Ga naar inhoud

AM ONLY - Ardennenrit - 19/06/2016

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een opmerking over weer aanpikken wanneer ge van de weg afgeweken zijt. Op de roadmap staan straatnamen als herkenning, dus daar kunt ge naartoe als ge de weg kwijt zijt/moest omrijden/een stuk afsnijdt. Maar stel dat ge een aanwijzing hebt van de aard "Draai linksaf de Rue Machin op en volg die 1km lang". De maker van het roadbook denkt dan 'hiermee help ik de verloren schaapjes weer op de goede weg'. Ge rijdt dan naar de Rue Machin toe en tracht weer te volgen, maar 1km vanaf waar en in welke richting en in welke gemeente? Als ge aanknopingspunten maakt(en ik ben helemaal voor) is het leuk als ze ook echt werken. Dat heb ik gemerkt toen ik een ardennenrit deed in uitgesteld relais en moest omrijden. De draad weer oppikken was moeilijk.

Dat kan ook een keuze zijn natuurlijk, hints geven ipv duidelijke aanknopingspunten.Ik zeg het maar in geval het helemaal geen bewuste keuze was.

Geplaatst:

Mag ook niet te makkelijk worden hé, verkeerd rijden is terugkeren naar laatste punt waar je goed zat :D

Geplaatst:

Dat heb ik gemerkt toen ik een ardennenrit deed in uitgesteld relais en moest omrijden. De draad weer oppikken was moeilijk

Een terechte opmerking, maar.... een beetje zoeken is voor mij soms deel van de fun. Het is een navigatieproef zodat het voor de bijrijder ook tof blijft. Bovendien kan ik nooit garanderen dat je een rit kunt rijden op een later tijdstip. Er zijn immers zo veel zaken die kunnen veranderen op korte tijd (wegenwerken enz). De namen staan er trouwens enkel in als herkenningspunt, het is niet de bedoeling dat je die ook effectief gebruikt tijdens de rit want de symbolen alleen is in theorie altijd voldoende om aan de finish te geraken.

MAAR: ik snap je comment, en probeer daar sinds dit jaar ook al rekening mee te houden. Sinds 2016 probeer ik:

- Dorpen te vermelden bij de straatnaam (zeer arbeidsintensief dit)

- 2 elkaar opvolgende straatnamen te vermelden waar mogelijk, zo kun je altijd zien in welke richting je moet rijden

- Enkel straatnamen te vermelden die je ook effectief kunt aflezen. Je hebt er immers niks aan om in je symbool DRIFTWEG te zien staan, als het bordje ontbreekt :) dat zorgt enkel voor verwarring. Ook daarom heb ik veel en intensieve verkenningen ;)

Ik ben er dus wel mee bezig om mijn proces altijd beter en beter te maken en apprecieer dan ook je input :) of het altijd in de praktijk haalbaar is, dat is natuurlijk een andere vraag.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ja ik heb een auto :)

Met wie moet ik mijn schuld hier nu regelen?

Geplaatst:

Ja ik heb een auto :)

Met wie moet ik mijn schuld hier nu regelen?

Ik stuur je pm met rekening nummer en @@PJH wil jij mijn entry in de lijst updaten met Fuel en zijn foorkraam ?
Geplaatst:

Done

Geplaatst:

Moet fuel dan meerijden met de kappersgroep?

Geplaatst:

Ik ben er dus wel mee bezig om mijn proces altijd beter en beter te maken en apprecieer dan ook je input :) of het altijd in de praktijk haalbaar is, dat is natuurlijk een andere vraag.

Ik zie het als een evenwicht: bij een korte rit mag er meer gezocht worden dan bij een lange. In dit geval wilt ge ook bij een lange rit dat de meesten in een bepaald interval binnenkomen om aan tafel te gaan.

In dit geval is er ook wat eigenbelang: als ik zonder copiloot rij heb ik graag dat de weg simpeler te vinden is.

Geplaatst:

In dit geval is er ook wat eigenbelang: als ik zonder copiloot rij heb ik graag dat de weg simpeler te vinden is.

Download je dan niet beter één of andere GPS track?

Geplaatst:

Download je dan niet beter één of andere GPS track?

Houdt gij u nu maar met uw serverkes bezig.

Straks 16 inchers terugzetten. Da's mijn standaard en het scheelt in kost van banden.

Geplaatst:

Moet fuel dan meerijden met de kappersgroep?

Met de groep "puristenwagens", samen met BMWMB.

Geen turboblazers met fake sound, versnellingsbakken voor jeanetten en overgewicht welkom  B)

Geplaatst:

Geen turboblazers met fake sound, versnellingsbakken voor jeanetten en overgewicht welkom  B)

tjah dan zal het vlees op zijn tegen je er bent hoor :D

Geplaatst:

tjah dan zal het vlees op zijn tegen je er bent hoor :D

Snap ik wel.

Zo een kar is niet gemaakt om veel bochten te pakken. Hard rechtdoor van A naar B is idd de best keuze met zo een voertuig.

Geplaatst:

Moet je ook niet kunnen tiphielen om in dat groepje te mogen?

MyzN6Pl.jpg

Geplaatst:

Snap ik wel.

Zo een kar is niet gemaakt om veel bochten te pakken. Hard rechtdoor van A naar B is idd de best keuze met zo een voertuig.

Oei, je verstaat me duidelijk niet maar het is je vergeven. We spreken na de BBQ wel nog eens :)

Geplaatst:

Bij een treintje hang ik nog liever achteraan te yoyoën dan in het midden. Dat geeft mij de kans om in de bochten wat rapper dan gemiddeld te gaan en in de rechte stukken wat trager. Al ken ik natuurlijk dat gemiddelde hier niet.

Geplaatst:

Houdt gij u nu maar met uw serverkes bezig.

Straks 16 inchers terugzetten. Da's mijn standaard en het scheelt in kost van banden.

ze-na-toch-gewoen-kalm.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

@@BMWMB rijdt liever alleen tijdens de rit

Geplaatst:

Bij een treintje hang ik nog liever achteraan te yoyoën dan in het midden. Dat geeft mij de kans om in de bochten wat rapper dan gemiddeld te gaan en in de rechte stukken wat trager. Al ken ik natuurlijk dat gemiddelde hier niet.

Haha gij gaat verschieten denk ik. :D
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Geen turboblazers met fake sound, versnellingsbakken voor jeanetten en overgewicht welkom B)

Welgekomen bij de MX-5 trein!

Zorg maar dat je haar goed ligt.

Geplaatst:

Haha gij gaat verschieten denk ik. :D

Aha. Maar met mijn flodderbandjes heb ik het excuus in elk geval al klaar als ik niet meekan.

Geplaatst:

in de bochten wat rapper dan gemiddeld te gaan en in de rechte stukken wat trager

Een goeie attitude imo. Als ik ga verkennen kom ik eigenlijk zelden boven de 120

Geplaatst:

@@BMWMB rijdt liever alleen tijdens de rit

Heel juist.

Volgen wil ik niet, want dan is de fun van de roadbook eraf.

Dat ze mij volgen, stoort mij.

:D

Dit jaar is niet mijn zoon copiloot, cause exames, maar wel een goede vriend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in