Ga naar inhoud

BMW430i GC of Audi A5 sportback 2.0 tfsi Quattro


gupe

BMW430i GC of Audi A5 sportback 2.0 tfsi Quattro  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto

    • BMW430i GC
    • Audi A5 sportback 2.0 tfsi Quattro


Aanbevolen berichten

 

Hallo ,

Ik mag deze maand een nieuwe leasing bestellen. Rij momenteel met een 520da waar ik 100 % tevreden van ben maar wil iets kleiner en benzine nu.

Ik had mijn zinnen gezet op de 430i GC welke ik int weekend mag testrijden , weekend erna zelfs de 440i.

Ik ben nu eveneens voor de A5 sportback 2.0 tfsi Quattro gaan kijken en ook ne ferme bak.

Voor welke zullen jullie gaan ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Zou nu niet op de mening van één persoon afgaan.  Stel je voor dat het een BMW-verkoper is. :ninja:

 

Persoonlijk zou ik ook voor de BMW gaan, maar pas de knoop doorhakken na ook een proefrit te hebben gemaakt met de Audi ... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

440i gaat je van je sokken blazen, heerlijke motor voor die auto.


Indien financieel haalbaar ga ik voor de 440i. Enkel wat twijfels over het verbruik.
Ze moeten er opt werk ook mee kunnen leven [emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij een 440 mag je toch op een 12L rekenen, kan nog zakken als je veel autostrade doet. Maar ik neem aan dat die 430 de nieuwe benaming is voor de 428 en die is bij mijn weten ook niet zo makkelijk onder de 10L te rijden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat de A5 nieuw is en de 4GC al dik 3j op de markt is met de styling en een interieur dat al 5j oud is. Als een 440i mogelijk is zou ik ook wel voor de BMW durven gaan, puur omdat het een 6 cilinder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook al is hem misschien al 3j op de markt de 4GC er veeeeel beter uitzien dan den A5.

4GC is eigenlijk gewoon wat de 3 had moeten zijn...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Davy_ said:

Zelfs met een 4 cilinder rijdt dat PAKKEN beter als zo een saai ondersturend krel.

Driften of op de limiet rijden lijkt me echt wel een vereiste van de TS.. en ga eens met een recente Audi met Quattro rijden.

13 minutes ago, gupe said:

Indien ik voor de 4GC ga wil ik wel de facelift , zou vanaf productie maart zijn.

Er is maar zoveel dat ze kunnen doen bij een facelift, het interieurdesign en de materialen blijven voor 90% gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gupe said:

Ik mag deze maand een nieuwe leasing bestellen.

 

4 hours ago, gupe said:

Indien financieel haalbaar ga ik voor de 440i. 

 

 

Serieus budgetje dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Davy_:

Zelfs met een 4 cilinder rijdt dat PAKKEN beter als zo een saai ondersturend krel.

Een standaard BMW onderstuurt vaak sneller dan een moderne Audi en zeker als quattro hoor. Ik heb hier een test liggen waar de A5 2.0 TFSI quattro sneller over het circuit gaat dan een 430i M-sport met Pilot Sports. Waarmee ik niet wil zeggen dat een A5 beter rijdt, maar toch oppassen met zo'n uitspraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei stradge:

Een standaard BMW onderstuurt vaak sneller dan een moderne Audi en zeker als quattro hoor. Ik heb hier een test liggen waar de A5 2.0 TFSI quattro sneller over het circuit gaat dan een 430i M-sport met Pilot Sports. Waarmee ik niet wil zeggen dat een A5 beter rijdt, maar toch oppassen met zo'n uitspraken.

ZOT?! GIJ GAAT HIER TOCH NIET BEWEREN DAT EEN AUDI MINDER ONDERSTUURT DAN NEN BEEJEMWEEE?

 

Das durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZOT?! GIJ GAAT HIER TOCH NIET BEWEREN DAT EEN AUDI MINDER ONDERSTUURT DAN NEN BEEJEMWEEE?
 
Das durven.

Roepen is voor niks nodig hoor.
Ik heb die test anders gisteren nog gelezen. Het was wel een A5 Quattro.

Ik ben momenteel meer voor BMW maar zal de A5 Quattro toch ook gaan testrijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei gupe:


Roepen is voor niks nodig hoor.
Ik heb die test anders gisteren nog gelezen. Het was wel een A5 Quattro.

Ik ben momenteel meer voor BMW maar zal de A5 Quattro toch ook gaan testrijden.

Dit forum is BMW-minded en mijn post was dan ook met de tongue-in-cheek getypt dat men hier niet wilt dat er tegen het heilige huisje van BMW wordt getrapt. ;)

Rijdt ze allebei eens, mijn voorkeur zou naar de BMW gaan (al zeker met die x40i). Maar als ik echt mocht kiezen in dat budget zou ik sowieso kiezen voor een C 300 of C 350 e :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Polygoon:

Dit forum is BMW-minded en mijn post was dan ook met de tongue-in-cheek getypt dat men hier niet wilt dat er tegen het heilige huisje van BMW wordt getrapt. ;)

Rijdt ze allebei eens, mijn voorkeur zou naar de BMW gaan (al zeker met die x40i). Maar als ik echt mocht kiezen in dat budget zou ik sowieso kiezen voor een C 300 of C 350 e :)

Rijdt?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In't weekend de 430i kunnen testen en viel zeker mee qua vermogen , ik rij nu met een 520d. Geluid vond ik ook dik in orde.
Volgend weekend de 440i.

Toch heel anders rijden dan mijn huidige 520da. Ik moet wel wat inboeten aan luxe maar rijplezier is wel vele malen hoger.
Ik ga wel wachten op de facelift. Komt er vanaf productie begin maart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid