Ga naar inhoud

BMW F90 M5


Phil

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei fcapri:

veel beter zou zijn als je auto dat CONTINUE meet. want de ene persoon is de andere niet. de ene rijd er normaal mee en verbruikt 5liter, de auto rijd er normaal mee en verbruikt 8liter. jouw auto mag op een test nog altijd als proper doorgeraken, als jij zelf als een bezetene rijd, stoot je ook veel meer uit. volgens de overheid stoot mijn auto 174gr CO2 uit maar in praktijk zit ik rond de 120

Vandaar dat de enige écht correcte werkwijze om de vervuiler te laten betalen, bestaat uit het taxeren via de brandstof en niks anders.

Alle andere tax (de bezitstax in de vorm van jaarlijkse "rijtax", inschrijvingstax, enz.) buiten, vervangen door (veel) hogere accijnzen op brandstoffen en dan Europees de brandstofprijzen nivelleren (zodat de grootste verschillen er uit zijn). Klaar.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Gaat ons (allemaal samen) meer kosten en de overheden meer opbrengen, daar kunt ge van op aan.

Maar 't gaat wel correcter verdeeld zijn, en da's wat me vooral aanstaat aan dat idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/26/2017 at 9:28 PM, BMWMB said:

Nief design djanten.

attachment.php?attachmentid=1598308&d=14

Gij wisselt die toch direct voor de maroefversie. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet zeker. Onder mijn 530d had ik ook OEM BMW velgen. Het is dat Mercedes niks deftig had imo, dat ik aftermarket ben gaan shoppen. De velgen van de M550i vind ik zeer knap, en zou ik niet veranderen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

RDE zal dus ook bij de E63 hoger zijn, maar welke co2 wordt gekozen als basis voor het VAA? Of gaat de M5 ook met een lager cijfer komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2017 om 11:48 zei ir_fuel:

Er zijn "gewone" automaten die niet moeten onder doen voor een DKG/PDK/MCT tegenwoordig.

 

Niet mijn punt... vroeger had je bij M een specifieke M-boite, zie SMG/DKG... nu is het 8-traps ZF eenheidsworst die overal in de industrie gebruikt wordt. Ik vind dat jammer want uiteindelijk schakelt die boite, behoudens een paar specifieke mappings per merk, overal hetzelfde. Ook het schakelpatroon: 1-2-3-4 kort, iets langere 5de,.. etc.. is herkenbaar. Objectief is het de beste boite misschien maar het doet een beetje afbreuk aan de persoonlijkheid per merk. Het viel mij op na het vergelijken van de M135i vs M2: M135i 8-traps is quasi foutloos, M2 DKG heeft iets meer karakter en is wat minder smooth soms waardoor de beleving weer intenser is. Heb je met je Audi RS7 bvb gewoon dezelfde bak als in een M-product. Voor mij soms wat lastig te verteren. 

Er zijn uitzonderingen; Porsche met hun nieuwe 8-traps PDK, Mercedes-AMG met hun 9G-MCT, .. welke zijn er nog?

We zullen zien wat deze M5 zal brengen. Heb gelezen dat de 4.4 blijft, tenzij ze dat uitlaatspruitstuk veranderd hebben zal hij nog altijd mottig klinken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge niet tegoei kijkt, zo in een flits, is dat precies de 10cm kleinere en een tik molliger broer van @Maxime S.

Of nog beter: een 50/50 kruising tussen Maxime S en de schoonbroer van @Alexanderr :lol: 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren op M event de nieuwe M5 in real life (closed room) gezien, en ja, het is wat je zou verwachten ervan he :)

Voor mij had hij wat bredere wielkasten mogen hebben genre RS6 of E500 zaliger, maar dat is goesting : het is een logische opvolger van de M5 generaties, niet te opvallend, zodat de directeur van het bedrijf niet te fel opvalt en de moeder nog steeds gewoon kan gaan boodschappen doen.

Wel speciaal pookje en M toetsen op t stuur...en vooral ook een mooi nappa lederen dashboard, stuk mooier en chiquer dan de sensatec versie in de huidige luxury

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een beetje een tegenvaller.

Pas op, in de juiste kleur en met een dikke velg zal hij wel 'dik' zijn maar hij heeft niet dat brute van een RS6 of E63S .

Speciaal pookje inderdaad, voor de rest vrij normaal 5-reeks interieur.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nappaleder voor het volledige dashboard kan je nu op iedere versie krijgen.

Als ik kijk naar de hogere prijs tov de M550i, en de vooral veel hogere CO2, en het weinige dat een M5 meer kan bieden tijdens dagdagelijkse zakelijke ritten (want daarvoor zou ik 'm kopen), en de looks die idd door z'n niet verbrede wielkassen niet uitgesproken genoeg zijn, zou ik kiezen voor de M550i.

Moest ik toch dieper in mijn geldbeugel willen tasten, dan zou ik ook voor de E63 gaan, het hoeft zelfs geen s te zijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De M-knopjes op het stuur zijn ook een beetje raar. Daar komt sowieso commentaar op, net zoals de pook en de standaard velgen.

M5 blijft wel top. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMWMB heeft voor elke auto wel een reden klaar om die niet te kopen hé :lolz: 

//M is altijd meer :inlove: man 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid