BMWMB 12.351 Geplaatst: 13 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2017 De keuze is zo moeilijk omdat elke velg wel knap is. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 13 oktober 2017 Geplaatst: 13 oktober 2017 nummerke 4... gewoon zilver... en ben blijkbaar ni de enige die zo denkt. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 13 oktober 2017 Geplaatst: 13 oktober 2017 Nope, you're not. Nog iets, geen idee in hoever dat van tel is, maar bon: al die velgen in een andere kleur dan zilver, die zijn de hel van zodra je een beetje borduurschade hebt. De kapkes in een zilverkleurige velg zie je bijna niet (en sowieso niet van ver), maar een antracietkleurige of zwarte velg heeft dan meteen super-opvallende schade (want blank alu is zilverkleurig). Gisteren nog live staan kijken op een recente Benz met van die middengrijs gekleurde velgen (geen zilver) en die had wel wat borduurschade en dat was verschrikkelijk hoe hard dat afbreuk deed aan de gehele looks van de auto Quote
thiva 169 Geplaatst: 13 oktober 2017 Geplaatst: 13 oktober 2017 8 uur geleden zei gTa: Nope, you're not. Nog iets, geen idee in hoever dat van tel is, maar bon: al die velgen in een andere kleur dan zilver, die zijn de hel van zodra je een beetje borduurschade hebt. De kapkes in een zilverkleurige velg zie je bijna niet (en sowieso niet van ver), maar een antracietkleurige of zwarte velg heeft dan meteen super-opvallende schade (want blank alu is zilverkleurig). Gisteren nog live staan kijken op een recente Benz met van die middengrijs gekleurde velgen (geen zilver) en die had wel wat borduurschade en dat was verschrikkelijk hoe hard dat afbreuk deed aan de gehele looks van de auto Borduurschade is voor mensen die niet kunnen parkeren. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 13 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2017 Dat is gemakkelijk op te lossen... Quote
Germinal 464 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Gisteren mijn hybrid gaan ophalen, voor diegenen de eraan denken één aan te schaffen.. die parkeer camera's mis ik al.. verbruik is vrij hoog.. 15 liter.. en dat is dan zogezegd 56 gr CO2.. LOL en het gewicht van de batterijen is veel meer merkbaar dan ik mij kon herinneren. [emoji24]Zal er morgen eens topic over maken 3 Quote
ma: 94 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 2 hours ago, Germinal said: Gisteren mijn hybrid gaan ophalen, verbruik is vrij hoog.. 15 liter.. Opgehaald of gestolen? ? Je moet een nieuwe auto toch wat inrijden ? 15 liter is echt VEEL proficiat, zeer knappe wagen ?? Quote
Germinal 464 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Opgehaald of gestolen? [emoji15] Je moet een nieuwe auto toch wat inrijden [emoji6] 15 liter is echt VEEL proficiat, zeer knappe wagen [emoji1419]Inrijden.. moet dat nog dan? Mijn vorige auto's heb ik ook niet ingereden en geen problemen mee gehad.. Ik vermoed dat ze die motor toch laten draaien én serieus testen in fabriek vooraleer ze die afleveren ? Quote
Alexanderr 36.227 Geplaatst: 15 oktober 2017 Geplaatst: 15 oktober 2017 Op 13/10/2017 om 10:53 zei gTa: Nope, you're not. Nog iets, geen idee in hoever dat van tel is, maar bon: al die velgen in een andere kleur dan zilver, die zijn de hel van zodra je een beetje borduurschade hebt. De kapkes in een zilverkleurige velg zie je bijna niet (en sowieso niet van ver), maar een antracietkleurige of zwarte velg heeft dan meteen super-opvallende schade (want blank alu is zilverkleurig). Gisteren nog live staan kijken op een recente Benz met van die middengrijs gekleurde velgen (geen zilver) en die had wel wat borduurschade en dat was verschrikkelijk hoe hard dat afbreuk deed aan de gehele looks van de auto Veel tekst om eigenlijk te zeggen dat ge vindt dat @Jokke_vlo niet kan rijden in auto 1 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 15 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2017 17 uur geleden zei Germinal: Gisteren mijn hybrid gaan ophalen, voor diegenen de eraan denken één aan te schaffen.. die parkeer camera's mis ik al.. verbruik is vrij hoog.. 15 liter.. en dat is dan zogezegd 56 gr CO2.. LOL en het gewicht van de batterijen is veel meer merkbaar dan ik mij kon herinneren. Zal er morgen eens topic over maken Het extra gewicht zou idd parten spelen op het rijgedrag. Meerdere testverslagen maken hier melding van. Ik heb vorige week met de BMW 530e gereden. Voordeel van de elektromotor is dat je een zeer directe gasrespons hebt omdat die elektromotor steeds meewerkt. Ik heb eens volledig elektrisch gereden, en dat viel zwaar tegen, want het vermogen is zeer zwak, waardoor je echt traag accelereert. Nadeel is idd ook dat extra gewicht dat je altijd meezeult, en dat je voelt als je wat ruwer begint te rijden. Ook verbruikt de auto daardoor meer, en zelfs heel veel meer als je ondertussen de batterij wil opladen. Vergelijk het met een fiets met de dynamo voor de lichten tegen het voorwiel. Dan moet je ook harder trappen. Nog een nadeel is dat je met de Porsche en de BMW geen trekhaak kan krijgen. Neen, zo'n hybride kan mij niet bekoren. Dan wacht ik liever op de E53 AMG, die een 3.0 6 in lijn biturbo benzinemotor zal krijgen, gekoppeld aan een mild hybride 48V elektromotor, tesamen bijna 500pk!!, en met een CO2 van minder dan 150gr. Ok, dat is fiscaal duurder dan een plug in hybride, maar het voordeel is wel dat deze motor niet onderhevig zal zijn aan de fiscale aanpassingen in 2020, en dus nog vlot verkoopbaar zal zijn. Deze motor ligt trouwens al in de S450 (389pk) en de S500(457pk) ! Quote
Germinal 464 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 wat het rijgedrag betreft op hoge snelheid.. ik testte dat door snel het stuur links en rechts te draaien aan 130-140.. dan begint hij precies te 'wiebelen' daar waar de macan strak de steer-input volgde.. maar het kan zijn dat de power steering plus ervoor zorgt dat die stuurbeweging heviger wordt doorgegeven én dan zou ik het nog eens moeten herhalen met de 4s.. Het nut van zo een batterij is beperkt.. alleen is het wel aangenaam in het stadscentrum op elektriciteit te kunnen rijden. Het opladen tijdens het rijden lijkt voor een 2 liter extra te zorgen Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 8 uur geleden zei BMWMB: de E53 AMG, die een 3.0 6 in lijn biturbo benzinemotor zal krijgen, gekoppeld aan een mild hybride 48V elektromotor, tesamen bijna 500pk!!, en met een CO2 van minder dan 150gr. Ok, dat is fiscaal duurder dan een plug in hybride, maar het voordeel is wel dat deze motor niet onderhevig zal zijn aan de fiscale aanpassingen in 2020, en dus nog vlot verkoopbaar zal zijn. Deze motor ligt trouwens al in de S450 (389pk) en de S500(457pk) ! ik vind zo'n S ook wel bij je passen Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 16 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2017 Neen, geen S voor mij. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Als zo een hybride een definitie van “sportwagen” moet zijn moet je dat niet kopen he. Voor mij is het de vervanging van mijn ML behalve qua ruimte gaat dat wel meevallen qua rijgedrag vermoed ik zo Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 13 hours ago, BMWMB said: met een CO2 van minder dan 150gr. jij weet ook dat dat een dikke leugen is zolang NEDC van toepassing is. 150gr betekent een gemiddeld verbruik van 6,46l/100km. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 16 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2017 Welke impact gaat de nieuwe testcyclus hebben op de plug in hybride wagens? Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Da's ook onbekend maar de nieuwe testcyclus is bekend en nog altijd positief voor de meeste recente plugin hybrids. Zo is de afstand 23km, en de maximum snelheid 131,3 km/u, maar enkel in de laatste fase. Een beetje goeie volgeladen plugin hybrid kan dus makkelijk 3/4e van de test elektrisch doen. Nu, voor plugin hybrids is er een specifieke test, maar die lijkt me dus nog wel positief mee te vallen. Het beste ben je af met een BEV natuurlijk. https://www.vda.de/en/topics/environment-and-climate/Global-WLTP-roll-out-for-more-realistic-results-in-fuel-consumption/WLTP-How-are-plug-in-hybrids-and-electric-cars-measured.html Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 16 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2017 Beste blijft nog een 100% elektrische auto. Over een paar jaren zal ook Porsche eentje hebben. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Daar geloof ik nu eens de ballen van dat dat het beste is. Zo lang er niks veranderd aan laadtijd, reach of de combinatie van beide is dat een op subsidie gedreven verkoop. PUNT 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 2 minutes ago, BMWMB said: Beste blijft nog een 100% elektrische auto. Over een paar jaren zal ook Porsche eentje hebben. En als ze zich niet haasten ga je dan nog altijd de handicap hebben dat je een BEV Porsche kan kopen, maar nergens snel kan laden... Die laadinfrastructuur voor langere trips moet snel opgelost worden, anders krijg je niemand in een BEV als eerste auto (muv een Tesla die dus wel toegang heeft tot zo een laadnetwerk). Je moet niet onderschatten wat een verschil het is om 120kW te kunnen laden bij Tesla vs amper 50kW bij bv FastNed of bij een Total tankstation. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 2 minutes ago, Jokke_vlo said: Daar geloof ik nu eens de ballen van dat dat het beste is. Zo lang er niks veranderd aan laadtijd, reach of de combinatie van beide is dat een op subsidie gedreven verkoop. PUNT Voor alle andere merken dan Tesla geef ik je 100% gelijk. En wat ben je met een korting op de taksen (want het is geen subsidie imho) als het je 24 uren en 12 laadperiodes duurt om tot de middellandse zee te geraken? En iedereen die zegt dat je dat niet met een i3 moet doen, vraag ik dan alsof het met een elektrische 5-reeks wel zou lukken... Quote
Gast Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 7 minuten geleden zei Jokke_vlo: Daar geloof ik nu eens de ballen van dat dat het beste is. Zo lang er niks veranderd aan laadtijd, reach of de combinatie van beide is dat een op subsidie gedreven verkoop. PUNT En hybride niet? Je kan toch moeilijk ontkennen dat het omslachtig is om twee motoren en energiebronnen mee te sleuren? Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Laadtijd is afhankelijk van infrastructuur, en momenteel kijken de constructeurs naar "de overheid" of iemand die op die trein wil springen om die infrastructuur te bouwen. Er zijn een paar initiatieven, de ene al wat serieuzer dan de andere. De meeste spelers zetten in op goedkope AC-laadpunten, omdat je daar qua elektriciteit nog kan concurreren met thuis laden. Snellaadpunten kosten vaak meer per stuk en per kWh en het probleem is dat dit enkel is voor de mensen die verder willen dan de range van hun auto. Waar je bij benzine en diesel nl. hebt dat iedereen na verloop van tijd toch terug komt voor een lege tank vol te tanken, zit je met elektrisch rijden dat veel mensen weken lang toekomen door gewoon thuis te laden aan het nettarief, en enkel voor langere uitstappen eens moeten laden. Dat is een streep door de rekening voor bedrijven zoals een Shell en Total die nu een constante inkomstenstroom zien. De enige speler die blijkbaar heeft beseft dat het leveren van energie voor auto's een krimpende markt wordt, is Tesla, en die hebben dan ook een netwerk van superchargers uitgebouwd waar je nu dus aan 120% van een publiek snellaadstation kan laden. Dat geeft Tesla een concurrentieel voordeel en dat zorgt er ook voor dat iemand die een Tesla uit fiscale overwegingen koopt, ook minder hard in gebruiksgemak afgestraft word dan een koper van een ander elektrisch voertuig. Puur uit constructie perspectief is een BEV (battery electric vehicle, batterij elektrisch voertuig) vele gunstiger en veel makkelijker te bouwen dan een auto met verbrandingsmotor. Waar je bij een verbrandingsmotor laboranten allerlei chemische reacties moet laten voorzien om toch een gewenste lage uitstoot te bewaren terwijl je vermogen wil behouden, is een BEV relatief gezien eenvoudige fysica. Het moeilijke bij een BEV is niet de motor, maar de batterij. Het voordeel van Tesla is dat ze zich nooit hebben moeten zorgen maken over uitstoot, of ofdat een verbrandingsmotor in hun chassis zou passen. De batterij is vaak onderdeel van het chassis. Concurrenten daarentegen verliezen heel veel R&D aan halfslachtige oplossingen om een verbrandingsmotor of elektromotor+batterij op eenzelfde chassis te plaatsen, en je ziet dan ook dat in de meeste EV's die een hybride of klassieke versie kennen in eenzelfde koetswerk, er compromissen moeten gesloten worden. Doe je dan eens moeite om het goed te doen, dan krijg je zoals bij alle Tesla's of bij de BMW I3 extra baggageruimte. Bedenk maar eens wat voor baggageruimte BMW zou kunnen voorzien als men in een i8 alle onderdelen om de driecilinder benzine te laten werken zou kunnen weglaten... Ik heb er dan ook wel hoop op dat de Mission E het ook goed gaat doen, omdat men daar nooit het plan had om er een verbrandingsmotor in te krijgen. Het gaat pas op een misser uitlopen als 1) Porsche er achter de schermen toch een verbrandingsmotor wil inpersen en de Mission E dus suboptimaal wordt, en 2) Porsche bij de lancering van de Mission E de auto's geen toegang kan geven tot een uitgebreid netwerk van snelladers van 120 kW en meer. Da's prettig dat Porsche 300 kW laders wil aanbieden, maar momenteel staan er nog maar 2 in de hele wereld en ze zijn geknepen tot 50 kW (en je moet nog altijd met een stomme badge zwaaien om te laden) Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 1 uur geleden zei Geezer: En hybride niet? Je kan toch moeilijk ontkennen dat het omslachtig is om twee motoren en energiebronnen mee te sleuren? Je hebt toch geen probleem met laden of reach? Ik snap je opmerking niet? Je valt nooit zonder electriciteit en indien niet heb je nog een 2.9 V6 met turbo aan boord om ter plaatse te raken....................... of kan je de naftbak op 3 minuten volgooien aan een van de vele tankstations............ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.