Ga naar inhoud

Nieuwe bedrijfswagen - "Middenklasse SUV"


Cyrano.ak

Aanbevolen berichten

Tiguan al in het echt gaan bekijken? Dat het 'maar' een VW is speelt in je hoofd. Ik zou liever een dikke Tiguan rijden dan een kale GLC.

XC60 is idd eindereeks maar zou ik toch niet afschrijven. Binnen budget toch mooi uit te rusten en fijne motoren. Volvo interieur kan mij persoonlijk ook bekoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, erq said:

Tiguan al in het echt gaan bekijken? Dat het 'maar' een VW is speelt in je hoofd. Ik zou liever een dikke Tiguan rijden dan een kale GLC.

XC60 is idd eindereeks maar zou ik toch niet afschrijven. Binnen budget toch mooi uit te rusten en fijne motoren. Volvo interieur kan mij persoonlijk ook bekoren.

 

Jep, vorig weekend in de garage langs geweest en volgende week een halve dag testrijden. Ben vooral benieuwd naar het geluidsniveau binnen. Bij de Mercedes was dat lekker stil, zeker in vergelijking met de Passat. Ik hoop dat de Tiguan er wat beter tegen bestand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al aan een Mazda cx-5 gedacht?

Dieselmotoren zijn 2.2L en hebben 150 of 175pk.

Kofferinhoud is vergelijkbaar met de x1, 503L/1620L.

Prijzen beginnen bij €28.590 en gaan tot  €39.390.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Cyrano.ak:

Mazda mag ook niet van de car policy.

Blijkbaar mag Lexus wel en staat zo'n NX300H als "in budget". Dat misschien ook maar eens bekijken.

Bah, die cvt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei vince522:

Oei :noparty:

Dus pas vanaf de E-klasse is de 200d een 2.0, lekker consistent.

Dat is dan ook een vlamnieuw blok.

GLC maakt gebruik van C-klasse motoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei erq:

Tiguan al in het echt gaan bekijken? Dat het 'maar' een VW is speelt in je hoofd. Ik zou liever een dikke Tiguan rijden dan een kale GLC.

XC60 is idd eindereeks maar zou ik toch niet afschrijven. Binnen budget toch mooi uit te rusten en fijne motoren. Volvo interieur kan mij persoonlijk ook bekoren.

XC60: En comfortabel.

Ik hoop dat de nieuwe Tiguan heel wat anders is dan de oude want die vond ik echt tegenvallen bij het rijden ermee. @TomT, kan jij dat bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijdt inderdaad helemaal anders dan de oude. Nieuw en oud is echt een wereld van verschil qua rijden, afwerking, materialen, technologie, comfort,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei TomT:

Rijdt inderdaad helemaal anders dan de oude. Nieuw en oud is echt een wereld van verschil qua rijden, afwerking, materialen, technologie, comfort,...

Oef.

Laat hem dan maar staan in het lijstje :)

(oude was echt niet meer van deze tijd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ex-Mooseman:

C200d automaat > oud Mercedes 2.1-blok
C180d, C200d handgeschakeld: Renault 1.6-blok

Dacht ik ook maar is niet meer zo, toch niet volgens de Duitse site. Alle 200 hebben nu de 1.6, ook de automatics.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/s205/facts/technicaldata/models.html#_int_passengercars:home:model-navi:models

Geen onderscheid in motor voor de 200, zie ik. Wel in bepaalde waarden (automatic tussen haakjes) maar niet in cilinderinhoud. Site kan natuurlijk verkeerd zijn, zou niet de eerste keer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bak valt best mee, vind ik. 't Is allerminst de gevoelloze hardrubberen roerstok zoals Benz vroeger manuele bakken durfde uitleveren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de Duitse website zegt dat. De nieuwste prijslijsten (stand augustus 2016) en technische fiches (idem) zeggen dat de 200d automaat nog altijd de 2,1-liter is, zoals vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid