HIM-250 421 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 De mx-5's zijn goed vertegenwoordigd :-) Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Quote
Pieterjan 45 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 De mx-5's zijn goed vertegenwoordigd :-) Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Nu al een stuk of 8! Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Als het kan, mag je dat mij ook opsturen T'is niet de route dat hij bedoelt hé, maar de gereden route ( dus met snelheid en tijd erbij ). Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Nu al een stuk of 8! MX-5 treintje! 2 Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 MX-5 treintje! ook wel bekend als THE MAN TRAIN Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 ook wel bekend als THE MAN TRAIN Doe je mee, cabrionicht? Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 als ik dat treintje moet volgen is tegen dat we rond zijn mijn 2e versnelling versleten 5 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 als ik dat treintje moet volgen is tegen dat we rond zijn mijn 2e versnelling versleten Jaja, maar de goeie zorgen dan wel dat ze meekunnen in 4e zonder ooit koppel bij te moeten gaan zoeken in lagere versnellingen Maar goed, moet ik onthouden, misschien rijden ze wel mijn tempo! Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 als ik dat treintje moet volgen is tegen dat we rond zijn mijn 2e versnelling versleten Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Ik wou al zeggen wie achter dat treintje zit, zijn dag is ook vergald Ik stel overigens voor dat we met PMR's gaan rijden? Dan kan iemand achter het treintje vragen aan de eerste of de kust veilig is om in te halen Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 @@gTa, wat zou je met de track zijn? Voor navigatie in auto en motorfiets heb je beter een route op basis van waypoints. Op basis van een track kan de ingebouwde truus je nl. niet navigeren. En gewoon een Garmin Zumo 590 kopen. Euhm? Ik doe niet anders? O.b.v. Gpx-track navigeren gaat prima... Truus/Bram vertelt alles wat ik wil horen Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Met Tripit of zoiets achterlijk zeker. Dat gaat goed tot de track niet overeenkomt met de kaartinfo van het toestel. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Met Tripit of zoiets achterlijk zeker. Euhm.. Nee, met nieuwste TT Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Zie mijn edit. Als je de track maakt en hij is niet nauwkeurig genoeg, en je gooit dat op een TT of ander toestel met andere kaartinfo, loopt dat mis vanaf het moment hij denkt dat je niet meer op de route van de ingebouwde kaart is. Met waypoints (wat Garmin gebruikt) kan het toestel dan autonoom een route verder berekenen, met een track weet hij niet welk volgende punt in de track een referentiepunt is. Geloof me vrij, genoeg rommel gezien met Mio's, Garmin's, TT's en TripIt's. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Euhm, nummer drie Zinloos dus ik ga zwijgen 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Euhm, nummer drie Zinloos dus ik ga zwijgen Er valt ook niet veel meer te zeggen. Beweren dat het probleemloos werkt is zeggen dat ik lieg, en ik ken een 140-tal mensen die de problemen met eigen ogen hebben gezien en het hebben moeten ondergaan. Het kan in jouw geval probleemloos werken maar zelfs het waypoint-systeem met Garmins is niet altijd waterdicht, en dan zal je ook moeten toegeven dat je TT soms ook een steekje laat vallen maar dat je het adhv de track zelf oplost en truus even verder gewoon aanknoopt en verder doet. Bottom line is dat het "navigatie op track" wordt verkocht als een foolproof systeem dat niet foolproof is maar als je alles onder controle hebt vrij goed werkt, en het "navigatie dmv waypoints" wat meer werk en kennis van het systeem vereist, maar ook iets meer garantie geeft op goede resultaten. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Gewoon zelf navigeren op de track. Is leuk, op de baan iets uitdagender en imo net zoals bolleke pijltje leuk om te doen. Offroad heb je trouwens geen andere keuze dan rijden op track. Dus niet wenen en gewoon af en toe op je schermpje kijken en zelf navigeren op kaart. Das peanuts. Doe ik al jaren, on en off road. Is uiteraard niet zo handig/makkelijk als gesproken instructies volgen, maar dat is bolleke peilke ook niet. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Nickchange naar ir_ikkannietspellen dringt zich op (of beter mijn gsm) Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 MX-5 treintje! Ik rijd bij voorkeur niet op kop of achterop want ik zal misschien zonder co-piloot rijden Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Ik rijd bij voorkeur niet op kop of achterop want ik zal misschien zonder co-piloot rijden Same @@McLovin en @@Pieterjan ook. @@McLovin, pak anders Joren mee? Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Zie mijn edit. Als je de track maakt en hij is niet nauwkeurig genoeg, en je gooit dat op een TT of ander toestel met andere kaartinfo, loopt dat mis vanaf het moment hij denkt dat je niet meer op de route van de ingebouwde kaart is. Met waypoints (wat Garmin gebruikt) kan het toestel dan autonoom een route verder berekenen, met een track weet hij niet welk volgende punt in de track een referentiepunt is. Geloof me vrij, genoeg rommel gezien met Mio's, Garmin's, TT's en TripIt's. Dat kaartmateriaal is altijd key voor de kwaliteit van een route. Als je met harde waypoints werkt maar niet met dezelfde kaartversie is het een pak erger dan met een track... Ook met een track zal hij proberen je op een logische manier terug op de track te krijgen. En dat lukt wonderlijk genoeg zeer behoorlijk. Maar het beste blijft om de track op voorhand te controleren o.b.v. De kaartversie welke je effectief gebruikt. Maar dat geldt dus voor elke gemaakte route, zeker niet alleen voor tracks. Er valt ook niet veel meer te zeggen. Beweren dat het probleemloos werkt is zeggen dat ik lieg, en ik ken een 140-tal mensen die de problemen met eigen ogen hebben gezien en het hebben moeten ondergaan. Het kan in jouw geval probleemloos werken maar zelfs het waypoint-systeem met Garmins is niet altijd waterdicht, en dan zal je ook moeten toegeven dat je TT soms ook een steekje laat vallen maar dat je het adhv de track zelf oplost en truus even verder gewoon aanknoopt en verder doet. Bottom line is dat het "navigatie op track" wordt verkocht als een foolproof systeem dat niet foolproof is maar als je alles onder controle hebt vrij goed werkt, en het "navigatie dmv waypoints" wat meer werk en kennis van het systeem vereist, maar ook iets meer garantie geeft op goede resultaten. Geen enkele te delen route werkt probleemloos. Tenzij je de spelregels kent/toepast. Ik ga niet beweren dat ik daar de grootste ster in ben, maar ik besef wel dat dergelijke fouten tijdens het rijden komen door een slechte voorbereiding. En ja, de TT laat soms ook een steekje vallen, maar dat was ook nooit het uitgangspunt van de vraag van GTA. Track bevalt mij alvast pakken beter dan harde/zachte waypoints. Simpelweg omdat het de uitwisselbaarheid ten goede komt, minder afhankelijk is van kaartversies, etc. Foolproof is het niet nee. Maar het alternatief is dat ook niet. Maar... Even terug naar de basis van de discussie: ' op basis van een track kan Truus je niet navigeren' . Dat is een stelling nemen om ze te nemen en absolute bullshit. En dat vind ik soms spijtig aan discussies met jou... Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 3 juni 2016 Geplaatst: 3 juni 2016 Same @@McLovin en @@Pieterjan ook. @@McLovin, pak anders Joren mee? Wordt nog lachen! Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 4 juni 2016 Geplaatst: 4 juni 2016 Iemand ambitie om mijn slot van 2 personen over te nemen ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.