Ga naar inhoud

IOM TT 2016


Lefty

Aanbevolen berichten

Ik had dat filmpje van die dokter al gezien.

 

Ik herken veel van die zaken in wat ik heb meegemaakt tijdens mijn 2 jaar op het circuit in Mettet.

 

Al is dit natuurlijk nog andere koek. Zeker dat hij zelf zo hard rijdt en die kicks opzoekt.

 

Moet een uniek gevoel geweest zijn voor hem. Jammer genoeg heeft hij het moeten bekopen.

Maar ik zelf blijf die 2 jaar echt koesteren in mijn hart. Iets wat ik nooit zal vergeten.

Maar die kerel is dus dood hé. Dat wens ik je niet toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die kerel is dus dood hé. Dat wens ik je niet toe!

 

I know, kerel heeft het met zijn leven moeten bekopen :(

 

Maar bedankt, ik weet dat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan makkelijk nog 10 seconden vanaf als hij zijn apex niet meer dan de helft van de tijd mist met een meter.

Maar dat is blijkbaar eigen aan dat straatracen. Je moet gewoon ballen hebben om de kraan open te draaien.

 

En ik vind in onderstaand filmpje het snelheidsgevoel beter weergegeven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet over een specifiek filmpje maar ik heb de indruk dat ze bij het inhalen regelmatig eerst eens dichtbijkomen om te laten weten dat ze er zijn, en dan pas trachten inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet over een specifiek filmpje maar ik heb de indruk dat ze bij het inhalen regelmatig eerst eens dichtbijkomen om te laten weten dat ze er zijn, en dan pas trachten inhalen.

Lijkt me dat ze er meteen voorbij knallen als dat kan, maar het kan vaak niet. Zeker in de buurt van bochten: daar is weinig ruimte om met rijlijnen te spelen, hé.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan makkelijk nog 10 seconden vanaf als hij zijn apex niet meer dan de helft van de tijd mist met een meter.

Maar dat is blijkbaar eigen aan dat straatracen. Je moet gewoon ballen hebben om de kraan open te draaien.

En ik vind in onderstaand filmpje het snelheidsgevoel beter weergegeven.

https://www.youtube.com/watch?v=OmNXCJt7K3Q

Ma fak...

Mijn hersenen kunnen de snelheid al amper vatten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier McGuinness. Die lijkt een paar keer 'aan te kloppen' voor hij voorbijgaat.

 

Zonder beeldstabilisatie ziet dat er net nog iets rapper uit. Vooral op't eind. Maximize screen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste rijder die 'ie inhaalt (bij poging 3), kon 'ie de 1e 2 keer er niet voorbij wegens aankomende bocht, da's duidelijk. Da's niet zoals op circuit met meeeeters uitloopzone dat je je bike er nog snel effe tussen zet, en ze reden daar ook tegen de 300 per uur aan. Als je 'm er daar nog effe tussen mikt, zit je zelf in de muur/haag bij buitenkant bocht of dwing je de andere tot dodelijke dinges. Allez, zo zie ik het toch.

De tweede voorligger gaat 'ie in één beweging voorbij, no knock-knock.

Derde voorligger treft 'ie net voor een donkere links/rechts/links combinatie tussen de bomen, ook daar zou 'ie 'm er zot tussen moeten wringen hebben, met mogelijks verlies van ideale lijn. Na die eerste donkere passage komt 'ie een bocht beter uit en zoekt 'ie initieel naar de buitenkant een gaatje maar houdt in, ik denk omdat er te weinig ruimte is en de bocht erna was er eentje die richting uit (zeer flauw) waardoor z'n voorligger perfect die buitenste lijn kon kiezen. Nadien wil 'ie 'm pakken op een recht stuk maar geraakt er niet voorbij (meeste machines hebben ongeveer dezelfde power en dezelfde speed), ook daar moet 'ie van 't gas omdat er een flauwe bocht aan komt en 'ie de voorligger z'n voorrang laat. 'Ie gaat er dan uiteindelijk wel hard voorbij in een remzone.

Ik denk écht niet dat men een paar keer gaat aankloppen vooraleer men er voorbij gaat, maar dat men vooral op veilige manier met die supergevaarlijke sport om gaat en zichzelf noch de andere in gevaar brengt door zomaar in een (niet/nauwelijks bestaand) gat te duiken en dan pas te zien of ze er beiden zonder kleerscheuren uit geraken.

Bovendien: je hoort zo'n bike achter je al van verder aan komen dan wanneer 'ie op je achterwiel zit. Ik vermoed dat het niet nodig is om dus eerst een beetje achter een tragere voorligger te hangen vooraleer je er voorbij "mag".

Maar ik kan me vergissen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder veel ja, in decibels uitgedrukt. Om koppijn van te krijgen. :D Neenee: met goeie oordoppen hoor je meer dan je denkt.

Ik heb nu nog niet op circuit gereden met de moto, noch in groep aan 200+ zitten racen op de Autobahn, maar ik heb toch wel al wat ritten in groep erop zitten (ik zit in de wind, dus 't is luid in m'n helm) met motoren die niet zoveel lawijt maken als zo'n racemachines, en zijt maar zeker dat ge hoort of er ene dicht achter u zit of u gaat passeren, of niet. Of dat ook geldt voor situaties gelijk ginder in TT IoM, waar die gasten voorzeker bijna in een vorm van trance zo hypergeconcentreerd zijn op hun lijnen en de feedback van hun moto e.d., 'k weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste rijder die 'ie inhaalt (bij poging 3), kon 'ie de 1e 2 keer er niet voorbij wegens aankomende bocht, da's duidelijk. Da's niet zoals op circuit met meeeeters uitloopzone dat je je bike er nog snel effe tussen zet, en ze reden daar ook tegen de 300 per uur aan. Als je 'm er daar nog effe tussen mikt, zit je zelf in de muur/haag bij buitenkant bocht of dwing je de andere tot dodelijke dinges. Allez, zo zie ik het toch.

Het kunnen mislukte pogingen zijn maar ge kunt het op twee manieren interpreteren. Als McGuinness die weg van binnen en van buiten kent waarom dan die mislukte pogingen om voorbij te gaan, ge weet dat toch op voorhand dat het niet gaat? Tenzij om aan de ander te laten weten "Ik ben hier niet om efkens aan te klampen, ik ga op dit moeilijk stuk passeren, hou er rekening mee".

Rechtdoor is dat zo niet nodig.

 

 

Trouwens, die zijn allemaal potdoof :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah; ik zie het zo niet. Naar mijn gevoel zijn er veel meer logische indicaties van wachten met inhalen omdat er een reden is m.b.t. de baan voorop en de rijlijnen, dan dat er indicaties zijn van het feit dat men een paar keer aan de deur komt kloppen, wacht, om er dan na een paar keer vriendelijk voorbij te gaan. Er zijn trouwens meer dan voldoende voorbeelden te vinden van inhaalacties zonder verpinken, omdat het daar wel kon.

 

Maar wat weet ik er van. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat weet ik er van. :-)

Precies. Als ervaren motorrijder zit ge te betrokken om een onafhankelijk oordeel te vellen. Ik als complete leek zonder enige kennis van zaken kan dat veel beter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Godver, zo had ik het nog niet bekeken! :lol:

 

Ervaren, nou ja ... niet overdrijven. 'k Ben genen bleu maar daarmee is ook alles gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kunnen mislukte pogingen zijn maar ge kunt het op twee manieren interpreteren. Als McGuinness die weg van binnen en van buiten kent waarom dan die mislukte pogingen om voorbij te gaan, ge weet dat toch op voorhand dat het niet gaat?

 

Je rijdt volgens eigen ritme. Waarbij je tegen een muur van je voorganger aanloopt. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Één van de snelste en spectaculairste ooit was David Jefferies.

Die zette markeringen op de weg die hij moest raken.

Zo wist hij of hij een record ging breken of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid