Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, Tom Bentley zei:

Als een Ferrari geen spoiler nodig heeft, zou ik niet weten waarom een Porsche dat wel zou "moeten" hebben...

Ferrari's hebben wel spoilers. Zie F40 enz :D

Moderne ferrari's trouwens ook, maar je ziet ze minder makkelijk omwille van hun designfilosofie. Een 488 heeft een achterspoiler, ook al zie je hem niet zoals een conventionele vleugel. Het is wel een feit dat Ferrari meer inspeelt op grondeffect voor z'n wagens, en dus sterk inzet op downforce dmv bodemplaten en actieve aero in de bumpers.

Bekijk dit eens: https://blog.caranddriver.com/aerosmithing-how-the-ferrari-488gtb-makes-the-air-its-ally/

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zonder achterspoiler = minder poetsen = meer rijden!!

Geplaatst:
[mention=86]BMWMB[/mention] rep je naar Wax-it. Er staat een gele GT3 en het is extreem geil [emoji33]
Als je hem ziet staan, ben je verkocht. Ik ben er zeker van.
FOTO'S!!!
Geplaatst:
Als een Ferrari geen spoiler nodig heeft, zou ik niet weten waarom een Porsche dat wel zou "moeten" hebben...

Dus de spoiler op de GT3 is een versiering? Zeg me dan eens waarom hij er op staat?

Geplaatst:
3 uren geleden, PJH zei:

@BMWMB rep je naar Wax-it. Er staat een gele GT3 en het is extreem geil :o

Als je hem ziet staan, ben je verkocht. Ik ben er zeker van.

Geel was mijn eerste keuze toen de 991.2 werd voorgesteld, en nog steeds vind ik dat een zeer knappe kleur die echt past bij de GT3. Maar, wil ik die kleur voor mezelf? Ik heb nu rood gekozen, en ben bang dat ik zelfs die kleur te opvallend ga vinden op termijn. 

Maar geel is zeker heel dik!

porsche-991-gt3-mkii-c678115082017170018

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Signal yellow is Schitterend. Als ik een kleur moet kiezen is het dat

Geplaatst:
Signal yellow is Schitterend. Als ik een kleur moet kiezen is het dat

Jij koopt nooit geen gele auto
Daar ken ik je te goed voor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, Jokke_vlo said:

Dus de spoiler op de GT3 is een versiering? Zeg me dan eens waarom hij er op staat?

Maar hij heeft nog altijd een uitklapbaar exemplaar hé.

Laat ons zeggen dat ik voor mezelf en (voor zover ik zijn situatie kan inschatten) ook voor BMWMB zo'n vaste spoiler zware overkill vind voor wat de auto uiteindelijk gaat gebruikt worden en het functioneel aspect van zo'n vaste spoiler dan ook geen factor mag zijn in zijn beslissing. 

Mij moogt ge altijd een review van de 911 R tonen waar constant gezeken wordt op het feit dat dat geen vaste spoiler heeft en dat het daardoor geen auto voor liefhebbers zou zijn, of dat ge even goed een cabrio kunt pakken. 

Ge zijt de meerwaarde van die vaste spoiler, voor een straatauto die misschien af en toe is naar het circuit gaat (niet om tegen de klok aan races mee te doen, maar om plezier te hebben!) gewoon totaal buiten proportie aan het opblazen.

Geplaatst:
13 minutes ago, Tom Bentley said:

Maar hij heeft nog altijd een uitklapbaar exemplaar hé.

Laat ons zeggen dat ik voor mezelf en (voor zover ik zijn situatie kan inschatten) ook voor BMWMB zo'n vaste spoiler zware overkill vind voor wat de auto uiteindelijk gaat gebruikt worden 

De spoiler doet het?

Een GT3 is al overkill. Met een gewone 991 ben je ook snel genoeg op de openbare weg.

Geplaatst:

@BMWMB

Ik heb 5j met een rode M3 gereden, geen seconde spijt van gehad. 

Blijf maar bij uw eerste keuze:)

Of geel:P

Geplaatst:
Zou nooit geen halve gt3 kopen.

Dus altijd wel een halve [emoji7]
Geplaatst:
3 minutes ago, 0231 said:

Zou nooit geen halve gt3 kopen.

Sebiet ne spoiler op uw bakkes gast. 

Geplaatst:
8 uren geleden, Jokke_vlo zei:

De touring is lekker, leuk concept als je 0km track doet. Eigenlijk spreekt de naam voor zich “touring”

Een sporadische trackday met een touring vind ik dan weer bullshit, laat dan de vleugel staan. Tis geen Johnny kar met een spoiler op gemonteerd he. Dat heeft wel degelijk een functie.

Dat snap ik niet aan jou[mention=86]bmwmb[/mention] je overwoog om ooit te gaan racen (twee jaar geleden dacht ik) verdiept je in calculaties, doet wel eens een trackday en dan ga je twijfelen om je GT3 te “onthoofden” en er een simpelweg een minder “goede” auto van te maken.

Nogmaals ik snap touring kopers als “autoliefhebber op een andere manier” maar wanneer het echt om rijden gaat, vind ik het toch maar een rare kronkel.

Wat je dan gaat doen is een GTS kopen die wat hoger in toeren gaat.....en nog altijd op zijne zak krijgt van een Tesla aan de lichten emoji4.png:)emoji4.png

Mij lijkt, in sommige gevallen, dat touring gedoe een soort hypen.....

Ne GT3 zonder spoiler doet me wat denken aan iemand die zijn ski’s wil ombouwen naar langlaufs en daar dan ook af en toe de zwarte piste mee wil naar beneden komen

Waarom kan je geen trackdays doen met een GT3 touring? Je kan trackdays doen met elke Porsche! Jij als piloot zou eigenlijk moeten zeggen dat geen enkele straatPorsche voldoet om op een veilige manier trackdays te doen. Normaal moet je een rolkooi hebben die tot voor loopt, en andere veiligheidssystemen zoals een veiligheidstank, een hoofdstroomschakelaar, en ik vergeet nog wel wat dingen. Ok, een GT3 kan je hebben met zespuntsgordels, maar dan moet je eigenlijk ook een HANS-systeem dragen, en velen doen dat ook niet. Je kan het af fabriek niet krijgen op de Touring, maar zo'n zespuntsgordels kan je altijd laten naplaatsen.

Als ik met een straatauto trackdays doe, dan zal ik altijd een zeer veilige marge behouden, waardoor ik nooit ofte nimmer het volle vermogen van een GT3 zal benutten en die spoiler niet nodig heb. Ook heb ik nog de M3 om trackdays te doen.  

Sowieso ga ik 95% van de tijd op de openbare weg doorbrengen, en daar heb ik die spoiler zeker niet nodig. 

Ik ga het rustig laten bezinken...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, toere zei:
[mention=86]BMWMB[/mention]
Ik heb 5j met een rode M3 gereden, geen seconde spijt van gehad. 

Blijf maar bij uw eerste keuze[emoji4]

Of geel[emoji14]

Ik heb eigenlijk al een rood speeltje met een grote spoiler. :lol:
5655bd6d19599ed41045277f6da91a99.jpg

Geplaatst:

Zo een oud kot, totaal niet te vergelijken.
Niet overtuigd, sorry.

Geplaatst:
40 minuten geleden, Tom Bentley zei:

Sebiet ne spoiler op uw bakkes gast. 

Zou je nooit lukken.

Geplaatst:

Ge zijt de meerwaarde van die vaste spoiler, voor een straatauto die misschien af en toe is naar het circuit gaat (niet om tegen de klok aan races mee te doen, maar om plezier te hebben!) gewoon totaal buiten proportie aan het opblazen.

Op wat baseer je je om dit te beweren? Ik probeer mee te geven wat ik heb ondervonden. Ben al gewoon ondertussen dat mensen doen alsof dat bullshit is.

Geplaatst:
Waarom kan je geen trackdays doen met een GT3 touring? Je kan trackdays doen met elke Porsche! Jij als piloot zou eigenlijk moeten zeggen dat geen enkele straatPorsche voldoet om op een veilige manier trackdays te doen. Normaal moet je een rolkooi hebben die tot voor loopt, en andere veiligheidssystemen zoals een veiligheidstank, een hoofdstroomschakelaar, en ik vergeet nog wel wat dingen. Ok, een GT3 kan je hebben met zespuntsgordels, maar dan moet je eigenlijk ook een HANS-systeem dragen, en velen doen dat ook niet. Je kan het af fabriek niet krijgen op de Touring, maar zo'n zespuntsgordels kan je altijd laten naplaatsen.
Als ik met een straatauto trackdays doe, dan zal ik altijd een zeer veilige marge behouden, waardoor ik nooit ofte nimmer het volle vermogen van een GT3 zal benutten en die spoiler niet nodig heb. Ook heb ik nog de M3 om trackdays te doen.  
Sowieso ga ik 95% van de tijd op de openbare weg doorbrengen, en daar heb ik die spoiler zeker niet nodig. 
Ik ga het rustig laten bezinken...

Jij praat over veiligheid, Ik over rijgedrag en het effect van de spoiler .....

Je kan zelfs trackdays doen met een Citroen C1 !!!!! Wat een vergelijking ....
Geplaatst:
11 hours ago, Jokke_vlo said:

Ne GT3 zonder spoiler doet me wat denken aan iemand die zijn ski’s wil ombouwen naar langlaufs en daar dan ook af en toe de zwarte piste mee wil naar beneden komen

Het is eerder de one-ski-Quiver waarbij je de keuze hebt tussen een 88 of 95mm onder voet. De ski zal overal goed zijn, maar de ene zal net iets meer piste-focust zijn, de andere iets meer diepsneeuw. Maar het blijft een perfecte allrounder. 

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid