BMWMB 12.412 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Kijk eens naar de stance van dat ding... De voorspoiler is tig keer knapper, agressiever, dikker dan die van de 991.1GTS. En ook de wielen zijn onverbeterbaar knap. Met of zonder spoiler, deze GT3 is voor mij één van de knapste 911's ooit! 2 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Kijk eens naar de stance van dat ding... De voorspoiler is tig keer knapper, agressiever, dikker dan die van de 991.1GTS. En ook de wielen zijn onverbeterbaar knap. Met of zonder spoiler, deze GT3 is voor mij één van de knapste 911's ooit!Helemaal akkoord !Wat blijkbaar een probleem is hier bij sommigen is stance en performance uit mekaar houden met allerlei smoesjes...... het is blijkbaar moeilijk om objectief te blijven bij analyses.Ik deel je mening dan ook 100% tot op het moment dat je de rij eigenschappen begint uit te vlakken ..... kwestie van eerlijk te zijn met zichzelf vind ik. Je koopt op dat moment een GT3 touring voor zijn stance en looks en daar is niks mis mee !Tot de kronkels beginnen .... Quote
BMWMB 12.412 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Eigenlijk moet een mens bij z'n eerste gedachte blijven... 8 1 Quote
Gast exTB Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Ben eigenlijk wel eens benieuwd wat @Alexanderr zijn gedacht is van heel dat Touring Pack-gedoe... Quote
BMWMB 12.412 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 https://www.topgear.com/videos/supercars/video-porsche-911-r-vs-911-gt3-manual Quote
Gast Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 24 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Helemaal akkoord ! Wat blijkbaar een probleem is hier bij sommigen is stance en performance uit mekaar houden met allerlei smoesjes...... het is blijkbaar moeilijk om objectief te blijven bij analyses. Ik deel je mening dan ook 100% tot op het moment dat je de rij eigenschappen begint uit te vlakken ..... kwestie van eerlijk te zijn met zichzelf vind ik. Je koopt op dat moment een GT3 touring voor zijn stance en looks en daar is niks mis mee ! Tot de kronkels beginnen .... Als Porsche dat aanbiedt op een Gt3 zal het toch wel meevallen qua rijden. Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 1 uur geleden, Jokke_vlo zei: Ne GT3 zonder spoiler doet me wat denken aan iemand die zijn ski’s wil ombouwen naar langlaufs en daar dan ook af en toe de zwarte piste mee wil naar beneden komen Ik snap je punt, maar je vergelijking is wel heel scheef. Jouw ski-vergelijking vertaalt zich naar iemand die zijn VW Golf ombouwt naar soort van high-lift "Country" model en dan met noppenbanden toch af en toe een trackday wil doen. Of omgekeerd: iemand die zijn Jeep Wrangler plat tegen de grond legt en 24" rims met semi's schoet om dan te proberen door een modderveld te rijden. Da's compleet nuts, ja. GT3 zonder en met spoiler kan je in ski-termen vergelijken met iemand die zijn racing-ski's gewoon wat zachter afstelt (bindingen wat minder zwaar + instelbare flex van de ski's wat minder) omdat hij niet tussen pyloontjes maar gewoon op de piste wil knallen. Of in fietstermen: iemand die zijn Scott Spark RC 900 SL wedstrijdbike op Degast bandjes wat 'zachter' afstelt om iets comfortabeler te cross-country'en, b.v. door wat sterkere banden te steken, een minder agressieve zithouding. Da's niet nuts, imo. 1 Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Helemaal akkoord ! Wat blijkbaar een probleem is hier bij sommigen is stance en performance uit mekaar houden met allerlei smoesjes...... het is blijkbaar moeilijk om objectief te blijven bij analyses. Ik deel je mening dan ook 100% tot op het moment dat je de rij eigenschappen begint uit te vlakken ..... kwestie van eerlijk te zijn met zichzelf vind ik. Je koopt op dat moment een GT3 touring voor zijn stance en looks en daar is niks mis mee ! Tot de kronkels beginnen .... Ik kan me wel vinden in jouw mening, maar ik denk dat die vooral telt voor (extreme) liefhebbers. Een GT3 touring heeft (zo neem ik aan) nog altijd een betere wegligging (en aero) dan een gewone 911, en 't is nu niet dat een gewone 911 een instabiel frezeke wordt als de kronkels zich aandienen, zelfs niet in vergelijking met z'n competentere broer (GT3). Ik vermoed dat zélfs de 'doorsnee' GT3-koper geen verschil gaat ervaren