Ga naar inhoud

Opel Insignia II


TCT

Aanbevolen berichten

De nieuwe Opel Insignia, klaar om potten te breken.

Beginnen doen we met de Grand Sport en Sports tourer.
Nog volgend jaar zal ook de OPC en Country Tourer de rangen komen versterken.

Een beetje uitleg,
http://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/nieuwe-opel-insignia-grand-sport-2017.html

opel-insignia-voorkant3.jpg
opel-insignia-profiel.jpg
opel-insignia-achterkant.jpg
opel-insignia-interieur.jpg
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Polygoon:

Lijkt zo groot?

Volgens het artikel:

Citaat

Opel geeft nog niet alle (precieze) cijfers vrij, maar de nieuwe Insignia is zo’n 5,5 centimeter langer dan de oude. Hij is tegelijk een kleine 3 centimeter lager, dat is ook de ‘afstand’ die de zitpositie zakt. Nog straffer, de wielbasis neemt met 9,2 centimeter toe. -

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Polygoon:

Lijkt zo groot?

De afmetingen

Opel geeft nog niet alle (precieze) cijfers vrij, maar de nieuwe Insignia is zo’n 5,5 centimeter langer dan de oude. Hij is tegelijk een kleine 3 centimeter lager, dat is ook de ‘afstand’ die de zitpositie zakt. Nog straffer, de wielbasis neemt met 9,2 centimeter toe.

Het zorgt voor een van de grootste en ruimste auto’s in het D-segment, Opel hoopt dan ook stilletjes (of zelfs luidop) er wat klanten uit de zogeheten E-categorie mee te lokken. Zowel Audi A4- als A6-volk, dus. Of A7, want de auto heeft een vijfdeurskoetswerk. Vandaar ook de naam Grand Sport. Later volgt natuurlijk weer een break, dat wordt dan weer een Sports Tourer. Een klassiekere vierdeurs is niet meer voorzien.

De auto oogt elegant en ook een tikkeltje sportief, de marketingmannen van Opel hebben het zelfs weer over een ‘coupéachtige’ lijn. Wat wij er van vinden? De vorige generatie mag nog altijd gezien worden, de nieuwe is nog wat knapper.

- See more at: http://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/nieuwe-opel-insignia-grand-sport-2017.html#sthash.iiLAM420.dpuf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mis, echt revolutionair zoals de vorige niet. (jaja tct geen opel bashing :D)

Maar lichten vooraan hebben precies wel het audiknikje geërfd en de zijlijn doet me wreed passat CC denken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt knap! Achterkant van de break doet me wel een beetje aan de Mazda 6 denken...

Is er al iets van info ivm motoren? Want sommige (zoals de 2.0 diesel) kunnen wel een serieuze update gebruiken.

Hopelijk wordt die niet vervangen door de 1.6 in verschillende vermogensversies, zou kut zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mix van vanalles, weinig eigenheid of familiale trekken. Geen lelijke auto, maar van zoiets krijg ik het niet warm. Zou wel een valabele keuze kunnen zijn als het voor de krijg is (company car).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, TCT said:



opel-insignia-voorkant3.jpg



 

De onderkant van die voorbumper waar de mistlichten zitten, die 'uitstulping' is toch ook iets dat precies van een M-pack is gestolen?

T'is zoals gTa zegt, zeker geen lelijke kar op het eerste zicht. Maar het zou gewoon goed voor Opel zijn mochten ze echt eens een eigen identiteit kweken en een gamma waar een lijn in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een zeer knappe ketel, vooral fan van de GS. Van de ST moet ik nog meer foto's zien.

Maar ik ben ook akkoord dat het een samenraapsel is van andere merken met een eigen twist. Al lijkt dat tegenwoordig wel de trend in autoland...

Vroeger had Opel altijd een eigen design. Of dat nu knap was of niet, laat ik in het midden.

Tijd voor een job waar ik zoiets als firmawagen kan speccen, want ik schat de prijsrange 35-60k, wat helaas geen spek voor mijn bek is als 2de wagen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid