Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is niks waar je harder moet op duwen dan remmen in een echte race wagen. Zijn dat dan slechte remmen?

Je spreekt over remgevoel. Ik heb al met beide gereden mix ervaringen in beide richtingen. Maar dan gaat het over bite en gevoel. Niet remafstand.

Mocht dat het geval zijn zouden er veel meer Racewagens ceramische hebben.

Geplaatst:

Ne Porsche GT3 Cup remt dus voor gene meter :) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En "het gevoel dat je sneller stilstaat" vs "vast en zeker" als het over remafstand gaat is wel een heel groot verschil he.

Geplaatst:
4 minutes ago, Jokke_vlo said:

Mocht dat het geval zijn zouden er veel meer Racewagens ceramische hebben.

Dat heeft andere redenen. Dat gaat over budgetten. Is gewoon verboden in de meeste series (ik vraag me af in welke het wel mag eigenlijk). 

Aja en de "gentlemen drivers" gaan sowieso nooit met ceramics kunnen racen, want abs + esp op uw ceramics continu a fond op circuit = de brokken die eruit vliegen.

Geplaatst:

“Het gevoel dat de remafstand korter is” dat snap ik niet goed. Feit is dat dat gevoel u dan bedriegt.

Soit tijd dat ik zwijg zeker. Al mag Ik 100% zeker zijn van wat Ik hier zeg. Op een forum heeft de meerderheid “gelijk” of dat nu waar is of niet. :)

Geplaatst:
2 hours ago, Jokke_vlo said:

“Het gevoel dat de remafstand korter is” dat snap ik niet goed. Feit is dat dat gevoel u dan bedriegt.

Soit tijd dat ik zwijg zeker. Al mag Ik 100% zeker zijn van wat Ik hier zeg. Op een forum heeft de meerderheid “gelijk” of dat nu waar is of niet. :)

Waarschijnlijk omdat ze harder bijten. Ik had het gevoel ook...

Geplaatst:

Helemaal akkoord : bijten, feel, gevoel , name it, dat zijn subjectieve gevoelens en dus voor iedereen anders. Dat die 5000 of 8000 euro waard zijn ook.

Gewoon niet verwarren met doseerbaarheid en remafstand en we zijn het eens.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind het nog altijd een achteruitgang die stalen remmen op de RS
En dat is 100% subjectief te noemen
En de stalen remmen van tegenwoordig zijn ook niet meer de stalen spullen van vroeger net zoals de kostprijs van een stalen schijf op een sportauto niet meer van de poes is
Het kost tegenwoordig ook 1500€ per stuk (amg gts)en die gaan ook maar 10000 km mee als je die intensief gebruikt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:

Nog wat cijfers vanuit de States en Canada.
503d8e949d2e97f23b8197350f05234e.jpg

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Cijfertjes :inlove: 

Aandeel manuele verrast me! :inlove: 

Geplaatst:

Manueel is king. My work here is done :inlove:

Geplaatst:

Het forum is duidelijk niet representatief voor de Amerikaanse markt

Geplaatst:

Zot dat geel zo weinig gekozen is. Voor mij is het DE kleur op de 991.2. Dan nog gele gordels en klauwen en je mag hem zo afzetten :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik weet nog toen ik met de Hommell reed dat die enorm zwaar remde.  Ge moest met het volle gewicht op die pedaal. Da's een designkeuze en ik snap niet waarom.

Geplaatst:
10 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Da's een designkeuze en ik snap niet waarom.

Wat mensen "slecht remmen" of "ge moet hard duwen" noemen bij zo ne Porsche noem ik doseerbaarheid. Van die remmen die van de eerste cm keihard bijten daar kunt ge geen klos mee aanvangen op circuit, of ge moet volledig op de abs vertrouwen, zeker in het nat.

Maarja "amai da remt nogal" als ze bij 2cm rempedaal tegen de voorruit gesmeten worden, da zijn dan goei remmen he :roll: 

Is trouwens hetgeen mij opviel bij mijn eerste Porsche, een 987 Cayman S. De eerste keer dat ik ermee remde remde dat precies niet. Ah nee, want ik was van die over-geservo'de bazaar gewoon.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
17 uren geleden, Carlito zei:

Zilveren klauwen: 712,04 ex BTW per schijf

Rode klauwen: 787,63 ex BTW per schijf

Keramik Bremsanlage: 4053,17 ex BTW per schijf

Zat er boenk op dus. Waanzinnig duur.

Geplaatst:
11 uren geleden, BMWMB zei:

Nog wat cijfers vanuit de States en Canada.
503d8e949d2e97f23b8197350f05234e.jpg

Heerlijk die cijfers. Veel manueel, zeer weinig Touring vind ik.

Het prijsverschil tussen de duurste en de goedkoopste vind ik ook gek. En eigenlijk het verschil tussen de hoogste en de gemiddelde prijs is nog zotter. Wat moet daar niet allemaal op zitten??

Geplaatst:

Radio delete: 1

proficiat flupke!!! Wanneer komt em toe?

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
57 minuten geleden, TomT zei:

Het prijsverschil tussen de duurste en de goedkoopste vind ik ook gek. En eigenlijk het verschil tussen de hoogste en de gemiddelde prijs is nog zotter. Wat moet daar niet allemaal op zitten??

11 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Het forum is duidelijk niet representatief voor de Amerikaanse markt

12 uren geleden, PJH zei:

Manueel is king. My work here is done :inlove:

12 uren geleden, gTa zei:

Cijfertjes :inlove: 

Aandeel manuele verrast me! :inlove: 

De Amerikaanse markt  heeft altijd meer manueel dan de Europese besteld. Denk bv aan de f430 en e60 m5

Geplaatst:
1 hour ago, TomT said:

Zoiets:

http://www.porsche-code.com/PJPJ9YR0

Maar dan ipv zwart nog een PTS kleurtje erop.

Geplaatst:
1 hour ago, TomT said:

Toruing is nog maar net in productie, die verhouding zal wel beginnen schuiven nu.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 21-12-2017 om 13:50, Jokke_vlo zei:

@GTA ge moet het downforce effect aan 140 per uur en zelfs lager bekijken.

Met alle permissie ben je met je theoretisch, prachtig geschreven proza trouwens, model uw eigen aan het bedriegen imo. Gij gaat echt ver van elke limiet blijven on track ? Echt ? emoji4.png

Soit ge apprecieert dus alle mogelijke rijdersdetails in een auto maar de toegevoegde waarde en bescherming van een spoiler interesseert u geen bal. Zelfs een rolkooi (maakt auto minder “speels” wil je graag omdat je het voelt). Enfin voor mij leest dat mooi met een paar tegenstrijdigheden en minimalisaties die ik niet kan snappen :)

Laat me er nog een leuke stelling bijgooien: de Fuel zijn Spyder is een auto die voor het gebruik van de touring echt veel meer plezier geeft. Het was de leukste Porsche in jaren waar ik mee reed op de ow. Leuker dan de “koele” GT4.

Nu goed oneindige maar leuke discussie.

En wat met de ophanging? Een R8 of tt rs krijgt met de performance spoiler verplicht de splitter en ophanging mee veranderd om het verschil in down force te compenseren. En die ophanging merk je ook bij lage snelheden. 

Als je de vleugel op een race auto anders stelt, pas je dan ook niet je setup aan? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid