toere 17.055 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Ivm@BMWMB Waarom die Renault verkocht eigenlijk? Want dat is toch ook wel een beetje een leutige exclusieve rijdersauto, of ben ik daar zo verkeerd in? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 De Megane was een superauto om als beginneling trackdays te gaan doen. Heel zeker reed dat leuk, maar met een 911 in de garage werd er buiten trackdays niet mee gereden. Ondertussen had ik het wat gehad met FWD op circuit, en heb ik nu de E36 waar ik ook eens kan mee gaan driften, een paar keren per jaar. De enige reden om 'm te houden was als belegging, maar daar is 'm bijlange niet speciaal genoeg voor. Trouwens, ik wil geen auto's om hier stil te staan, ik wil ermee rijden. 2 Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 2 uur geleden zei gTa: Ik bied gewoon wat tegengewicht voor de mi nogal eenzijdige "niet doen, da's niks voor jou" Sjjt, we weten toch allemaal dat hij het omgekeerde doet van wat het forum zegt Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Als ik een Exige koop, dan zal het een nieuwe zijn. 1 Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 De Megane was een superauto om als beginneling trackdays te gaan doen. Heel zeker reed dat leuk, maar met een 911 in de garage werd er buiten trackdays niet mee gereden. Ondertussen had ik het wat gehad met FWD op circuit, en heb ik nu de E36 waar ik ook eens kan mee gaan driften, een paar keren per jaar. De enige reden om 'm te houden was als belegging, maar daar is 'm bijlange niet speciaal genoeg voor. Trouwens, ik wil geen auto's om hier stil te staan, ik wil ermee rijden.Heb je er niet dik aan verdiend dan? Quote
toere 17.055 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Als ik een Exige koop, dan zal het een nieuwe zijn.Doe maar dan. Zal vetjes worden hier met al die nieuwe Exige's: Jokke/ Salokin/ BMWMB...Aja en PJH ook zeker? [emoji14] Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 februari 2017 Auteur Geplaatst: 16 februari 2017 Ik zou de S2 ook niet te veel ophemelen he. De afwerking van de nieuwe Exiges staat een PAK verder. De betrouwbaarhei staat een pak verder en de auto voelt aan zoals een atmo De S2 met zijn zwaar inkomende compressor heeft toch een vrij speciaal motorkarakter waarbij je ook voelt dat je de motor constant uitput. Je kan beter een nieuwe Elise (cup racer) kopen dan, is volgens mij een PAK beter als de Exige S2 en zijn ware opvolger. 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 februari 2017 Auteur Geplaatst: 16 februari 2017 @BMWMB waarom zou je een Exige verkiezen boven een 380? Je doet je GTS en eventueel nog wat anders weg en koopt je een 991 GT3 mkII....... met jouw budget, wagenpark, en zoals ik je ken lijkt me dat the way to go. Het fascineert me te weten waarom plots een Exige in het vizier zou komen? Versta me niet verkeerd, ik ben fan van de Exige en weet bewust waarom ik die verkies he. Maar als ik je posts volg begrijp ik niet volledig waarom je plots dit overweegt? Quote
ICM 24.981 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Just now, Jokke_vlo said: @BMWMB waarom zou je een Exige verkiezen boven een 380? Je doet je GTS en eventueel nog wat anders weg en koopt je een 991 GT3 mkII....... met jouw budget, wagenpark, en zoals ik je ken lijkt me dat the way to go. Het fascineert me te weten waarom plots een Exige in het vizier zou komen? Versta me niet verkeerd, ik ben fan van de Exige en weet bewust waarom ik die verkies he. Maar als ik je posts volg begrijp ik niet volledig waarom je plots dit overweegt? Kar ligt erg laag. 6 Quote
toere 17.055 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Kar ligt erg laag.BMWMB wordt ook al wat ouder dus is dit dan wel een goede beslissing? Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 45 minutes ago, Jokke_vlo said: @BMWMB waarom zou je een Exige verkiezen boven een 380? Je doet je GTS en eventueel nog wat anders weg en koopt je een 991 GT3 mkII....... met jouw budget, wagenpark, en zoals ik je ken lijkt me dat the way to go. Het fascineert me te weten waarom plots een Exige in het vizier zou komen? Versta me niet verkeerd, ik ben fan van de Exige en weet bewust waarom ik die verkies he. Maar als ik je posts volg begrijp ik niet volledig waarom je plots dit overweegt? Ik snap het ook niet, tenzij je dat met lederen dashboard kan krijgen? Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 2 uur geleden zei Jokke_vlo: De S2 met zijn zwaar inkomende compressor heeft toch een vrij speciaal motorkarakter waarbij je ook voelt dat je de motor constant uitput. Ben je atmo met SC aan het verwarren? Atmo is VVTL-i (voor de honda mensen, VTEC, YO!) en heeft een duidelijke omschakeling rond de 6000rpm, al naargelang de gasstand: De supercharged versies schakelen om op 4400rpm onder load, en 6600rpm ten laatste bij weinig acceleratie. Maar omdat de supercharger zorgt voor drukvulling is het omschakelpunt bijna niet waarneembaar tijdens het rijden: Dat is ook mijn grootste ergernis. Ik ben compleet verliefd op de S2 qua lichtvoetigheid en stuurgevoel, de compactheid van de auto en de looks van het ding. Maar ik ben een atmo liefhebber, die graag lineariteit heeft. Hier is het de atmo die niet lineair is, en de supercharged versie wel.... what to choose In de praktijk moet je eigenlijk altijd voor de supercharged versie gaan, omdat de 220 in the real world al zoveel sneller is dan de 192. Laat staan de 240 en 260 versies. Enige voordeel van de atmo wagen, is dat ze minder fragiel zijn, beter klinken en minder verbruiken bij normaal rijgedrag. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 11 minuten geleden zei PJH: Ben je atmo met SC aan het verwarren? Atmo is VVTL-i (voor de honda mensen, VTEC, YO!) en heeft een duidelijke omschakeling rond de 6000rpm, al naargelang de gasstand: De supercharged versies schakelen om op 4400rpm onder load, en 6600rpm ten laatste bij weinig acceleratie. Maar omdat de supercharger zorgt voor drukvulling is het omschakelpunt bijna niet waarneembaar tijdens het rijden: Dat is ook mijn grootste ergernis. Ik ben compleet verliefd op de S2 qua lichtvoetigheid en stuurgevoel, de compactheid van de auto en de looks van het ding. Maar ik ben een atmo liefhebber, die graag lineariteit heeft. Hier is het de atmo die niet lineair is, en de supercharged versie wel.... what to choose In de praktijk moet je eigenlijk altijd voor de supercharged versie gaan, omdat de 220 in the real world al zoveel sneller is dan de 192. Laat staan de 240 en 260 versies. Enige voordeel van de atmo wagen, is dat ze minder fragiel zijn, beter klinken en minder verbruiken bij normaal rijgedrag. Jokke had de supercharged S2 dus die weet wel wat hij bedoelt denk ik. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 36 minutes ago, PJH said: De supercharged versies schakelen om op 4400rpm onder load, en 6600rpm ten laatste bij weinig acceleratie. Maar omdat de supercharger zorgt voor drukvulling is het omschakelpunt bijna niet waarneembaar tijdens het rijden: Hebben we het over dezelfde motor als in Jokke zijn 260 Cup? Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Normaal wel ja, ben al heel de tijd aan het zoeken en ik vind geen dynosheets van de CUP 260 Hier staan heel wat dyno prints: http://www.lotustalk.com/forums/f25/baseline-dyno-plots-post-your-dyno-plots-here-22741/ Ze bevestigen allemaal wat ik zeg, dus dan moet de CUP 260 toch anders zijn. Ik weet wel dat Komo-tec 300's compleet fucked zijn qua lineariteit en driveability, maar ook daar vind ik geen dyno's van Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 http://www.lotustalk.com/forums/f3/dyno-my-2011-elise-sc-my-friend-s-exige-cup260-today-109447/ CUP 260 dyno sheet, lijkt me redelijk lineair. Wel een grotere boost in midrange koppel dan de S220 bvb Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Ik zou denk ik als een van de weinigen geen compressor willen op mijn S2 en gewoon een Exige 192pk atmo willen. Die ene van op AF (was van een lid, daarna gekocht door een ander lid, een zekere Bas?), amai zo lekker... Zal voor sommigen misschien wat underpowered zijn maar lijkt me echt super om gewoon keihard uit te wringen on track en zo zuiver mogelijke lijnen te rijden..:inlove: 3 Quote
toere 17.055 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Ik snap het ook niet, tenzij je dat met lederen dashboard kan krijgen?Aftermarket he jongen [emoji3] Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Zou ook wel een Exige willen maar ik heb al een mooie rugzak van KIPLING 7 Quote
toere 17.055 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Ik zou denk ik als een van de weinigen geen compressor willen op mijn S2 en gewoon een Exige 192pk atmo willen. Die ene van op AF (was van een lid, daarna gekocht door een ander lid, een zekere Bas?), amai zo lekker... Zal voor sommigen misschien wat underpowered zijn maar lijkt me echt super om gewoon keihard uit te wringen on track en zo zuiver mogelijke lijnen te rijden.. Tot je met die 192PK de Radaillon oprijdt....Ge zou uw stuur opvreten wi. Heb diezelfde dag met een Exige CUP 240( of 260) gereden en die was een stuk vlotter hoor. Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Maar even serieus: ik zie de logica er ook niet van in, en dat is exact de reden waarom onze BMWMB dat vast en zeker gaat kopen. Nieuw - met een belangrijke optie die ontbreekt, mogelijks. 2 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 13 uur geleden zei TomT: Ik zou denk ik als een van de weinigen geen compressor willen op mijn S2 en gewoon een Exige 192pk atmo willen. Die ene van op AF (was van een lid, daarna gekocht door een ander lid, een zekere Bas?), amai zo lekker... Zal voor sommigen misschien wat underpowered zijn maar lijkt me echt super om gewoon keihard uit te wringen on track en zo zuiver mogelijke lijnen te rijden..:inlove: Bas Himself, de Storm Titanium Exige S2 Atmo. Ik heb samen met hem de AF Brussels Tunnelrit gedaan waar @flupke73 en @Mayonaise en @wannes en @Denniske en @RodeFerrariCabrioZot ook aanwezig waren. Ik weet nog goed dat we aan brussels cargo afstevenden op een rotonde en dat ik bij mezelf dacht "ik zou nu remmen". En 50 meter later dacht ik 'we zijn dood' Kistje nam die rotonde, zonder remmen, met zoveel composure, dat ik extreem onder de indruk was. Dat was mijn 1e lotus ervaring. Sindsdien wil ik ook echt een Exige. Dat ene manoeuvre is me altijd zo bijgebleven...later als ik dan zelf eens het stuur had van een S2 moest ik daar altijd aan denken. En inderdaad, zelfs bij low speeds voelde ik gewoon dat dat messcherp stuurt en van richting kan veranderen alsof het niks is. Het gebrek aan massa is zo verslavend. Sinds de E30 denken veel mensen van mij eigenlijk dat ik een pure drifter ben, maar dat is eigenlijk niet waar. Ja ik doe dat graag, maar de grootste kick komt nog altijd van het perfect aanremmen, terwijl downshiften, de druk op de neus houden bij de turn in, lekker doseren met het gas en dan een mooie exit met een minimale hoeveelheid slip. DAT zorgt voor een strakke plasser bij PJH, al de rest is zever. Een exige zonder ABS is daar het perfecte wapen voor. Composed, neutraal, messcherp, licht, ... en bovendien ook relatief underpowered waardoor het een momentum wagen is, en momentumwagens zijn eigenlijk nog veel moeilijker. Totally love it. Ooit 't is echt alweer veel te lang geleden 4 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 En nu rijdt hij een GTR....waar is het fout gegaan....? 1 Quote
toere 17.055 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Het gebrek aan massa is zo verslavend. Vooral dit maakt een Lotus tot zo een zeer leuke verslavende auto. De bergpassen rond de streek Nurburgring waren ozo leuk en verslavend[emoji7] inhaalmanoeuvre's waren ook [emoji14] Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.