Ritsuke 5.333 Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 3 uur geleden zei Phil: http://www.acea.be/industry-topics/tag/category/real-driving-emissions-test Ze hebben deze maatstaf gebruikt bij de lancering van de nieuwe Insignia en ik dacht ook dat @Mazdastruction met de nieuwe CX5 eraan hangt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.730 Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 Inderdaad. WLTP staat niet langer voor we like to party. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 2 uur geleden zei fcapri: veel beter zou zijn als je auto dat CONTINUE meet. want de ene persoon is de andere niet. de ene rijd er normaal mee en verbruikt 5liter, de auto rijd er normaal mee en verbruikt 8liter. jouw auto mag op een test nog altijd als proper doorgeraken, als jij zelf als een bezetene rijd, stoot je ook veel meer uit. volgens de overheid stoot mijn auto 174gr CO2 uit maar in praktijk zit ik rond de 120 Vandaar dat de enige écht correcte werkwijze om de vervuiler te laten betalen, bestaat uit het taxeren via de brandstof en niks anders. Alle andere tax (de bezitstax in de vorm van jaarlijkse "rijtax", inschrijvingstax, enz.) buiten, vervangen door (veel) hogere accijnzen op brandstoffen en dan Europees de brandstofprijzen nivelleren (zodat de grootste verschillen er uit zijn). Klaar. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 Dat mogen ze dan wel retroactief toepassen. [emoji6] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 't Gaat ons (allemaal samen) meer kosten en de overheden meer opbrengen, daar kunt ge van op aan. Maar 't gaat wel correcter verdeeld zijn, en da's wat me vooral aanstaat aan dat idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 On 4/26/2017 at 9:28 PM, BMWMB said: Nief design djanten. Gij wisselt die toch direct voor de maroefversie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.661 Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 Dat is niet zeker. Onder mijn 530d had ik ook OEM BMW velgen. Het is dat Mercedes niks deftig had imo, dat ik aftermarket ben gaan shoppen. De velgen van de M550i vind ik zeer knap, en zou ik niet veranderen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.917 Geplaatst: 18 mei 2017 Delen Geplaatst: 18 mei 2017 http://www.caranddriver.com/reviews/2018-bmw-m5-prototype-drive-review Ondanks de automaat en 4wd klinkt dat best veelbelovend! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.656 Geplaatst: 18 mei 2017 Delen Geplaatst: 18 mei 2017 Kijk al uit naar de eerste test tegen de E63S. Qua sound verliest de M5 nu al Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.661 Geplaatst: 18 mei 2017 Delen Geplaatst: 18 mei 2017 241gr CO2, terwijl de E63 toekomt met 199gr. Slechte punten voor BMW. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.534 Geplaatst: 18 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2017 4 minutes ago, BMWMB said: 241gr CO2, terwijl de E63 toekomt met 199gr. Slechte punten voor BMW. RDE. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.661 Geplaatst: 19 mei 2017 Delen Geplaatst: 19 mei 2017 RDE zal dus ook bij de E63 hoger zijn, maar welke co2 wordt gekozen als basis voor het VAA? Of gaat de M5 ook met een lager cijfer komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.656 Geplaatst: 19 mei 2017 Delen Geplaatst: 19 mei 2017 Op 1-5-2017 om 11:48 zei ir_fuel: Er zijn "gewone" automaten die niet moeten onder doen voor een DKG/PDK/MCT tegenwoordig. Niet mijn punt... vroeger had je bij M een specifieke M-boite, zie SMG/DKG... nu is het 8-traps ZF eenheidsworst die overal in de industrie gebruikt wordt. Ik vind dat jammer want uiteindelijk schakelt die boite, behoudens een paar specifieke mappings per merk, overal hetzelfde. Ook het schakelpatroon: 1-2-3-4 kort, iets langere 5de,.. etc.. is herkenbaar. Objectief is het de beste boite misschien maar het doet een beetje afbreuk aan de persoonlijkheid per merk. Het viel mij op na het vergelijken van de M135i vs M2: M135i 8-traps is quasi foutloos, M2 DKG heeft iets meer karakter en is wat minder smooth soms waardoor de beleving weer intenser is. Heb je met je Audi RS7 bvb gewoon dezelfde bak als in een M-product. Voor mij soms wat lastig te verteren. Er zijn uitzonderingen; Porsche met hun nieuwe 8-traps PDK, Mercedes-AMG met hun 9G-MCT, .. welke zijn er nog? We zullen zien wat deze M5 zal brengen. Heb gelezen dat de 4.4 blijft, tenzij ze dat uitlaatspruitstuk veranderd hebben zal hij nog altijd mottig klinken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 20 mei 2017 Delen Geplaatst: 20 mei 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 20 mei 2017 Delen Geplaatst: 20 mei 2017 Als ge niet tegoei kijkt, zo in een flits, is dat precies de 10cm kleinere en een tik molliger broer van @Maxime S. Of nog beter: een 50/50 kruising tussen Maxime S en de schoonbroer van @Alexanderr 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
berengun 2.255 Geplaatst: 24 mei 2017 Delen Geplaatst: 24 mei 2017 gisteren op M event de nieuwe M5 in real life (closed room) gezien, en ja, het is wat je zou verwachten ervan he Voor mij had hij wat bredere wielkasten mogen hebben genre RS6 of E500 zaliger, maar dat is goesting : het is een logische opvolger van de M5 generaties, niet te opvallend, zodat de directeur van het bedrijf niet te fel opvalt en de moeder nog steeds gewoon kan gaan boodschappen doen. Wel speciaal pookje en M toetsen op t stuur...en vooral ook een mooi nappa lederen dashboard, stuk mooier en chiquer dan de sensatec versie in de huidige luxury 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.656 Geplaatst: 24 mei 2017 Delen Geplaatst: 24 mei 2017 Ik vind het een beetje een tegenvaller. Pas op, in de juiste kleur en met een dikke velg zal hij wel 'dik' zijn maar hij heeft niet dat brute van een RS6 of E63S . Speciaal pookje inderdaad, voor de rest vrij normaal 5-reeks interieur. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.661 Geplaatst: 25 mei 2017 Delen Geplaatst: 25 mei 2017 Nappaleder voor het volledige dashboard kan je nu op iedere versie krijgen. Als ik kijk naar de hogere prijs tov de M550i, en de vooral veel hogere CO2, en het weinige dat een M5 meer kan bieden tijdens dagdagelijkse zakelijke ritten (want daarvoor zou ik 'm kopen), en de looks die idd door z'n niet verbrede wielkassen niet uitgesproken genoeg zijn, zou ik kiezen voor de M550i.Moest ik toch dieper in mijn geldbeugel willen tasten, dan zou ik ook voor de E63 gaan, het hoeft zelfs geen s te zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.656 Geplaatst: 25 mei 2017 Delen Geplaatst: 25 mei 2017 De M-knopjes op het stuur zijn ook een beetje raar. Daar komt sowieso commentaar op, net zoals de pook en de standaard velgen. M5 blijft wel top. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.910 Geplaatst: 25 mei 2017 Delen Geplaatst: 25 mei 2017 BMWMB heeft voor elke auto wel een reden klaar om die niet te kopen hé //M is altijd meer man 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.144 Geplaatst: 26 mei 2017 Delen Geplaatst: 26 mei 2017 Waarom maken ze dat niet eens even breed als een RS6?! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.917 Geplaatst: 26 mei 2017 Delen Geplaatst: 26 mei 2017 Omdat dat niet hoeft . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.914 Geplaatst: 2 juni 2017 Delen Geplaatst: 2 juni 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.914 Geplaatst: 20 augustus 2017 Delen Geplaatst: 20 augustus 2017 http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1414465 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fonny 275 Geplaatst: 20 augustus 2017 Delen Geplaatst: 20 augustus 2017 De achterkant blijft me storen, die lampjes op de EDC instellingen vind ik ook maar niets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.