Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Mongolen is het juiste woord Quote
Germinal 464 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Het hoge verbruik heb je vooral bij het hernemen en accelereren, en dat moet toch zeker een verschil zijn, met 300! Kg extra.Inderdaad.. zal zeker zo zijn.. vandaag elektrische batterij zo goed als leeg na 16km in stad.. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Op 22/1/2018 om 01:17, Germinal zei: Kennis heeft A45 AMG, dat is een 2.0 en die zit aan 20 liter ofzo.. ( stadsverkeer ) op de snelweg heeft die iets van een 13 GLA 45 verbruikt gemiddeld 11l en op de autosnelweg 8,5 en ik kan er zelfs 7,2 liter uitkrijgen op ecodriving 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 @jokke_vlo : zo kan het dus ook ( mijn laatste tank ) Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 Zoveel geduld lukt me nooit Quote
Alexanderr 36.223 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Op 24/01/2018 om 06:53, Jokke_vlo zei: Zoveel geduld lukt me nooit Ik merk hetzelfde. Met een Pana zonder sportuitlaat kan ik me veel langer inhouden; met sportuitlaat is 't vaak onmiddellijk om zeep en zet ik hem in sport ipv e-power .. 1 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 E power of hybride hou Ik max 3 min vol dan zeg ik foert, gaat de sportknop aan en krijg terug een smile op het gezicht. Geloof me dat bovenstaand verhaal waar is. Ik versta ECHT niet hoe je als autoliefhebber kan leven met zo een zoem mobiel. En Ik spreek nu toch uit ondervinding ondertussen. Nee nee nee een EV is echt niks voor mij. Dat is toch Echt puur fiscaal dat je dat aankoopt, dat kan toch echt niet als autoliefhebber ? Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 EV met voldoende vermogen gaat hard hoor. En geen schakelmomenten die de acceleratie eruit halen. En ja, als de motor van de M2 gromt vind ik dat stiekem ook leuk, maar het kan ook beter zonder dat geluid. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 51 minuten geleden, Jokke_vlo zei: IK versta ECHT niet hoe je als autoliefhebber kan leven met zo een zoem mobiel. En Ik spreek nu toch uit ondervinding ondertussen. Nee nee nee een EV is echt niks voor mij. Dat is toch Echt puur fiscaal dat je dat aankoopt, dat kan toch echt niet als autoliefhebber ? 21 minuten geleden, wooter zei: EV met voldoende vermogen gaat hard hoor. En geen schakelmomenten die de acceleratie eruit halen. En ja, als de motor van de M2 gromt vind ik dat stiekem ook leuk, maar het kan ook beter zonder dat geluid. Dat gaat helemaal niet over hard gaan of is autorijden voor jou constant hard rijden (dacht iets anders gelezen te hebben) Dat jij een EV wel leuk vindt weten we denk ik allemaal hier wel. Maar ik deel MIJN mening na wat praktijkervaring. Dat zoem rijden breekt mijn plezier, als het anders was zei ik het ook. Maar het valt nog harder tegen dan ik dacht eigenlijk. Nogmaals ik spreek voor mezelf dat hoeft geen mening zijn die gedeeld wordt door een meerderheid of zo. 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 31 minutes ago, wooter said: maar het kan ook beter zonder dat geluid. Ge bedoelt "maar het kan ook zonder dat geluid". Als ik moet kiezen voor 500pk onder de pedaal dan heb ik persoonlijk ook liever een brullende leeuw dan een spinnende kat. Voor veel mensen hoort dat ook bij de beleving, net zoals AP dat voor u is. 2 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 33 minuten geleden, wooter zei: En ja, als de motor van de M2 gromt vind ik dat stiekem ook leuk En waarom moet dat stiekem? Welk vers uit de Tesla-bijbel meen jij zo te moeten interpreteren dat motorgeluid haram is? Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Ik zeg ook niet dat je mening onterecht is. Ik merk enkel op dat je EV ervaring beperkt is tot het braaf met het verkeer mee rijden, wat iets heel anders is dan de acceleratie. Want als geluid voor jou belangrijk is, ben ik er zeker van dat je via het audio systeem van eender welke EV wel geluiden van revvende V8's kan afspelen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 1 minute ago, WoKe said: Ge bedoelt "maar het kan ook zonder dat geluid". Als ik moet kiezen voor 500pk onder de pedaal dan heb ik persoonlijk ook liever een brullende leeuw dan een spinnende kat. Voor veel mensen hoort dat ook bij de beleving, net zoals AP dat voor u is. Geluid is energieverspilling en geeft enkel kwade blikken van omwonenden. Dingen als aan 50 km/u doorheen een dorpscentrum rijden met een Z4M of M2 en mensen die de weg op springen om je aan te manen trager te rijden etc... Quote
Gast Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Een tesla is een prius voor mensen met geld. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Just now, wooter said: Ik zeg ook niet dat je mening onterecht is. Ik merk enkel op dat je EV ervaring beperkt is tot het braaf met het verkeer mee rijden, wat iets heel anders is dan de acceleratie. Want als geluid voor jou belangrijk is, ben ik er zeker van dat je via het audio systeem van eender welke EV wel geluiden van revvende V8's kan afspelen. Als het uit de boxen moet komen is het fake. Da's quasi hetzelfde als een A4 TDI met een RS4 badge Een auto die power heeft mag ook klinken zoals een auto die power heeft, da's een deel van de beleving. Ik zie me 's avonds niet nog ff in mijn XC90 of eventueel een Model X springen voor een plezierritje, terwijl ik dat wel doe met mijn klein lawaaimaaker'ke. Ge hebt auto's die ge gebruikt om van A naar B te rijden, ge hebt auto's die ge gebruikt gewoon voor de fun (dus van A naar A en liefst via B, C, D, ... ) just because you want/can), en dan hebt ge auto's die ge voor beide kunt gebruiken (maar da's meestal een compromis). Een Model X, XC90, Passat, enz ... valen voor mij in de eerste categorie Mijn classic Mini Rally valt in de 2de (em gromt, interieur ruikt naar benzine en de straightcut boite zingt dat het een lieve lust is) En @Jokke_vlo zijn Panamera is dan eerder zo'n compromis tussen de 2 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 9 minutes ago, wooter said: Geluid is energieverspilling en geeft enkel kwade blikken van omwonenden. Dingen als aan 50 km/u doorheen een dorpscentrum rijden met een Z4M of M2 en mensen die de weg op springen om je aan te manen trager te rijden etc... Maar energieverspilling waar ik (en redelijk wat mensen) toch wel iets van plezier uit halen. Ik erger me tenandere meer aan de grasmachines, bladblazers en andere tuingereedschappen dan aan de buurman die zijn V8 start 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 2 minutes ago, WoKe said: Maar energieverspilling waar ik (en redelijk wat mensen) toch wel iets van plezier uit halen. Ik erger me tenandere meer aan de grasmachines, bladblazers en andere tuingereedschappen dan aan de buurman die zijn V8 start Welke V8 heeft uw buurman? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 14 minutes ago, wooter said: Geluid is energieverspilling en geeft enkel kwade blikken van omwonenden. Met een Model X rijden terwijl een Model S ruimschoots voldoet is ook energieverspilling. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Zojuist, ir_fuel zei: Welke V8 heeft uw buurman? Stihl turbo bladblazer met 1,1-liter 2-takt V8 (23.000 RPM). Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 5 minutes ago, ir_fuel said: Welke V8 heeft uw buurman? Een The A-Team buske 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 (aangepast) 6 minutes ago, gTa said: Stihl turbo bladblazer met 1,1-liter 2-takt V8 (23.000 RPM). Maar dit weekend dien ik hem van weerwoord met mijn PowerPlus 2-takt bosmaaier. Kan het ook met een electrische doen, maar da's te stil naar mijn goesting. Twijfel enkel nog of ik den uitlaat demonteer of niet ... 25 januari 2018 aangepast door WoKe Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 ik zou die niet demonteren. Ge hebt tegendruk nodig bij nen tweetakt 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Als het uit de boxen moet komen is het fake. Da's quasi hetzelfde als een A4 TDI met een RS4 badge [emoji14] Een auto die power heeft mag ook klinken zoals een auto die power heeft, da's een deel van de beleving. Ik zie me 's avonds niet nog ff in mijn XC90 of eventueel een Model X springen voor een plezierritje, terwijl ik dat wel doe met mijn klein lawaaimaaker'ke. Ge hebt auto's die ge gebruikt om van A naar B te rijden, ge hebt auto's die ge gebruikt gewoon voor de fun (dus van A naar A en liefst via B, C, D, ... ) just because you want/can), en dan hebt ge auto's die ge voor beide kunt gebruiken (maar da's meestal een compromis). Een Model X, XC90, Passat, enz ... valen voor mij in de eerste categorie Mijn classic Mini Rally valt in de 2de (em gromt, interieur ruikt naar benzine en de straightcut boite zingt dat het een lieve lust is) En [mention=173]Jokke_vlo[/mention] zijn Panamera is dan eerder zo'n compromis tussen de 2Klopt, maar ik vind mijn auto al een mooi compromis. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 12 minutes ago, ir_fuel said: ik zou die niet demonteren. Ge hebt tegendruk nodig bij nen tweetakt LeoVince er op dan! 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 28 minutes ago, WoKe said: Maar energieverspilling waar ik (en redelijk wat mensen) toch wel iets van plezier uit halen. Ik erger me tenandere meer aan de grasmachines, bladblazers en andere tuingereedschappen dan aan de buurman die zijn V8 start Da's voor jou persoonlijk, maar de meeste mensen hinderen zich aan beide dingen :). En eerlijk, ik vind het aandeel geluid nu ook maar matig. Ja, een AMG horen vertrekken is leuk, maar het merendeel lawaai van vertrekkende auto's zijn jammer genoeg geen AMG's en dergelijke. En zelfs ik vind het geluid van de M2 na een tijd storend. Het is belachelijk hoe de standaard uitlaat hier zo klinkt dat ik hoor wanneer mijn vrouw vertrekt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.