Alexanderr 36.223 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 5 uren geleden, Geezer zei: Deze discussie leidt duidelijk nergens heen en is al een tijd te ver aan het gaan. Ik stel voor dat jullie de ander proberen te overtreffen op de enige manier dat dat kan: door er niet meer verder op in te gaan. Bedankt, vrienden. Ik was al bang dat je zou vragen aan iedereen om z’n piemel op tafel te leggen om voor eens en altijd te meten wie hier nu eigenlijk de winnaar is Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Op 19-1-2018 om 09:05, ir_fuel zei: Ook een typisch fenomeen bij klassieke autobouwers. "Aja we moeten een app!" roepen ze dan bij marketing. Niemand heeft een flauw idee wat en hoe, dus ze zoeken een partner, ze regelen een fixed price budget, laten dat maken en klaar is Kees. Het nut ervan, of het feit dat zoiets een blijvende investering is en niet iets dat je 1 keer ontwerpt en dan gewoon kopieert zoals een velg daar liggen ze bij management niet van wakker. 1 keer uitgeven, afschrijven over 3 jaar, einde. En dan krijg je van die apps die in geen jaren nog een deftige update krijgen, laat staan compatibiliteit met de laatste hardware (tenzij het crasht, dan moeten ze wel), en beperkt tot wat gimmick features. Zolang ze maar op de website kunnen zetten dat je met je smartphone je auto kan "bedienen" is het goed he. Zo kan ik bij mijn BMW vanop afstand de claxon doen gaan. Zeer nuttig! Of destijds met mijn 2 een adres doorsturen naar de GPS. Dat werkte zo slecht dat ik beter dat adres op een papier kon schrijven, door Toere laten fotokopiëren en het dan over typen in mijn iDrive. Dat ging nog altijd efficiënter zijn. Waar het de klassieke autobouwers om gaat: - 5 dagen/1.000km voordat de wagen aan de chauffeur onderhoud aangeeft krijgen wij de gegevens al binnen, daarmee kunnen wij dan een offerte sturen en afsprakentermijn bekend maken - Als de remblokken versleten zijn, acculading te laag, koelmiddel te laag of enkele andere dingen krijgen wij bericht dat we de klant kunnen uitnodigen om alvast langs te komen. Natuurlijk interesseert niemand dat, buiten de dealers die hun retentie omhoog willen halen. Maar zet er een paar onnozele features in en een hoop volk wilt dat (hoeveel aanvragen wij krijgen om dat na te plaatsen is niet normaal). Nu hebben ze de Live Traffic afhankelijk gemaakt van die koppeling met het systeem, en dan moet iedereen dat hebben. 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Waar het de klassieke autobouwers om gaat: - 5 dagen/1.000km voordat de wagen aan de chauffeur onderhoud aangeeft krijgen wij de gegevens al binnen, daarmee kunnen wij dan een offerte sturen en afsprakentermijn bekend maken - Als de remblokken versleten zijn, acculading te laag, koelmiddel te laag of enkele andere dingen krijgen wij bericht dat we de klant kunnen uitnodigen om alvast langs te komen. Natuurlijk interesseert niemand dat, buiten de dealers die hun retentie omhoog willen halen. Maar zet er een paar onnozele features in en een hoop volk wilt dat (hoeveel aanvragen wij krijgen om dat na te plaatsen is niet normaal). Nu hebben ze de Live Traffic afhankelijk gemaakt van die koppeling met het systeem, en dan moet iedereen dat hebben. Stel ik krijg een melding koelwater 1000 km van thuis en ik bol tegen topsnelheid terug. Weten de jongens van MB dat dan ook?Uiteraard is het antwoord nee want ik heb een Peugeot [emoji16] maar je begrijpt mijn vraag neem ik aan [emoji6] Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 45 minuten geleden, josenjef zei: Stel ik krijg een melding koelwater 1000 km van thuis en ik bol tegen topsnelheid terug. Weten de jongens van MB dat dan ook? Uiteraard is het antwoord nee want ik heb een Peugeot maar je begrijpt mijn vraag neem ik aan Wij kunnen niet live zien waar de wagens rijden. Maar we kunnen nadien wel uitlezen hoe lang de melding koelmiddel er al opstond. In bijvoorbeeld gevallen van garantie waar motor oververhit geraakt is. Als tussen de melding en het vastlopen van de motor een "meer dan redelijke termijn" is gegaan, is het fout klant omdat hij de gevolgschade niet heeft beperkt Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Waar het de klassieke autobouwers om gaat: - 5 dagen/1.000km voordat de wagen aan de chauffeur onderhoud aangeeft krijgen wij de gegevens al binnen, daarmee kunnen wij dan een offerte sturen en afsprakentermijn bekend maken - Als de remblokken versleten zijn, acculading te laag, koelmiddel te laag of enkele andere dingen krijgen wij bericht dat we de klant kunnen uitnodigen om alvast langs te komen. Natuurlijk interesseert niemand dat, buiten de dealers die hun retentie omhoog willen halen. Maar zet er een paar onnozele features in en een hoop volk wilt dat (hoeveel aanvragen wij krijgen om dat na te plaatsen is niet normaal). Nu hebben ze de Live Traffic afhankelijk gemaakt van die koppeling met het systeem, en dan moet iedereen dat hebben. Alleszins bij BMW krijg ik niet het gevoel dat er iemand een melding krijgt dat de auto binnenkort op onderhoud moet. Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 20 januari 2018 Auteur Geplaatst: 20 januari 2018 Bij Mercedes ook niet, maar dat moet toch ook niet. Ik krijg sinds gisteren een melding voor een onderhoud A2 over 2000km, dus zal ik maandag of dinsdag wel bellen voor een afspraak over x aantal weken. Zo moeilijk is dat toch niet. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 1 minuut geleden, BMWMB zei: Bij Mercedes ook niet, maar dat moet toch ook niet. Ik krijg sinds gisteren een melding voor een onderhoud A2 over 2000km, dus zal ik maandag of dinsdag wel bellen voor een afspraak over x aantal weken. Zo moeilijk is dat toch niet. Ligt eraan van garage tot garage waarschijnlijk. En aan uw instellingen. Normaal komt het sowieso via de app binnen, en afhankelijk van de instellingen krijg je er op dat moment ook een mail over. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Mail heb ik niet gekregen. De auto stelde wel voor om de dealer te bellen om een afspraak te maken. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Er valt veel te zeggen over de auto qua rijden aangezien elke instelling je zowat een andere auto geeft.1 ding is wel een feit. Verbruik is waanzinnig hoog, indien je niet in hybride rijdt. Hoger dan een 6.3 AMG atmo bv Ook nog wat bochtige wegen gedaan. Blijft verbazend aan welke snelheid en gemak dat alles verteerd........ maar je hebt wel een totaal gebrek aan feedback. Er is een gebrek aan contact tussen de chauffeur en het wegdek. Maar goed dat is natuurlijk niet waarvoor die auto gemaakt is. Veel mensen zouden het dan “te hard” vinden.Verschil tussen sport+ en de andere standen is ook te groot qua stuurinput.Wat verder opvalt is zijn stabiliteit in regen. Halleluja dat is ECHT niet normaal. Cockpit en interieur zijn fantastisch , ook de vrouw is er zwaar van onder de indruk .Sportuitlaat geeft ook mooi en verslavend aangenaam geluid.Exterieur geeft de auto ook zijn genot. Ding heeft wel wat “stance” je weet wel (is misschien not done) maar zo stiekem toch eens kijken naar je auto als hij in de garage staat of ergens geparkeerd :) Dit wordt een leuk reisgezelschap..... in zijn klasse zou ik niet direct weten wat een leukere koop is. 9 Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 21 januari 2018 Auteur Geplaatst: 21 januari 2018 Het is inderdaad een zeer knappe wagen! Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Er valt veel te zeggen over de auto qua rijden aangezien elke instelling je zowat een andere auto geeft. 1 ding is wel een feit. Verbruik is waanzinnig hoog, indien je niet in hybride rijdt. Hoger dan een 6.3 AMG atmo bv Ook nog wat bochtige wegen gedaan. Blijft verbazend aan welke snelheid en gemak dat alles verteerd........ maar je hebt wel een totaal gebrek aan feedback. Er is een gebrek aan contact tussen de chauffeur en het wegdek. Maar goed dat is natuurlijk niet waarvoor die auto gemaakt is. Veel mensen zouden het dan “te hard” vinden. Verschil tussen sport+ en de andere standen is ook te groot qua stuurinput. Wat verder opvalt is zijn stabiliteit in regen. Halleluja dat is ECHT niet normaal. Cockpit en interieur zijn fantastisch , ook de vrouw is er zwaar van onder de indruk . Sportuitlaat geeft ook mooi en verslavend aangenaam geluid. Exterieur geeft de auto ook zijn genot. Ding heeft wel wat “stance” je weet wel (is misschien not done) maar zo stiekem toch eens kijken naar je auto als hij in de garage staat of ergens geparkeerd Dit wordt een leuk reisgezelschap..... in zijn klasse zou ik niet direct weten wat een leukere koop is. Uiteraard kijk je nog eens om als je geparkeerd staat, wat een kist Ik wil een ritje Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 @Jokke_vlo jij hebt toch de Panamera 4 E-hybrid sport turismo? Hoe komt het dat het dan meer verbruikt dan je AMG? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Omdat hij meer verbruikt. Ik stel alleen maar vast Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Vond het gewoon apart met die (nieuwere) en kleinere motor dan zo'n 6.3 AMG. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Mss zakt hij nog wat omdat hij nu nog nieuw is. Feit blijft dat, wat is het dat ze nu gebruiken, 2.9tfsi? Dat zo'n "blokje" (tov een 5.5 of 6.3) in zo'n gewicht van +2 ton geen fluit qua verbruik uithaalt als je sportief gaat rijden. En dan heb ik het nog niet over zwijnen want dan kan het goed zijn dat die meer slikt dan een V8. Quote
Logic 538 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 54 minuten geleden, Timo zei: Vond het gewoon apart met die (nieuwere) en kleinere motor dan zo'n 6.3 AMG. Apart, maar anderzijds en bij nader inzien misschien niet zo vreemd. 't Doet me denken aan die ene Top Gear test waarbij JC met een M3 achteraan een Prius reed. Prius ging voluit en de BMW had maar dat tempo te volgen. Aan 't einde van de rit, toch ook een beetje tegen de verwachting in, was de M3 zuiniger. Downsizing werkt dus maar tot op zekere hoogte. Als je uiteindelijk hetzelfde vermogen vraagt, moet die Panamera het met minder cilinders stellen, meer gewicht(?) meezeulen en dat verdelen over 4 wielen ipv 2, en dan klinkt het plots niet meer zo vreemd. 't Verbruik hangt dan ook sterk van de omstandigheden af. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 En WoKe zijn analyse vind ik opvallend. Ik ken de XC90 nu niet, maar alleszins de BMW X5 geeft aanzienlijk minder binnenruimte dan een Model X.Vandaag de XC90 gezien. Dat ding is vanbinnen echt niet ruimer dan een Model X, in tegendeel. En dan heb ik het nog niet eens over de extra ruimte als voorste koffer of ruimte onder de koffer. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 12 minuten geleden, wooter zei: Vandaag de XC90 gezien. Dat ding is vanbinnen echt niet ruimer dan een Model X, in tegendeel. En dan heb ik het nog niet eens over de extra ruimte als voorste koffer of ruimte onder de koffer. De model X is dat ook wel een busje ipv een SUV. Een correctere vgl is met een espace ofzo. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Altijd excuses. Een Model X een busje dan, met instelbaar hogere ophanging en permanente AWD. Quote
Gast Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Een Espace is wel veel goedkoper en luxueuzer afgewerkt. Quote
Logic 538 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Ik dacht dat hier niet over dat soort auto's gesproken werd. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Een Espace is wel veel goedkoper en luxueuzer afgewerkt.Nu ken ik toevallig iemand met een Espace. Dat is ook niet zo ruim als een Model X Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 14 minuten geleden, wooter zei: Altijd excuses. Een Model X een busje dan, met instelbaar hogere ophanging en permanente AWD. Zo zuur niet doen. Mij kan het redelijk gestolen worden, maar de X is wel degelijk een busje. Een goed busje en eentje met unieke kwaliteiten ongetwijfeld, maar bijna niemand kijkt daarnaar en denkt " SUV !". Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 7 hours ago, Jokke_vlo said: Er valt veel te zeggen over de auto qua rijden aangezien elke instelling je zowat een andere auto geeft. 1 ding is wel een feit. Verbruik is waanzinnig hoog, indien je niet in hybride rijdt. Hoger dan een 6.3 AMG atmo bv Hetzelfde viel mij dit weekend ook op, hoe dorstig zo'n giga atmo V8 ook mag zijn, dat is nog altijd zuiniger dan uitgeperste biturbo zescilinders. Absurd dat we voor zo'n leugen de beste motoren verliezen. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.