Ga naar inhoud

Benzinemotoren met directe inspuiting


8000

Aanbevolen berichten

De 2.0TFSI zou er ook problemen mee hebben maar tot nu toe heb ik er zuiver ik weet heb last van (215kkm).
Zoals Carlito zegt eerder olie in het inlaat circuit (condensatie van de carterontluchting). Iedere onderhoud haal ik de darm van de intercooler los om de olie eruit te laten lopen. :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de GTI heb ik dit jaar de inlaat en vooral de kleppen langs inlaatzijde laten reinigen. Waren na 110K km al mooi aangekoekte bloemkooltjes geworden...

Nog steeds draait hij niet altijd zo zuiver zoals ik zou willen, maar 't is miniem en stoort op zich niet. Ik rij er dan ook heel weinig mee en mijn vriendin rijdt doorgaans rustig kerktoren verkeer, dusja.
Is helaas iets waar je rekening mee moet houden naar onderhoud toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de GTI heb ik dit jaar de inlaat en vooral de kleppen langs inlaatzijde laten reinigen. Waren na 110K km al mooi aangekoekte bloemkooltjes geworden...
Nog steeds draait hij niet altijd zo zuiver zoals ik zou willen, maar 't is miniem en stoort op zich niet. Ik rij er dan ook heel weinig mee en mijn vriendin rijdt doorgaans rustig kerktoren verkeer, dusja.
Is helaas iets waar je rekening mee moet houden naar onderhoud toe.


Golf 6 of 7 GTI?

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, BlackFox said:

Bij de GTI heb ik dit jaar de inlaat en vooral de kleppen langs inlaatzijde laten reinigen. Waren na 110K km al mooi aangekoekte bloemkooltjes geworden...

Nog steeds draait hij niet altijd zo zuiver zoals ik zou willen, maar 't is miniem en stoort op zich niet. Ik rij er dan ook heel weinig mee en mijn vriendin rijdt doorgaans rustig kerktoren verkeer, dusja.
Is helaas iets waar je rekening mee moet houden naar onderhoud toe.

Hoe heb je dat laten reinigen?

 

(D'r zal hier wel éne zeggen dat ik die van mij niet moet kuisen gelijk ik die camion aftrap :ninja: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei BlackFox:

Bij de GTI heb ik dit jaar de inlaat en vooral de kleppen langs inlaatzijde laten reinigen. Waren na 110K km al mooi aangekoekte bloemkooltjes geworden...

Nog steeds draait hij niet altijd zo zuiver zoals ik zou willen, maar 't is miniem en stoort op zich niet. Ik rij er dan ook heel weinig mee en mijn vriendin rijdt doorgaans rustig kerktoren verkeer, dusja.
Is helaas iets waar je rekening mee moet houden naar onderhoud toe.

Waarom koop je dan een GTI? Af en toe knallen is goed voor de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei korneeldebruyn:

 


Golf 6 of 7 GTI?

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
 

 

6.

16 minuten geleden zei The Swede:

Hoe heb je dat laten reinigen?

 

(D'r zal hier wel éne zeggen dat ik die van mij niet moet kuisen gelijk ik die camion aftrap :ninja: )

Bij een onafhankelijke VW garage, mechanieker heeft alles gedemonteerd en met chemische rotzooi en een hoop borsteltjes en stofzuigers aan de slag gegaan :D

8 minuten geleden zei Krikkie:

Waarom koop je dan een GTI? Af en toe knallen is goed voor de motor.

Gekocht voor mijn vriendin. Af en toe kan ik er zo ook mee knallen :D

En benzine is beter voor korte afstanden en zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de GTI heb ik dit jaar de inlaat en vooral de kleppen langs inlaatzijde laten reinigen. Waren na 110K km al mooi aangekoekte bloemkooltjes geworden...
Nog steeds draait hij niet altijd zo zuiver zoals ik zou willen, maar 't is miniem en stoort op zich niet. Ik rij er dan ook heel weinig mee en mijn vriendin rijdt doorgaans rustig kerktoren verkeer, dusja.
Is helaas iets waar je rekening mee moet houden naar onderhoud toe.


Lage toeren is niet ideaal voor die motoren he, dan roeten ze het meest zeggen ze.
Ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden! :D
Wat kost zo'n kuisbeurtje als ik mag vragen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2016 om 11:52 zei The Swede:

Probleem is dat we hier over Jappen bezig zitten en ik zet er geld op dat onze TS eigenlijk mofse brol in gedachte had... (T)FSi? 

 

Nee, ik had geen Duitse wagens in gedachten. Ik zit met het idee om een MX5 ND aan te schaffen. 

Dacht eerst, zo'n Mazda is een oerbetrouwbare gewone atmosferische 16 klepper zoals ik nu heb, en ik ga daar nooit zever aan hebben.

Dan lees ik in Autobild een artikel over roetuitstoot bij benzinemotoren (!), dat deze MX5 ook directe inspuiting heeft...En dat lijkt nu toch niet het 8e wereldwonder te zijn.

Zuinig ja, maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid