Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Porsche zal het gebrek aan vleugel op de Touring wel voldoende gecompenseerd hebben. Het is wel een GT3 uiteindelijk.

Het gaat er simpelweg over welke van de 2 varianten je het mooiste vindt.

Als je echt van plan bent zeer intensief te tracken, wacht op de RS of neem de Clubsport. Maar zeggen dat de Touring er niet voor gemaakt is lijkt me wel overdreven.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
47 minuten geleden, Ambi zei:

Maakt niet uit wou gewoon weten of Jokke al met beide gereden, aangezien ik denk dat er toch nog een groot verschil is in stabiliteit tussen een 991T en een gewone 997.

geweldige vooruitgang in stabiliteit zijn de bredere sporen van beide assen, de voor-as van een 991 geeft tig meer vertrouwen dan die v/d 997

op de GT4 zit dezelfde vooras: fucking unreal hoe hard je door de bocht kan gaan, met de 997 was ik er niet gerust in

(ook omdat je nooit wist waar de aandrijving zat op de C4 van onze pa)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
18 minuten geleden, William Blake zei:

Porsche zal het gebrek aan vleugel op de Touring wel voldoende gecompenseerd hebben. Het is wel een GT3 uiteindelijk.

Het gaat er simpelweg over welke van de 2 varianten je het mooiste vindt.

Als je echt van plan bent zeer intensief te tracken, wacht op de RS of neem de Clubsport. Maar zeggen dat de Touring er niet voor gemaakt is lijkt me wel overdreven.

U bent autoverkoper of zo? :D

Laat het ons kort samenvatten, de vleugel op een GT3 staat er eigenlijk quasi op als versiering, en je praat uit ervaring, (trial and error) over het spelen met downforce? 

Soit zoals gezegd, I rest my case. 

Geplaatst:
2 uren geleden, flupke73 zei:

dat staat hier toch al <_<

samengevat:

997 carrera gaat zweven vanaf 230km/u

997GT3RS lag aan 300 nog stabiel

Aeromax ging al vliegen bij 190 :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jokke, laat u niet opjagen. Die mannen hebben wss nog nooit sneller dan 160kmh gereden. 

Geplaatst:
29 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Jokke, laat u niet opjagen. Die mannen hebben wss nog nooit sneller dan 160kmh gereden. 

We hebben geen spoiler, dus dat durven we niet.

Geplaatst:

Zolang je niet elke dag moet afwisselen tussen een GT3 met en zonder spoiler zal dat gemis aan downforce wel meevallen gok ik. Het is en blijft een esthetische keuze, er zal altijd een overtreffende trap zijn qua performance (banden, spoilers, gewichtsbesparing,...), is het niet OEM dan is het aftermarket.

Als je een GT3 (zelf met spoiler) koopt om de snelste te zijn op een trackday dan hou je beter je geld bij imo.

Geplaatst:
1 hour ago, Bouncing Bullet said:

Ik kan wel zonder handen op mijn fiets rijden.

Geplaatst:

Esthetisch zo vet zonder die plank. :inlove: Die zwarte is prachtig.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur geleden, vince522 zei:

Het is en blijft een esthetische keuze, 

Als je een GT3 (zelf met spoiler) koopt om de snelste te zijn op een trackday dan hou je beter je geld bij imo.

:fp::wanker:

Geplaatst:
2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

U bent autoverkoper of zo? :D

Laat het ons kort samenvatten, de vleugel op een GT3 staat er eigenlijk quasi op als versiering, en je praat uit ervaring, (trial and error) over het spelen met downforce? 

Soit zoals gezegd, I rest my case. 

Komaan Jokke, dat zeg ik helemaal niet, ...  We zullen de circuittesten afwachten.

Geplaatst:
52 minuten geleden, Tom Bentley zei:

Ik kan wel zonder handen op mijn fiets rijden.

Waarom zou je dat nog in België doen? Kost u 50 euro boete. Dan kunt ge beter een hover board pakken. De marketeers zeggen toch dat binnen 10 jaar iedereen op zo'n ding rond zoemt en fietsen archaïsch zijn!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
46 minutes ago, Jokke_vlo said:

:fp::wanker:

Je beweert zelf dat je GTS al te veel is voor de openbare weg, maar hier ga je wel een heel pleidooi gaan voeren dat een GT3 een spoiler moet hebben, because downforce, terwijl BMWMB dat spel 95% van de tijd gaat inzetten op de openbare weg.

Ik beweer nergens dat jouw stelling niet klopt, integendeel, maar de afweging die hier gemaakt wordt gaat niet over het opofferen van downforce voor stance, maar over wat esthetische mooier is.

Geplaatst:
41 minutes ago, Glenn-N said:

Iemand heeft zijn lightsaber verloren. 

Je bedoelt spoiler? 

Geplaatst:
13 minuten geleden, vince522 zei:

Je beweert zelf dat je GTS al te veel is voor de openbare weg, maar hier ga je wel een heel pleidooi gaan voeren dat een GT3 een spoiler moet hebben, because downforce, terwijl BMWMB dat spel 95% van de tijd gaat inzetten op de openbare weg.

Ik beweer nergens dat jouw stelling niet klopt, integendeel, maar de afweging die hier gemaakt wordt gaat niet over het opofferen van downforce voor stance, maar over wat esthetische mooier is.

Het gaat idd over esthetiek, dat is net wat ik bedoel, en zeker ook kan begrijpen ! 

Want voor de rest en ook weer voor BMWMB zijn gebruik is wat in zijn garage stond al meer dan genoeg als ik je redenering mag doortrekken. De keren dat ik mijn GTS tot tegen de redzone trek op de openbare weg, de motor dus eens goed laat brullen zijn extreem miniem, dat is flirten met je rijbewijs in de praktijk. 

In de praktijk zal dit soort rijder op een circuit alleen maar door het groter aantal pk's sneller zijn op circuit, de rest van de technische eigenschappen gaan ook geen rol spelen...... dat is ook waarheid. 

Geplaatst:

Jokke heeft gelijk! Zo'n spoiler gaat heel zeker z'n nut hebben als je eens heel snel wil rijden, bijvoorbeeld op de Duitse Autobahnen, en al zeker tijdens een trackday. Ik heb 2 jaar geleden mijn E36 M3 teruggekocht van Wannes, en wilde onmiddellijk die lelijke kofferspoiler verwijderen. Toch raadde Wannes mij aan deze te laten staan, want als je eens een trackday wil doen op Francorchamps, en je met een hoge snelheid de Raidillon wil nemen, dat de spoiler dan echt wel nodig is om stabiliteit te behouden. De kans bestaat dat ik dat zeker ook eens met de GT3 wil doen, dus ik geloof dat op zo'n momenten de spoiler zeker z'n effect zal hebben. Ook wil ik dan een rolkooi, 6puntsgordels, en zal ik er wel voor zorgen dat ik een helm en HANS-systeem draag. Voor iemand die echt geen trackdays wil doen, die kan 'm gerust kopen zonder de spoiler.

Geplaatst:

Alles is relatief, ik durf te wedden dat met de andere onderplaat de Touring/R niet moet onderdoen voor een 991.1 GT3 en zelfs beter is dan een 997.2 GT3

Geplaatst:
Just now, BWS said:

Alles is relatief, ik durf te wedden dat met de andere onderplaat de Touring/R niet moet onderdoen voor een 991.1 GT3 en zelfs beter is dan een 997.2 GT3

Dat kleine plaatje compenseert voor de vleugel op een 997 GT3?

the-porsche-911-r-s-belly-looks-amazing-here-a-diffuser-shot-from-underneath-115481_1.jpg

Geplaatst:

Icm andere Aero elementen, blijkbaar wel. 

Geplaatst:
10 minuten geleden, BMWMB zei:

Voor iemand die echt geen trackdays wil doen, die kan 'm gerust kopen zonder de spoiler.

Het is toch niet dat een Touring ineens 'onstabiel' wordt... Ik vind dat toch een belangrijke nuance..

Ze hebben ook niet zomaar de vleugel verwijderd zonder meer.

Geplaatst:
6 minuten geleden, BWS zei:

Bwa, dat zou ik niet durven stellen... 

Geplaatst:

Eerste resultaat op Google: The front bumper is straight GT3, but uses a new and smaller lip to balance the aero due to the 911R's lack of a rear wing. Porsche says the car achieves the same aero balance front to rear as the 991 GT3, which is not to be confused with the same lift or downforce. Due to less drag, the 911R is said to "run away" from the wider, bewinged GT3 RS at high speeds.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid