Ga naar inhoud

Eerste auto voor broer


kwiekie

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een tijd met zo'n 308 SW gereden die goed was uitgerust en ben ermee naar Zuid-Frankrijk en terug gereden op m'n eentje.

Stoelen zaten voor mij erg goed, veel zijdelijngse steun ook. Ben enorm fris uitgestapt na 950 km rijden. + ik zit liefst zo laag mogelijk omwille van m'n 1m90.

Airco bediening via het scherm is inderdaad irritant bij momenten, omdat je altijd vettige vinger plekken moet maken. 

Het radiostation kan je veranderen met 1 van de knoppen aan het stuur tussen jouw ingestelde presets dus moet je niet altijd naar het scherm gaan.

Ik heb nog nooit met een BMW 1 gereden maar ik vond dat ik toch vrij goed kon aanvoelen waar de griplimiet lag toen ik bij een afdaling in de bergen een M4 op de hielen zat.

Mijne was manueel en schakelde lekker kort, precies dus niet kiezen voor een automaat.

Stereo ben ik ook niet veel gewoon dus daar kan ik weinig zinnig over zeggen.

Dus om kort te zijn was ik echt wel overtuigd van de 308, ik zet hem op dezelfde hoogte als de Golf. Iets leuker qua interieur, al is dat van de golf wel gemakkelijker met de drukknoppen. Zetels, stuur en zitpositie vind ik wel leuker bij de Peugeot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ex-Mooseman:


Eerste dagen waren de indrukken zo goed dat zowel ik als mijn vrouw eraan dachten dat de grotere 508 wel een opvolger van de Volvo kon zijn. Maar de kuren van de gps, de airco en de zetels hebben deze keuze geschrapt.

GT-line heeft sportzetels he. Moet zeggen dat ik ook zeer gecharmeerd ben door 308 en 'm overweeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin zelf ook wel eens benieuwd te worden naar een BMW 1 reeks/serie nu om eens te vergelijken.

Heb in die klasse al met volgende gereden: Golf 7, Mercedes A, Volvo V40, Peugeot 308 SW, Opel Astra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week te laat :D Vorige week mijn oude weg gedaan dus die kon anders nog eens goed afgeragd worden :lol: Aleja, afraggen. Full pull vertrekken om toch maar die brommobiel voor te blijven :D Een facelift past wel/niet in het budget? Of wel al, ik heb geen idee hoeveel die nog gaan momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, kwiekie said:

Hij doet elke dag een kleine 80 km autostrade, dan zal een 6e versnelling toch wel voordelig zijn qua verbruik zeker?

tis niet zo dat een auto zuiniger is omdat hij 6 versnellingen heeft ipv 5...Volgens spritmonitor:

golf 6 tdi 105pk:

Count Fuel type min Ø max
1083 Diesel 3,38 5,31 8,65


golf 7 tdi 110pk:

Count Fuel type min Ø max
169 Diesel 3,96 5,33 7,27


Geen verschil dus eigelijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 8/22/2016 at 1:39 PM, Timo said:

Bmw M3

Misschien als BIV en rijtaks niet bestond!

 

Nee, het zal waarschijnlijk toch een Peugeot 308 worden.

De testrit met een F20 118d is 'm wel bevallen.

@Avantus , moest je een 308 binnen krijgen die je voor 14-15 k kan laten gaan, geef hier dan eens een seintje ;)

Wat vind jij de 'beste' motor voor in die wagen rekening houden met zo'n 25k km/jaar? Hij is er nog niet echt uit of hij voor diesel of benzine zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kwiekie

Zal eens rondkijken wat er binnen komt. Zal sowieso wel een hatch zijn dan, en geen SW. 14-15 is zowat de ondergrens maar is het uitkijken waard :)

Beste motor is beetje dubbel. Absoluut gezien is die 1.2THP met 110 of 130pk een super motor. Heel weinig tax en biv ook. Maar kostengewijs zal je met een 1.6HDi 100 of 116 qua brandstof toch nog wat lager zitten uiteraard als je 25k doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Avantus said:

@kwiekie

Zal eens rondkijken wat er binnen komt. Zal sowieso wel een hatch zijn dan, en geen SW. 14-15 is zowat de ondergrens maar is het uitkijken waard :)

Beste motor is beetje dubbel. Absoluut gezien is die 1.2THP met 110 of 130pk een super motor. Heel weinig tax en biv ook. Maar kostengewijs zal je met een 1.6HDi 100 of 116 qua brandstof toch nog wat lager zitten uiteraard als je 25k doet. 

Oké merci, en idd een hatch. Hij is geen fan van de SW. 
We weten dat dit de ondergrens is, vandaar dat er nog niks gekocht is. Nog even afwachten om een 'goeie deal' tegen te komen rond dat geld. Voor 17-18 is wel wat te vinden maar da's buiten budget voort moment.

Ja, hij zou het eens moeten uitzetten, zal wel snel 2 liter schelen in verbruik denk ik. Qua onderhoud maakt dat zoveel niet uit veronderstel ik, diesel of benzine?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Propere auto.  Kleur & velg doen het goed op dat model.

Kleine en lage stuur is even wennen, maar na twee dagen valt het eigenlijk niet meer op.  Aanraakscherm was een ander paar mouwen...  Franse logica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid