Timo 15.207 Geplaatst: 9 juni 2017 Delen Geplaatst: 9 juni 2017 Die gps in de toyota, zo traag [emoji43] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 Een onder de radar heet hatchbackje is in het nieuw gestoken. Je denkt er niet altijd meteen aan, maar Suzuki heeft al jarenlang een prettige B-segmenter in het gamma. Vroeger was de Swift een gezapig stadswagentje voor bejaarden, temeer daar er ook nog de identieke Subaru Justy was met -jawel- vierwielaandrijving. Dat was dan wel weer geinig in zo’n klein karretje. Eind 2004 gooide Suzuki het echter over een andere boeg met de Swift. De auto werd een stuk volswassener én sportiever. Menigeen gnuifde dat de Swift een ripoff van de MINI was, vooral de Swift in Sport-trim met zijn sportieve aspiraties. Daar kunnen we ons wel iets bij voorstellen, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen? Eerder dit jaar kwam er een nieuwe Swift uit, die qua looks nog steeds voortborduurt op de weg die ingeslagen is in 2004. En een nieuwe Swift betekent uiteraard dat er ook weer een nieuwe Swift Sport komt. Het moment is nu aangebroken dat die auto officieel is. Onder de kap maakt de atmosferische 1.6 van het vorige model plaats voor een 1.4 turbmotor met 140 pk en 230 Nm. Niet direct enorm indrukwekkende cijfers, maar de Swift heeft nog een aas in de mouw. De auto is namelijk 80 kilo lichter geworden ten opzichte van zijn voorganger en weegt nu nog maar 970 kilo. Dat zijn bijna Alfa-Romeo 4C cijfers. Officiële prestatiecijfers zijn nog niet vrijgegeven maar volgens techneut en ontwikkelaar Masao Kobori is de nieuwe Swift Sport lichter, scherper en sneller dan zijn voorganger. De Swift Sport staat op 17″ velgen met 195/45 banden. De verwachting is dat de hete hatchback begin volgend jaar naar Nederland komt. https://www.autoblog.nl/nieuws/zeewier-dit-is-de-beresterke-suzuki-swift-sport-102167 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.200 Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 Echt zeer mooi, zo'n gele auto met rode accenten in het interieur 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.848 Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 Kan je daar ook de kerreven mee trekken? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.848 Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 1 minute ago, Alexanderr said: Echt zeer mooi, zo'n gele auto met rode accenten in het interieur ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 Keteltje overtreft toch elke generatie weer de hoge verwachtingen, beetje de working man's GT3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.143 Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 Wil ik wel eens mee testrijden, ziet me er een leuk karretje uit met dat turboblokje en lage gewicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.168 Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 30 minuten geleden zei Geezer: Keteltje overtreft toch elke generatie weer de hoge verwachtingen, beetje de working man's GT3. Waar zie jij een review? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 561 Geplaatst: 12 september 2017 Delen Geplaatst: 12 september 2017 Als ik die foto's zo bekijk ben ik toch blij dat we voor de uitgaande versie gegaan zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 561 Geplaatst: 5 februari 2019 Delen Geplaatst: 5 februari 2019 Heb dit weekend met de nieuwe Swift Sport een testrit gedaan. Mijn vriendin heeft de vorige Swift Sport, dus we zijn wel ideaal geplaatst voor een vergelijkende test Het interieur is er een stuk op vooruit gegaan, de positieve punten van de vorige (zitruimte, ...) zijn gebleven en het dashboard is een hele stap voorwaarts. Mooie klokkenwinkel voor u, het multimediasysteem ziet er mooi uit en doet snel zijn werk. Natuurlijk is er nog veel goedkoop plastiek in het interieur, zoals bij quasi elke auto in dit segment, maar het ziet er allemaal wel robuust en degelijk uit. Het interieur van bijvoorbeeld de nieuwe Fiesta is wat vrolijker, maar het interieur van de Swift voelt een heel pak robuuster aan. Ook de zetels van de Sport vind ik beter dan de ST. Dan over naar het rijden, het eerste wat me opviel was het stuurgevoel. Dat is een PAK minder scherp dan zijn voorganger, die echt wel een messcherp stuurgevoel had. Het stuurgevoel van de nieuwe is echter nog steeds goed te noemen, maar het kan simpelweg niet tippen aan zijn voorganger. Algemeen comfort is wel naar omhoog gegaan, er komen minder geluiden door en hij is ook zachter geveerd dan de vorige Sport. Het belangrijkste verschil met de vorige is natuurlijk de motor, de nieuwe generatie heeft een gloednieuwe turbomotor terwijl de voorganger nog een atmosferische motor had. Om meteen met de deur in huis te vallen: de motor is een stuk minder plezant dan de vorige. Het is een goede motor, daar niet van, maar de vorige klonk beter, hing beter aan het gas en klom gretiger in de toeren. De huidige is een typische turbomotor: eerst het turbogat, dan voel je de turbo inkomen om dan aan de bovenste toeren terug wat stil te vallen. De motor klinkt best goed, en voor een turbomotor klimt die echt wel goed in zijn toeren, maar het is toch allemaal wat minder plezant dan de vorige. Wat dan wel weer aangenamer is aan zo'n turbomotor is de koppel die je hebt, en minder geluid op de snelweg. Conclusie: het is een volwassener auto geworden dan zijn voorganger, er valt dagelijks beter mee te leven. Maar daarvoor is er wel wat sportiviteit gesneuveld. Persoonlijk vond ik de vorige veel leuker, terwijl madam eerder de nieuwe Swift Sport zou verkiezen. Zo zie je maar, smaken en kleuren.... Maar voor mij zal het dus niet de opvolger van de Accord worden. Mijn complimenten wel voor de garage, Mullens in Halen. Testritje doen met de wagen? Geen probleem, je krijgt meteen de sleutel mee en je mag er alleen mee op pad gaan voor een deftige rit, zoals het zou moeten....Ford kan er nog wat van leren! 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.168 Geplaatst: 5 februari 2019 Delen Geplaatst: 5 februari 2019 Van atmo en hydraulische servo naar turbo en elektrische. Tja, da's altijd verloren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 255 Geplaatst: 6 februari 2019 Delen Geplaatst: 6 februari 2019 ziet er in het echt ook wel beter uit dan op foto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.223 Geplaatst: 6 februari 2019 Delen Geplaatst: 6 februari 2019 Dit weekend ook met één gaan knallen. Geezer zou trots op me zijn! Tot mijn verbazing AWD en hybride. Testverbruik over een 1000km was 5,2l. Redelijk stil binnenin, best nog leuk autotje, mist vermogen onderin, maar dat is mogelijks wel bij al die kleinere motoren. Buiten slapen bij -22°C merk je trouwens niks van. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 806 Geplaatst: 7 februari 2019 Delen Geplaatst: 7 februari 2019 Daar steekt een AWD systeem in? Netjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.703 Geplaatst: 7 februari 2019 Delen Geplaatst: 7 februari 2019 4 hours ago, Luv4DLM said: Daar steekt een AWD systeem in? Netjes. inderdaad kan je in AWD krijgen. Net ook voor aan het kijken geweest. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.223 Geplaatst: 7 februari 2019 Delen Geplaatst: 7 februari 2019 4 uren geleden, Luv4DLM zei: Daar steekt een AWD systeem in? Netjes. Idd. Blijkbaar enkel met de 1.2 te verkrijgen. Ga er mij wel eens in moeten verdiepen. Voelde vrij neutraal aan, maar toen ik hem iets te hard in een bocht wou smijten merkte ik de achterkant bij geven. Om dan tot mijn verbazing een differentieel en wat steek assen te zien zitten toen ik er mij onder legde. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwoemba 1.081 Geplaatst: 7 februari 2019 Delen Geplaatst: 7 februari 2019 Paar maanden terug ook een Swift Sport getest voor enkele dagen. Voor mij meer een 'baby' hot hatch, staat wel vrij veilig afgesteld en je moet al echt de boel forceren om de speelsheid van een Fiesta ST / Clio RS te benaderen. En daar gaat dit soort auto's imo toch om. Wel heel compleet qua uitrusting en imo wel geslaagd qua looks! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.703 Geplaatst: 7 februari 2019 Delen Geplaatst: 7 februari 2019 Als je ze chipt komt er 15pk bij en toch wel 60nm, zal wel voelbaar zijn volgens mij. Ga ook is eentje testen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 29 december 2019 Delen Geplaatst: 29 december 2019 (aangepast) De Swift Katana is heftiger, maar niet dankzij een sterkere motor. Die levert ook in de Katana 140 pk. Wel is de Katana voorzien van lichtgewicht velgen, plakkerige banden en een straffer onderstel. Ook het uiterlijk werd aangepakt. Maar er is goed nieuws, bij het Japanse hoofdkantoor vond Suzuki de Swift Sport Katana een goed idee, want voor de Tokyo Auto Salon begin volgend jaar neemt Suzuki mee: een Swift Sport Katana! Details zijn nog niet bekend en er werd slechts één afbeelding vrijgegeven. De Japanse Swift Sport Katana weer nog een stapje bruter dan de Nederlandse. Suzuki blijft trouw aan de kleurstelling: grijs met zwarte en rode accenten. Verder monteren de Japanners een enorme voorbumpers, sideskirts, dikkere achterbumper en gave lichtmetalen velgen. Meer informatie zal binnenkort volgen. https://www.autoblog.nl/nieuws/suzuki-lanceert-nog-dikkere-swift-sport-134418 29 december 2019 aangepast door fuxhound Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.470 Geplaatst: 29 december 2019 Delen Geplaatst: 29 december 2019 Ziet er wel zeer ordinair uit zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 31 december 2019 Delen Geplaatst: 31 december 2019 Van atmo en hydraulische servo naar turbo en elektrische. Tja, da's altijd verloren [emoji20]Had de vorige (gewone) Swift niet reeds elektrische servo? Die van m'n ouders (2006) wel. Ik vind dat vervelend, is alsof je constant moet bijsturen en tegenwerken bij rechtdoor rijden (autostrade bvb) terwijl hydraulisch precies wat 'soepeler' aanvoelt en zichzelf wat corrigeert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 561 Geplaatst: 19 maart 2020 Delen Geplaatst: 19 maart 2020 https://www.carthrottle.com/post/the-suzuki-swift-sport-is-now-a-hybrid/ De Sport is een hybride nu. Resultaat: 10pk minder en zwaarder op de koop toe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.168 Geplaatst: 19 maart 2020 Delen Geplaatst: 19 maart 2020 Op 31/12/2019 om 13:47, Ian zei: Had de vorige (gewone) Swift niet reeds elektrische servo? Die van m'n ouders (2006) wel. Ik vind dat vervelend, is alsof je constant moet bijsturen en tegenwerken bij rechtdoor rijden (autostrade bvb) terwijl hydraulisch precies wat 'soepeler' aanvoelt en zichzelf wat corrigeert. De gewone elektrisch inderdaad, die heb ik ooit ook nog getest. De Sport ook en was hydraulisch. Veel verschil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.