Ga naar inhoud

Motoroliepeil te hoog


8000

Aanbevolen berichten

Vriend van me had zijn nieuwe auto voor de eerste keer binnen gedaan voor een onderhoud. Hij merkte bij het thuiskomen dat men de olie 2 cm hoger dan max gevuld had.

Kan dat veel kwaad?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal niet, maar zuig t er maar uit.

Toen ik mijn subaru pas had zat t oliepeil een dikke cm boven maximum, er kan druk opbouwen in t blok door te veel olie.

Ik heb t er uitgezogen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de garage bellen en hem laten takelen. Hun fout ,hun probleem. 2cm is toch al gauw een liter he. Erg slordig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: mijn maat heeft ondertussen zijn ongenoegen laten blijken, en de garage heeft na enige aarzeling zijn klacht serieus genomen.

 

Ze hebben de auto opnieuw binnen genomen en een nieuwe oliewissel gedaan. Deze keer met het juiste oliepeil.

 

Blijkt ook dat ze bij de eerste oliewissel zelfs de moeite niet meer deden om de oliestop uit te draaien, maar gewoon de olie uitzuigen. Heb ik ook bedenkingen over trouwens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje pech komt de olie tot tegen de krukas en die gaat de olie beginnen opkloppen, dan krijg je hetzelfde effect alsof je slagroom opklopt en dan smeert de olie niet meer goed. Hoe dan ook is teveel inderdaad even slecht dan te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: mijn maat heeft ondertussen zijn ongenoegen laten blijken, en de garage heeft na enige aarzeling zijn klacht serieus genomen.

 

Ze hebben de auto opnieuw binnen genomen en een nieuwe oliewissel gedaan. Deze keer met het juiste oliepeil.

 

Blijkt ook dat ze bij de eerste oliewissel zelfs de moeite niet meer deden om de oliestop uit te draaien, maar gewoon de olie uitzuigen. Heb ik ook bedenkingen over trouwens. 

 

Dat gebeurd heel veel.

 

Er zijn zelfs wagens zonder oliestop de laatste tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurd heel veel.

 

Er zijn zelfs wagens zonder oliestop de laatste tijd...

Wat denk jij daarvan? Kan toch nooit zo goed zijn als gewoon aflaten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk niet. Bij een moer in de oliepan loopt een groot deel van de smurie/drap en andere vuiligheid mee er uit. Met de uitzuigmethode niet, dan zou daarvoor in princiepe de oliepan er af moeten. Ik vind da maar een vies idee dat dat er niet vanonder wordt uitgelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk jij daarvan? Kan toch nooit zo goed zijn als gewoon aflaten?

Als het een goede afzuiginstallatie is, kan dat geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk niet. Bij een moer in de oliepan loopt een groot deel van de smurie/drap en andere vuiligheid mee er uit. Met de uitzuigmethode niet, dan zou daarvoor in princiepe de oliepan er af moeten. Ik vind da maar een vies idee dat dat er niet vanonder wordt uitgelaten

Die bout zit ook quasi nooit meer helemaal onderaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gedacht doet ook al veel hè. Als ik mijn olie aflaat dan giet ik als hij uitgedrupt is nog een geut verse olie achterna, dan zie je nog wat vuile olie eruit komen... Peace of mind is veel waard soms :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig een audi? :D

Toen ik terug van onderhoud kwam had ik ook de melding van teveel olie. Kon ik nog eens terug naar de garage om het in orde te brengen. Daar kreeg ik te horen dat het toch niet zo veel te veel was. Allemaal goed en wel, maar teveel is teveel. Wou gerust hun gedacht eens horen moest ik de week nadien in Spanje met panne gestaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dan met de oliestop die in veel gevallen magnetisch is en de eventuele metaalschilfers uit je blok houdt?

 

Maar echt slecht kan het niet zijn. Bij mijn jetski kan je niet anders dan uitzuigen bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oliefilter wordt bij VAG blijkbaar niet elk onderhoud vervangen...

Begrijpen wie begrijpen kan

 

Je vraagt je af waarom ze dat allemaal doen. Uiteindelijk verdienen ze daar toch ook gewoon minder aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt je af waarom ze dat allemaal doen. Uiteindelijk verdienen ze daar toch ook gewoon minder aan?

En een oliefilter is 10 euro verkoop ofzo, dus het is niet dat de klant gaat klagen over de kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid