Ga naar inhoud

Welke bijna oldtimer Porsche 911 964 of Ferrari 348 TB/TS?


Speedhunter

Porsche 964 (911) of Ferrari 348 TB/TS?  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Porsche of Ferrari?

    • Porsche 911 964
    • Ferrari 348 TB/TS


Aanbevolen berichten

22 hours ago, gTa said:

964, idealiter om richting RS-spec te modden: licht en subliem rijdend.

Edit: @Simoni z'n post maakt me bang. No solid 964 play for 50k pay?

 
 

Vorige week nog zo'n 964 binnen gehad... Super cool want gekocht met RS stoelen en een rolkooi en andere ophanging, op 17inch met semi-slicks.

 

De auto kwam binnen om het roest uit zijn kofferbak weg te nemen, onderhoud te geven en te keuren... Zo gezegd zo gedaan maar al snel bleek zijn ophanging naar de wup, dus een nieuwe Bilstein er onder.  Daarna willen uitlijnen en zien dat het hele chassis scheef is, een licht tikje bleek niet zo licht te zijn. Nog wat verder kijken en alles blijkt gewoon goed voor 't schroot. Bodemplaat, vleugels, motorkap,...

 

Als kers op de taart:

"ohja, 't schakelaartje om mijn raam te openen werkt niet meer' Nieuwtje erin, werkt terug.

Hij komt zijn auto halen en staat 5 minuten later razend terug binnen. "Gebt dat ier hersteld en nu ligt heel mijn raam in mijn deur!" Na veel gedoe bleek zijn deur binnen compleet roest en was het complete raammechanisme doorgeroest. :lolz:

 

En dan moet zijn motor nog gereviseerd zijn... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Mich said:

amai..... het was toch geen 3.0SC in 964 look bij nader inzien?

Neen :) 

 

964 is een top auto maar zodra er kosten zijn is t de moeite en de onderdelen worden steeds duurder. Op dat vlak is een 3.2 goedkoper en eigenlijk ook een steen goeie motor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen optie "iets anders" inde poll...

Dan maar de Fewawwi, ondanks ik er geen km mee zou durven rijden uit schrik wat er defect kan gaan. Hoeveel buffer voorzie je bij de aankoop van een exotische oldtimer? De helft van het aankoopbedrag? 75%?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferrari, keer op keer. De 964 is knap, maar Ferrari spreekt meer tot mij. Nooit echt een klik gehad bij Porsches :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis hier eerlijk gezegd wel wat motivatie waarom... waar zijn onze "Ferrari Lovers" hier?

Als ik me niet vergis is de 348 verre van "Ferrari's greatest". Reden zou zijn dat het een wagen is van net na Enzo's overlijden en er heerste wat hiërarchische chaos binnen het bedrijf waardoor deze wagen een beetje "een vader" mist. Daardoor is het chassis een combinatie geworden van een zelfdragend onderstel en een stuk buizenframe waardoor de wegligging niet echt Ferrari waardig is en vrij onvoorspelbaar.

Het is niet voor niks dat een paar jaar later de "GTB/GTS" versies gekomen zijn met een paar extra pk's en vooral een verbeterd onderstel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke poll. Ik zou de 964 kiezen alleen al voor de looks en het droog geluid, maar als je dan een 348 met Tubi's hoort ... heerlijk ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mich said:

Ik mis hier eerlijk gezegd wel wat motivatie waarom... waar zijn onze "Ferrari Lovers" hier?

Als ik me niet vergis is de 348 verre van "Ferrari's greatest". Reden zou zijn dat het een wagen is van net na Enzo's overlijden en er heerste wat hiërarchische chaos binnen het bedrijf waardoor deze wagen een beetje "een vader" mist. Daardoor is het chassis een combinatie geworden van een zelfdragend onderstel en een stuk buizenframe waardoor de wegligging niet echt Ferrari waardig is en vrij onvoorspelbaar.

Het is niet voor niks dat een paar jaar later de "GTB/GTS" versies gekomen zijn met een paar extra pk's en vooral een verbeterd onderstel.

Zoals ik zei een paar keer meegereden met een 348 en die bak schakelt stroef, remmen zijn niet dat, sound is ook niet geweldig en de kwaliteit................

Die 964 die @flupke73 reed 100 keer beter.

348 vind ik de "poorman's" Ferrari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid