Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Oh, en @@PJH, gewoon een Garmin GPS kopen geschikt voor motorfietsen. Die hebben goeie tracking en je kan er ook eenvoudig routes mee maken, genereren en afrijden. Dan moet je niks nameten en andere analoge brol die je nu doet. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 23 mei 2016 Auteur Geplaatst: 23 mei 2016 too late, net een XGPS160 gekocht. Was oorspronkelijk aangekocht om samen met Harry's Laptimer te gebruiken, want mijn laatste rondje BTG was 22km lang lang leve onnauwkeurigheid. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Oh, en @@PJH, gewoon een Garmin GPS kopen geschikt voor motorfietsen. Die hebben goeie tracking en je kan er ook eenvoudig routes mee maken, genereren en afrijden. Dan moet je niks nameten en andere analoge brol die je nu doet. Kan je ook met Garmin Oregon/Montana/... Ik vermoed ook met bepaalde auto GPS systemen van Garmin? Dit weekend nog foutloos 170 km (waarvan toch wel 140 offroad) genavigeerd in de ardennen. (met een oude Garmin Oregon 450, met topografische kaarten/stafkaarten) Leuke aan zo een multi purpose gps is dat je geen 12v nodig hebt. 2 oplaadbare AA batterijen gaan zo ongeveer 10 uur mee. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Een GPS compatibel met Basecamp. Ik ben meer bekend met de moto-GPS'en, maar die modellen die jij opnoemt zullen ook werken. De nuttige GPS-modellen worden meer en meer beperkt tot offroad of waterdichte motorfiets-modellen. De rest wordt vervangen door smartphones en navigatie-apps... Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 23 mei 2016 Auteur Geplaatst: 23 mei 2016 Kent er iemand eigenlijk een tool die je de afstand kan tonen tussen 2 punten op een kml file? Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Kent er iemand eigenlijk een tool die je de afstand kan tonen tussen 2 punten op een kml file? Basecamp kan dit perfect met een gpx. Best even converteren via http://www.gpsbabel.org/. In principe kan je met Google Earth ook uit te voeten met een kml, maar iets minder handig. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Dit is wat Basecamp kan met je opgenomen track: Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Hier de ardennenrit track van vorig jaar in Basecamp: Hier de ardenennrit route van vorig jaar in Basecamp: Zoals je ziet, alle gegevens om je bolleke-pijl route te maken zitten erin. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 idd PJH, basecamp eens downloaden/installeren. Vervolgens kaart downloaden van openstreetmap (prima voor jouw gebruik, voor mijn offroad gebruik komt dat iets te kort en daarvoor heb ik ook nog topografische kaarten). http://garmin.openstreetmap.nl/ Dan kan je uw gelogde data mooi bekijken/verwerken/aanpassen. Je kan eens proberen werken met GPS apps zoals track navigator om dan de track terug te rijden ofzo, maar daar heb ik geen ervaring mee. Voor mij is een GSM gebruiken als navigatie tool geen optie (te beperkte batterij duur, niet sterk genoeg, niet leesbaar in zon,...). Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 track navigator is super, je rijdt naar de startlocatie en vandaar kan je de route met gesproken navigatie rijden. Wat ik doe is de route opnemen via de ridewithgps app en deze kan je dan ook op hun site bezien en daarna exporteren zodat deze in track navigator kan worden afgespeeld. Je hebt ook apps als Orux Maps die dat kunnen maar is niet zo gebruiksvriendelijk Quote
Parsifal 4.572 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Bon... Vandaag een brief binnengekregen dat ik naar de politie moet gaan voor mijn rijverbod... Is 5 weekends, te beginnen vanaf volgend weekend. Ik kan dus onmogelijk rijden tijdens de Ardennenrit... Indien er iemand is die mijn plaats zou willen overnemen. Let me know. @@TCT sorry makker, ik dacht niet dat ze dat papier zo snel gingen opsturen 1 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 How on earth heb jij een snelheidsovertreding begaan waardoor je je rijbewijs kwijt bent, meneer 'ik fiets'? Btw gefeliciteerd met de verjaardag van je oudste spruit Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Bon... Vandaag een brief binnengekregen dat ik naar de politie moet gaan voor mijn rijverbod... Is 5 weekends, te beginnen vanaf volgend weekend. Ik kan dus onmogelijk rijden tijdens de Ardennenrit... Indien er iemand is die mijn plaats zou willen overnemen. Let me know. @@TCT sorry makker, ik dacht niet dat ze dat papier zo snel gingen opsturen Ik neem ze even onder voorbehoud. Ik kijk snel even mijn agenda na. @@Parsifal EDIT : Ik neem ze, stuur me maar je rekeningnummer in PM 1 Quote
Parsifal 4.572 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 How on earth heb jij een snelheidsovertreding begaan waardoor je je rijbewijs kwijt bent, meneer 'ik fiets'? Btw gefeliciteerd met de verjaardag van je oudste spruit 90 gereden in de tunnels van Brussel om 23.30... Zware crimineel hé Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 26 mei 2016 Auteur Geplaatst: 26 mei 2016 Ook 1 plaats vrij via de website vandaag 1 Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Ik had het gezien op de site, dagelijks de site bekijken werpt zijn vruchten af... Ik ben ingeschreven, straks betalen en een copiloot zoeken. (Of babysit zodat de vrouw mee kan :-) ). Toch merci voor de tip @@CharlesV Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 90 gereden in de tunnels van Brussel om 23.30... Zware crimineel hé Flitsen ze ooit in die tunnels? Quote
Gast wooter Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Flitsen ze ooit in die tunnels? Meestal op de uitrit. Zo al gezien bij uitrit wettunnel en louisatunnel. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Maar hey, niet te snel is dik okay! :D Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Ik had het gezien op de site, dagelijks de site bekijken werpt zijn vruchten af... Ik ben ingeschreven, straks betalen en een copiloot zoeken. (Of babysit zodat de vrouw mee kan :-) ). Toch merci voor de tip @@CharlesV Juist betaald :-).Nu nog zien dat ik op tijd men nieuwe koppeling kan steken, nieuwe uitlijn bouten en laten uitlijnen... :-) Komt in orde. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 29 mei 2016 Auteur Geplaatst: 29 mei 2016 Het is weer eens weekend geweest..... DUS: ARD Begon allemaal zeer goed, mooi weer droog wegdek, niet te druk op de weg. Ideaal Helaas, ook wat nieuwe borden ontdekt op de route die er vorig weekend niet stonden.... Maar: ik ben er geraakt en dit keer zonder extra verkennen, dus ik weet nu ook hoe lang de rondrit duurt, en hoe lang hij precies is. Ik heb blijkbaar overdreven Dus vandaag mijn tijd gestoken in nota's verwerken en proberen de route wat in te korten. Het is een mooie kleurboek geworden Op naar volgend weekend ^^ 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.