Ga naar inhoud

Welke bijna oldtimer Porsche 911 964 of Ferrari 348 TB/TS?


Speedhunter

Porsche 964 (911) of Ferrari 348 TB/TS?  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Porsche of Ferrari?

    • Porsche 911 964
    • Ferrari 348 TB/TS


Aanbevolen berichten

Stel je bent een zware autoliefhebber en je hebt de laatste jaren flink kunnen sparen.

Je wil heel erg graag eens een oudere Porsche of een Ferrari bezitten maar je hebt geen zin om een fortuin aan inschrijvingstaks (BIV) en rijtaks te betalen.

Door het nieuwe oldtimer regime zijn quasi alle beperkingen van vroeger weggevallen, je mag geen woon-werk verkeer en woon-school verkeer afleggen. Voor de rest ben je vrij. Erg interessant dus.

Goed je hebt je oog laten vallen op 2 wagens, de 911 964 Carrera 2 of 4. Of een Ferrari 348 TB/TS. Beide wagens zijn voor rond de 55 000 euro te vinden in occasie. De Porsche beschikt over 250 pk, de Ferrari over 300 pk.

In beide gevallen zoek je een exemplaar uit van bouwjaar 1991, je koopt deze nu maar laat die nog een paar jaar stallen tot deze de leeftijd van 30 jaar bereikt hebben. Dit doe je ook vooral omdat je schrik hebt de prijzen zullen stijgen eens ze de 30 jaar benaderen.

Je kan ze ook nu al voor 07/17 inschrijven, dan kan je nu al genieten van het gunstige oldtimer regime omdat die reeds de 25 jaar bereikt hebben.

Welke kies jij en vooral waarom?

Ferrari 348

ferrari-3487-1.jpg

1990-ferrari-348-tb-3.jpg

Porsche 964

T911_iPad-964RS_Lightweight.jpg

486a68995e78552a1577d302b915030e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tom Bentley:

Omdat die 348 zo ontiegelijk lelijk is , met voorsprong de 964 C2. Minder zorgen ook.

 

Smaken verschillen natuurlijk maar een 964 c2 of c4 is anders ook niet echt moeders mooiste hoor. Maar natuurlijk zou ik ook altijd voor de 348 gaan , because Ferrari-V8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berlinetta/spider Ferrari's brengen doorgaans ook meer op als investering dan 'gewone 911's'. Als je de prijzen van gelijkaardige modellen van een ander bouwjaar vergelijkt zou je voor het geld alleen al Ferrari moeten kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Jules_W said:

Smaken verschillen natuurlijk maar een 964 c2 of c4 is anders ook niet echt moeders mooiste hoor. Maar natuurlijk zou ik ook altijd voor de 348 gaan , because Ferrari-V8.

Persoonlijk vind ik de 993 mooier, maar de 964 cooler. Ik zou zelfs een 964 in standaardconfiguratie verkiezen boven een standaard 993. (standaard = C2 of 4)

De 348 daarentegen heeft in mijn ogen de lelijkste achterpartij die Ferrari ooit op een auto geplakt heeft. De 308 en zeker de 355 zijn dan weer prachtstukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 964 zit beter in mekaar en rijdt makkelijker dan een 348. Dus als je ermee wil rijden is dit niet onbelangrijk.

De gustibus coloribusque.... dat is iets heel persoonlijk. Een 964 mooi plat en op 18" speedlines, ik vind dat heel ferm. De 348 is esthetisch eveneens super geslaagd.

Denk wel dat je met je classic 911 meer sympathie, events en clubverband gaat hebben. Met de 348 ook, maar toch minder warm. De 348 is dan weer specialer, rarer uiteraard.

Mooi dilemma wel [emoji106]

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Avantus:

ivm je melding in je openingspost over oldtimer. Als je nu nog inschrijft voor 07/17 val je nog binnen de 25j wetgeving hé.

Thx, zal het toevoegen. Wist niet hoe het precies zat met de nieuwe wetgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

964, idealiter om richting RS-spec te modden: licht en subliem rijdend.

Edit: @Simoni z'n post maakt me bang. No solid 964 play for 50k pay?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een paar keer met een 348 gereden van vrienden, @flupke73 kent ze ook (Roland en Filip Bergiers) zijnde een GTB en een GTS, van beide heeft de targa de voorkeur. Maar ik zou hem zelf niet in huis halen .

De Porsche dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid