Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
en wat met een dikke bak die ook echt zuinig is?
Ik denk niet dat ze dikke bak in de wet hebben staan, zal dan wel naar de uitstoot gerekend worden zeker?
Geplaatst:
- jij hebt dus PLEZIER als je collega forummers gekloot worden door de roverheid
- en zelfs ondanks die enorme fiscale stimuli voor Tesla ga ik nog niet toehappen.

Er is een kleine kans dat mijn wagen toch voor 1 jan 2018 op straat kan, dan zou het nog net goed vallen. Af te wachten, eerstdaags meer nieuws. 

Zou je dat nog riskeren ? Als dat zeker is dat dat in de wet gaat komen (dat ingeschreven voor 01.01.18 buiten schot blijft ) dan zou ik zeggen doen.. Maar stel dat ze dat in het parlement er nog uithalen ??
Geplaatst:
1 uur geleden zei Jupke:

Nu niet zeggen dat dat er niet heel erg zat aan te komen he?

Als je een auto koopt die theoretisch maar 3.5l gebruikt maar in de praktijk 15 dan weet je dat er ooit een correctie gaat komen omdat dat te absurd voor woorden is.

Maw, als je een dikke bak wil moet je er ook voor betalen zeker? Wil je een zuinige wagen voor de fiscale voordelen zal je ook echt een zuinige wagen moeten kopen.

Anderzijds, ik ken genoeg mensen die rondbollen met een dikke plug-in hybride bak die zo ecologisch mogelijk rijden. 

Deze mensen doen allemaal hun dagelijkse woon-werk kilometers en hun boodschappen/kleine ritten volledig elektrisch. Slechts als ze lange afstanden moeten doen rijden ze op benzine. Maw, zoals het voor een plug-in bedoeld is.

Een heel stuk techniek overboord smijten door zwaar te belasten omwille van enkelen die niet inpluggen... ja dat lijkt me niet echt een goed plan...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
37 minutes ago, Jupke said:
54 minutes ago, DDke said:
en wat met een dikke bak die ook echt zuinig is?

Ik denk niet dat ze dikke bak in de wet hebben staan, zal dan wel naar de uitstoot gerekend worden zeker?

Ah ja, het milieu houdt niet van dure wagens, daarom zit de prijs in de VAA formule!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Dat retroactief is idd ‘niet netjes’, maar met de tax-aanpassing ben ik echt wel akkoord

Geplaatst:
32 minutes ago, TomT said:

Anderzijds, ik ken genoeg mensen die rondbollen met een dikke plug-in hybride bak die zo ecologisch mogelijk rijden. 

Deze mensen doen allemaal hun dagelijkse woon-werk kilometers en hun boodschappen/kleine ritten volledig elektrisch. Slechts als ze lange afstanden moeten doen rijden ze op benzine. Maw, zoals het voor een plug-in bedoeld is.

Een heel stuk techniek overboord smijten door zwaar te belasten omwille van enkelen die niet inpluggen... ja dat lijkt me niet echt een goed plan...

Laten we redelijk zijn: dat type van mensen koopt als volgende auto een volledig elektrische.

De techniek van een hybride is een tussenfase maar heeft op lange termijn geen toekomst.

Geplaatst:
On 10/15/2017 at 6:28 AM, Germinal said:

Gisteren mijn hybrid gaan ophalen, voor diegenen de eraan denken één aan te schaffen.. die parkeer camera's mis ik al.. :) verbruik is vrij hoog.. 15 liter.. en dat is dan zogezegd 56 gr CO2.. LOL en het gewicht van de batterijen is veel meer merkbaar dan ik mij kon herinneren. emoji24.png

Zal er morgen eens topic over maken

Foto?

Geplaatst:
11 minuten geleden zei wooter:

Laten we redelijk zijn: dat type van mensen koopt als volgende auto een volledig elektrische.

De techniek van een hybride is een tussenfase maar heeft op lange termijn geen toekomst.

Op termijn: ja. Maar nu niet. Want dat zijn net de mensen die niet kunnen leven of nog niet bereid zijn te leven met een range van reeël 300-400km. Dat zijn mensen die inspanningen willen doen maar anderzijds geen compromis willen doen naar het comfort van een normaal rijbereik.

Daarom denk ik ook dat dit de mensen zijn die de eerste 5 jaar de overstap naar volledig elektrisch nog niet zullen maken. 5 jaar stil staan lijkt me ook niet de goede keuze. Want wees eerlijk, tot nu toe is er nog geen enkele elektrische wagen die 500km kan rijden, zelfs nog maar 1 die aan 3-400km geraakt en die kan de gemiddelde Belg (of plug-in koper als je het wenst; een groot deel hiervan rijdt namelijk met een auto van 40-80k en dat is nog iets anders dan 90-150k) niet betalen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op termijn: ja. Maar nu niet. Want dat zijn net de mensen die niet kunnen leven of nog niet bereid zijn te leven met een range van reeël 300-400km. Dat zijn mensen die inspanningen willen doen maar anderzijds geen compromis willen doen naar het comfort van een normaal rijbereik.
Daarom denk ik ook dat dit de mensen zijn die de eerste 5 jaar de overstap naar volledig elektrisch nog niet zullen maken. 5 jaar stil staan lijkt me ook niet de goede keuze. Want wees eerlijk, tot nu toe is er nog geen enkele elektrische wagen die 500km kan rijden, zelfs nog maar 1 die aan 3-400km geraakt en die kan de gemiddelde Belg (of plug-in koper als je het wenst; een groot deel hiervan rijdt namelijk met een auto van 40-80k en dat is nog iets anders dan 90-150k) niet betalen.

300-400 km als ze 90 rijden op de snelweg ja..
Geplaatst:
3 uur geleden zei wooter:

De plugin hybride heeft nog wat groeimarge, zelfs met diesels.   

Geplaatst:
2 uur geleden zei TomT:

denk je dat?  (ik rijd momenteel al een kleine 2 jaar met de vorige generatie hybride panamera, dus binnen maximaal 2 jaar ga  ik deze vervangen),

Als je  de taxregels bekijkt zoals deze vandaag werden voorgesteld,  kan je als venootschap bijna niet anders dan overstappen op full- electric,

De kans is groot dat het voor mij een mission- e gaat worden, wat maakt mij dat nu uit of dat spel op naft of batterijen rijd.  Als dat spel op batterijen goede rijeigenschappen heeft en deftige prestatie's, waarom niet?  

en hoeveel keer op een jaar rijd je meer dan 400 km/dag?  dan zal het es wat mee stoppen worden en bijladen zeker:), ik wil op dat vlak wel wat comfort inboeten als de aftrekbaarheid 100% is ipv van 50%.

En ik denk niet dat ik de enige ga zijn:)

Geplaatst:
2 hours ago, Germinal said:

300-400 km als ze 90 rijden op de snelweg ja..

Tiens ik rij 127 in Belgie, 137 in Nederland en 150 in Duitsland. OK, 400km aan 150 zal ik wel niet halen, maar Amsterdam en terug is maar 15 minuten op terugweg laden, en dus niet zo verschillend als 5 minuten tanken + aanschuiven aan de kassa toen ik dit met een M2 of Z4 deed.

Geplaatst:
1 hour ago, William Blake said:

De plugin hybride heeft nog wat groeimarge, zelfs met diesels.   

De plugin hybrid heeft binnen 2 jaar geen reden tot bestaan.

Geplaatst:
4 hours ago, TomT said:

Je moet je toch wat informeren naar de concurrentie. Model S haalt 500km, Model X haalt 400km. Vanaf 80K kan je er eentje scoren, en brandstofkosten zijn 1/3e van een benzine, belastingen en VAA stevig minder. TOC (total cost of ownership) van een Model S is vergelijkbaar met een 530D.

En ja, 4-500km range lijkt weinig, maar hoeveel keren doe je dat per week? Als ik ga shoppen in Aken moet ik niet bijladen bij een supercharger. Antwerpen, Brussel, Luik is allemaal zonder supercharger te doen. Ik moet al naar Amsterdam rijden om op terugweg te moeten laden.

En dan moet je weten dat je elke ochtend met een volle accu kan vertrekken, in plaats van dat je bij zo een trips met een gewone auto de avond tevoren moet tanken alvorens je kan beweren dat je met een benzine in 1 rit tot in Amsterdam en terug kan geraken.

Geplaatst:
2 minuten geleden zei wooter:

De plugin hybrid heeft binnen 2 jaar geen reden tot bestaan.

Toch wel, verwacht u maar aan een elektrificering van quasi alle verbrandingsmotoren (die nog niet uitontwikkeld is)

zelfs met diesel...    En de elektrische range zal altijd maar beter en beter worden

Hydrogen is de toekomst volgens een aantal grote spelers

Geplaatst:

Ik weet dat de autoindustrie dat staat te roepen, maar het is niet waar...

De komende jaren zullen er wat 48V mild hybrids uitkomen, om inderdaad een overgang te voorzien en de verbruikscijfers nog wat te verlagen.

Het is niet dat de verbrandingsmotor nog niet uitontwikkeld is, het is dat het snel duurder zal zijn om zo een ontwikkeling te blijven financieren dan gewoon elektromotoren en accu's in auto's te steken.

Hydrogen heeft ook geen toekomst. Waar je tussen productie en verbruik met elektrische auto's aan meer dan 90% efficiëntie kan werken, zit je met waterstof met een efficiëntie van 50 tot 70%. Als je dus een waterstofauto even ver wil laten rijden als een Tesla, moet je 30 tot 40% meer energie produceren om die waterstof te maken.

In Brussel staat bij Toyota nu 1 waterstofpomp, en de benodigde energie betekent dat er per dag maar 10 auto's kunnen tanken, aan een prijs van 10€/kg waterstof, waar je 100km ver mee geraakt.

Daarenboven moet waterstof onder druk worden opgeslagen, wat ook gevolgen betekent voor de constructie en veiligheid.

Een enkele dappere beweert dat waterstof nog kan dienen bij vrachtwagens of bussen, maar Nederland wacht daar niet op en heeft al elektrische bussen rond rijden.

De enige reden dat die grote spelers roepen dat waterstof de toekomst is, is omdat waterstof voor een status quo staat: je gaat nog altijd regelmatig tanken bij een tankstation, waar je stevig betaalt voor het goedje dat je in je auto stopt. Elektrisch rijden veegt heel het concept van tankstations en hun business plan van de kaart, en dat is niet zo leuk voor de Shells, Totals en Esso's van deze wereld.

Geplaatst:
14 minuten geleden zei wooter:

Je moet je toch wat informeren naar de concurrentie. Model S haalt 500km, Model X haalt 400km. Vanaf 80K kan je er eentje scoren, en brandstofkosten zijn 1/3e van een benzine, belastingen en VAA stevig minder. TOC (total cost of ownership) van een Model S is vergelijkbaar met een 530D.

En ja, 4-500km range lijkt weinig, maar hoeveel keren doe je dat per week? Als ik ga shoppen in Aken moet ik niet bijladen bij een supercharger. Antwerpen, Brussel, Luik is allemaal zonder supercharger te doen. Ik moet al naar Amsterdam rijden om op terugweg te moeten laden.

En dan moet je weten dat je elke ochtend met een volle accu kan vertrekken, in plaats van dat je bij zo een trips met een gewone auto de avond tevoren moet tanken alvorens je kan beweren dat je met een benzine in 1 rit tot in Amsterdam en terug kan geraken.

Wat betreft je eerste alinea: theoretisch ja. In de praktijk blijkt het toch anders. En rust je Tesla een beetje deftig uit en je begint aan 90k zoals ik al zei hierboven. Dus mijn informatie betreffende de concurrentie zit nog redelijk ok.

Het gaat hem niet om hoeveel keer je dat per week of per maand doet, mij moet je niet overtuigen. Maar er zijn genoeg mensen die je daar wel moet van overtuigen en die dat niet willen, ook al doen ze zo een afstand maar 10x per jaar. 

En vanuit jouw woonplaats zal dat allemaal lukken. Echter iemand in West-Vlaanderen zal al meer moeten puzzelen om overal deftig te geraken.

Geplaatst:
8 uur geleden zei Jokke_vlo:

- jij hebt dus PLEZIER als je collega forummers gekloot worden door de roverheid

- en zelfs ondanks die enorme fiscale stimuli voor Tesla ga ik nog niet toehappen.

Er is een kleine kans dat mijn wagen toch voor 1 jan 2018 op straat kan, dan zou het nog net goed vallen. Af te wachten, eerstdaags meer nieuws. 

Hou er wel rekening mee dat je deze niet meer deftig verkocht gaat krijgen. Niemand gaat nog zo'n Panamera Hybride willen.

Geplaatst:

Klopt ! Waardeverlies op eender welke panamera is enorm he. Afschrijven is de beste optie en niet rekenen op veel restwaarde

Geplaatst:
Hou er wel rekening mee dat je deze niet meer deftig verkocht gaat krijgen. Niemand gaat nog zo'n Panamera Hybride willen.

Goh.. België is de wereld niet he.. voor 95% van de wereldbevolking bestaat België niet want ze hebben er nog nooit van gehoord en voor die andere 4.99% is België de hoofdstad van Brussel.. ik wil maar zeggen dat er zoiets als export bestaat.

Geplaatst:
Klopt ! Waardeverlies op eender welke panamera is enorm he. Afschrijven is de beste optie en niet rekenen op veel restwaarde

Dat is met elke auto eh.. natuurlijk hoe duurder in aanschaf hoe groter de afschrijving/waardeverlies
Geplaatst:

Dat is met elke auto eh.. natuurlijk hoe duurder in aanschaf hoe groter de afschrijving/waardeverlies

Niet akkoord. Neem bv een 991.1 GTS en vergelijk dat met een Panamera Turbo.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid