Lefty 19.536 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 20 minutes ago, Capitol said: Wat wordt er hier toch naast elkaar door gediscussieerd. En de discussies worden zo gebaseerd op persoonlijke meningen of goestingen. Maar daar gaat het helemaal niet om. Porsche biedt een GT3 met en een Touring zonder spoiler aan. Waarom? Omdat ze ervan overtuigd zijn dat beide versies hun liefhebbers hebben. Correct, en daar worden dan persoonlijke meningen en goestingen aan gekoppeld. 99% v/d users hier discussieert daar op een normale manier over. 21 minutes ago, Capitol said: Maar blijkbaar willen sommigen liever persoonlijk in de tegenaanval gaan tegen personen die verkondigen dat dit zeker nut heeft, in plaats van even logisch na te denken en het nut ervan te erkennen. Wie zijn die sommigen dan, behalve Tom Bentley? Ik zie ze niet, dus geen idee waarom je hier over begint. Ik zie hoogstens een @William Blake verkondigen dat het hem aan zijn reet zal roesten of die spoiler veel nut heeft of niet, voor zijn gebruik zal de 'gewone' Touring meer dan volstaan. Kan je toch niets tegen inbrengen? Ik zelf zeg dan weer dat - of ik het verschil nu zou voelen of niet - sowieso de versie mét vleugel zou nemen, omdat ik nu eenmaal optisch en emotioneel sowieso voor de full monty zou willen gaan, dat is MIJN persoonlijke keuze. Ik blijf er bij, enkel doorwinterde trackpiloten als jokkevlo zullen écht baat hebben en écht het verschil voelen bij die vleugel bij de bochtensnelheden die zij halen. 3 Quote
0231 172 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 4 minuten geleden, BMWMB zei: Saffierblauw, de gulden middenweg tussen toch wel wat kleur, en niet te opvallend. De lievelingskleur van mijn vrouw. Beter of rood. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Moeten we het niet eens hebben over het verschil (al dan niet) in restwaarde? En dan vooral over de touring vgl met GT3? - Zeldzamer dan de gevleugelde dus hoger? - Niet de full monty, dus minder interesse dus lager? - Gaat quasi niets verschillen daar de vraag en aanbod in tweedehands eigenlijk hetzelfde gaat zijn als hoe er werd aangekocht.... Quote
BWS 3.241 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Moeten we het niet eens hebben over het verschil (al dan niet) in restwaarde? En dan vooral over de touring vgl met GT3? - Zeldzamer dan de gevleugelde dus hoger? - Niet de full monty, dus minder interesse dus lager? - Gaat quasi niets verschillen daar de vraag en aanbod in tweedehands eigenlijk hetzelfde gaat zijn als hoe er werd aangekocht.... En eigenlijk is dit een relevant thema gezien @BMWMB zijn gewoonte om veel van wagens te wisselen. Flipt hij de wagen na enkele maanden/jaren —> argument voor Touring koopt hij om te houden? —> argument voor full monty Quote
BMWMB 12.414 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Daar durf ik niets over zeggen, en dat boeit me ook niet. Sowieso zal deze 991.2 GT3, of je 'm nu als touring neemt, met PDK of manueel, nooit zot veel in waarde dalen. Ik merk wel dat als je vandaag een bestelling hebt, je deze aan een leuke meerprijs kan doorverkopen, aangezien de productie uitverkocht is. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 5 minuten geleden, Lefty zei: Wie zijn die sommigen dan, behalve Tom Bentley? Ik zie ze niet, dus geen idee waarom je hier over begint. Ik zie hoogstens een @William Blake verkondigen dat het hem aan zijn reet zal roesten of die spoiler veel nut heeft of niet, voor zijn gebruik zal de 'gewone' Touring meer dan volstaan. Kan je toch niets tegen inbrengen? Het is dat.. ik vind de Touring zo mooi dat ik mijn 'GT3 moet een spoiler hebben' credo met veel plezier loslaat. De GT3 aanzie ik ook vooral als een roadcar, als je echt intensief wilt tracken heb je de RS nog (met aanzienlijk grotere vleugel) of misschien iets totaal gek zoals een BAC Mono/Westfield/... oid. Het is een leuke discussie, maar er is te weinig nuance. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een Touring ook zeer leuk en 'stabiel' is op circuit. Uiteraard niet zo stabiel als een gevleugelde GT3 in snelle bochten, maar toch.. als men spreekt van 997 GT3 RS levels of downforce zal het wel goed komen. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Keuze hangt toch compleet af van uw use-case en (esthetische) voorkeur. Zijt ge meer een gentlemen driver met een passie voor een GT3 maar komt ge redelijk veel op events en in kringen waar ge 'opgekleed' uit uwe GT3 stapt en dan de deur opendoet voor de madame, of events waar ge klasse en elegantie moet uitstralen, enz ... dan zou ik denken dat ge rapper naar de touring gaat neigen. Zijt ge echter meer op circuit te vinden, maitrise du volant, ... geeft ge zelf tussengas met ne Renault Kangoo en gaat ge u ook quasi nergens gegeneerd voelen om uit een felgekeurde sportkar met gigantische spoiler te stappen dat zal dat eerder een 'echte' GT3 zijn. Elk zijn eigen publiek! Maar moest ik in the market zijn voor zo'n kar dan zou ik voor de spoiler-versie gaan, en dan zou het advies en argumenten van diegenen die zo'n kar op dezelfde manier gebruiken (en ook real-life ervaring ermee hebben) voor mij far-more-valueable zijn. Want zeg nu zelf ... zij zoeken hetzelfde in zo'n kar, en de kans dat zij me bruikbare feedback kunnen geven is een pak groter. Want ik denk dat iedereen hier op AM wel weet wat downforce, grip en al de rest betekent, maar ik ben er redelijk zeker van dat de meesten het niet (kunnen) voelen als ze met zo'n wagens gaan (test)rijden. Ervaring is key in zo'n dingen. Dus als een Jokke_vlo, ir-fuel of ne mich daar iets over zeggen dan hecht ik daar meer belang aan want die mannen weten en voelen wel wat een graadje verschil aan spoiler of wat meer toe-in/out doen met de stabiliteit en grip. Als ik echter wil weten welke opties ge met welke packs kunt combineren dan zal ik wel iemand anders aanspreken die daar passioneel over is. Bottomline is dat het beide heel goede, snelle en performante wagens zullen zijn waarbij de gemiddelde eigenaar zelf nooit de limieten zal vinden, laat staan ze zal voelen. Maar als ge dan echt over de laatste puntjes op de i met betrekking tot het meer extremen gebruik wilt discussieren moet ge mijns inziens ervaring hebben met een GT3 of racewagen. 2 2 Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Touring zal wel zeldzamer zijn, maar naar toekomstige waarde toe zou ik toch zorgen dat hij tussen de rest uitspringt. Anderzijds denk ik dat de meeste Touring-speccers sowieso wel veel werk zullen steken in de configuratie, gezien het mogelijks iets groter liefhebbersgehalte. Een GT3 blijft een GT3, zal altijd wel mooi zijn waarde houden. 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 10 minutes ago, Jokke_vlo said: Moeten we het niet eens hebben over het verschil (al dan niet) in restwaarde? En dan vooral over de touring vgl met GT3? - Zeldzamer dan de gevleugelde dus hoger? - Niet de full monty, dus minder interesse dus lager? - Gaat quasi niets verschillen daar de vraag en aanbod in tweedehands eigenlijk hetzelfde gaat zijn als hoe er werd aangekocht.... Elaba, dat heb ik hier ettelijke pagina's geleden al gepost he 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 25 minuten geleden, BMWMB zei: Daar durf ik niets over zeggen, en dat boeit me ook niet. Sowieso zal deze 991.2 GT3, of je 'm nu als touring neemt, met PDK of manueel, nooit zot veel in waarde dalen. Ik merk wel dat als je vandaag een bestelling hebt, je deze aan een leuke meerprijs kan doorverkopen, aangezien de productie uitverkocht is. Er is er me idd eentje voorgesteld aan meerprijs. Vraag me niet waarom maar ik blokkeer bij zoiets. Het ging "maar" over 4000 euro Maar toch..... ik kan dat dus echt niet he. Quote
BMWMB 12.414 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 4000 valt nogal mee. Als ik 'm echt zou willen, dan liet ik 'm daar niet voor staan. Ik zie al prijzen net onder de 200k euro, wat wil zeggen dat er 10 - 20k winst is genomen. Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 42 minutes ago, BMWMB said: Saffierblauw, de gulden middenweg tussen toch wel wat kleur, en niet te opvallend. De lievelingskleur van mijn vrouw. Top voor uw vrouw Quote
BMWMB 12.414 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Onze kids worden groter, en beginnen hun eigen weg te zoeken, waardoor we meer en meer terug onder ons 2'tjes zijn in de weekends. Dat wil dus zeggen dat we ook meer gebruik kunnen maken van de 911, en dan merk ik toch dat mijn vrouw voorkeur heeft voor een minder opvallende kleur dan het rood dat nu gekozen is. Quote
tuscani 11.819 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 13 uren geleden, Tom Bentley zei: Ok dan Misschien kunnen gij en jokke erover akkoord geraken dat gelle alles weten en de rest niets en elkaar wat gaan afrukken in de paddock. Dan kan het plebs hier op z'n gemak wat hersendood verder lullen over zaken waar ze toch geen flauw benul van hebben. ik blijf liever overal vantussen. maar als jantje een ban aan zijn ****** krijgt voor iets, mag deze post ook wel zo aanzien worden. mods? @Jupke en consoorten, vrede op aarde tijdens de kerstperiode? 7 2 Quote
tuscani 11.819 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 55 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Moeten we het niet eens hebben over het verschil (al dan niet) in restwaarde? En dan vooral over de touring vgl met GT3? - Zeldzamer dan de gevleugelde dus hoger? - Niet de full monty, dus minder interesse dus lager? - Gaat quasi niets verschillen daar de vraag en aanbod in tweedehands eigenlijk hetzelfde gaat zijn als hoe er werd aangekocht.... beste van al is dus een een GT3 te bestellen en er een touring motorkap nadien bij te bestellen. kan je bij verkoop nog kiezen welke het meeste waard is. Quote
bm3er 1 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 ik heb ook één in bestelling en heb uiteindelijk spec toch omgezet naar GT mét vleugel. Agressief design voorkant klopt in mijn ogen beter mét vleugel en een paar kleine details op de vleugel GT3 zoals de luchthappers op het achterdek en de carbon scharnieren van het kofferdeksel zijn ook zo ongelofelijk cool dat ik ze niet wil missen Quote
ir_fuel 58.455 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 4 minutes ago, tuscani said: beste van al is dus een een GT3 te bestellen en er een touring motorkap nadien bij te bestellen. kan je bij verkoop nog kiezen welke het meeste waard is. Of een touring pakken en dan vragen of je de spoiler van het sportdesign pakket van de Carrera niet kan krijgen Quote
ICM 24.993 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 1 hour ago, 0231 said: Beter of rood. Beter, of rood. Beter dan rood. ? Quote
ICM 24.993 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Miljaarde, levering in mei, dit topic heeft potentie om het langste ooit te worden. Quote
BMWMB 12.414 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 ik heb ook één in bestelling en heb uiteindelijk spec toch omgezet naar GT mét vleugel. Agressief design voorkant klopt in mijn ogen beter mét vleugel en een paar kleine details op de vleugel GT3 zoals de luchthappers op het achterdek en de carbon scharnieren van het kofferdeksel zijn ook zo ongelofelijk cool dat ik ze niet wil missen [emoji4]Proficiat! Welke kleur heb je gekozen? Quote
Framfy 561 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 25 minuten geleden, ICM zei: Beter, of rood. Beter dan rood. ? Beter offroad, vermoed ik. 2 Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Het enige wat ik wou duidelijk maken is dat de verschillen tussen een Touring en een 911 R miniem zijn en laatstgenoemde door meerdere magazines uitgeroepen is tot auto van het jaar, waarbij hij zowel op de weg als op het circuit de beste was. En in geen enkele review heb ik horen zeggen: "Echt wel jammer dat hier geen spoiler op staat." of dat hij minder goed zou zijn dan de GT3 variant mét vleugel. En zoals ik eerder al zei, een GT3 met vleugel zal waarschijnlijk wel iets sneller zijn, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat een Touring minder plezant is op het circuit. Eigenlijk zouden ze om de 2 doelgroepen uit elkaar te kunnen houden, enkel de handbak in de Touring moeten aanbieden en enkel de PDK in de GT3. Eens zien hoeveel mensen dan nog de GT3 zouden pakken. Quote
0231 172 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 50 minuten geleden, ICM zei: Beter, of rood. Beter dan rood. ? Bedankt , iedereen verstaat het nu tenminste. Quote
brjefs 15.519 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 24 minuten geleden, Tom Bentley zei: Het enige wat ik wou duidelijk maken is dat de verschillen tussen een Touring en een 911 R miniem zijn en laatstgenoemde door meerdere magazines uitgeroepen is tot auto van het jaar, waarbij hij zowel op de weg als op het circuit de beste was. En in geen enkele review heb ik horen zeggen: "Echt wel jammer dat hier geen spoiler op staat." of dat hij minder goed zou zijn dan de GT3 variant mét vleugel. En zoals ik eerder al zei, een GT3 met vleugel zal waarschijnlijk wel iets sneller zijn, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat een Touring minder plezant is op het circuit. Eigenlijk zouden ze om de 2 doelgroepen uit elkaar te kunnen houden, enkel de handbak in de Touring moeten aanbieden en enkel de PDK in de GT3. Eens zien hoeveel mensen dan nog de GT3 zouden pakken. Dat is al ietsje genuanceerder. Je kan voortaan misschien beter eerst eens vijf minuten nadenken vooraleer je die grote bek opzet, zou je veel mensen een plezier mee doen 4 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.