Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, William Blake said:

Kan je die kleppen nog steeds niet 100% open zetten?

Hoezo "nog steeds niet"?

Op de mijne stonden die altijd open.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Niko80 zei:

Hoe mooi een rode GT3 toch kan zijn.

Gerelateerde afbeelding

Rode klauwen past beter. En zoals ik al eerder heb gezegd lijkt dit net donker oranje, terwijl irl het veel voller rood is.

9 minuten geleden, Niko80 zei:

Gerelateerde afbeelding

Dit is het andere rood Karmijn. Lelijke djanten!

Geplaatst:
58 minutes ago, BMWMB said:

Idd, als je ongeveer dezelfde uitrusting neemt, dan zal een GTS ca. 20k goedkoper zijn dan de GT3.

Dat kan toch niet?

Voor 150K heb je een aangeklede GTS (20K aan opties). + op een GTS kan je korting krijgen.

Voor 170K heb je een kale GT3.

Geplaatst:

Ik heb ze eens even geconfigureerd, met vergelijkbare uitrusting, en ik kom op 143k voor de GTS, terwijl ik op 162k kom voor de GT3. Over de korting heb je gelijk.

Geplaatst:

Een GT3 gaat je altijd minimaal 170 kosten in realiteit (en dan heb je een AM pauper versie) Wat je in de berekening niet meeneemt is dat je op een GT3 geen korting krijgt.

Het verschil is in realiteit een stuk groter. Verder moet je de biv en rijtaks ook bijrekenen he. Waarom vergeten mensen dat altijd in hun vergelijkingen ? Dat zit toch bij in je “aanschaf” kost.

Tel op 30.000-35.000 euro verschil

Geplaatst:

Klopt .. op een GT3 ben je 15k kwijt voor je een meter gereden hebt, op een GTS minder dan 5k. 

Qua opties vind ik wel dat je op een GT3 minder nodig hebt (en er is ook gewoon veel minder mogelijk). Sportuitlaat, schuifdak, veiligheidsopties zoals dodehoek of ACC, etc .. de vraag stelt zich zelfs niet. Zelfs zaken zoals BOSE: ik zou geen GTS moeten hebben zonder; maar op een GT3 kan ik perfect leven met standaard audio. Je kunt eentje speccen tot aan 170k zonder het gevoel te hebben dat je zuinig was. 

Bij een GTS is dat al moeilijker. Ik zou dan zeker het GTS interieur willen, betere zetels, PDK, en dan ben je vertrokken ..

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 uren geleden, ir_fuel zei:

Hoezo "nog steeds niet"?

Op de mijne stonden die altijd open.

Ik dacht dat het uitlaatknopje de kleppen niet bij elk toerental open zette.

Geplaatst:
28 minutes ago, Alexanderr said:

Je kunt eentje speccen tot aan 170k zonder het gevoel te hebben dat je zuinig was. 

Dat stelt me enigszins gerust.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een GT3 , biv in, gaat je altijd rond de 180 kosten. Zonder zot doen

Geplaatst:
6 minuten geleden, ICM zei:

Ik doe gelukkig zelden zot.

En als je dan al eens zot doet, dan gaat het er los over ofzo? :D

Geplaatst:

Van die Dundon uitlaten lees je veel op Rennlist. Die zijn daar redelijk populair. Nu ben ik toch benieuwd naar het verschil in geluid tov de standaard setup.

Geplaatst:
En als je dan al eens zot doet, dan gaat het er los over ofzo? [emoji3]

Yup. Er rijdt er meer dan 1 rond (biv in) van boven de 200.000
Geplaatst:
Van die Dundon uitlaten lees je veel op Rennlist. Die zijn daar redelijk populair. Nu ben ik toch benieuwd naar het verschil in geluid tov de standaard setup.

+1 idem met power.

Niet vergeten (testbank) dat Porsche als enige fabrikant altijd zijn minimum cijfers opgeeft. Dus een standaard GT3 kan best 515pk op de bank zetten bv. Heb ook al testen gezien waar hij snellere acceleratie geeft dan opgegeven.
@porker geen angst voor verval van garantie door nu al after market te modden?
Geplaatst:
49 minutes ago, Alexanderr said:

Klopt .. op een GT3 ben je 15k kwijt voor je een meter gereden hebt, op een GTS minder dan 5k. 

Qua opties vind ik wel dat je op een GT3 minder nodig hebt (en er is ook gewoon veel minder mogelijk). Sportuitlaat, schuifdak, veiligheidsopties zoals dodehoek of ACC, etc .. de vraag stelt zich zelfs niet. Zelfs zaken zoals BOSE: ik zou geen GTS moeten hebben zonder; maar op een GT3 kan ik perfect leven met standaard audio. Je kunt eentje speccen tot aan 170k zonder het gevoel te hebben dat je zuinig was. 

Bij een GTS is dat al moeilijker. Ik zou dan zeker het GTS interieur willen, betere zetels, PDK, en dan ben je vertrokken ..

Begin al maar eens met leder/alcantara interieur + lederen dashboard. Je mag al 5K bij je spec tellen.

En onze "leder op de deuren" fetishist BMWMB zou dat niet speccen op zijn GT3 zeker ....

Voor 170K heb je toch het strikte minimum, dat lijkt me anders wel het gevoel zuinig te zijn :) 

5a619fa1e08fa_ScreenShot2018-01-19at08_34_36.png.1f2954b4375a3647e3ee14c172e61014.png

Geplaatst:

En dan heb ik nog geen nose lift erop gepakt, dat is nog eens 2500 erbij.

Geplaatst:
Just now, Audi S8 said:

Nose lift is toch niet echt een must imo.

Niks is een "must". Je kan ook gewoon een GT3 pakken met nul opties. Dan ben je voor 156K gesteld.

Ik zie dat het een optie is die enorm veel gepakt wordt, en ik kan snappen dat niet iedereen de "die splitter is een slijtage onderdeel" mentaliteit heeft, want ik heb destijds met de mijne ook regelmatig serieus zitten schrapen.

Geplaatst:
1 minute ago, Audi S8 said:

Op onze oprit zou dat toch handig zijn denk ik. :lol:

Geplaatst:

Noselift, is geen overbodige luxe in veel ondergrondse garages en op onze wegen waar vandaag vluchtheuvels te vinden zijn waarbij zelfs auto’s op standaard legale hoogte zwaar raken. Alleen hier in het dorp weet ik er zo 3 liggen

Geplaatst:

De GT3 die ik nu besteld heb kost 46k meer dan de GTS die ik had, korting oo de GTS meegerekend. Met BIV erbij wordt dat idd bijna 55k verschil.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
De GT3 die ik nu besteld heb kost 46k meer dan de GTS die ik had, korting oo de GTS meegerekend. Met BIV erbij wordt dat idd bijna 55k verschil.

Dat is een ander bedrag dan “20.000” he ;)

Geplaatst:
7 hours ago, Jokke_vlo said:

+1 idem met power.

Niet vergeten (testbank) dat Porsche als enige fabrikant altijd zijn minimum cijfers opgeeft. Dus een standaard GT3 kan best 515pk op de bank zetten bv. Heb ook al testen gezien waar hij snellere acceleratie geeft dan opgegeven.
@porker geen angst voor verval van garantie door nu al after market te modden?

In CH tenminste moet een eventueel gebrek aantoonbaar door de aanpassing veroorzaakt zijn. Los van een auto die uitbrandt door een vlammende uitlaat kan ik mij weinig motorschade indenken door een vrijere uitlaat. Los daarvan is het ook 100% omkeerbaar op een goed uur tijd.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 hours ago, Audi S8 said:

Ik zou hier thuis de oprit niet op geraken denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid