Ga naar inhoud

Mercedes CLE


BMWMB

Aanbevolen berichten

CLS-OPVOLGER DRAAGT NIEUWE NAAM. Mercedes-Benz is aan het testen geslagen met de opvolger van de CLS-klasse. Onze spionagefotograaf was wederom op het juiste moment op de juiste plaats. Het is 2004 als Mercedes-Benz de eerste generatie van de CLS-klasse presenteert, een vierdeurscoupé op het verlengde platform van de toen actuele E-klasse. Inmiddels loopt ook de huidige CLS-klasse op zijn laatste benen. Het model werd immers in 2011 al aan de wereld voorgesteld en deelt zijn genen met de vorige generatie E-klasse.

Dankzij onze spionagefotograaf hebben we nu zijn opvolger in beeld, een auto die naast een nieuwe koets ook nog eens een nieuwe naam zal krijgen. Eind 2014 liet Mercedes-Benz weten zijn modelnamen anders te gaan indelen. Zo worden de segmenten verdeeld in de A-, C-, E-, en S-klassen en dragen cross-overs de toevoeging GL. Zo heet de kleinste cross-over logischerwijs GLA-klasse en de middelgrote GLC-klasse. De huidige CLS-klasse is nog ten tijde van de oude naamstructuur op de markt gebracht. Het lijkt niet meer dan logisch dat de nieuwe generatie van de aan de E-klasse gerelateerde vierdeurscoupé derhalve CLE-klasse gaat heten.

We zien een nog heftig ingepakt prototype dat het bekende CLS-recept volgt. De auto oogt laag en gestrekt en aan de achterzijde lijken we lichtunits waar te nemen lijkend op de exemplaren achterop de C- en S-klasse Coupé. Het nieuwe platform van de E-klasse zorgt met zijn 6,5 centimeter langere wielbasis ongetwijfeld voor meer interieurruimte. Veelvuldig gebruik van aluminium zal het gewicht - evenals bij de E-klasse - met zo'n 100 kilo terugbrengen ten opzichte van het huidige model. In 2018 verwachten we de nieuwe CLE-klasse op de markt. De terugkeer van de Shooting Brake lijkt wegens het marginale succes van die variant op losse schroeven te staan.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5647468,5647468

 

wcmyd8obk0x3.jpg

 

k6tyf18bgeqg.jpg

 

bbnyerjbl17j.jpg

 

9qry883b0utt.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gecamoufleerd ziet 't er maar een lelijk ding uit. :oops: Heeft de huidige ook zo'n lange overhang achteraan?

CLE als naam is logischer dan CLS.

Benieuwd of er opnieuw een Shooting Brake van komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koffer lijkt alvast een opzetstuk te zijn? De naam is inderdaad logischer. Achterlichten lijken wel heel puntig aan de binnenkant? Iets te veel bij de PFL 1-serie koplampen gespiekt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de (achterzijde van de) C-stijl is heel dik beplakt, en suggereert nu een beetje een verzonken achterruit.  

Maar dat lijkt mij niet echt bij de rest van het design te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Dat als shooting brake, graag. Mag die komende E 53 AMG zijn, liefst (3 liter benzine met wat jus de prise erbij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei begint precies tegen te vallen zo.

 

en de CLS was enkel knap als shooting brake, in mijn ogen. als ze die nu compleet laten vallen, is het gewoon een veredelde E en gaan ze dezelfde toer op zoals de 4gc tegenover de 3 sedan. (overbodig dus voor mij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes zou beter een concurrent maken voor de A5 Sportback, 4 GC, etc

CLE/CLS zit niemand meer op te wachten.

Er komt wel een AMG GT4, Panamera concurrent. Kijk ik wel naar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Carlito:

Het is ook een veredelde E he :lol:

dat begrijp ik, maar zoals al geschreven heb ik bij de 3sedan/4gc ook zo mijn mening waarom ze naast elkaar bestaan. (één van de 2 is overbodig voor mij.)

als de cls/cle nu niet meer als sb uitkomt, is die voor mij ook overbodig. dat ze dan gewoon de e direct zo leveren. (mijn mening)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei tuscani:

dat begrijp ik, maar zoals al geschreven heb ik bij de 3sedan/4gc ook zo mijn mening waarom ze naast elkaar bestaan. (één van de 2 is overbodig voor mij.)

als de cls/cle nu niet meer als sb uitkomt, is die voor mij ook overbodig. dat ze dan gewoon de e direct zo leveren. (mijn mening)

 

CLE Shooting Brake heeft nooit bestaansreden gehad.

Het was duurder en kleiner dan een E-break. Waarom in godsnaam koop je dan een Break?

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat hij mooier gelijnd is dan de sedan.

tegenover de E break is het idd een verschil puur op gebruiksgemak en kan me inbeelden dat een E break veel gemakkelijker is voor een vertegenwoordiger bij wijze van spreken. , maar ik heb het puur over de sedan versies. een shootingbrake is een sportief gelijnde break en iets apart.

't zijn smaken en kleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Geezer:

Idd, die zie je echt massaal rijden, vooral als leasebakken denk ik.

Met de CLA SB hebben we veel succes maar een concurrent voor de 3 gt, a5 sb etc zouden we ook scoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Carlito said:

CLE Shooting Brake heeft nooit bestaansreden gehad.

Het was duurder en kleiner dan een E-break. Waarom in godsnaam koop je dan een Break?

Idem voor een CLA: even duur als een C, maar kleiner. Of een BMW 6gc: 5 onderstel, 4 deuren, minder praktisch, meer geld...

Een CLS break is ideaal voor een madame of een poser: hij heeft iets redelijk praktisch nodig maar wil ook de looks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Tom Bentley said:

:roll:

Sorry dat ik niet iedereen's job ken. 

Als iemand zegt "we hebben success met de CLA", dan veronderstel ik dat hij voor MB werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid