Ga naar inhoud

IOM TT 2016


Lefty

Aanbevolen berichten

Fantastisch om te zien enerzijds maar een soort zelfmoord loterij ook..... Hoeveel edities zijn er al geweest ? En hoeveel zonder doden ?

Beetje zoals de gladiatoren vroeger, brood en spelen met doden...... Heb er een dubbel gevoel bij. Ben fan van de sport op zich maar niet van de doden die er een logisch gevolg van zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch om te zien enerzijds maar een soort zelfmoord loterij ook..... Hoeveel edities zijn er al geweest ? En hoeveel zonder doden ?

Beetje zoals de gladiatoren vroeger, brood en spelen met doden...... Heb er een dubbel gevoel bij. Ben fan van de sport op zich maar niet van de doden die er een logisch gevolg van zijn

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Snaefell_Mountain_Course_fatalities

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 1970 zijn 1982 en 2001 de enige jaren zonder een dode, op die 46 jaar :(

Russische roulette dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vergelijking met russische roulette gaat maar voor een stukje op. Bij russische roulette hebt ge geen controle. Bij extreme sporten gaat ge door middel van beheersing, berekening en vaardigheid een extreem risiko herleiden tot een hoog maar nog net acceptabel risiko. Voor die mensen toch acceptabel. Een aantal zullen een foute inschatting maken van het risiko maar het gaat toch in hoofdzaak om accepteren van het verhoogde risiko, omdat het de moeite waard is, terwijl er geen enkele neiging tot 'doodsdrift' is. Eerder het tegendeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch om te zien enerzijds maar een soort zelfmoord loterij ook..... Hoeveel edities zijn er al geweest ? En hoeveel zonder doden ?

Beetje zoals de gladiatoren vroeger, brood en spelen met doden...... Heb er een dubbel gevoel bij. Ben fan van de sport op zich maar niet van de doden die er een logisch gevolg van zijn

 

lap we zitten met een sos

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vergelijking met russische roulette gaat maar voor een stukje op. Bij russische roulette hebt ge geen controle. Bij extreme sporten gaat ge door middel van beheersing, berekening en vaardigheid een extreem risiko herleiden tot een hoog maar nog net acceptabel risiko. Voor die mensen toch acceptabel. Een aantal zullen een foute inschatting maken van het risiko maar het gaat toch in hoofdzaak om accepteren van het verhoogde risiko, omdat het de moeite waard is, terwijl er geen enkele neiging tot 'doodsdrift' is. Eerder het tegendeel.

Ik volg volledig.

Dat is wat mensen die anderen willen verbieden van iets te doen, meestal niet inzien. "Op circuit rijden met je auto/moto is levensgevaarlijk, ze zouden dat moeten verbieden!" (Maar op andere momenten, als 't gaat om een ongeval met te hoge snelheid, wel mooi synchroon "Ge moet dat op circuit doen, niet op openbare weg!" bleiten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IOM TT is dan nog niet de gevaarlijkste race. NW 200 en Tandragee zijn een pak gevaarlijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. IOM TT is tegen de klok. NW200 is tegen mekaar, en ook in de regen.

De stukken in bebouwde kom zijn wel een stuk trager bij de NW200. Begrijp wat je bedoelt maar ik vind eerlijk gezegd de IOM TT gevaarlijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat filmpje van die dokter al gezien.

 

Ik herken veel van die zaken in wat ik heb meegemaakt tijdens mijn 2 jaar op het circuit in Mettet.

 

Al is dit natuurlijk nog andere koek. Zeker dat hij zelf zo hard rijdt en die kicks opzoekt.

 

Moet een uniek gevoel geweest zijn voor hem. Jammer genoeg heeft hij het moeten bekopen.

Maar ik zelf blijf die 2 jaar echt koesteren in mijn hart. Iets wat ik nooit zal vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid