Audi S8 1.734 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Alsof er hier in China GT3's gekocht worden voor de rij-eigenschappen 2 Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ik zou een touring willen om dat die spoiler echt wel gatlelijk is Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ik zou een touring willen om dat die spoiler echt wel gatlelijk isLOL Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 3 uren geleden, flupke73 zei: Ik zou een touring willen om dat die spoiler echt wel gatlelijk is Al ombouw naar vrouw overwogen? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 7 minutes ago, msxx said: Al ombouw naar vrouw overwogen? Je hebt het over de man die auto's spect zonder radio. Denk dat het hopeloos is Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 uur terug, ir_fuel zei: Je hebt het over de man die auto's spect zonder radio. Denk dat het hopeloos is idd, mijn 3de al en in maxie speelden we alleen Thunderstruck, verder stond die ook uit de spoilers op de 997 en de 991RS vind ik wel OK Quote
0231 172 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 12 uren geleden, Glenn-N zei: Mooie kleur voor een touring. Quote
BWS 3.241 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Is onnozel om in absolute termen te spreken over patsers/keuze Touring. Denk dat daarin al zeker 3 categorieën zijn: -patsers, willen grote sier maken bij een breder publiek door opvallende spoiler, kiezen misschien zelfs een manuele gewoon om hun mannelijkheid te showen -liefhebbers die een discretere GT3 “for the road” willen, maar waar track-performance hen geen moer interesseert. Sommigen hiervan doen het ergens ook om in het oog te sprongen naar de kenners toe, zouden even goed een GTS kopen in de line-up ten tijde van de 991.1 eerder dan een GT3. Maar dit publiek wil net niet dat het “grote publiek” de opvallende spoiler ziet. In die zin zit Jokke fout. -trackers/rijders die het doen omwille van de rij-eigenschappen, zullen wellicht zelfs opteren voor een PDK icm de spoiler tenzij het voornamelijk voor de road is (zinloze discussie in feite) 1 Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 5 minuten geleden, BWS zei: Is onnozel om in absolute termen te spreken over patsers/keuze Touring. Denk dat daarin al zeker 3 categorieën zijn: -patsers, willen grote sier maken bij een breder publiek door opvallende spoiler, kiezen misschien zelfs een manuele gewoon om hun mannelijkheid te showen -liefhebbers die een discretere GT3 “for the road” willen, maar waar track-performance hen geen moer interesseert. Sommigen hiervan doen het ergens ook om in het oog te sprongen naar de kenners toe, zouden even goed een GTS kopen in de line-up ten tijde van de 991.1 eerder dan een GT3. Maar dit publiek wil net niet dat het “grote publiek” de opvallende spoiler ziet. In die zin zit Jokke fout. -trackers/rijders die het doen omwille van de rij-eigenschappen, zullen wellicht zelfs opteren voor een PDK icm de spoiler tenzij het voornamelijk voor de road is (zinloze discussie in feite) Helaas zinloos in mijn geval, ain't gonna happen Maar ik zou 'for the road' gaan en kiezen voor de bescheiden uiterlijke kenmerken van de Touring en immens genieten van de extra sensaties. Het is nu niet dat op een glooiende weg in Schotland of in de Spaanse binnenlanden die spoiler het verschil gaat maken. Probably zou ik dan ook beter fuel zijn Boxster overnemen in plaats van een GT3 te speccen Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Discussies over kleur zijn zoveel boeiender ? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ik zou een touring willen om dat die spoiler echt wel gatlelijk isWacht ff ik dacht dat je grapte St.... :)Dus looks > rijeigenschappen want beide auto’s kennen toch verschilllen op dat vlak Quote
BWS 3.241 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 6 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Discussies over kleur zijn zoveel boeiender ? Neen, maar de keuze voor een wagen is zo subjectief, ook omdat het bij sportwagens in essentie altijd gaat om een “irrationele beslissing” dat veralgemeningen IMO weinig nut hebben. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Allez we zullen er over zwijgen, terug naar kleuren en stiksels !! Bwah veralgemeningen....er zit dikwijls heel veel waarheid achter en zijn cijfermatig meestal nog te onderbouwen ook. Quote
bt. 7.634 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 13 uren geleden, Jokke_vlo zei: Tis buikgevoel, maar het "anders" zijn? De puristen uitstraling pur sang uitstralen? De "speciale" GT3 enz........ doen alsof je niet wil opvallen om op te vallen is ook een kunst he. 13 uren geleden, ir_fuel zei: Valt te zien of je in het oog wil springen bij het gepeupel of de connaisseurs Nu goed, mij zal het aan mijn reet roesten welk publiek welk type prefereert. Sowieso wordt er in die klasse door veel m'as-tu vu's geshopt. Ik wil maar zeggen: er zijn mensen die voor pccb's kiezen omdat de kleur van de klauwen beter past bij de rest, of die voor een 4-wiel aangedreven Carrera gaan omdat ze de doorlopende band knap vinden. Denk niet dat iedereen wakker ligt van rij-eigenschappen, zelfs niet bij een GT3. Uiteindelijk mag je blij zijn dat ze bij Porsche voorlopig nog wat eergevoel hebben, want ze zouden de BMW toer kunnen opgaan en gewoon minder goeie wagens kunnen beginnen bouwen qua sturen, en het zal hun waarschijnlijk nog niet veel schelen in aantal verkochte exemplaren ook. 36 minuten geleden, BWS zei: Is onnozel om in absolute termen te spreken over patsers/keuze Touring. Denk dat daarin al zeker 3 categorieën zijn: -patsers, willen grote sier maken bij een breder publiek door opvallende spoiler, kiezen misschien zelfs een manuele gewoon om hun mannelijkheid te showen -liefhebbers die een discretere GT3 “for the road” willen, maar waar track-performance hen geen moer interesseert. Sommigen hiervan doen het ergens ook om in het oog te sprongen naar de kenners toe, zouden even goed een GTS kopen in de line-up ten tijde van de 991.1 eerder dan een GT3. Maar dit publiek wil net niet dat het “grote publiek” de opvallende spoiler ziet. In die zin zit Jokke fout. -trackers/rijders die het doen omwille van de rij-eigenschappen, zullen wellicht zelfs opteren voor een PDK icm de spoiler tenzij het voornamelijk voor de road is (zinloze discussie in feite) Ik volg hier en daar wel Persoonlijk zou ik een Touring kiezen, omwille van het feit dat je van die variant een écht klassevolle verschijning kan maken (dit kan je onmogelijk i.c.m. die spoiler, in my opinion), dat het al dan niet de exclusievere variant zou zijn - want dat weet je pas bij einde productie - is bijzaak. Dat die kist dan minder opvalt en eerder de interesse zou wekken van een kenner/liefhebber dan van de zoveelste puberale spotter, vind ik eveneens alleen maar een voordeel Het verschil in rij-technische eigenschappen zou geen rol van betekenis spelen en een GTS of andere variant zou geen surrogaat kunnen bieden voor de motor en bijhorend toerentalbereik Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Het verschil in rijeigenschappen speelt geen rol. Ok waarom dan een GT3 kopen vraag ik me spontaan af ......(laat ons even de sublieme zet van Porsche vergeten opdat je een manueel atmo 991 nu moet gaan shoppen op GT3 niveau) Ik wil een GT3 die niet opvalt ...... en ik rijd niet snel genoeg om er alles uit te halen...... koop dan een carrera en een Megane RS voor er naast he Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik wil een GT3 die niet opvalt ...... en ik rijd niet snel genoeg om er alles uit te halen...... koop dan een carrera en een Megane RS voor er naast he Waarom mag je niet genieten van een GT3 zonder spoiler? Ik dacht dat jij aardig was 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 5 minutes ago, Jokke_vlo said: Het verschil in rijeigenschappen speelt geen rol. Ok waarom dan een GT3 kopen vraag ik me spontaan af ......(laat ons even de sublieme zet van Porsche vergeten opdat je een manueel atmo 991 nu moet gaan shoppen op GT3 niveau) Ik wil een GT3 die niet opvalt ...... en ik rijd niet snel genoeg om er alles uit te halen...... koop dan een carrera en een Megane RS voor er naast he Hoe kan je nu even het argument atmo-motor aan de kant zetten, als dat net hét argument is waarom je zoiets koopt ipv. een Carrera/GTS/... 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 25 minutes ago, Porker said: Hoe kan je nu even het argument atmo-motor aan de kant zetten, als dat net hét argument is waarom je zoiets koopt ipv. een Carrera/GTS/... Omdat dat een verschil is in rij-eigenschappen, en dat speelt geen rol? Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Rij-eigenschappen = rondetijd lees ik hier. 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 18 minutes ago, ir_fuel said: Omdat dat een verschil is in rij-eigenschappen, en dat speelt geen rol? Je weet best wat ik bedoel... Wat Jokke Vlo zegt is, "los van de kwaliteit van het eten, waarom ga je bij Hof van Cleve eten?". Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 41 minutes ago, Porker said: Je weet best wat ik bedoel... Wat Jokke Vlo zegt is, "los van de kwaliteit van het eten, waarom ga je bij Hof van Cleve eten?". Goeie analogie trouwens! Om op Facebook/Instagram te kunnen zetten tiens! Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 hour ago, Porker said: Hoe kan je nu even het argument atmo-motor aan de kant zetten, als dat net hét argument is waarom je zoiets koopt ipv. een Carrera/GTS/... Trouwens, jij kan dat wel zeggen, maar het "ik pak pccbs want die zijn geel/ik pak een C4 want ik heb een rode band op de kont van de auto" volk, denk je dat daar ook de keuze voor de atmo zo uitgesproken is omwille van zijn technologie en de ongelofelijke gasrespons + het gretig in toeren klimmen? Als men binnen 2 jaar een GT3 uitbrengt met een 3.6 turbo blok met 560pk gaan ze geen auto minder verkopen aan dat soort cliënteel. "AMAI DA KOPPEL! DA SLEURT NOGAL ZE!" 2 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Hoe kan je nu even het argument atmo-motor aan de kant zetten, als dat net hét argument is waarom je zoiets koopt ipv. een Carrera/GTS/...Welja omdat we voordien de GTS hadden ea met atmo blok.Ik zal de vraag dan anders stellen: waarom koop je dan geen spyder atmo. Ik verzeker met 100% dat dat meer plezier geeft ! En ook daar gaan mensen nooit op de limiet mee rijden. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 9 minutes ago, Jokke_vlo said: En ook daar gaan mensen nooit op de limiet mee rijden. Merci he! 2 Quote
bt. 7.634 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Het verschil in rijeigenschappen speelt geen rol. Ok waarom dan een GT3 kopen vraag ik me spontaan af ......(laat ons even de sublieme zet van Porsche vergeten opdat je een manueel atmo 991 nu moet gaan shoppen op GT3 niveau) Ik wil een GT3 die niet opvalt ...... en ik rijd niet snel genoeg om er alles uit te halen...... koop dan een carrera en een Megane RS voor er naast he Met het verschil in rij-technische eigenschappen bedoel ik het verschil tussen de GT3 met spoiler en de GT3 Touring. Er zijn nog wel tal van redenen te verzinnen waarom ik persoonlijk die keuze zou maken maar laat ons vooral niet vergeten dat het in mijn geval een louter hypothetische stelling is. Feit is wel dat de huidige GT3 Touring en de eerdere 911R mijn interesse voor de Porsche 911 hebben weten te heroveren, daar waar ik er 'vroeger' niet aan dacht om dat ooit in huis te willen halen. Een passie als autoliefhebber kan vele vormen aannemen zonder dat dat te herleiden moet zijn naar het maximale nut 'on track' of een ander specifiek gebruik. Ik geniet gewoon graag van de schoonheid van een auto, de geur, de rijbeleving (zonder limieten te gaan opzoeken), het comfort, de eigenheid van verschillende concepten. Er is voor mij geen leuk-leuker-leukst klassement tussen een goed-weer ritje naar zee met de Peugeot, een Ardennenrit met de '6 of een dagje circuit met Slunse, al leent iedere van die auto's zich wel best tot de respectievelijke voorbeelden. Een GT3 (Touring) zou voor mij ook geen circuitwagen zijn - uw voorbeeld van een Megane RS houdt steek maar dan ga ik nog liever historics racen, hypothetisch gesproken - maar 'gewoon' een liefhebbersauto om recreatief mee te rijden. Meer hoeft dat niet te zijn, ik ben ervan overtuigd dat je geweldig van zo'n machine kan genieten zonder daarmee op circuit te moeten gaan. Hell, ik zou graag ooit een Bentley Azure hebben, probeer dat maar eens rationeel te verklaren zonder te vervallen in poserclichés 4 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.