Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Oliefilter wordt bij VAG blijkbaar niet elk onderhoud vervangen... Begrijpen wie begrijpen kan bron? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 bron?Facturen van onderhoud op een A6 2.0 tdi en een A8 3.0 TDI.Zelfs na uitdrukkelijke vraag om de filter te vervangen zeggen ze in de garage dat dat niet nodig is en doen ze het niet Misschien dat @@Stephane de reden weet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.421 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Wel zot als dat met onderhoudsintervallen is van 30k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.170 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Bij nieuwe motoren is er niet veel wrijving dus geen stukjes? Misschien de reden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.170 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Rond de 200pk Lijkt me voldoende Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Facturen van onderhoud op een A6 2.0 tdi en een A8 3.0 TDI. Zelfs na uitdrukkelijke vraag om de filter te vervangen zeggen ze in de garage dat dat niet nodig is en doen ze het niet Misschien dat @@Stephane de reden weet... Strange, als ik er aan denk kijk ik eens in de boekjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephane 1.694 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Oliefilter wordt bij VAG blijkbaar niet elk onderhoud vervangen... Begrijpen wie begrijpen kan @@Carlito say what now? olie verversen en oliefilter vervangen is de basis van elk onderhoud bij VAG, en vermoedelijk ook alle andere merken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Waarom staat die filter dan nooit op de factuur? En als je dat dan hier aan de dealer vraagt zegt hij dat dat niet elke keer moet... En dat is zowel de Audi in Turnhout als die aan de kanten van Lier... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Ik zou ook eerder denken dat dat een opvatting is van een garagist ipv de regel van VW uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.949 Geplaatst: 17 april 2016 Delen Geplaatst: 17 april 2016 Amai moet vlammen, hoeveel pk heeft dat dan? Lijkt me voldoende 215pk idd, 100km/h gps ongeveer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.930 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Tuurlijk niet. Bij een moer in de oliepan loopt een groot deel van de smurie/drap en andere vuiligheid mee er uit. Met de uitzuigmethode niet, dan zou daarvoor in princiepe de oliepan er af moeten. Ik vind da maar een vies idee dat dat er niet vanonder wordt uitgelaten Demonteer jij je olie koeler bij elk onderhoud? Uitzuigen indien goed gedaan is net properder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DéGioke 2.235 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Was het hier of op BB...weet het niet meer. Heb een carterpan van een MINI moeten vervangen. De plaats waar de bout in draait ligt ongeveer 0.5 à 1cm hoger tegenover laagste punt van carter. Bijkomend zit aan de binnenkant van het carter een moer gelast (ah ja, je moet draad hebben), dus dat gaf weeral bijna 1cm hoogte... Dus alles tesamen gaf dat bijna 2cm in hoogte ten opzichte van het laagste punt van het carter. Mijn mening was simpel: olie laat je via de dop af. Echter bij het zien van zulk carter ga je dus beter af zijn met een uitzuiging langs boven aangezien er anders nog makkelijk 1.5cm blijft in staat dat er echt niet uit kan. Dus je moet het van motor tot motor bekijken. Er zijn carters met aflaatpluggen op de zijkant en laagste punt. Dus als je je auto wat scheef op krikt loopt alles er perfect uit. Langs de andere kant moet je zoiets ook een beetje relativeren. Dat laatste bodempje olie dat in je carter blijft staan gaat écht niet je blok in stukken laten draaien. Ik denk dat we onderhoud soms té serieus nemen. Heb hier een E61 LCI 525d gehad. Kreeg om de 50.000km olie en filter. 350.000km gedaan zonder moeite. Dus dat bodempje "oude" olie een probleem? nee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Ik heb een W126 300SE geweten waar het volgens de eigenaar best al wel eens 100.000km geleden kon zijn dat hij nog nieuwe olie had gehad. Kist had ook +/- 500.000km gereden in totaal, en dat zelfs op gas... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.170 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Zo ken ik er ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 ... Dus dat bodempje "oude" olie een probleem? nee Deftigen uitleg als ge het mij vraagt. En over lang met de olie doen, ik herinner me nog een hollandse ex-olieboer(Henk De Groot) die beweerde dat we motorolie veel te snel vervangen en die de levensduur dmv een meetapparaatje dramatisch wilde verlengen (geen grote blinde marges meer). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.460 Geplaatst: 18 april 2016 Delen Geplaatst: 18 april 2016 Op de Viano 2 keer na een onderhoud het voorgehad dat de melding op dash kwam van teveel auto. Net als je natuurlijk s nachts richting frankrijk aan het peten bent. Heb dan wat gas teruggenomen en dan kwam de melding ni meer. Bij thuiskomst toch wat laten uitzuigen. Onlangs na onderhoud opnieuw bij langdurig doorrijden op snelweg. Maar na een paar 100 km niet meer gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
8000 22 Geplaatst: 18 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2016 Ik versta dat toch allemaal niet goed hoor. Ik heb vroeger jarenlang mijn auto's en motorfietsen zelf onderhouden, en zo moeilijk is dat toch niet hoor om dat oliepeil juist op max. te zetten. Die fabrikanten zetten dat streepje toch niet voor niks op die stok? En van dat lang doorrijden met dezelfde olie, ook niets voor mij. De kosten komen waarschijnlijk later toch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.