op de openbare weg tussen eentje met en eentje zonder spoiler (tenzij wanneer die echt op de limiet van de auto gaat rijden, m.a.w. hard doorperen). De categorie GT3-kopers die hun spel loeihard over de Rundstrecke piloteren en behoorlijk wat Käse gegeten hebben van rijtechniek en auto-afstelling, die gaan wel verschil voelen, uiteraard. Zeker on track, mogelijks ook op de gewone weg. Maar hoe groot gaat dat verschil zijn? Een GT3 touring als een zachte gewone 911 typeren die zich vooral richt tot kopers die zo'n ding kopen 'voor de looks' (en tussen de lijntjes gezegd dus de betere wegligging van de 'echte' GT3 laten vallen ten voordele van de fashion-factor van de touring) gaat me, gezien de al bij al zéér kleine verschillen, als stelling veel te ver. Voor iemand met zeer veel skills, steeds meer ervaring en vooral extreme meningen (zoals jij) kan ik begrijpen dat je misschien in die richting denkt, maar all in all denk ik dat het allemaal zo'n vaart niet loopt, eigenlijk. Ik zou de Clubsport willen owv de rolkooi, vooral. En omdat eentje mét spoiler nog altijd absurd vet blijft. 1 Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 15 uren geleden, ICM zei: Weet je wat @BMWMB niet moet? Naar iemand van ons luisteren. Hij krijgt de factuur binnen, dus daarom vind ik dit belangrijker dan jouw betoog (scuzi): Dáárom stem ik voor een spoiler op zijn GT3. Niemand moet niks, inderdaad (ik citeerde enkel maar en argumenteer waarom ik net vind dat 'moet' onterecht is). Ik zou er ook eentje mét spoiler pakken, trouwens. Maar niemand moet gaan zeggen dat het ene of het andere niet hoort (of de enige juiste opties is). Het godbetert een extra keuzemogelijkheid: daar word ik als liberaal met een zwak voor personalisering enkel maar blijer van. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Ik vind die verschillen helemaal niet zo klein hoor ..... en je gaat dat veel sneller voelen dan je denkt. Ooit met een 997 S +230 gereden ? Wel die neus begint te “zwemmen” terwijl een GT3 aan 310 nog steeds even rock solid op de weg ligt, dat is downforce (in dit geval vooral front) Je kan zo een verschil minimaliseren ja .....Een ander verschil (en Ik ga bijna zeker juist zijn) zal bv de eerste linkse op zolder en de laatste flauwe rechtse voor de tunnel op zolder zijn. Daar ga je met de GT3 plankgas of bijna plankgas doorknallen. Terwijl je met de touring daar de muur zou ingaan. Ik vind dat een groot verschil in stabiliteit en vooral sentiment.Ik stel de dingen bewust wat scherp (want ja ik vind die touring knap) maar als je dat allemaal niet belangrijk vind dan moet je ook durven stellen dat de masa zo een GT3 of touring koopt als “liefhebber” voor de stance of de looks. Want waarschijnlijk voldoet een “gewone” 991 meer dan voldoende..... Ik geef bv graag toe dat Ik de GTS vooral voor zijn looks koop boven een 991 S ..... en dat die on track helemaal de fun en scherpte van een 997 GT3 NIET geeft ondanks dat hij sneller is. Vroeger zou ik de eigen keuze over de hele lijn pro eten te “verdedigen” nu probeer ik daze eerlijk over te zijn.Dat verschil minimaliseren betekent ook dat je de auto niet wil gebruiken in de buurt van zijn limieten, nogmaals niks mis mee!Ik blijf het gewoon fout vinden hoe je het verschil minimaliseert. Je voelt die zaken veel sneller dan je denkt en dit geval durf Ik te stellen dat Ik weet waarover Ik spreek. Geen boekjes praat maar pure jarenlange ervaring ondertussen.Voor wat het waard is he.... want als je hier eens de dingen nuchter en eerlijk probeert uit te leggen krijg je de wind van voren.De ondervinding is nog altijd de beste leerschool imo. Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 1 minuut geleden, Jokke_vlo zei: Ik vind die verschillen helemaal niet zo klein hoor ..... en je gaat dat veel sneller voelen dan je denkt. Jij: ja, da's evident. Jij bent allesbehalve een doorsnee peet. Ik: ik betwijfel het. Ik zie me op de openbare weg niet snel verschillen (van betekenis) voelen. Op circuit misschien wel, ja. 1 Quote
BMWMB 12.412 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 2 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Een ander verschil (en Ik ga bijna zeker juist zijn) zal bv de eerste linkse op zolder en de laatste flauwe rechtse voor de tunnel op zolder zijn. Daar ga je met de GT3 plankgas of bijna plankgas doorknallen. Terwijl je met de touring daar de muur zou ingaan. Ik vind dat een groot verschil in stabiliteit en vooral sentiment. Het is beslist, ik ga niet meer twijfelen, het wordt er eentje MET achterspoiler!!! 7 1 Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 4 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ooit met een 997 S +230 gereden ? Wel die neus begint te “zwemmen” terwijl een GT3 aan 310 nog steeds even rock solid op de weg ligt, dat is downforce (in dit geval vooral front) Je kan zo een verschil minimaliseren ja ..... Een ander verschil (en Ik ga bijna zeker juist zijn) zal bv de eerste linkse op zolder en de laatste flauwe rechtse voor de tunnel op zolder zijn. Daar ga je met de GT3 plankgas of bijna plankgas doorknallen. Terwijl je met de touring daar de muur zou ingaan. Ik vind dat een groot verschil in stabiliteit en vooral sentiment. Dat op de openbare weg een GT3 mét vleugel rock solid ligt en een GT3 touring zonder vleugel aan het zwemmen gaat, geloof ik nooit. Sorry. (Ik weet het: je hebt dat niet gezegd. Maar ik geloof niet dat voor een doorsnee GT3-koper zoals BMWMB dat zal zijn of zoals ik dat zou kunnen zijn mocht ik de centen hebben, er zo'n flagrante verschillen zullen zijn tussen de twee versies. Zeker niet als je er eerder normaal mee rijdt.) Dat de extra downforce van de achtervleugel op circuit een verschil van betekenis kan maken, geloof ik 100%. Daarom ook zou ik zelf voor de gewone GT3 gaan (omdat ik daarmee zou willen tracken). Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 12 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik stel de dingen bewust wat scherp (want ja ik vind die touring knap) maar als je dat allemaal niet belangrijk vind dan moet je ook durven stellen dat de masa zo een GT3 of touring koopt als “liefhebber” voor de stance of de looks. Want waarschijnlijk voldoet een “gewone” 991 meer dan voldoende..... Dat volg ik absoluut niet, die stelling van je. Wél dat je het wat scherp stelt maar niet dat een GT3 touring koper iemand is die die kar koopt enkel maar voor de looks. Je vergeet hét voornaamste verschil met een "gewone" 911, net de reden waarom jij ook aangaf geen nieuwe Mk.II GTS meer te willen: de turbo-motor. Iemand die een gewone 911 wil om op de openbare weg mee te rijden, maar geen purist is, die gaat waarschijnlijk niet naar een GT3 touring kijken. Temeer omdat de meeste van die "gewone" 911 fiscaal nog een aangezicht moeten hebben ... en het verschil tussen een geblazen 3-liter die zich als een diesel laat rijden (qua koppel) en een atmo 4-liter met een uitstoot als een vulkaan, dat is de dooddoener in de meeste gevallen. Iemand die zich een GT3 touring koopt, wil vooral die motor. En als je de touring liever ziet en je gaat niet on track (zo zijn er toch wel wat), dan mis je - zo schat ik in - niks of maar zéér weinig "competenties" van de GT3 inzake wegligging. Mijn pa, jouw pa en mogelijks 3/4e van de forummers hier gaat tussen eentje met en eentje zonder spoiler geen verschil voelen op een roadtrip, imo. En indien toch, dan absoluut geen verschil in de grootte-orde van "de ene blijft superstabiel aan 437 per uur en de andere zwabbert al van de baan af aan 110". 1 Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 19 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik blijf het gewoon fout vinden hoe je het verschil minimaliseert. Je voelt die zaken veel sneller dan je denkt en dit geval durf Ik te stellen dat Ik weet waarover Ik spreek. Geen boekjes praat maar pure jarenlange ervaring ondertussen. Voor wat het waard is he.... want als je hier eens de dingen nuchter en eerlijk probeert uit te leggen krijg je de wind van voren. De ondervinding is nog altijd de beste leerschool imo. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Daarom dat ik al zei: jij gaat dat (hoogst waarschijnlijk) snel genoeg voelen. Maar de meesten zijn niet zoals jij. Ik minimaliseer niks (denk ik) en ik waardeer dergelijke (zelfs minimale) verschillen ENORM. Ik ben een purist van de zuiverste soort, helaas met flagrant onvoldoende budget (en vermoedelijk ook te weinig #dedication en talent om het in de (AM-) racerij ver te schoppen). Net zoals jij probeer ik ook de waarheid in het midden te zetten, namelijk: verschil zal er zeker zijn, maar laat het argument 'een GT3 touring is duidelijk minder goed dan een gewone GT3 dus als je een GT3 touring koopt hecht je geen belang aan de verbluffende competenties van een GT3' (ik parafraseer even, ik zeg niet dat jij dat met die woorden hebt gezegd) nu éénmaal niet overkomen als correct. Verschillen: ja. Groot: neen. Klein: quasi zeker. Voelbaar on track: voor de meesten (die on track gaan). Voelbaar op de openbare weg: voor de beteren onder ons wel, als je er bonkers mee aan de slag gaat. Kijk naar de verschillen tussen de Mk.I GT3 (RS) en de 911R, die waren minimaal (luidens testpeten met échte crudentials, dus testverslagen waaraan ik waarde hecht). En de Mk.II GT3 touring en GT3 liggen nog dichter bij mekaar dan dat... Ik vind dat ze allebei hun volste bestaansrecht hebben. Mijn reactie was dus enkel gericht aan zij die zeggen dat een GT3 een achterspoiler "moet" hebben. Dat moet justekes niks, het mag uiteraard (beide). De 911R verblufte, de GT3 touring opnieuw (toch volgens de tests). Da's voor mij genoeg. Voor mij primeert dat je nu nog méér keuze hebt als van tevoren. Zij die eentje met vleugel willen (ik ben er één van) kunnen dat. Zij die een GT3 willen (vnl owv de motor) maar daar niet mee tracken en de versie zonder vleugel willen, kunnen dat ook. No problem there, integendeel. Enkel méér mogelijkheden. Laat 't ons daarmee afronden. Ik denk dat jij en ik quasi op i-den-tiek dezelfde positie staan en we over komma's en minieme nuances aan 't leuteren zijn. 4 Quote
gTa 28.078 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 20 minuten geleden, BMWMB zei: Het is beslist, ik ga niet meer twijfelen, het wordt er eentje MET achterspoiler!!! And on that bombshell.....! Sowieso de beste keuze voor jou. Clubsport pakken, gaat veiliger zijn de paar keren dat je daar (sowieso) mee on track gaat gaan. Is ook veiliger off track, gewoon tijdens een plezierrit. En stiekem is zo'n Clubsport-rolkooi ook gewoon moddervet. (Vooral in koetswerkkleur, eigenlijk ... zou je dat niet speccen via Porsche Exclusive? ) Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 @Jokke_vlo Er zijn er hier misschien 2 of 3 die effectief rijtechnisch baat gaan hebben bij die spoiler, dat besef je toch ook wel als je wat realistisch bent? Iemand die full pull op Zolder of Spa of weet ik veel waar gaat willen rijden, die gaat vermoedelijk geen Touring bestellen. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 5 hours ago, gTa said: And on that bombshell.....! Sowieso de beste keuze voor jou. Clubsport pakken, gaat veiliger zijn de paar keren dat je daar (sowieso) mee on track gaat gaan. Is ook veiliger off track, gewoon tijdens een plezierrit. En stiekem is zo'n Clubsport-rolkooi ook gewoon moddervet. (Vooral in koetswerkkleur, eigenlijk ... zou je dat niet speccen via Porsche Exclusive? ) Clubsport icm. brandvrije sokken, ik denk dat niets hem nog kan overkomen op circuit! 2 Quote
ICM 24.993 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 7 hours ago, Jokke_vlo said: Ik vind die verschillen helemaal niet zo klein hoor ..... en je gaat dat veel sneller voelen dan je denkt. Ooit met een 997 S +230 gereden ? Wel die neus begint te “zwemmen” terwijl een GT3 aan 310 nog steeds even rock solid op de weg ligt, dat is downforce (in dit geval vooral front) Je kan zo een verschil minimaliseren ja ..... Een ander verschil (en Ik ga bijna zeker juist zijn) zal Hier ben ik gestopt. Als het is om er naar te slaan met uw klak... 1 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 15 uren geleden, Lotuzzz zei: Zonder achterspoiler = minder poetsen = meer rijden!! Minder tankplank = minder comfort tijdens het tanken = minder tanken = minder rijden ? Quote
0231 172 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 8 uren geleden, BMWMB zei: Het is beslist, ik ga niet meer twijfelen, het wordt er eentje MET achterspoiler!!! Blijven enkel nog de kleurzorgen over. Quote
PJH 21.063 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 Geel! met gele vleugel, gele klauwen, gele gordels en hele mooie 918 kuipen. 3 Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 En antraciet ipv zwarte velgen Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 14 hours ago, Tom Bentley said: Sebiet ne spoiler op uw bakkes gast. Verder alles in orde? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.