wannes 85 Geplaatst: 1 februari 2017 Geplaatst: 1 februari 2017 Michelin cup 2Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 februari 2017 Auteur Geplaatst: 14 februari 2017 Amaai serieuze veranderingen bij Lotus sinds het nieuwe management. Niet alleen lijkt de afwerking nog een tandje bijgestoken te hebben (assemblage kwaliteit etc...) nu ook de levertermijn info. Ik belde om een veel te dure optie te laten aanpassen, iets dat ik niet wist. Zoals je op de foto's kan zien heeft zo een Exige 4 "zwarte panelen", namelijk vooraan, dak, motordeksel achter en spoiler. Gezien de enorme meerprijs had ik gekozen deze gewoon non carbon zwart te laten, nu blijkt dat dat voorste paneel en de rear wing altijd carbon zijn. Aangzien dat ik dat te veel een lappendeken vond dan toch beslist om te bellen om die twee andere panelen dan ook maar in Carbon te laten afwerken. Alleen mogelijk als ik 6 weken langer wacht want de auto bleek al "in productie". Wijselijk besloten om het zo te laten Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Vooral dat dak is zo mottig :s waarom niet gewoon in koetswerkkleur zoals de S2 enz. Wanneer komt hij toe? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 februari 2017 Auteur Geplaatst: 14 februari 2017 "maart" Die zwarte panelen zijn een van de hoofdredenen dat ik voor een donker kleur ben gegaan. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Loont het de moeite om de GTS in te ruilen voor zo'n Exige 380? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 februari 2017 Auteur Geplaatst: 14 februari 2017 Valt te zien wat je wil David. Voor jou zeker niet denk ik. Voor de circuit uitstapjes heb je de BMW en eens de GTS.Zo een 380 is te "dedicated" voor je vrees ik. En ..... rammeltjes heb je daar zeker in ! 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 1 uur geleden zei Jokke_vlo: Valt te zien wat je wil David. Voor jou zeker niet denk ik. Voor de circuit uitstapjes heb je de BMW en eens de GTS. Zo een 380 is te "dedicated" voor je vrees ik. En ..... rammeltjes heb je daar zeker in ! En voor een 'gewone' Exige? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 14 februari 2017 Auteur Geplaatst: 14 februari 2017 Dit is hetzelfde als een gewone exige he. Alleen kan je kiezen uit de 350 of de 380. In principe dezelfde auto alleen heeft de 380 dus 30 pk (eigenlijk zijn het er 375) meer en wat lichter, minder isolatie. Qua rijden ga je weinig verschil voelen. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 2 uur geleden zei BMWMB: Loont het de moeite om de GTS in te ruilen voor zo'n Exige 380? Ga er eens mee rijden. Hangt er vooral vanaf wat je er wil mee doen eigenlijk. De gewone V6 vond ik een zeer comfortabele auto, iets wat de meeste mensen van een Exige niet zouden verwachten. Spel heeft altijd vermogen dankzij de supercharger, en die hoor je in standaard trim eigenlijk niet dus storen doet hij ook niet. De best schakelende manuele bak is het nog altijd niet, dus die van je GTS zal beter zijn, maar een teleurstelling kan ik het niet noemen. Enkel in en uitstappen is wat wennen, maar uiteindelijk ook perfect te doen. De 380 zal van alles meer zijn, behalve het comfort. 't zijn echt zalige auto's, maar je moet er een klik kunnen mee maken. Zeker niet blindelings kopen, zeker vragen om een grote testrit te doen (desnoods bij een kennis die er eentje heeft bvb). 1 Quote
Gast Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 24 minuten geleden zei Jokke_vlo: Dit is hetzelfde als een gewone exige he. Alleen kan je kiezen uit de 350 of de 380. In principe dezelfde auto alleen heeft de 380 dus 30 pk (eigenlijk zijn het er 375) meer en wat lichter, minder isolatie. Qua rijden ga je weinig verschil voelen. klinkt als een rationele keuze Quote
wannes 85 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 David , je mag altijd eens met de mijne rijden , maar zoals jij al de rammeltjes hoort zal je niet gelukkig zijn ;-) Dat maakt evenveel geluid vanbinnen als uw e36 ! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 15 februari 2017 Auteur Geplaatst: 15 februari 2017 11 uur geleden zei PJH: Ga er eens mee rijden. Hangt er vooral vanaf wat je er wil mee doen eigenlijk. De gewone V6 vond ik een zeer comfortabele auto, iets wat de meeste mensen van een Exige niet zouden verwachten. Spel heeft altijd vermogen dankzij de supercharger, en die hoor je in standaard trim eigenlijk niet dus storen doet hij ook niet. De best schakelende manuele bak is het nog altijd niet, dus die van je GTS zal beter zijn, maar een teleurstelling kan ik het niet noemen. Enkel in en uitstappen is wat wennen, maar uiteindelijk ook perfect te doen. De 380 zal van alles meer zijn, behalve het comfort. 't zijn echt zalige auto's, maar je moet er een klik kunnen mee maken. Zeker niet blindelings kopen, zeker vragen om een grote testrit te doen (desnoods bij een kennis die er eentje heeft bvb). Ik heb nog nooit iemand van de eerste testrit weten "vallen" voor een Exige (ook Wannes niet, noch ikzelf toendertijd) dat is echt ZO een andere beleving, en ZO "puur" dat je die klik nooit direct kan maken, imo. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 7 minuten geleden zei Jokke_vlo: Ik heb nog nooit iemand van de eerste testrit weten "vallen" voor een Exige (ook Wannes niet, noch ikzelf toendertijd) dat is echt ZO een andere beleving, en ZO "puur" dat je die klik nooit direct kan maken, imo. @PJH zelf toch wel zeker Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Klopt volledig, daarom zei ik ook een lange testrit Het is gewoon een feit dat een Lotus zeer anders is. Het stuurgevoel, de bewegingen dat dat maakt als je gas lost/geeft, ... er is geen andere auto die in de buurt komt waar een plaat op hangt en waarmee je 1000km kunt rijden op 1 dag. Net die zaken zorgen voor een overweldiging als je er de eerste keer mee rijdt, waardoor je oordeel over de auto vaak niet correct is. Je kunt immers niet oordelen over iets wat je niet gewoon bent. Je perceptie van de realiteit is gewoon fout omdat er te veel op je af komt waar je nog niet mee om kunt en daardoor is je vergelijking niet objectief. Eens de overweldiging dan wat afneemt en je leert rijden met de auto, dan pas komt de echte fun: de moeilijkheidsgraad om daar hard mee te gaan. Als je daar echt wenst mee te rijden zoals het hoort, dan ga je mogen leren, proberen en herbeginnen. Met bvb een M3 heb je dat niet, dat wordt op een gegeven moment gewoon een snelle BMW (ik zeg het nu wel heel cru). Daarom is Lotus zo awesome, ze blijven uitdaging geven en worden daardoor bijna nooit saai. Je hebt echt veel minder snel het gevoel van 'ik kan het, I've seen it all'. Niet dat het zo'n moordenaars zijn, maar enige voorzichtigheid is toch aan de orde. Dat houdt het gewoon veel langer spannend, waardoor je niet direct zin hebt in een nieuwe auto en dat is wat me zo aanspreekt bij een Exige S2 bvb. Die zijn imo nog een tikje moeilijker dan een V6 om snel te rijden, puur ook omdat ze geen 435754pk onder de kap hebben steken, en een foutje dus meteen heel wat tijd kost. De V6 is overall wel de betere en snellere auto, zonder twijfel. Misschien moet ik eens solliciteren bij Lotus, ze zoeken vast wel nog iemand in de PR department misschien doen ze mij dan een S2 cadeau wegens het voortbrengen van de liefde voor het merk Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 15 februari 2017 Auteur Geplaatst: 15 februari 2017 Yup 100% eens met je post. Ik zou zelfs durven stellen dat de beleving intenser is dan in veel race wagens. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Ik heb niet dezelfde achtergrond ( mijn ervaring ervoor was hoofzakelijk met trein en met atm. diesel), maar ik was onmiddelijk overtuigd toen ik mijn auto testte. Hoe dat ding zich ging zou gedragen als ik wat doorduwde , daar had ik maar het raden naar. En ik denk dat het in de eerste plaats het evenwichtsgevoel was dat de doorslag gaf, hoe de auto rond u beweegt. Op dat moment weet ge dat de auto interessant is. Ge weet daarom niet of hij 'performant' is maar daar was ik toch niet in geinteresseerd. Ik denk dat ik bij een Lotus binnen een paar minuten zou weten of dat iets voor mij is (ik kan het eigenlijk al raden). Het verschil tussen een Eliseke en een Exige aanvoelen, dat zou al moeilijker liggen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 2 uur geleden zei wannes: David , je mag altijd eens met de mijne rijden , maar zoals jij al de rammeltjes hoort zal je niet gelukkig zijn ;-) Dat maakt evenveel geluid vanbinnen als uw e36 ! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk De E36 maakt inderdaad geluid, maar wel een mooi geluid, van de motor, en niet van gerammel waar ik tijdens de driftdag eigenlijk niks van gemerkt heb. Onze 964 rammelt ook niet, of toch niet zo erg dat het mij stoort. Ik moet sowieso nog bij u passeren, dus dan wil ik de Exige zeker wel eens testrijden. Mijn vrouw vindt dat ik de GTS moet houden, en ergens wil ik dat ook wel, maar ik verander eens graag van auto, en de Exige V6 heeft mij altijd al aangesproken. Als ik kijk voor wat ik de GTS gebruik, dan denk ik dat ik minstens evenveel plezier zou hebben met zo'n Exige. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Ik zou het proberen. Je kan altijd de stap terug zetten mocht het je niet bevallen (na wat 'inloopperiode'). Het omgekeerde is ook waar: wat je niet kent, ga je ook niet echt missen ... maar er zit weinig risico in het eens te proberen. Tenzij misschien dat je je eigenste (zelf samengestelde) 991 GTS met atmo motor weg doet en die nadien graag weer terug zou willen. Da's 't enige risico. Maar jou kennende, ga je dan (mocht je na een Exige die je minder bevalt weer naar een 911 willen) gewoon de 991 Mk.II GT3-toer op, met manuele bak. Quote
wannes 85 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Koop dat dan gewoon voor erbij he makker ;-) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Voor erbij is teveel van het goede. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 2ehands V6 kopen, 3 maand mee rijden en dan beslissen ^^ dan is het waardeverlies van een nieuwe minder een issue edit: of een supercharged S2 kopen, daar 3 maand mee rijden en dan beslissen. Indien niet goed, koop ik hem van je over voor een vriendenprijs Quote
toere 17.054 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Koop dat dan gewoon voor erbij he makker ;-) AM [emoji7] [emoji7] [emoji7] 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.