ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 42 minutes ago, Jokke_vlo said: Eigenlijk is het straf. Met de GTS naar Zwitserland, toch een SPORTWAGEN haal ik easy een range van 800 km. Sportwagen van 2 ton met 4 volwaardige zitplaatsen en een ruime koffer? Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 op hun website geeft Porsche bij de Hybride ook geen opgave voor stadsverkeer of buitenwegen, alleen gemiddeld verbruik... anderzijds: dat die pipo's van Europese regelgeving het test-traject nog altijd te kort maken =???? Quote
Germinal 464 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Oeps ik had het verbruik voor het tanken bekeken, dat was “rustig” in sport.... Volgende is rit in hybride (legale snelheden) Uw batterij is nog vol precies ? Waarschijnlijk gewoon terug volgeladen ? [emoji6] Wel grappig dat er bij u 45km range staat.. bij mij is volgeladen 30-33km range. Als ik dan wat voorverwarm vertrek ik meestal met 28km range.. en dat haal je er wel uit. Ook al gemerkt dat het elektrisch vermogen zakt als de batterij bijna leeg is. Hij kan bijvoorbeeld geen 140 meer als je nog maar 5-7 km range hebt. Rustige autostraderitten ( max 120) kom je echt wel een stuk onder de 10... lees : ergens tussen 7-8 liter. Anderzijds is het wel een beetje stom 150k aan een auto te geven en dat wat gaan mekkeren over het verbruik.. TCO zeker ?? Zo zei een kennis gisteren : in uw plaats had ik een RS6 gekocht. Zo die versie met de V10.. heb hem dan even uitgelegd dat dat wel ongeveer 10k BIV is en enkele duizendenrijtaks. Maar hij vond als je zoveel geld aan een auto geeft, wat doet die 10k er dan toe? TCO TCO [emoji4] Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 43 minutes ago, Jokke_vlo said: Deels terecht. Zoals gezegd als de chauffeur niet handelt naar het ecologisch principe is het een nephybride. Doe je woon werk electrisch (ga ik doen) en “schakel” je over op fossiele brandstof voor langere ritten vind ik “nep” kort door de bocht. Het blijft een mooie opstap om mensen te laten proeven van electrisch en hun klaar te maken voor de toekomst zonder de (voor sommigen) gigantische nadelen van een full ev. Daarom vind ik het verketteren van de hybride even hypocriet. Persoonlijk heb ik nooit een geheim gemaakt dat de fiscale voordelen mijn enkele motivator waren. Maar ik merk nu al dat je leert “proeven” van electrisch en je voor woon - werk op ev gaat rijden. Ik vind het verketteren van de “nep” hybride daarom fout. Maar vooral : dat het nu een Tesla is of dit : het zijn wagens voor mensen met een zeker kapitaal en bedrijven. Dat het nu een Tesla is of een dure hybride....... het is op zich decadent dat het de gegoede burger of ondernemer is die hier meer voordeel krijgt. Ze zouden beter de lasten voor bedrijven verlagen ipv zo een suikerklontje gooien. En nu word ik lastig want de politiek en vakbonden roepen dat de lasten verlaagd worden voor bedrijven (alleen voor de kleine zelfstandige gaat dat iets verbeteren). Ronduit grove leugens waar ik me enom kwaad kan in maken. Grrrrrrr schande ! Het blijft het neohybride want je drijfveer is enkel fiscaal terwijl de auto absoluut geen groene cijfers voorlegt onder normaal verbruik. Het enige wat het doet is een gateway drug zijn voor EV rijden, en dat is wel positief. Je kan het fout vinden dat men zo een dure auto's fiscaal bevoordeeld tegenover andere auto's, maar als je de dynamiek weet achter nieuwe technologieën weet je dat de grootste marges en de grootste ruimte voor R&D altijd in de duurdere producten zit. Als je enkel EV's zou sponsoren van minder dan 20K zou er hier in België nauwelijks een EV verkocht geraken want er is gewoon niks realistisch in die prijscategorie. Een nieuwe technologie kan niet beginnen te spelen in een segment waar men op prijs concurreert. Dat was met zonnepanelen ook zo, en nu is het zo erg dat als je zonnepanelen hebt men je extra taksen oplegt :D. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 minute ago, Germinal said: Zo zei een kennis gisteren : in uw plaats had ik een RS6 gekocht. Zo die versie met de V10.. heb hem dan even uitgelegd dat dat wel ongeveer 10k BIV is en enkele duizendenrijtaks. Maar hij vond als je zoveel geld aan een auto geeft, wat doet die 10k er dan toe? TCO TCO Ja dat zijn van die dooddoeners. Eens je boven de 100K zit voor een auto maakt het allemaal niet meer uit. 10K ginder, 20K daar, dat kan er nu toch ook wel vanaf zeker? Zijn meestal de mensen die dat niet met hun eigen geld aan het betalen zijn 3 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ja dat was deze ochtend he, terug met volle batterij Ben thuisgekomen met 6km range op de batterij gisteren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 minute ago, Germinal said: Anderzijds is het wel een beetje stom 150k aan een auto te geven en dat wat gaan mekkeren over het verbruik.. Zegt mijn vrouw altijd "jamaar road trips zijn gratis!". Dat dat spel zoveel kost aan aankoop vergeten we dan even :D. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 minute ago, wooter said: Het blijft het neohybride Complimenten van de Wooter se Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Het verbruik is hoog. Schitterende auto ik ben meer dan happy. Dat is de conclusie 1 Quote
Gast Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Eigenlijk is het straf. Met de GTS naar Zwitserland, toch een SPORTWAGEN haal ik easy een range van 800 km. Mocht ik dat me deze HYBRIDE doen, met moeite 600 denk ik. (en dan moet ik heel goed opletten). Tis te gek voor woorden. Als je niet heel regelmatig in vol E modus rijdt, is daar niets milieuvriendelijk aan. Het is de gebruiker die beslist. Deze ochtend full elentriek naar werk gereden 911 is ook aerodynamisch en licht. Panamera Hybrid is een van de zwaarste en grootste auto's die je kan kopen. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 20 hours ago, wooter said: Vandaag de XC90 gezien. Dat ding is vanbinnen echt niet ruimer dan een Model X, in tegendeel. En dan heb ik het nog niet eens over de extra ruimte als voorste koffer of ruimte onder de koffer. In absoluut volume gaat uw Model X winnen (2180 liter) tov de XC90 (1886 liter). En toch ben ik er nu eens 100% zeker van dat ik praktisch bekeken meer bagage ga kunnen laden. Ik ga bvb die 4de valies niet los door mijn achterruit kloppen als ik de achterklep dichtdoe. (en neen, die voorste koffer gaat het niet compenseren) En ik durf er geld om verwedden dat mijn passagiers op de 1ste rij ook meer beenruimte gaan hebben. Ik had nog niet in zo'n Model X gezeten en verwachte na uw posts over de omvang echt wel een pak groter te zijn. Soit ... zoals ik al zei ... ik wacht wel tot de andere merken ook allemaal hun EV's hebben. Want hoe ge het draait of keert ... Tesla is idd de voorloper qua EV's, maar qua compleet package overtuigt het me niet voldoende (allez, toch niet aan die prijs) Quote
WoKe 308 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 19 hours ago, wooter said: Nu ken ik toevallig iemand met een Espace. Dat is ook niet zo ruim als een Model X 2102 liter ... idd een fractie minder dan de Model X En daar ben ik nu een 100% zeker van dat em ruimer is dan de Model X Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 6 minutes ago, Jokke_vlo said: Dat kan ik met mijn M140i ook, als ik een traject bergaf doe. Dat kan beter Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 26 minutes ago, WoKe said: In absoluut volume gaat uw Model X winnen (2180 liter) tov de XC90 (1886 liter). En toch ben ik er nu eens 100% zeker van dat ik praktisch bekeken meer bagage ga kunnen laden. Ik ga bvb die 4de valies niet los door mijn achterruit kloppen als ik de achterklep dichtdoe. (en neen, die voorste koffer gaat het niet compenseren) En ik durf er geld om verwedden dat mijn passagiers op de 1ste rij ook meer beenruimte gaan hebben. Ik had nog niet in zo'n Model X gezeten en verwachte na uw posts over de omvang echt wel een pak groter te zijn. Soit ... zoals ik al zei ... ik wacht wel tot de andere merken ook allemaal hun EV's hebben. Want hoe ge het draait of keert ... Tesla is idd de voorloper qua EV's, maar qua compleet package overtuigt het me niet voldoende (allez, toch niet aan die prijs) Je hebt natuurlijk de aflopende ruit bij de X, maar bij de XC90 zit je met de transmissietunnel en brandstoftank onder de 2e bank. Je lading zit dus hoger, en heeft dus dat hogere dak achteraan nodig. De optioneel derde bank in een Model X is groot genoeg voor 2 volwassenen, zegt genoeg. Die zet ik niet in een X5 of XC90. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 minute ago, wooter said: Je hebt natuurlijk de aflopende ruit bij de X, maar bij de XC90 zit je met de transmissietunnel en brandstoftank onder de 2e bank. Je lading zit dus hoger, en heeft dus dat hogere dak achteraan nodig. De optioneel derde bank in een Model X is groot genoeg voor 2 volwassenen, zegt genoeg. Die zet ik niet in een X5 of XC90. Transmissietunnel? De verbrandingsmotor zit op de voorwielen, en de batterij in de tunnel tussen bestuurder en passagier. Btw, hebt ge ingezeten op de 3 de rij? Ik wel, in de XC90, de X5, en nu ook de Model X. Trust me ... de Volvo zit ruimer en comfortabeler. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 *Kijkt naar de topictitel* *ziet weer geneuzel over Tesla* 2 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 12 minutes ago, ir_fuel said: *Kijkt naar de topictitel* *ziet weer geneuzel over Tesla* Ik wou eigenlijk liever een Panamera Hybrid kopen, maar die heeft maar 2 plaatsen achteraan. Beter bij 2 kinderen gebleven ... Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Doet een mens de moeite om om toch wat ervaringen over de Pan neer te schrijven ............ hopeloos 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 17 minutes ago, Jokke_vlo said: Doet een mens de moeite om om toch wat ervaringen over de Pan neer te schrijven ............ hopeloos Ik onthou: fake-hybride zuipt gelijk ne ketter schoon om naar te kijken te kleine tank 2 Quote
0231 172 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 4 uren geleden, Jokke_vlo zei: En nu word ik lastig want de politiek en vakbonden roepen dat de lasten verlaagd worden voor bedrijven (alleen voor de kleine zelfstandige gaat dat iets verbeteren). Ronduit grove leugens waar ik me enom kwaad kan in maken. Grrrrrrr schande ! Nepbelastingvermindering, daar bij de staat zitten vlugge leerlingen. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 minute ago, 0231 said: Nepbelastingvermindering, Past wel voor iemand met een nep hybride Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Vandaag dus een uur electrisch gereden. Hmm das dus ECHT niks voor mij. Dat is 15 min: hey dees is iets anders, “ne keer” plezant maar daarna: neeje..... ech ni.Precies of ze ontnemen je dat laatste stukje rijplezier. Zo voelde het aan. Ik was blij toen ik de motor inschakelde...... Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 in welke zin, dat het geen lawaai maakte of dat het een totaal andere rijstijl vergt (remmen bvb)? Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 22 januari 2018 Auteur Geplaatst: 22 januari 2018 13 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Vandaag dus een uur electrisch gereden. Hmm das dus ECHT niks voor mij. Dat is 15 min: hey dees is iets anders, “ne keer” plezant maar daarna: neeje..... ech ni. Precies of ze ontnemen je dat laatste stukje rijplezier. Zo voelde het aan. Ik was blij toen ik de motor inschakelde...... Zal wel zijn. Dat ding heeft ook geen power in de elektrische modus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.