Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@GTA ge moet het downforce effect aan 140 per uur en zelfs lager bekijken.

Met alle permissie ben je met je theoretisch, prachtig geschreven proza trouwens, model uw eigen aan het bedriegen imo. Gij gaat echt ver van elke limiet blijven on track ? Echt ? [emoji4]

Soit ge apprecieert dus alle mogelijke rijdersdetails in een auto maar de toegevoegde waarde en bescherming van een spoiler interesseert u geen bal. Zelfs een rolkooi (maakt auto minder “speels” wil je graag omdat je het voelt). Enfin voor mij leest dat mooi met een paar tegenstrijdigheden en minimalisaties die ik niet kan snappen :)

Laat me er nog een leuke stelling bijgooien: de Fuel zijn Spyder is een auto die voor het gebruik van de touring echt veel meer plezier geeft. Het was de leukste Porsche in jaren waar ik mee reed op de ow. Leuker dan de “koele” GT4.

Nu goed oneindige maar leuke discussie.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

de “koele” GT4.

ijskoud

IMG_7984.JPG

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

@GTA ge moet het downforce effect aan 140 per uur en zelfs lager bekijken.

Mwjoah, ook. Maar het leeuwendeel van het effect zit hem aan hoge snelheden, hè. GT3 scoort 160 kg downforce aan 300 per uur ... dus dat is niet zo heel veel aan 100 à 120. Een passagier meenemen of niet, maw. Zelfde effect (als je me de foute vergelijking vergeeft).

Met alle permissie ben je met je theoretisch, prachtig geschreven proza trouwens, model uw eigen aan het bedriegen imo. Gij gaat echt ver van elke limiet blijven on track ? Echt ? emoji4.png

:oops:  Daar heb je zeker gelijk in... Mooie voornemens, tot het zover is.

Soit ge apprecieert dus alle mogelijke rijdersdetails in een auto maar de toegevoegde waarde en bescherming van een spoiler interesseert u geen bal. Zelfs een rolkooi (maakt auto minder “speels” wil je graag omdat je het voelt). Enfin voor mij leest dat mooi met een paar tegenstrijdigheden en minimalisaties die ik niet kan snappen :)

Laat me er nog een leuke stelling bijgooien: de Fuel zijn Spyder is een auto die voor het gebruik van de touring echt veel meer plezier geeft. Het was de leukste Porsche in jaren waar ik mee reed op de ow. Leuker dan de “koele” GT4.

Nu goed oneindige maar leuke discussie.

Waar zeg ik dat die spoiler me niks interesseert? ;-)  It does. Ik nuanceerde gewoon het verschil tussen de twee (met/zonder).

Helemaal akkoord met je sprong naar de Spyder. Zou ook "mijn" favo kunnen zijn. Ik rijd graag open, bovendien.

Geplaatst:

Idd dat is typisch, je hebt een bepaalde mening en theorie en dan kom je in de praktijk en neemt een andere deel van je hersenen (of iets anders) het over. Dat is net wat ik wil zeggen in de spoiler discussie trouwens. Godmiljaar dees is plezant maar het "mist" iets. Als je dat gevoel krijgt sta je daar schoon met uwen touring :D

Herkenbaar :D

Geplaatst:
6 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Idd dat is typisch, je hebt een bepaalde mening en theorie en dan kom je in de praktijk en neemt een andere deel van je hersenen (of iets anders) het over. Dat is net wat ik wil zeggen in de spoiler discussie trouwens. Godmiljaar dees is plezant maar het "mist" iets. Als je dat gevoel krijgt sta je daar schoon met uwen touring :D

Herkenbaar :D

Makkelijker ne spoilder derop dan deraf! Gemballaaaaaaah :party: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 16/12/2017 om 19:28, Tom Bentley zei:

Sebiet ne spoiler op uw bakkes gast. 

#jesuistb

Geplaatst:
Op 21-12-2017 om 12:29, William Blake zei:

Zou 't eens specifiek moeten vragen voor een GT, maar 't is bijzonder duur.

Zilveren klauwen: 712,04 ex BTW per schijf

Rode klauwen: 787,63 ex BTW per schijf

Keramik Bremsanlage: 4053,17 ex BTW per schijf

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Dure gewichtsbesparing miljaar. En dan verkort het je remafstand niet eens.

Geplaatst:

En hoe zit het met het aanvankelijk gestelde "keramische schijven slijten minder snel of helemaal niet"?

Wij hebben er iig nog geen moeten vervangen, maar het is ook niet dat we zoveel klanten hebben die ermee rondrijden

Opmerkelijk om te zien is dat de keramische schijven hetzelfde zijn voor SLS, AMG GT, SL63/65, E63(S) (oud en nieuw model), GLC 63 (S), C 63 (S), CLS 63(S), maar dat ze wel een verschil maken tussen de linkse en de rechtse schijf. Heeft dat te maken met de richting van de "vezels"? 

Hier zie je dat er een licht verschil is in het centrum waar de boutjes zitten

DSC_0084.jpg

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Heeft dat niet te maken met de richting van de koelsleuven?

bosch_brake1jpg.jpg

Geplaatst:

Ik heb mijn pccb’s versleten op mijn p
Na 58000 km waren ze op en daar zaten redelijk wat circuitkilometers op
De remweg is redelijk wat korter op de Gtr dan bij de gts
Ik heb specifiek bij het onderhoudscontract van de Gtr gevraagd of de keramische schijven erbij zaten want de prijs voor een vervangingsset is enorm duur
Bij Porsche bijna 20k

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:

En als je toch over keramische remmen bezig bent en remwegen dan moet je wel weten dat er veel verschil zit tussen die spullen van verschillende merken

Bij McLaren is het gevoel 0,00000 en dosering is daarbij zeer moeilijk

Bij de 997 waren dat zeer goede remmen met redelijk wat gevoel en zeker beter dan de stalen die er nu opzitten

Bij de Gtr zijn het mijn beste remmen ooit en wat een verschil tov staal en zeer goed doseerbaar en goed te remmen als ze koud zijn

Alleen moet je bij die spullen na een wasbeurt enorm op je goede zijn want ze remmen zeer slecht en ze maken een grommend geluid en dat is bij zowel MB als Porsche zo

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Zitten die keramische schijven er dan bij in onderhoudscontract van MB?

West-Vlamingen :inlove: "op je goede zijn" :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die zitten in het contract

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
En als je toch over keramische remmen bezig bent en remwegen dan moet je wel weten dat er veel verschil zit tussen die spullen van verschillende merken
Bij McLaren is het gevoel 0,00000 en dosering is daarbij zeer moeilijk
Bij de 997 waren dat zeer goede remmen met redelijk wat gevoel en zeker beter dan de stalen die er nu opzitten
Bij de Gtr zijn het mijn beste remmen ooit en wat een verschil tov staal en zeer goed doseerbaar en goed te remmen als ze koud zijn
Alleen moet je bij die spullen na een wasbeurt enorm op je goede zijn want ze remmen zeer slecht en ze maken een grommend geluid en dat is bij zowel MB als Porsche zo

BMW ook. Na het wassen altijd eens een paar keer goed remmen. Als ze koud waren was er wel geen goede rem.

Mijn versleten op 68000 en vervangen onder contract.

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik durf te betwijfelen dat het je remweg verkort.

Geplaatst:

Gtr VS gts op staal zeker en vast
Mijn P op staal VS pccb ook in mijn geval
Ik moet wel op circuit leren doorduwen in het begin heeft fuel me gezegd na een analyse van tijden
Het kan dus ook daaraan liggen

Geplaatst:

Ik weet het niet. Voor mij zit er veel in uithouding van de remmen. Maar echt remweg. Ik twijfel ook.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is zeker door al die downforce dat jullie dit nodig hebben onderweg naar het werk?

Geplaatst:
Ik moet wel op circuit leren doorduwen in het begin heeft fuel me gezegd na een analyse van tijden
Het kan dus ook daaraan liggen

Ik geloof er niks van . Alleen GTS vs GTR kan doordat het een andere auto is.

Pas he op he , ik heb dat pas ook onlangs moeten leren.
Geplaatst:
3 hours ago, Brunault said:

Klopt voor gene meter (pun intended)

Geplaatst:
Klopt voor gene meter (pun intended)

Ik kan zeggen dat je enorm veel harder moet duwen op stalen remmen en dat keramisch rapper bijt dus heb je het gevoel dat de remafstand korter is

Ik moet mij nog altijd aanpassen bij de Porsche en ik vond de pccb’s beter

Stampt je op je pccb’s hetzelfde als op staal dan heb je ABS vanaf het begin van je remmanoeuver

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid