018 Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Populair bericht Geplaatst: 4 april 2016 Bon, gezien de kat nu toch uit de zak is, toch eventjes reageren en uitleggen hoe en wat, voor het verhaal een eigen leven gaat beginnen leiden. Ik probeer altijd transparant te zijn, dus ook nu moet dat imo kunnen. Mijn weekend zoals het zich afspeelde: Vrijdag rond de middag ben ik vertrokken om een verkenning te gaan rijden. Het was prachtig weer, alles ging super, de sfeer zat er dik in. Ik had net een grote aanpassing gedaan aan de route (laatste 50km opnieuw gedaan, wegens niet 100% PJH-approved), en ook die leek bijzonder goed mee te vallen. Maar zoals altijd, moest er iets tegen gaan -> wegenwerken. Ze waren de berm van een klein baantje aan het opengooien om daar een kabel te trekken... op een Vrijdag rond 15.00 moeten die mannen niet op terras zitten? Lichte stress dus, want ik kon een deel herbeginnen, op minder dan 48 uur voor de rit. Uiteindelijk was de aanpassing klein, dus dat viel wel mee. 's avonds moest ik dan nog communiefoto's gaan maken van een familielid, dus geen tijd om dan opnieuw te rijden. Op zaterdag dan opnieuw testen, en opnieuw heb ik iets kleins moeten aanpassen (op de plaats van de foute straatnaam in het roadbook trouwens). In de erg late namiddag dan de roadbooks klaar gemaakt voor print, en deze verzonden naar onze sponsor wax-it om het allemaal te drukken. Dat is in totaal zo'n 600 pagina's, dus ook daar kruipt nog wat werk in. Eerst nog naar familie, en dan naar wax-it 's avonds rond 22.30 om alles op te halen. Dan beginnen knippen en nieten tot plots om 02.00 het noodlot toesloeg -> de nietjes waren op, en die die ik gekocht had pasten niet in mijn madam haar nietjesmachine Zondag dan vroeg opstaan, alles klaar maken met een andere nietjesmachine, en dan naar de boshoeve om het terras klaar te zetten, alles te ordenen en iedereen te ontvangen. Van zodra iedereen op de juiste plaats was, begonnen aan de briefing. Ik had het zelf niet door, maar ik was achteraan blijkbaar moeilijk te horen. Een jammere zaak want de briefing is toch wel belangrijk. Gelukkig kennen de meeste mensen het concept al, dus een groot drama was het uiteindelijk niet. Vervolgens begonnen met roadbooks uitdelen, en daarna kon iedereen vertrekken. Dan is het een beetje scheef gelopen. Ik was nog het terras aan het opruimen, en de zaakvoerder kwam reeds op mij afgestapt om te melden dat ik mijn afspraken niet na ben gekomen. Ik had namelijk een reservatie gedaan voor X-aantal personen, en minder dan de helft daarvan heeft iets gegeten. Dat klinkt als 'no big deal', maar als ik zeg dat we met een grote groep komen, dan schakelt hij natuurlijk wel meer personeel in, geeft hij ons zijn beste plaatsen, en moet hij anderen weigeren omdat het 'volzet' is. Voor de zaakvoerder is dat financieel dan ook echt een groot risico, en daarom vroeg hij me op voorhand of ik aan x-aantal reservaties ging komen of niet. Ik had wel reservaties, maar die bleken dan toch niet uit te komen -> not good. Bij het opruimen hebben we dan ook nog blikjes gevonden, en dan was het hek natuurlijk helemaal van de dam. wat ik voor de volle 110% begrijp. Enigszins aangeslagen dan maar vertrokken richting tussenstop, waar het weer goed was, iedereen vrolijk was, er geen problemen waren en het enthousiasme duidelijk aanwezig was. Ik had voor de tussenstop eigenlijk de reservatie binnen gedaan, omdat het weer de laatste dagen erg twijfelachtig was, maar we mochten uiteindelijk toch buiten plaats nemen wat de sfeer zeker ten goede kwam. Er werd gedronken, gelachen en mensen kwam me toen al feliciteren met de route, ook al hadden ze er nog maar 90km van gezien. Een duidelijk teken dat het goed zat. Rond 16.45 de laatste deelnemer zien vertrekken, de rekening voldaan, felicitaties gekregen van de zaakvoerder en dan terug naar de boshoeve, met tegenzin. Ik wist immers al dat ik de cijfers niet meer ging halen voor die avond ook, waardoor je uit schaamte eigenlijk je hoofd al niet meer wil laten zien. Maar bon, the show must go on. Aangekomen bij de boshoeve, en ik werd al direct 'welkom gegeten' met de vraag of ik volk bij had die honger had. Leuk is anders, maar opnieuw, ik heb daar begrip voor. Uiteindelijk zijn er nog vrienden die niet ingeschreven waren nog komen eten, speciaal om mijn vel te redden. In tijden van nood zijn er dus toch altijd die willen helpen, wat ik werkelijk super vind gezien ik ook zo in elkaar steek. Uiteindelijk waren met 20, van de gereserveerde 32. De schade was dus niet zo groot als 's middags, maar ook nu scoorde ik dus niet echt goeie punten. Bij afscheid van mijn gasten kwam de zaakvoerder ons ook achterna om me nog eens publiekelijk te laten weten dat hij niet genoeg volk over de vloer had gekregen. Ik was sowieso al van plan om hem nog eens apart te nemen om het uit te leggen, maar nu was de moed ver te zoeken. Maar bon, zure appels bijten doe ik quasi dagelijks, dus terug naar binnen. Uiteindelijk om 22.30 de boshoeve verlaten na een fameuze preek, maar hij leek wel te kalmeren wanneer ik begrip toonde voor de situatie. Ik kan immers perfect begrijpen dat hij redelijk wat verlies heeft geleden, en dat als je dan nog blikjes vind op je terras je al helemaal niet gelukkig bent gezien dat er op wijst dat iemand een tafel inneemt om er dan zijn eigen drinken op te drinken. Ik beschouw het als leergeld. You win some, you lose some. Uiteindelijk is het ook gewoon mijn fout, dus dan ga ik dat probleem ook zo goed mogelijk trachten op te lossen. Voor de suggesties komen, mijn visie op wat er is fout gelopen: - De keuze op de website om een tafel te hebben, komt denk ik niet bindend over omdat er geen extra geld gestort dient te worden. Ik vermoed dat mensen het zien als een soort animo-check, ipv echt een vastgelegde reservatie. - Ik denk ook dat velen het al vergeten waren, gezien ze 2 maand terug snel snel hun formulier hebben ingevuld om te kunnen deelnemen. Wat ga ik daar aan doen: - Voor de editie van 15 mei een mail sturen naar iedereen die aangaf een reservatie te willen, met daarin de gerechten die ik gisterenavond moest vastleggen, en hun prijs. Daarna kunnen ze dan kiezen wat ze willen, en het op voorhand betalen. Zo is de boshoeve zeker van wat ze in huis moeten hebben, en ben ik ook ingedekt. Ik vermoed dat iedereen dat wel zal begrijpen. Sowieso moet ik alles op voorhand betalen voor de volgende editie, zodat dit niet meer voorvalt. Ik heb daar begrip voor, dus ik neem het risico op mij. - Ik ga extra drankbonnen in mijn roadbook steken voor aan de start, zodat er daar gedronken wordt door iedereen. Pech voor mij, maar dat ben ik de zaakvoerder nu wel verschuldigd. Hij heeft ons zijn beste plaats gegeven, vriendelijk en snel bedient en alles was in orde. Die kerel verdient dat. Je gaat immers ook niet naar de dealer om een - De briefing zal doorgaan op de parking, zodat we de rest niet te hard storen, en ik hoorbaar ben boven het overige lawaai (muziek, mensen die praten enz) Ik moet vooral nog een beetje leren hoe je zaken moet doen. ik ben geen professionele organisatie, maar probeer dat wel te zijn. Ik steek daar energie in, en ik haal daar mijn plezier uit om te zien dat iets lukt. Maar soms gaan dingen ook tegen, c'est la vie. Ik heb bij inschrijving willen goed doen, door geen meerprijs te rekenen zodat jullie nog konden kiezen wat jullie gingen eten op het moment zelf. Dat is niet gelopen zoals ik het in mijn hoofd had voorzien. Ik zoek de fout dus bij mezelf, en daarom neem ik ook niemand iets kwalijk. Ik kijk al uit naar jullie foto's, want ik weet zeker dat er met het goeie weer en de prachtige locaties en wegen jullie zeker wel eens gestopt hebben om rond te kijken ook. 18 Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Die kerel van de boshoeve heeft buiten proportie gereageerd. 2 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Geplaatst: 4 april 2016 Bwah, 25 euro is toch genoeg voor een rondrit? 1. Dat is waarschijnlijk redelijk wat organisatie geweest om daar bij de Boshoeve te kunnen reserveren. 2. Zoals net aangekaart een groot risico want zeggen =/= doen. 3. De rondrit ging normaal starten om 13u en is pas kunnen starten om 13u40. 4. De parking stond reeds vol met auto's van andere mensen die daar aten. Het is leuker als de wagens samen konden staan en dat iedereen daar bleef zodat er wat gebabbeld kan worden bij de auto's. m.a.w. een hoop stress en miserie voor PJH waar hij zich naar mijn mening niet moet aan wagen. Gewoon broodje vreten en gaan raggen, keep it simple. T'is al genoeg werk om zo'n rit samen te steken. 25 euro is niks, als ik naar vergelijkbare rondritten kijk. Maar ik ben het wel met je eens. Ik ben er destijds mee begonnen uit frustratie omdat ik de poen niet had om deel te nemen aan rondritten van 100+ Euro, die hun geld niet waard waren (qua rijden). Borderrun bvb is echt om te huilen, en toch is dat volzet aan een hoge prijs. Maar, als we realistisch zijn, wat heb je vandaag nog voor 25 euro? Al eens naar de cinema geweest met 2? Al eens op café geweest met 2? Al eens naar de kermis geweest met 2? Jij en je passagier hebben een hele dag vermaak gehad, voor 12,5 euro per persoon. Om dat tot stand te laten komen ben ik meer dan 100 uur bezig geweest, heb ik meer dan 1500km gereden tot het perfect was, neem ik een risico om dat samen te steken, en probeer ik dan ook nog om alles naar wens te laten verlopen. 25 euro is imo echt niet veel geld, dat zie je ook aan de snelheid waarmee het volzet is. Als je denkt dat ik daar in normale omstandigheden rijk van zou worden, dan ben je echt mis. Maar voor mij draait het niet echt om geld, ik doe dat gewoon graag. Ik steek dat graag samen, ik vind het leuk als mensen een zalig dagje hebben waar ze nog lang over praten, ik vind het super als ik zie dat mijn werk ook effectief een hoop mensen op de been brengt omdat ze er WILLEN bij zijn. Dat is voor mij het belangrijkste, al zou het natuurlijk wel tof zijn als je er ook wat aan overhoudt Wat de andere puntjes betreft, ja het is een hele organisatie om binnen te geraken bij een restaurant. Ik heb dat vroeger nooit gedaan omdat ik dat niet wou, maar ik zie er het nut wel van in. Er is een toilet, sommigen komen van ver en hebben honger, het is er niet duur om te eten en de kwaliteit is goed, als het regent kunnen we binnen, ... het bied ons een hoop voordelen, en het is leuk als je achteraf in groep samen kunt eten en napraten, kennis maken met elkaar enz enz. Dat is op een parking iets lastiger. Sorry dat we 40 min te laat begonnen zijn, ik zal er op letten de volgende keer. Ik heb er ook een hekel aan als dingen niet lopen zoals ze geplanned zijn. Maar bon, op naar de Ardennenrit. Al ben ik nog niet zeker dat ik de startplaats ga behouden zoals het nu geplanned is 7 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Geplaatst: 4 april 2016 Die kerel van de boshoeve heeft buiten proportie gereageerd. Bwa, ik vond het niet proper om mij min of meer af te maken waar 20 man bij staat. De mensen hun reactie was er ook naar, en ik denk niet dat dat nog klanten gaan worden nu. Maar ik begrijp hem, ik zou in zijn plaats ook niet vrolijk zijn Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Misschien willen de deelnemers een extra bijdrage storten om toch minstens je verliezen te compenseren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.