Ga naar inhoud

Wagen voor woon-werk verkeer


Kartfreak

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat het hier een autoliefhebbersforum was, geen hoe rijd ik zo goedkoop(en liefst gratis) met een kar forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Davy_:

Ik dacht dat het hier een autoliefhebbersforum was, geen hoe rijd ik zo goedkoop(en liefst gratis) met een kar forum.

Zegt een man die zelf met een diesel rijdt.... Mooi zo! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei dragonfly:

Je bedoelt dat je een auto gekocht hebt waar je op voorhand al van wist dat je deze kosten ging hebben ;) 

Ik plaats het verschil in perspectief. Dat is alles wat ik bedoel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Davy_:

Ik dacht dat het hier een autoliefhebbersforum was, geen hoe rijd ik zo goedkoop(en liefst gratis) met een kar forum.

Als je recht hebt op een firmawagen maar in plaats ook kan opteren voor een vergoeding dan moet je wel zien dat je voor eenzelfde auto privé niet meer gaat betalen dan je zou doen in geval van een firmawagen. Dat is een rationeel gegeven.

Tjeu gaat er wel wat ver in, dat wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei msxx:

Sinds eind januari dit jaar wel: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/740836.html

Er zit wat afronding naar boven in. Maar het is eerder duur te noemen.

Anderzijds, hij is perfect pro-actief onderhouden. Er zit bijvoorbeeld een dure spoelbeurt in van de automaat bij ZF (+700 euro), nieuwe voorste draagarmen wegens kleine speling (ong 800 euro). Overige kosten waren onvermijdelijk.

Jouw kilometers waren van 0 - 77.138km, binnen garantie.

Mijn kilometers van 102.000km - 187.000km, zonder garantie.
Kapotte luchtbalg, airco-condensor, draagarmen, defect koplampmodule, flushbeurt ZF zouden allemaal niet aan de orde geweest zijn.

 

Sowieso zal een BMW onderhouden duurder zijn dan een Renault, maar ik verwacht die grote kosten zoals bij jou niet bij een 2dehands exemplaar van pakweg 3 jaar oud en < 50k km.

 

2 uur geleden zei Tjeu:

Boeiende materie. @Kartfreak excuus voor het kapen van uw topic! 

@Tjeu geen probleem, ik vind 't net boeiend ;)

 

Ik ben net gaan testen met de Talisman. Het was een 130PK Grandtour. Dijk van een wagen, 130PK is voldoende. Automaat deed prima zijn werk (ik had een review gelezen waarin men sprak over stotterend rijden bij fileverkeer, dat heb ik proberen uitlokken, maar deed de testwagen helemaal niet). Het verschil tussen de verschillende modi (sport & comfort vooral getest) is duidelijk merkbaar. Op de snelweg vond ik 'm wel wat last hebben van rolgeluiden. Als ik een nieuwe koop, is de Talisman de grootste kanshebber. Enig twijfelpunt is GT/berline en de kleur. Maar ik schrijf een goed uitgeruste (2de hands) BMW F10/F11 niet af.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

een 4 cilinder diesel



Eigenlijk 2, ik heb net zoals Tjeu ook een Berlingo nog. Die me echt niks kost dan nog, geen VAA, geen onderhoud, geen taks, geen mazout. :inlove:
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Tjeu:

Kan je daar eens een cijfer van je vorige wagens tegenover zetten? Ik zit nu ook met het systeem van km-vergoeding, waardoor prijs/km een heel belangrijke peiler is geworden, vandaar de grote interesse in de materie. 

Als ik even de tabellen bekijk van mijn voorgaande wagens verschiet ik er eigenlijk van hoe zeer de kosten er van redelijk in lijn liggen. Kosten zijn all in (taksen, verz, onderhoud, brandstof en afschrijving hoewel dit voor de A6 nog een inschatting is).

BMW E61 535d - 3j - 70.000km --> 0.38€/km

BMW E86 3.0 Si - 1j - 15.000km --> 0.31€/km

Audi A6 C5 2.7T -  1.5j - 25.000km --> 0.35€/km

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei d_s:

@Tjeu heeft dan ook de kosten van een Range Rover ervaren:ninja:

Welk model? Opvolger van de A6 wordt mogelijks een Disco/RRS TDV6. Eentje om mevrouw tevreden te stellen en mogelijks iets leuks te trekken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei erq:

Welk model? Opvolger van de A6 wordt mogelijks een Disco/RRS TDV6. Eentje om mevrouw tevreden te stellen en mogelijks iets leuks te trekken :)

2004 TD6, was de mijne niet, maar was er wel veel mee op baan en hield er ook wel de kostprijsberekening van bij. 

Over 250.000km op 10 jaar, 5.000 euro per jaar, excl diesel (12.5l/100km) en waardeverlies. Dus banden, herstellingen (versnellingsbak), onderhoud, verzekering en tax.

Nu is het enkel nog mijn vader die ermee op pad gaat. Paar weken terug wel nog eens het stuur genomen. Blijft een heerlijke wagen. Wel erg luidruchtig. Overlaatst trouwens binnen geweest bij Wax-it voor een kuurtje! 

13582104_10154307360154146_5171480293091

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid