Krikkie 9.830 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Ik zie de begrenzing al steken, onder haar voet Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 1 minute ago, Krikkie said: Ik zie de begrenzing al steken, onder haar voet en in de vario wss Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 juni 2017 Auteur Geplaatst: 12 juni 2017 Die marcheert niet goed. Ding gaat sneller dan 25 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 11 minuten geleden zei Ice_Ken: en in de vario wss Ringske en misschien de sproeier ook (na de begrenzer delete) Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 7 minutes ago, The Swede said: Die marcheert niet goed. Ding gaat sneller dan 25 dat is toch gene klasse a ofwel? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 juni 2017 Auteur Geplaatst: 12 juni 2017 Jawel. Stuk practischer: Geen twee keer rijbewijs afleggen dit jaar + in verschillende steden (Leuven bvb) moogt ge in veel straten me een A maar niet met een B. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Just now, The Swede said: Jawel. Stuk practischer: Geen twee keer rijbewijs afleggen dit jaar + in verschillende steden (Leuven bvb) moogt ge in veel straten me een A maar niet met een B. in dat geval had ik een elektrische fiets gekocht...wat heb je dat ding nu betaald, nieuw gekocht? 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 juni 2017 Auteur Geplaatst: 12 juni 2017 1 minute ago, Ice_Ken said: in dat geval had ik een elektrische fiets gekocht...wat heb je dat ding nu betaald, nieuw gekocht? Nee gij. Om elke week een paar keer naar de voetbaltraining te gaan? La maar. Geen fan van electrische fietsen. Boven enkel practisch als je kan laden en aan de boarding staan alle fietsen buiten. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 1 minute ago, The Swede said: Nee gij. Om elke week een paar keer naar de voetbaltraining te gaan? La maar. Geen fan van electrische fietsen. Boven enkel practisch als je kan laden en aan de boarding staan alle fietsen buiten. hoe ver moet hij rijden voor de voetbal? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 juni 2017 Auteur Geplaatst: 12 juni 2017 Geen idee. Moet van ploeg veranderen. De zijne is opgedoekt. Wss Rode of Tubeke. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 3 minutes ago, The Swede said: Geen idee. Moet van ploeg veranderen. De zijne is opgedoekt. Wss Rode of Tubeke. Das doenbaar met een elektrische velo, maar ik snap wel dat als je al gaat voetballen de zin er niet zal zijn om nog wat te trappen op pedalen. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 juni 2017 Auteur Geplaatst: 12 juni 2017 4 minutes ago, Ice_Ken said: Das doenbaar met een elektrische velo, maar ik snap wel dat als je al gaat voetballen de zin er niet zal zijn om nog wat te trappen op pedalen. Zie openingstopic Ik probeer hem net MINDER sport te laten doen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Jammer van de keuze voor 25km/h. Is altijd een hoop gezever als ze hem tegen houden. En de boetes zijn ook niet mis. En een TGB is een .... eum ... gewaagde keuze Of hij is er een poos heel tevreden van, of hij staat alle vijf voeten in panne. Is een merk met een zeer varierend verleden. Is nog best verkochte merk geweest in Nederland, maar dan vooral omdat ze een goede achteropbouw hadden voor de pizza-gasten. Twee jaar derna stonden ze zelf niet meer in de top tien, wegens zoveel problemen. Quote
fcapri 126 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 (aangepast) zo hoog lijken die boetes wel niet. ELKE brommer die ik zie passeren waarvan de nr plaat met S-A..-... begint rijd sneller dan 25. het overgrote deel schat ik toch tussen de 35-40km/h, de rest gaan sneller. ik heb nog een oude B klasse in de garage staan (een replica van de camino dat ik ooit had) en die rijd met moeite 33-35km/h (heeft een vorige eigenaar dom mee gedaan door een Aklasse motor te steken in een Bklasse frame. moet ik die gaan opdrijven om de legale 45 te halen . wordt ooit nog plezant als ze mij tegenhouden. getuned tot en met en nog maar 45 rijden) 13 juni 2017 aangepast door fcapri 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Geplaatst: 13 juni 2017 11 hours ago, Tjeu said: Jammer van de keuze voor 25km/h. Is altijd een hoop gezever als ze hem tegen houden. En de boetes zijn ook niet mis. En een TGB is een .... eum ... gewaagde keuze Of hij is er een poos heel tevreden van, of hij staat alle vijf voeten in panne. Is een merk met een zeer varierend verleden. Is nog best verkochte merk geweest in Nederland, maar dan vooral omdat ze een goede achteropbouw hadden voor de pizza-gasten. Twee jaar derna stonden ze zelf niet meer in de top tien, wegens zoveel problemen. Goh ja, ik lees er goed en slecht over. Zoals gezegd, het is een simpel vervoermiddel om 3-4 keer per week te gaan voetballen. Geen van ons twee zijn geïnteresseerd in brommers. Quote
Jupke 11.086 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 3 hours ago, fcapri said: zo hoog lijken die boetes wel niet. ELKE brommer die ik zie passeren waarvan de nr plaat met S-A..-... begint rijd sneller dan 25. het overgrote deel schat ik toch tussen de 35-40km/h, de rest gaan sneller. ik heb nog een oude B klasse in de garage staan (een replica van de camino dat ik ooit had) en die rijd met moeite 33-35km/h (heeft een vorige eigenaar dom mee gedaan door een Aklasse motor te steken in een Bklasse frame. moet ik die gaan opdrijven om de legale 45 te halen . wordt ooit nog plezant als ze mij tegenhouden. getuned tot en met en nog maar 45 rijden) Zit daar verschil op die blokjes? Geloof ik precies niet hard, is dat niet gewoon met een restrictor of zo? Mijn A klasse camino liep met een gewoon potje eronder 60-65 zonder echte aanpassingen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 9 minuten geleden zei Jupke: Zit daar verschil op die blokjes? Geloof ik precies niet hard, is dat niet gewoon met een restrictor of zo? Mijn A klasse camino liep met een gewoon potje eronder 60-65 zonder echte aanpassingen. Is idd zelfde blok. Uitlaat zit meer geknepen en vario ook. In slechtste geval ook begrensd op ontsteking. Quote
fcapri 126 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 (aangepast) @Jupkeyep, GROOT verschil bij een camino. in het carter van een Aklasse zit namelijk een begrenzer zodat een Bklasse cilinder er niet in past. daardoor zijn je spoelpoorten enzo anders hetgeen het vermogen serieus dempen. je moet dan de poorten al freezen en allerhande toeren uithalen om Bklasse Specs te halen. zonder die te veranderen mag je zelf carbu, luchtfilter, uitlaat,... veranderen, je zal niet boven de 50 geraken. verschil zit hem in de letters van het bloknr. de Bklasses hebben allemaal PA50E-******* als bloknr, een Aklasse heeft altijd PA50ME-******** zie maar eens naar het verschil in poorten, uitlaatgat, randje aan de cilinder,... hier is dat randje te zien onderaan rechts als de uwe +60liep met een potje, zat er een B blokje onder 13 juni 2017 aangepast door fcapri 1 Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 het laatste blokje dat ik voor mijn aprilia gemaakt heb: -Italiaanse versie RS50 airbox(zonder restricties), Malossi inlegfilter -Dell'orto 21 PHGB -Malossi inlaat spruitstuk, Malossi VL6 membraam -Bewerkte AM6 carters -Doppelr krukas, SKF C4 lagers, doppler naaldlager -Polini Evo 76,5cc alu cilinder (wel 2 zuigerveren) -Polini ontsteking, NKG BR10EG -Polini 5 plaats koppeling -Malossi MHR uitlaat Leuke hobby, kost weinig ivg met auto's. Ik mis dat wel. Het afregelen op zich was echt een kunst. Quote
Gastje 157 Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Op 11 juni 2017 om 10:14 zei ir_fuel: Hij heeft nochtans zelf een BMW Dat wist ik hoor. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 juni 2017 Auteur Geplaatst: 15 juni 2017 18 hours ago, Gastje said: Dat wist ik hoor. Ja, maar hij dacht alsnog een piske in mijn botten te doen en dan te vragen of het warm is 1 Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Op 2017-6-13 om 14:06 zei Ice_Ken: euke hobby, kost weinig ivg met auto's. Ik mis dat wel. Het afregelen op zich was echt een kunst. Je ziet enorm weinig scooters tegenover 15-20 jaar geleden hé. Aan het einde van de schooldag zag destijds elke schoolbuurt wel zwart van de MBK Spirit's, MBK Rocket's en MBK Nitro's... Dat is eigenlijk allemaal gedaan. Zal wel te maken hebben met het verkeer tegenwoordig (je bent toch vrij kwetsbaar op zo'n ding, ikzelf zou nu ook niet staan springen om mijn zoon/dochter een scooter te kopen) en met het feit dat velen liever (door)sparen voor een auto. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Vanochtend ook nog over bezig geweest. Er staat bij mijn schoonouders nog een MBK Swing. Mijn vrouw heeft die destijds met de opbrengst van haar eerste vakantiejob gekocht.Dochterlief wordt volgend jaar 16, moet naar een andere school, die toch een eindje verder is dan dat ze nu gewoon is.Of ze geïnteresseerd was in die brommer. Haar reactie: 'Guh, een brommer?'Ik heb haar dan getoond wat mijn neef doet met oude brommerkes (café-racer in brommerformaat).Dat vond ze precies wat leuker dan al die scooter-toestanden.Al denk ik dat een oldtimer Vespa nog meer haar ding is.Als auto zou ze ofwel een Defender of een pick-up willen.'t Is een specialleke. Quote
fcapri 126 Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 (aangepast) ik denk dat de jeugd zowat een afkeer heeft voor al die plastic scooter gevallen. buiten de uitzonderlijke die een subwoofer in het helm-opbergvak-onder-het-zadel steekt. de interesse in die oudere brommertjes die meer als een fiets reden lijkt wel groter. oa de peugeotjes, camino, walleroo,... en de terugkomst van de (chinese) dax. ik heb na 20jaar ook terug een camino aangeschaft en ben die terug aan het bouwen zoals de mijne 20jaar geleden was. alleen zijn die tuningstukken verschrikkelijk duur geworden. meer dan wat de gehele camino kostte. gewoon nostalgie. 20jaar terug moeten verkopen om financien te hebben voor een auto te kopen, en nu, tja, wat is 200€ tegenwoordig nog. bijkomend voordeel is dat een camino geen tax betaald, en de 'oldtimer' verzekering voor een brommer slecht 15€ per jaar is. iets meer dan 1€/maand en dan heb je een brommertje om mee rond te toeren. je mag er alleen geen woon-werk mee doen. nu dat gezeik er nog bij voor een nummerplaat waar je ineens 40€ moet voor neertellen (kost me meer dan 2jaar verzekering). vind dat het niet hoort op een camino, zo een lelijke nieuwe nr plaat. bijgevolg heb ik dus ook geen nr plaat gaan afhalen, ik weiger 18 juni 2017 aangepast door fcapri 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.