iRicky 299 Geplaatst: 22 oktober 2017 Geplaatst: 22 oktober 2017 Zalig geluid icm met het sportuitlaatsysteem. Ding is echt luid. En nog even snel als een Giulia QV ook blijkbaar. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 22 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2017 Sinds wanneer doet de mening van iemand anders dan uwe pa ergens toe? Als ik een auto koop, koop ik een auto. Ik vraag de mening van vrouw, zoon of minnares niet.Egoïst! Aan uw minnares zal je het idd niet moeten vragen, want die heb je niet. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 oktober 2017 Geplaatst: 22 oktober 2017 1 minute ago, BMWMB said: Egoïst! Aan uw minnares zal je het idd niet moeten vragen, want die heb je niet. Tuurlijk niet. Eindelijk iemand die me niet beschuldigt Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 oktober 2017 Geplaatst: 22 oktober 2017 4 hours ago, iRicky said: Zalig geluid icm met het sportuitlaatsysteem. Ding is echt luid. En nog even snel als een Giulia QV ook blijkbaar Als ik een dikke Porsche koop, wil ik wel dat die sneller is dan een ordinaire Italiaanse middenklasberline. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 22 oktober 2017 Geplaatst: 22 oktober 2017 Zelfs de vorm is nauwelijks anders. Chance dat de stikking nog een beetje afwijkt (2 baantjes in de zitting en leuning bij de comfortstoelen, 3 baantjes bij de sportstoelen) anders zag je 't helemaal niet. Enige verschil (naast de iets meer uitgesproken 'wangen' van de zitting en de leuning) is de extra verstelmogelijkheid in de breedte: bij de sportstoelen kan je de breedte van de zitting en van de rugleuning aanpassen, door de wangen (elektrisch) samen te laten knijpen (smaller) of uit elkaar te laten gaan (breder). Dat verhoogt de zijdelingse grip op het lichaam bij hoge bochtsnelheden. Al de rest (verstelling voor/achter, hoog/laag, neiging van de zitting, neiging van de leuning, lengte van de zitting en de 4-way lendensteun = 14-way verstelbaar) hebben ze allebei. Ik vind 1.400 EUR ook een heftige meerprijs voor iets wat bij een Panamera nu ook niet écht nodig is.Ik heb die sportstoelen genomen maar is inderdaad dure optie.. als je breed/groot bent zou ik die niet nemen. Het grootste verschil is die wangen. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 22 oktober 2017 Geplaatst: 22 oktober 2017 Zalig geluid icm met het sportuitlaatsysteem. Ding is echt luid. En nog even snel als een Giulia QV ook blijkbaar.Die optie zou ik zeker nemen als ik van u was.. al is het maar omdat de standaarduitlaat van de hybrid er niet uitziet.. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Ik zou gewoon een 4S nemen. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Ik de dies... ah ja, juste. Dieselgate. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 2 hours ago, gTa said: Ik de dies... ah ja, juste. Dieselgate. ? Ik veronderstel dat de nieuwe autos die nu van de lijn lopen, niet meer met sjoemelsoftware komen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Er is nu gewoon geen Panamera diesel beschikbaar. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 4 minuten geleden zei The Swede: ? Ik veronderstel dat de nieuwe autos die nu van de lijn lopen, niet meer met sjoemelsoftware komen? Klopt, want momenteel zijn 't allemaal benzines. Er was een "diesel 4S" bij lancering, met een V8 4-liter met dik door de 400pk ... maar die is zééér stilletjes uit het aanbod verdwenen, zonder enige ruchtbaarheid. Ik denk dat Porsche nu vooral hun e-hybrids wil slijten omdat die in best wel wat landen een fiscale regeling genieten die ze uiteindelijk in TCO niet duurder of zelfs minder duur maken dan de diesel (zeker dan een 4-liter diesel, wat in B/F/I e.a. nog altijd een pak extra wordt afgestraft dan een 3-liter). En dat primeert nog altijd. Dat een absurd sterke V8 diesel een duidelijk aangenamere krachtbron moet zijn voor een long distance veelrijder dan een nafte-V6 (al dan niet ondersteund door elektro), doet niet terzake... Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Aangenamere krachtbron maakt niks uit als je de emissietesten niet haalt.En diesel stinkt. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Klopt en klopt. Maar ook dat primeert niet, enkel 't fiscale of 't financiële is (vooral) doorslaggevend. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Ik moet zeggen dat dat elektrisch rijden in ‘t stad ook wel zeer aangenaam is. Die stilte is rustgevend. Ik begin er wel iets voor te voelen.. voor dat hybride gedoe.. lekker rustig elektrisch in stedelijke omgeving.. en dan met een draai aan de knop maak je er een ‘brullebak’ van die evengoed klinkt en evengoed van zijn plek gaat als de 4s.. tunneltjes worden plots een leuke plaats [emoji4]) 2 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Aangenamere krachtbron maakt niks uit als je de emissietesten niet haalt.En diesel stinkt.Feit.. wat stinkt kan niet goed zijn Quote
iRicky 299 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 1 hour ago, Germinal said: Ik moet zeggen dat dat elektrisch rijden in ‘t stad ook wel zeer aangenaam is. Die stilte is rustgevend. Ik begin er wel iets voor te voelen.. voor dat hybride gedoe.. lekker rustig elektrisch in stedelijke omgeving.. en dan met een draai aan de knop maak je er een ‘brullebak’ van die evengoed klinkt en evengoed van zijn plek gaat als de 4s.. tunneltjes worden plots een leuke plaats ) Voor mijn vader is dit oprecht de betere keuze dan een 4S denk ik. Ik denk dat hij zeer vaak in E-mode gaat rijden (naar de golfbaan welke op nog geen 7km van ons thuis ligt bijvoorbeeld). germinal, welke configuratie heb jij? Het is hier nog altijd niet beslist. Wat zo jammer is, is dat mijn vader nooit zijn ding durft te doen zonder de mening van mijn moeder Mijn moeder wilt het lieft een zwarte of vulkaan grijze, maar kan leven met agaatgrijs en schijnbaar niet met GT zilver. Als het aan mijn vader lag dan werd het gewoon een GT zilveren. Vrouwen, ik begin er niet aan. Of ja, relaties zonder verplichtingen lijken op dit moment het meest geschikte alternatief Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 1 uur geleden zei wooter: Aangenamere krachtbron maakt niks uit als je de emissietesten niet haalt. En diesel stinkt. Ik vraag me af waarom je dan een 120d cabrio hebt gehad? Dat is de typische forumziekte: als men het heeft is het goed, als men het niet langer heeft dan was het toch maar niets. 1 Quote
iRicky 299 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Just now, ST TDCi said: Ik vraag me af waarom je dan een 120d cabrio hebt gehad? Dat is de typische forumziekte: als men het heeft is het goed, als men het niet langer heeft dan was het toch maar niets. Mensen worden soms wijzer met de tijd. Zou je ook eens moeten proberen Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Zojuist zei iRicky: Mensen worden soms wijzer met de tijd. Zou je ook eens moeten proberen Weet jij veel over mij Enfin, we gaan off topic: laat ons verder gaan met wat jij gaat kiezen voor je papa. Quote
iRicky 299 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 2 minutes ago, ST TDCi said: Weet jij veel over mij Enfin, we gaan off topic: laat ons verder gaan met wat jij gaat kiezen voor je papa. Ik kies gelukkig niet de auto van mijn vader :). Dat laat ik nog altijd aan hem zelf over. Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Ik zou hem net wel wat helpen, anders volgt hij je moeder zoals je aangeeft en heeft hij uiteindelijk niet de kar die hij echt wil toch? Quote
iRicky 299 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 1 minute ago, ST TDCi said: Ik zou hem net wel wat helpen, anders volgt hij je moeder zoals je aangeeft en heeft hij uiteindelijk niet de kar die hij echt wil toch? Dat klopt. Ik zal hem proberen te adviseren over wat ik mooi vind, maar uiteindelijk is het hun geld, hun huwelijk en hun keuze Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 3 uur geleden zei Germinal: Ik moet zeggen dat dat elektrisch rijden in ‘t stad ook wel zeer aangenaam is. Die stilte is rustgevend. Ik begin er wel iets voor te voelen.. voor dat hybride gedoe.. lekker rustig elektrisch in stedelijke omgeving.. en dan met een draai aan de knop maak je er een ‘brullebak’ van die evengoed klinkt en evengoed van zijn plek gaat als de 4s.. tunneltjes worden plots een leuke plaats ) Dit omschrijft perfect waarom dat ook voor mij de ideale daily zou zijn (gezinswagen, voor 't werk heb ik geen auto nodig). Hier in de geburen (3/4e van onze verplaatsingen (en pakt een kleine helft van onze km) zijn lokale korte ritjes) full electro en de keren dat het kan of als ge er goesting in hebt met lekkere sound brullend onderweg. En geen limiet in autonomie of plicht om reisgedrag aan te passen omdat ge niet full-electro zijt: tankske vullen en weer onderweg. 2 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 3 uur geleden zei Germinal: Feit.. wat stinkt kan niet goed zijn Sommige kazen geven u ongelijk. (Maar zijn de uitzondering die de regel bevestigen.) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.