Ga naar inhoud

Benzinemotoren met directe inspuiting


8000

Aanbevolen berichten

Even een vraagje...Kan iemand daar iets zinnigs over vertellen? Ik lees hier en daar wat horrorverhalen over benzinemotoren met directe inspuiting.

Het gaat hem dan vooral over vervuiling van de inlaatkleppen doordat die niet meer gespoeld worden door de benzine.

Deze vervuiling zou zeer moeilijk te verwijderen zijn, en slecht lopen van de motor veroorzaken zelfs al bij lage km standen.

Iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen ervaring mee maar het is duidelijk dat de eerste generatie DI ottomotoren een aantal kinderziekten heft moeten overwinnen.

Er wordt zoveel mogelijk geprobeerd om rond de bougie een rijk mengsel te krijgen om daar een ontbranding te laten ontstaan, eens verder van de bougie vandaan heb je arm mengsel waardoor ni enkel de verbranding stroef lopt maar ook nog eens de temperaturen zeer hoog oplopen

 

Over welke auto heb je het in het bijzonder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zo eens leest op 't net hebben vrijwel alle merken hier wel wat problemen mee. Reinigen schijnt geen makkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu aan mijn tweede GDi. Loopt nog altijd goed. Beide > 200000km

Enige wat ge moet doen is de gasklep bij elk onderhoud goe kuisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei 8000:

Als je het zo eens leest op 't net hebben vrijwel alle merken hier wel wat problemen mee. Reinigen schijnt geen makkie.

 

Toon eens iets over problemen met de 1.5,2.0 en 2.5 SkyActiv van Mazda? :)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, The Swede said:

PS, kleppen worden niet snel vuil want er passeert enkel lucht, geen brandstofmengsel ;)

neen, maar ze sluiten wel de verbrandingskamer hé... en het mengsel is niet erg  homogeen in de buurt van de kleppen, dus daar kan wel een en ander van troep aan aankoeken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Mich said:

neen, maar ze sluiten wel de verbrandingskamer hé... en het mengsel is niet erg  homogeen in de buurt van de kleppen, dus daar kan wel een en ander van troep aan aankoeken.

Doorgaans is de inlaatklep een beetje dicht bij de verbranding en uitlaatslag. Anders hebt ge een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei The Swede:

PS, kleppen worden niet snel vuil want er passeert enkel lucht, geen brandstofmengsel ;)

*Kuch* EGR *Kuch* carterontluchting *Kuch*...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, The Swede said:

Doorgaans is de inlaatklep een beetje dicht bij de verbranding en uitlaatslag. Anders hebt ge een probleem.

en toch is het zo... zal een deel aankoeken tijdens openen bij inlaatslag he... restvuil van in de verbrandingskamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Mich said:

en toch is het zo... zal een deel aankoeken tijdens openen bij inlaatslag he... restvuil van in de verbrandingskamer

In tegenovergestelde richting van lucht die tegen hoge snelheid binnenstroomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Frekkel said:

*Kuch* EGR *Kuch* carterontluchting *Kuch*...

Da wel. 

Genoeg gas geven dat ge de gassen goed verbrandt en wat vaker uw olie laten wisselen dat die proper is :D

 

vraag voor u: hoe kuist ge diene rommel dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, The Swede said:

In tegenovergestelde richting van lucht die tegen hoge snelheid binnenstroomt?

nee maar tijdens de klepoverlap komt er wel vuile lucht langs de inlaatklep

aangepast door Mich
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mazdastruction said:

 

Toon eens iets over problemen met de 1.5,2.0 en 2.5 SkyActiv van Mazda? :)

Mazda en problemen?? :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat we hier over Jappen bezig zitten en ik zet er geld op dat onze TS eigenlijk mofse brol in gedachte had... (T)FSi? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Vicious:

Is het niet hiervan dat ook de Audi B7 RS4 en de BMW e9x 335i last hebben?

Dat ook nog bij die laatste? Die wallnut blasting dan om het op te lossen zeker, wat het ook moge zijn.

Je kan er ook best een paar extra hpfp pompen en een zooi injectoren/bobijnen bij kopen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Vicious:

Is het niet hiervan dat ook de Audi B7 RS4 en de BMW e9x 335i last hebben?

De V8en van quattro, maar ook de V10 in bv de C6 S6. In beide gevallen niet van EGR, dat hebben ze niet. Bij Audi's eerder olie dat in de inlaat geraakt. Gewoon kar warm genoeg stoken en olie verbruik in de gaten houden, gaat al een heel eind om roet tegen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijkste blijft nog het gebruik van een wagen.

E60 M5 was hier een mooi voorbeeld van. Mensen die ze gebruikten om tegen 10km/h rond de kerktoren te rijden hadden problemen. Mensen die er regelmatig (na warmrijden) goed doortrapten hadden minder problemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid