Ga naar inhoud

750i E65 of 740i F01?


The Swede

750i E65 of F01 740i  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen?



Aanbevolen berichten

3 hours ago, ICM said:

:D

Straks hebben de buren toch meer invloed dan je wil, en voel je je onbewust verplicht het oudste model te kiezen. Reverse psychology shit.

Inhoudelijk niets bij te dragen.

Ook just :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei The Swede:

F01 heeft enkele voordelen. Betere electronica (E65 wou zijn tijd iets teveel vooruit zijn), stuk ruimer en comfortabeler ophanging.

Heb een nest F01's gereden en altijd een zalige kilometervreter gevonden. 

Grootste minpunt was de omvang en 'lompheid'. Maar met adaptive drive en meesturende achterwielen moet dat een stuk beter meevallen.

Ik kan nu alleen vergelijken met 5GT, en daarbij vind ik het enige voordeel dat de motor krachtiger is, en inderdaad dat de elektronica uitgebreider is (adaptieve CC, HUD en heel de zever).

Puur qua rijden vond ik de E65 een pak aangenamer, snediger en net dat tikkeltje comfortabeler om in te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans, een standaard E65 (zeker een PFL) op z'n 17" ballonbandjes (of zelfs 18") en zonder de dure optionele ophanging of de sportophanging: dat is een zwalpei, vind ik. Rijdt niks plezant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is een FL met sportophanging en 20". Rijdt inderdaad snediger dan de F01, maar ook minder comfortabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei The Swede:

De mijne is een FL met sportophanging en 20". Rijdt inderdaad snediger dan de F01, maar ook minder comfortabel.

Minder comfortabel in welk opzicht?

Ik vond dat de E65 bv dwarsnaden op betonwegen heel soepel verwerkte, en ook op hoge snelheden voorspelbaar bleef reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/28/2016 at 3:20 PM, brjefs said:

Minder comfortabel in welk opzicht?

Ik vond dat de E65 bv dwarsnaden op betonwegen heel soepel verwerkte, en ook op hoge snelheden voorspelbaar bleef reageren.

Ik vind 'em eerder droog reageren op oneffenheden.

Nu dient wel gezegd dat ik tot hiertoe enkel reed met de gewone F01 en dat de mijne een sportophanging heeft. Dus mijn vergelijking is misschien wat scheef getrokken.

Dat gezegd zijnde ga ik daarom mijn E65 niet vervangen door een andere E65. Als ik vervang is het door een F01.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar een F01 zou gaan ... en aangezien je je niks van VAA, Vlaamse/Belgische tax e.d. moet aantrekken ... waarom niet voor de V12 gaan? Die gaan eigenlijk niet (veel) meer dan een 750i, er zijn er gewoon wat minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
22 uur geleden zei The Swede:

Naar gezocht maar ze zijn haast niet te vinden. Plus, ong. twee keer zo duur als deze.

Geen idee wat "die" 750i moet gaan, je gaf geen annonce mee. Als dat maar dik 20k zou zijn, dan klopt het wel. Vb van een mooie korte zonder al te veel km:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236711928&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&minPowerAsArray=399&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=41&pageNumber=1

Ik denk wel dat je die mee hebt voor een goeie 30k. Maar als dat nog altijd 8k à 10k meer is dan die 750i, dan snap ik je punt maar al te goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, 740i zelfs, 't is juist. Ja, da's helemaal niet meer vergelijkbaar met een 760i. Die aangeblazen 6-in-lijn is geen verkeerde motor, maar in een '7 vind ik dat maar nipt. Jouw eigen 750i is en blijft zo veel meet auto & karakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Ah, 740i zelfs, 't is juist. Ja, da's helemaal niet meer vergelijkbaar met een 760i. Die aangeblazen 6-in-lijn is geen verkeerde motor, maar in een '7 vind ik dat maar nipt. Jouw eigen 750i is en blijft zo veel meet auto & karakter.

Ja, de originele vraag was 750i E65 houden of swappen voor deze F01 740i. 

760i is er maar ene die naar voor komt en die kost nog 27K. Dus niet  echt een meerkost waarbij je zegt van "doe maar een 760 in dat geval". 

Zelfs de 750i is veel moeilijker te vinden en duurder.

Toen ik de E65 kocht was het eigenlijk op het even of je een 740i of een 750i kocht. Prijs was dezelfde. Ik ging daarom eerder af op de staat van de wagen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid