Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 42 minuten geleden, wooter zei: Ik zeg ook niet dat je mening onterecht is. Ik merk enkel op dat je EV ervaring beperkt is tot het braaf met het verkeer mee rijden, wat iets heel anders is dan de acceleratie. Want als geluid voor jou belangrijk is, ben ik er zeker van dat je via het audio systeem van eender welke EV wel geluiden van revvende V8's kan afspelen. Ooit gehoord dat ik nogal voor rijeigenschappen val ook die zijn totaal anders met electromotoren, zelfs ondersteund door een "fossiel" Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 7 minutes ago, Jokke_vlo said: Ooit gehoord dat ik nogal voor rijeigenschappen val ook die zijn totaal anders met electromotoren, zelfs ondersteund door een "fossiel" En ik dus niet meer. Geen turbogat meer, geen schakelgat meer. En qua gewicht moet je eerlijk zijn dat je elektromotoren en batterij veel beter kan plaatsen qua gewichtsverdeling dan een motorblok, een een benzinetank met een vloeistof in die invloed heeft op je gewichtsverdeling. Maar goed, ik begrijp dat, een betere techniek wilt niet altijd zeggen dat het ook plezieriger is of dat dat net het plezier is wat je zocht. Net zoals er geen plezier te halen valt uit op autopilot een bergpas op rijden is er ook geen plezier uit filerijden met een Lotus Exige. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 20 minutes ago, wooter said: Klopt, maar ik vind mijn auto al een mooi compromis. Spijtig dat er geen geluid uitkomt Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 13 minutes ago, wooter said: Da's voor jou persoonlijk, maar de meeste mensen hinderen zich aan beide dingen :). En eerlijk, ik vind het aandeel geluid nu ook maar matig. Ja, een AMG horen vertrekken is leuk, maar het merendeel lawaai van vertrekkende auto's zijn jammer genoeg geen AMG's en dergelijke. En zelfs ik vind het geluid van de M2 na een tijd storend. Het is belachelijk hoe de standaard uitlaat hier zo klinkt dat ik hoor wanneer mijn vrouw vertrekt. De meeste ... da's relatief he ... ik weet er evenveel die zich zouden ergeren als dat ik er weet die er sympathie voor hebben. Als ge nu gelijk een mongool continue optrekt om lawaai te maken en de poser te spelen dan zou ik er mij ook aan ergeren. Vanmorgen nog achter een RS6 gereden en toch mijn raam op een kiertje gezet ... Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 11 minutes ago, WoKe said: Spijtig dat er geen geluid uitkomt Gelukkig dat er geen geluid uit komt Dat hoort er gewoon bij Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 2 minutes ago, wooter said: Gelukkig dat er geen geluid uit komt Dat hoort er gewoon bij Voila, juist gelijk geluid bij een verbrandingsmotor hoort Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 46 minuten geleden, wooter zei: En ik dus niet meer. Geen turbogat meer, geen schakelgat meer. En qua gewicht moet je eerlijk zijn dat je elektromotoren en batterij veel beter kan plaatsen qua gewichtsverdeling dan een motorblok, een een benzinetank met een vloeistof in die invloed heeft op je gewichtsverdeling. Maar goed, ik begrijp dat, een betere techniek wilt niet altijd zeggen dat het ook plezieriger is of dat dat net het plezier is wat je zocht. Net zoals er geen plezier te halen valt uit op autopilot een bergpas op rijden is er ook geen plezier uit filerijden met een Lotus Exige. Jij wil gewoon niet autorijden dat lezen we hier telkens weer. Voor jou is een AP in de file belangrijker dan fun buiten de file. Wel bij mij ligt dat accent enigszins anders. Ik heb hier mijn ervaring neergeschreven, dat jij je verheven voelt als EV rijder weten we ondertussen al. Ik heb dat gevoel compleet niet. En stop eens met de zeggen dat een EV beter is. Voor mij is het dat niet. Dat mijn lange ritten merkelijk langer duren met een EV is GEEN vooruitgang maar letterlijk achteruitgang. Dat ik geen beleving heb in een EV en jij vindt dat mijn beleving asociaal is, dat is subjectief. Mijn Lotusje kan trouwens zowat overal op sympathie rekenen, meer dan uw Tesla SUV tot daar uw “mening” dat mensen dat “geluid” negatief zien. De techniek moet ten dienste staan van de gebruiker en niet omgekeerd. En stop nu met uw klassiek gezeik dat langer rijden (wegens lange tankbeurten) genieten is of dat ge niet veel lange ritten doet. Ik zeg u waarom dat geen eenduidige vooruitgang is. En uw antwoorden proberen uw stelling alleen te verdoezelen. Zijn we nu weer voor 20 blz vertrokken waarin je komt stellen dat een Tesla beter is tot ik of anderen zwijgen? Heb hier enkel mijn ervaring neergepend na uitgebreid rijden. Dank u Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 38 minuten geleden, wooter zei: Maar goed, ik begrijp dat, een betere techniek wilt niet altijd zeggen dat het ook plezieriger is of dat dat net het plezier is wat je zocht. Ja we zien dat in E formule racen ook die betere techniek. Piloten zijn LAAIEND enthousiast over de rij eigenschappen. En het feit dat ge geen race kunt uitrijden zonder van AUTO te wisselen is ook echt vooruitgang. Twee auto's ipv 1 om te racen: VOORUITGANG ! Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 37 minutes ago, WoKe said: Vanmorgen nog achter een RS6 gereden en toch mijn raam op een kiertje gezet ... En al die dampen in je kar! GAD VER DAMME! Gelukkig heb ik een HEPA filter in mijn auto. Snap niet hoe al dat gepeupel zonder kan rondrijden! Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 43 minutes ago, WoKe said: Spijtig dat er geen geluid uitkomt Er komt al genoeg uit de eigenaar Maar wij mogen niks meer zeggen in het Tesla topic hoor Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 En dan nu een streepje muziek met de original 'My Panamera' Quote
Populair bericht Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 26 januari 2018 Populair bericht Geplaatst: 26 januari 2018 13 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 Al 2 keer gewassen dedju 2 Quote
0231 172 Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 4 uren geleden, Jokke_vlo zei: Al 2 keer gewassen dedju Ben je zeker dat je opgelopen schade niet van je spons is? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 LOL Ja 100% ! (Ik gebruik trouwens nooit een spons) Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 7 uren geleden, Jokke_vlo zei: LOL Ja 100% ! (Ik gebruik trouwens nooit een spons) 2 buckets, 1 propere cup gelijk ze zeggen (geldt dus ook voor wegauto's, niet enkel voor cups) Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 8 hours ago, gTa said: 2 buckets, 1 propere cup gelijk ze zeggen (geldt dus ook voor wegauto's, niet enkel voor cups) Cups kuist ge met polish Quote
Joske 922 Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Op 25-1-2018 om 14:16, wooter zei: Geluid is energieverspilling en geeft enkel kwade blikken van omwonenden. Dingen als aan 50 km/u doorheen een dorpscentrum rijden met een Z4M of M2 en mensen die de weg op springen om je aan te manen trager te rijden etc... Ik heb meer last van t verschieten van een EV die plots opduikt dan van t AMG gebrul van mijn overbuurman zijn wagencollectie. Toen ik deze voormiddag aan t straat op een ladder stond was ik blij dat ik bijna alle auto's (behalve de mini van de schuinoverbuurman (plugin ding)) hoorde aankomen. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Ja man, kan je nog trager rijden? Quote
iRicky 299 Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Het heeft even geduurd maar de 540i is verkocht en de nieuwe Panamera zal weldra bestelt worden. Configuratie: Porsche Panamera 4 E-hybrid MJ 2018 Exterieur kleur: Vulkaan grijs metallic Interieur kleur: leder zwart (uitgebreid leder pack) Sport Chrono Pack Adaptieve luchtvering inclusief PASM (Porsche Active Suspension Management) Porsche Communication Management Connect Plus inclusief realtime/ online verkeersinformatie, Apple CarPlay, telefoonmodule en draadloos internet Langere (7,5M) hybride kabel Netsnoer voor 5 pins 16 A/ 400V industrieel stopcontact rood Exterieur: Geen modelaanduiding (ook e-hybrid aanduiding zal verwijdert worden) LED Matrix koplampen inclusief PDLS Plus Porsche Exclusive Manufaktur LED achterlichten met donkerder glas Park Assistent voor en achter inclusief camera en surround view Panoramadaksysteem Sierlijsten rond zijruiten in zwart hoogglans Sport Design pack in zwart hoogglans Privacybeglazing (ook warmtewerend) Porsche Entry & Drive (comfort toegang) Remzadels in zwart uitgevoerd Rijdynamiek: Sportuitlaatsysteem inclusief ronde sporteindpijpen in zwart Stuurbekrachtiging plus (we twijfelen nog over 4 wiel sturing)Wielen: 21 inch Exclusive Design wiel hoogglans zwart gespoten Comfort opties: 4 zone automatische airconditioning (met scherm tussen de achterzetels) Lane assist inclusief verkeersbordherkenning Soft close portieren Automatisch dimmende buitenspiegels (ja dit is écht een optie bij Porsche :lolz:) Sfeerverlichting voor en achterin RijstrookwisselhulpInterieur: Adaptieve sportstoelen Stoelverwarming voor Stuurwielverwarming Velours vloermatten Afdekking bekerhouders voorin Audio/ Communicatie: Bose Surround Sound System Digitale Radio Waarschijnlijk wordt het carbon pack voor het interieur alsnog toegevoegd, alsmede Porsche logo's in de 4 hoofdsteunen. Levering is voorzien voor april. 2 Quote
iRicky 299 Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Het zijn deze velgen wat mijn vader gekozen heeft overigens. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Ben je blij met deze keuze, iRicky? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.