Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 minutes ago, ir_fuel said:

Over welke specifieke trends heb je het dan?

Alles groter en bombastischer. Heupen, vleugel, ... Ik begrijp best dat het allemaal heel goed ontwikkeld is en dat het zijn nut heeft en dat het een normale evolutie is maar die wagen had best wat ingetogener kunnen zijn. 

996 GT3 RS had 18 inchers

991 GT3 RS 20 inchers

Zo'n publiek krijg je dan. 

maxresdefault.jpg

Geplaatst:
31 minutes ago, ir_fuel said:

LOL.

Is het niet luid genoeg?

Moeilijk te zeggen aan 5k rpm, maar stil is het niet idd. Wel 100% inductie (klinkt heerlijk), uitlaat hoor je voorlopig quasi niet. Stock spul heeft natuurlijk ook die automatische kleppen waardoor je tussen 3k rpm en 4k rpm plots die onnatuurlijke "baaaaaAAAAAAAAP" krijgt. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kan je die kleppen nog steeds niet 100% open zetten?

Geplaatst:
1 uur geleden, Timo zei:

Die GTS ziet er veel en veel beter uit.

1. Dak

2. grille achteraan

3. doorlopende achterlichten 

Dat glazen dak trekt op niks, want die uitlijning is zo lelijk als wat. Past in zijn geheel niet bij de uitlijning van de ramen. Daarom heb ik op mijn GTS een stalen schuifdak genomen. Op de 997 mistte is dat, en eens ik het had op de 991 werd het enkel in klapstand gezet, want als schuifdak maakt het boven de 100 km/u een hels lawaai, en je hebt veel last van turbulentie. Dat schuifdak is dus geen meerwaarde. Wil je echt open rijden, dan moet je een cabrio nemen met windscherm.

Grille achteraan. Ik vind geen van beide mooier.

Doorlopende achterlichten is voor jeanetten, want dat is altijd 4x4. Mooi is die verlichting wel.

De GTS, en zeker nu 'm als turbo te verkrijgen is, heeft een compleet ander karakter dan de GT3. Ik denk zelfs dat 'm sneller aanvoelt, en zeker op de openbare weg, omdat je daar meer voordeel haalt uit het koppel van de turbo, en je minder de kans hebt om tot die 9000 toeren te trekken. Ook zal de GTS wat zachter afgeveerd zijn, en mede door z'n achterbank is het meer een allrounder, een echte GT om comfortabel naar het Zuiden van Europa te rijden.

Idd, als je ongeveer dezelfde uitrusting neemt, dan zal een GTS ca. 20k goedkoper zijn dan de GT3. Maar, enkel de 4.0 atmosferische motor is voor mij die 20k al waard. Het geluid dat dat ding maakt, en zeker tussen 7000 en 9000 toeren is een ervaring die hemels is, en die je moet missen in de geblazen GTS. Ik heb vandaag zelfs nog steeds meer voorkeur voor de 991.1 GTS dan de 991.2 GTS.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Alexanderr zei:

True. Maar het verschil in sensatie is wel gigantisch ...

Dat! :yes:

Geplaatst:
1 uur terug, Porker zei:

Akkoord, temeer omdat ik dat echt beter vind zitten. Dat gezegd zijnde, ik heb die (standaard) luxe wel echt weten appreciëren op de lange donkere rit CH-België. Op mijn exemplaar staat standaard LED, standaard PCM, twee dingen die ik nooit zou speccen, maar wel echt fijn blijken en geheel geen afbreuk doen aan mijn rijervaring. Integendeel, ik ga er op termijn misschien vaker instappen dan ik met mijn 997 destijds deed omdat ik dat ding een tik te ver richting "GT3 Cup" had geduwd.

Je wordt ouder papa. :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 minutes ago, BMWMB said:

Dat glazen dak trekt op niks, want die uitlijning is zo lelijk als wat. Past in zijn geheel niet bij de uitlijning van de ramen. Daarom heb ik op mijn GTS een stalen schuifdak genomen. Op de 997 mistte is dat, en eens ik het had op de 991 werd het enkel in klapstand gezet, want als schuifdak maakt het boven de 100 km/u een hels lawaai, en je hebt veel last van turbulentie. Dat schuifdak is dus geen meerwaarde. Wil je echt open rijden, dan moet je een cabrio nemen met windscherm.

Grille achteraan. Ik vind geen van beide mooier.

Doorlopende achterlichten is voor jeanetten, want dat is altijd 4x4. Mooi is die verlichting wel.

De GTS, en zeker nu 'm als turbo te verkrijgen is, heeft een compleet ander karakter dan de GT3. Ik denk zelfs dat 'm sneller aanvoelt, en zeker op de openbare weg, omdat je daar meer voordeel haalt uit het koppel van de turbo, en je minder de kans hebt om tot die 9000 toeren te trekken. Ook zal de GTS wat zachter afgeveerd zijn, en mede door z'n achterbank is het meer een allrounder, een echte GT om comfortabel naar het Zuiden van Europa te rijden.

Idd, als je ongeveer dezelfde uitrusting neemt, dan zal een GTS ca. 20k goedkoper zijn dan de GT3. Maar, enkel de 4.0 atmosferische motor is voor mij die 20k al waard. Het geluid dat dat ding maakt, en zeker tussen 7000 en 9000 toeren is een ervaring die hemels is, en die je moet missen in de geblazen GTS. Ik heb vandaag zelfs nog steeds meer voorkeur voor de 991.1 GTS dan de 991.2 GTS.

C

a

r

e

Wanneer je die foto ziet is het duidelijk welke er beter uit ziet. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Sharkwerks ? @Porker

Als die steekt, zou je nog eens in Kortenberg kunnen passeren ? :) ik hou je op de hoogte of Herko in de buurt is. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Timo zei:

C

a

r

e

Wanneer je die foto ziet is het duidelijk welke er beter uit ziet. 

Ik vind die GTS er ook wel beter uit zien. 

Geplaatst:
Zojuist, Jokke_vlo zei:

Sharkwerks ? @Porker

Als die steekt, zou je nog eens in Kortenberg kunnen passeren ? :) ik hou je op de hoogte of Herko in de buurt is. 

En in Opoeteren graag. :yes:

Geplaatst:
9 minutes ago, William Blake said:

Kan je die kleppen nog steeds niet 100% open zetten?

Dat kan, maar dan zit je met die "drone"  rond 3-4k rpm, en dat is echt onaangenaam.

Dit systeem is Dundon Motorsport, ik durf beweren dat dat het beste is wat je momenteel onder je 991 kan vijzen. Er zijn luidere/goedkopere systemen, en er zijn glamoureuzere/duurdere systemen (genre Akra). Dit is zuiver onwikkeld op prestaties en duurzaamheid on-track, de sound is wat bonus. Men beweert dat (ondanks geen zijdempers te hebben, en in mijn geval zelfs geen cats) er geen drone aan te pas komt. De vermogenswinst (+25-35pk) neem ik met een gigantische korrel zout, maar ze staan erop dat het meetbaar is, maar het gewichtsvoordeel en de sound staat buiten kijf. Ze hebben ook een lifetime garantie, en als je niet overtuigd bent, stuur je de boel terug.

In mijn hoofd geef je het blok zo gewoon het volle potentieel, los van emissie/geluidsnormen, en daar kan je weinig op tegen hebben als autoliefhebber...

• Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
5 minutes ago, Jokke_vlo said:

Sharkwerks ? @Porker

Een paar stapjes verder, zie hoger. 

Vergelijk het met wat Europipe destijds produceerde...

Geplaatst:
8 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik vind die GTS er ook wel beter uit zien. 

Ik niet, als Johnny. De bumpers van de GT3 zijn zoveel agressiever en dieper, en dan die zwarte lip op de voorbumper die in de wielkassen omhoog loopt, netjes onder de deuren doorloopt, en dan ook nog onder de volledige achterbumper doorloopt tot in de diffusor. De dubbele centrale uitlaat, netjes tegen mekaar, is veel knapper dan die dubbele uitlaat met zoveel cm tussen. De laterale gaten in de achterbumper van de GT3 zijn ook zoveel mooier dan die gaten in die van de GTS. Ik vind de voorbumper van de 991.2 GTS iets knapper dan die van de 991.1 omwille van het zwarte lipje. En dan die wielen... OMG, die van de GT3 zijn tig keer knapper dan die van de GTS. Dat die rode lijn (verlichting) niet doorloopt stoort mij geenszins, en dan dat kleine lipje van de GTS vind ik cool, maar dat kan je optioneel ook krijgen op de GTS.

Neen, de GT3 is voor mij de veel knappere auto, maar hij zou pas echt 'af' geweest zijn met achterspoiler! 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Porker zei:

Een paar stapjes verder, zie hoger. 

Vergelijk het met wat Europipe destijds produceerde...

Ik vind het niet direct terug, kan je het even herhalen, waarvoor dank :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik vind het niet direct terug, kan je het even herhalen, waarvoor dank :)

Letterlijk 1 post hoger? :unsure:

Geplaatst:
23 minutes ago, BMWMB said:

Ik niet, als Johnny. De bumpers van de GT3 zijn zoveel agressiever en dieper, en dan die zwarte lip op de voorbumper die in de wielkassen omhoog loopt, netjes onder de deuren doorloopt, en dan ook nog onder de volledige achterbumper doorloopt tot in de diffusor. De dubbele centrale uitlaat, netjes tegen mekaar, is veel knapper dan die dubbele uitlaat met zoveel cm tussen. De laterale gaten in de achterbumper van de GT3 zijn ook zoveel mooier dan die gaten in die van de GTS. Ik vind de voorbumper van de 991.2 GTS iets knapper dan die van de 991.1 omwille van het zwarte lipje. En dan die wielen... OMG, die van de GT3 zijn tig keer knapper dan die van de GTS. Dat die rode lijn (verlichting) niet doorloopt stoort mij geenszins, en dan dat kleine lipje van de GTS vind ik cool, maar dat kan je optioneel ook krijgen op de GTS.

Neen, de GT3 is voor mij de veel knappere auto, maar hij zou pas echt 'af' geweest zijn met achterspoiler! 

Je snapt het nog altijd niet he.

Langs boven ziet die GTS er mooier uit (in deze config), niemand zei iets over het totaal plaatje. Natuurlijk zijn de bumpers van een GT3 mooier.

En dan noem je dit zelfs johnny... en wat doe je dan met die Vossen velgen en alles zo zwart mogelijk?

Geplaatst:
On 1/17/2018 at 2:02 PM, Jokke_vlo said:

Ja hoor, levering eind februari, maar niks speciaal, een pauper config bovendien compleet fout qua keuzes :D

Oei, nen ottomatiek met een spoiler dan. Ge verstaat het niet hé Jokke. ;)

Geplaatst:
32 minuten geleden, Porker zei:

Dat kan, maar dan zit je met die "drone"  rond 3-4k rpm, en dat is echt onaangenaam.

Dit systeem is Dundon Motorsport, ik durf beweren dat dat het beste is wat je momenteel onder je 991 kan vijzen. Er zijn luidere/goedkopere systemen, en er zijn glamoureuzere/duurdere systemen (genre Akra). Dit is zuiver onwikkeld op prestaties en duurzaamheid on-track, de sound is wat bonus. Men beweert dat (ondanks geen zijdempers te hebben, en in mijn geval zelfs geen cats) er geen drone aan te pas komt. De vermogenswinst (+25-35pk) neem ik met een gigantische korrel zout, maar ze staan erop dat het meetbaar is, maar het gewichtsvoordeel en de sound staat buiten kijf. Ze hebben ook een lifetime garantie, en als je niet overtuigd bent, stuur je de boel terug.

In mijn hoofd geef je het blok zo gewoon het volle potentieel, los van emissie/geluidsnormen, en daar kan je weinig op tegen hebben als autoliefhebber...

Hoeveel gewicht bespaar je daarmee, behalve in je buidel?

Geplaatst:

Hoe mooi een rode GT3 toch kan zijn.

Gerelateerde afbeelding

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
24 minuten geleden, Porker zei:

Letterlijk 1 post hoger? :unsure:

gevonden :) keep us posted ! 

Geplaatst:

Daar zou ik graag een donkergoudkleurige velg op zien :inlove:

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid