Ga naar inhoud

Audi A5


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Al zou je misschien anders denken, het is echt de nieuwe.

Het was feest vanavond in Ingiolstadt. Daar werd namelijk de nieuwe Audi A5 onthuld. De eerste coupe, die ontworpen is door Walter Da Silva, kon namelijk weleens een nieuw jasje gebruiken. Maar, dachten ze bij Audi, we moeten er niet te veel aan veranderen, straks jagen we misschien klanten weg. En zo geschiedde. De twee generaties lijkt zo veel op elkaar, dat meerdere kenners moeite hadden ze uit elkaar te houden.

Qua motoren kunnen we kiezen uit drie benzines en twee diesels. Met als kers op de taart de S5, die uit zijn 3.0 V6 354 pk haalt, 21 meer dan het oude model.

Bron: http://www.autoblog.nl

a5-nieuwer.jpg

audi-a5-03.jpg

audi-a5-04.jpg

audi-a5-05.jpg

audi-a5-07.jpg

audi-a5-08.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, kan je weinig verkeerd van zeggen. De vorige lijkt me een tikje zwoeler, met z'n golvende flanken en uitgesproken heupen. Deze oogt wat koeler, weer, meer in de lijn van wat Audi graag brengt. Neus en zijkant vind ik helemaak OK, kont is wat minder.

 

Heb er wel een sterk A4-gevoel bij: absoluut niks mis mee, maar nul komma nul emotie. Omdat ze zo "identiek" zijn aan de vorige is er zelfs geen nieuw-model-thrill, bij mij.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige lijkt me een tikje zwoeler, met z'n golvende flanken en uitgesproken heupen. 

 

Deze heeft toch ook die golvende flanken?

 

Qua profiel lijkt het wel een facelift, is gewoon belachelijk!

 

De velgen van die grijze zijn wel heel knap, en het interieur ook, alleen wat rare pook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heeft toch ook die golvende flanken?

Een scherpe lijn die dat, zo voelt het gelijk wat aan, probeert na te bootsen, ja. De vorige was zachter.

Qua profiel lijkt het wel een facelift, is gewoon belachelijk!

Gelijk de A4. Juste hetzelfde.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je in het echt zien om te kunnen oordelen. De tornadolinien en vouwen op de motorkap zijn ongewoon scherp en geven een andere indruk tov foto's.

De pook is er om u pols op te leggen als je schrijft op de mmi wiel, zoals in de a4.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

audi-a5-22.jpg

 

 

Ik vind de vorige ook iets knapper precies, eleganter vooral.

 

De ventilatieroosters stonden ook precies in de aanbieding als je ze per lopende meter kocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De designers van Audi hebben geen klop meer te doen.

 

Starten met een basisdesign, beetje induwen voor de kleine modellen, beetje uitrekken voor de grote modellen, beetje omhoogtrekken voor de SUV's.

 

Makkelijk zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste A5 was iets nieuws komende van Audi en, zeker toen, echt knap. Dit is nauwelijks vernieuwd dus het is ook nauwelijks interessant imo. Wat me ook opvalt: vooraan lijkt het breed en sportief dankzij de uitgesproken wielkasten. Achteraan is daar helaas niks van te zien, zelfs niet bij de S5, een gemiste kans.

Edit: afgaande op de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan precies echt niet meer he, een ingebouwde GPS. Meer en meer merken werken met zo een opzet scherm.

Kan je evengoed een iPad gebruiken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan precies echt niet meer he, een ingebouwde GPS. Meer en meer merken werken met zo een opzet scherm.

Kan je evengoed een iPad gebruiken.

Zou dat op termijn ook niet de bedoeling zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid