Ga naar inhoud

750i E65 of 740i F01?


The Swede

750i E65 of F01 740i  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen?



Aanbevolen berichten

Kwam dit weekend deze wagen tegen die te koop stond aan een erg aantrekkelijke prijs. 

Met de juiste motor, zou ik onmiddelijk overwogen hebben mijn 750i hierdoor te vervangen. Maar daar ligt de kat gebonden. Het is nl een 740i. (dus 326pk en 450Nm vs 367pk en 490Nm).

De uitrusting is rijkelijk, met o.a. Dynamic Drive, Integral Active Steering, camera's rondom, softclose doors, etc

Wagen heeft zelfde aantal kms als de 750 maar is van 2009.

Waar zou je zelf voor kiezen? 

Ga ervan uit dat ik geen "daily" nodig heb en geen last heb van VAA,BIV of andere bezorgdheden.

 

media?id=463d554f34704acda80b19f0b231b7e3

 

Ter vergelijking: bij deze de 750

 

 

 

IMG_5363.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is nog te vroeg om te zeggen of de F01 even iconisch zal worden als de E65. Die laatste is dat namelijk nu al, door z'n styling. Los daarvan is het een auto die ook verrassend goed/leuk rijdt, iets wat z'n eerder logge uiterlijk niet meteen verraadt. Je hebt daar met je E65 750i één van de knappere E65 vast, bovendien ook nog eens met een motor die op elk vlak die van de F01 740i overklast: atmosferisch, 8 cilinders, een sound van een niveau dat nu nérgens meer te vinden is bij BMW, ...

Daartegenover staat (maar da's persoonlijk) dat een F01 minder "karaktervol" rijdt. Ja, 'ie is nieuwer dan de E65 en dat voel je wel, maar 'ie is minder karaktervol, wat 'vlakker'. Tenzij je dus een hele grote urge hebt om te veranderen, zou ik die fantastische E65 houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, gTa said:

't Is nog te vroeg om te zeggen of de F01 even iconisch zal worden als de E65. Die laatste is dat namelijk nu al, door z'n styling. Los daarvan is het een auto die ook verrassend goed/leuk rijdt, iets wat z'n eerder logge uiterlijk niet meteen verraadt. Je hebt daar met je E65 750i één van de knappere E65 vast, bovendien ook nog eens met een motor die op elk vlak die van de F01 740i overklast: atmosferisch, 8 cilinders, een sound van een niveau dat nu nérgens meer te vinden is bij BMW, ...

Daartegenover staat (maar da's persoonlijk) dat een F01 minder "karaktervol" rijdt. Ja, 'ie is nieuwer dan de E65 en dat voel je wel, maar 'ie is minder karaktervol, wat 'vlakker'. Tenzij je dus een hele grote urge hebt om te veranderen, zou ik die fantastische E65 houden.

:lolz:

De Jef Vermassen van de autorfora...

:closed:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei The Swede:

:lolz:

De Jef Vermassen van de autorfora...

:closed:

 

 

Oh pardon, ik moet over de regel gelezen hebben dat je op internetfora maar maximum 2 regeltjes mag typen, bij voorkeur met wat spelingsfauten in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Oh pardon, ik moet over de regel gelezen hebben dat je op internetfora maar maximum 2 regeltjes mag typen, bij voorkeur met wat spelingsfauten in?

Neenee, @gTa

Ik ben gewoon plat gegaan van het lachen. Prachtige repliek gewoon! De volle lading, duidelijk, alle argumenten naar voor gebracht. Daarom ook dat ik u de Jef Vermassen van het autoforum noemde ;)

 Heb direct het plan om de E65 te verkopen opgeborgen :up:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei The Swede:

Neenee, @gTa

Ik ben gewoon plat gegaan van het lachen. Prachtige repliek gewoon! De volle lading, duidelijk, alle argumenten naar voor gebracht. Daarom ook dat ik u de Jef Vermassen van het autoforum noemde ;)

 Heb direct het plan om de E65 te verkopen opgeborgen :up:

Oei :D ik denk dat ik vnl voor mezelf sprak en dat velen andersom zullen denken. Voor de meesten zou hier in Vlaanderen zo'n F01 nog aanvaardbaar 'nieuw genoeg' zijn, terwijl men een E65 meestal meteen als voze bulgarenbak zal bestempelen. Of dat aan die auto's ligt, of eerder aan Vlaanderen...........

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Carlito said:

Qua looks kan de F01 niet op tegen de E65 hoe jij hem staan hebt.

 

Dacht dat een zigeunerbak was :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ICM said:

Je gaat toch geen oud model kopen?

Denk aan de buren.

Daarom juist. Je weet wat ik denk van anderen die een mening moeten hebben over hoe ik mijn keuken run ;)

(ze moeten hier es een middlefingersmilie zetten)

PS: had je het over de buren met de 318d of over die met de 520d? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, brjefs said:

E65 was qua interieur zo slecht nog niet, stoelen leken veel comfortabeler dan recentere comfortstoelen.

 

F01 heeft enkele voordelen. Betere electronica (E65 wou zijn tijd iets teveel vooruit zijn), stuk ruimer en comfortabeler ophanging.

Heb een nest F01's gereden en altijd een zalige kilometervreter gevonden. 

Grootste minpunt was de omvang en 'lompheid'. Maar met adaptive drive en meesturende achterwielen moet dat een stuk beter meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, The Swede said:

Daarom juist. Je weet wat ik denk van anderen die een mening moeten hebben over hoe ik mijn keuken run ;)

(ze moeten hier es een middlefingersmilie zetten)

PS: had je het over de buren met de 318d of over die met de 520d? 

:D

Straks hebben de buren toch meer invloed dan je wil, en voel je je onbewust verplicht het oudste model te kiezen. Reverse psychology shit.

Inhoudelijk niets bij te dragen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

E65 houden. Voor die paar weken per jaar dat die op mijn hof staat laten de maffia, zigeuners, rondtrekkende Bulgaarse/Roemeense dievenbendes,... mij ook gerust omdat ze denken dat ik één van hen ben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid