Ga naar inhoud

991S vs Boxster S


Salokin

991s - Boxster S  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. 991S - Boxster S

    • 991S
      12
    • Boxster S
      6


Aanbevolen berichten

Voorlopig nog een fictieve poll maar af en toe denk ik al eens aan een vervanger of aanvulling voor de M3.  In feite zijn er twee 'rationele' opties.

1) M3 verkopen en vervangen door een 991S en een extra deftige budgetauto om met klanten rond te tuffen.

2) M3 houden en een Boxster S als een leuke aanvulling op het wagenpark.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 991s is degene die ik zou willen, dus koop dat zodat ik er kan mee gaan patsen wanneer jij op reis bent, klootzak. Vriend, vriend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik voor 2 gaan en (afhankelijk van weer etc.) genieten van twee mooie wagens. 

Praktisch kies ik echter voor 1. Dikke Porsche om te genieten en geen commentaar in een steeds 'mindervandemedemensverdragendewereld' met een deftige 'klantentransporter'

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, dragonfly said:

Krijg je van klanten soms commentaar op de M3 of zijn het toffe rijke mensen? :) 

Jij al ooit een "immoboer" gezien in een cheape kar? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel een GROOT verschil in budget tussen een Boxster en een 991S cabrio. Je hebt ver 2 Boxsters voor de prijs van uwe 991.

Ik vermoed dat indien Salokin een 991 zou kopen dat de M3 weg gaat dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2016 om 00:08 zei dragonfly:

Krijg je van klanten soms commentaar op de M3 of zijn het toffe rijke mensen? :) 

De meesten denken dat ik met een 3 reeks, of is het serie,  rijd, uitzonderingen weten dat het een M3 betreft en meestal zijn dat dan toffe gesprekken.

Een Porsche zal ongetwijfeld afgunst teweeg brengen maar zal nog net aanvaard worden maar er klanten in rondrijden is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet het persé een Boxster zijn ? Als het wat spartaanser mag misschien een Exige of anderzijds een jaguar f-type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Salokin said:

De meesten denken dat ik met een 3 reeks, of is het serie,  rijdt, uitzonderingen weten dat het een M3 betreft en meestal zijn dat dan toffe gesprekken.

Een Porsche zal ongetwijfeld afgunst teweeg brengen maar zal nog net aanvaard worden maar er klanten in rondrijden is geen optie.

Met een M3 of M5 kom je bij klanten vrij makkelijk weg, met een Range gaat dat ook. Spreek van ondervinding thuis.

Maar een offerte gaan maken met een Porsche dat wordt lastig, dan mag het nog een kraam van 15j oud zijn, die badge is een probleem.

Ik zou de Boxster voor erbij nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei ir_fuel:

Jij al ooit een "immoboer" gezien in een cheape kar? :D

Neen maar de mensen weten dat niet, ze zien meestal een jeep of een 5-serie :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de Boxster voor erbij nemen.

Idem.

En enkel open gebruiken want dicht trekken ze op de zak[emoji17]

Of iets extremer: Exige [emoji14]

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, dragonfly said:

Neen maar de mensen weten dat niet, ze zien meestal een jeep of een 5-serie :) 

Ah een Discovery? :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb je eigenlijk 2 dezelfde auto's in de garage staan. Ok, ze hebben elk hun eigen karakter, maar uiteindelijk zijn het beide performante 3 reeksen, en kijk je telkens op datzelfde dashboard (ik kies dan wel voor dat van de Alpina because leather B)). Een 991 Carrera met manuele bak is de ideale auto voor u. Uw vrouwke gaat daar ook graag mee rijden, en de kids kunnen nog gemakkelijk mee. Als je naar klanten moet, dan neem je toch gewoon de Alpina. Als er echter kans bestaat dat je soms beiden naar klanten moet, koop u dan een leuke BMW 1 of Mini Countryman of zoiets die je dan compleet laat bestickeren met reklame van jullie kantoor.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet mee eens. Het windgeruis en turbulentie in het interieur is onhoudbaar als je eens boven de 90 gaat. Neen, dan is een schuifdak veel aangenamer. Als ik nog meer open wil rijden, dan kies ik de cabrio met windscherm.

Nog een nadeel is dat bij zowel de cabrio als de targa de achterbank kleiner is door de veel rechter geplaatste rugleuning. Salokin heeft nog jonge kids, en die gaan veel beter in de coupé kunnen zitten.

En denk eens aan de heerlijke lijn van de coupé die je kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid