ICM 24.990 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 2 minutes ago, DDke said: Ik zou hier thuis de oprit niet op geraken denk ik. Hij zou er wel snel af geraken. Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 7 minutes ago, ICM said: Hij zou er wel snel af geraken. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 14 minutes ago, DDke said: Ik zou hier thuis de oprit niet op geraken denk ik. Volgens mij lukt dat zelfs met noselift niet. Dan geraakt de voorkant er wel op maar zitten de uitlaattips tegen de grond. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 50 minutes ago, Porker said: In CH tenminste moet een eventueel gebrek aantoonbaar door de aanpassing veroorzaakt zijn. Los van een auto die uitbrandt door een vlammende uitlaat kan ik mij weinig motorschade indenken door een vrijere uitlaat. Los daarvan is het ook 100% omkeerbaar op een goed uur tijd. Mij heeft men destijds gezegd dat die kleppen permanent open zetten toch niet echt iets was dat ze bij Porsche graag zagen. Iets ivm een veranderende druk bij lage toeren blablabla. In hoeverre dat allemaal klopt laat ik in het midden, maar de prijs van zo een blok indachtig heb ik da spel dan maar terug OEM gezet. Het kan nu wel nonsens zijn, maar als ik dat moet gaan verdedigen tegen Porsche AG, mja ... mijn vrouw is geen advocate (en ik heb wel een nieuwe motor gekregen onder garantie, na een olielek). 1 Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Nooit problemen gehad met dat open zetten vd kleppen - hebben ze zelfs bij Manthey gedaan. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 58 minutes ago, ir_fuel said: Volgens mij lukt dat zelfs met noselift niet. Dan geraakt de voorkant er wel op maar zitten de uitlaattips tegen de grond. Next up: ass lift. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 52 minuten geleden, Lefty zei: Nooit problemen gehad met dat open zetten vd kleppen - hebben ze zelfs bij Manthey gedaan. Als ge bij een gt86 aan de uitlaatlijn sleutelt (UEL header steken, enkele of dubbele decat) gaat ge dat zien aan de vermogenscurve, gaat de lambda sonde reclameren en wat nog. De motor heeft daar geen last van (of t moest zijn dat er roetaanslag van komt) maar ze gaan wel altijd een andere mapping programmeren. Ik vraag mij af of ze dat bij Manthey ook doen. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 1 minuut geleden, Le Capri Mauve zei: Als ge bij een gt86 aan de uitlaatlijn sleutelt (UEL header steken, enkele of dubbele decat) gaat ge dat zien aan de vermogenscurve, gaat de lambda sonde reclameren en wat nog. De motor heeft daar geen last van (of t moest zijn dat er roetaanslag van komt) maar ze gaan wel altijd een andere mapping programmeren. Ik vraag mij af of ze dat bij Manthey ook doen. Het is logisch dat ze bij andere headers een andere mapping gebruiken he. Dit gaat over de kleppen achteraan voor het geluid. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 14 minuten geleden, Carlito zei: Het is logisch dat ze bij andere headers een andere mapping gebruiken he. Dit gaat over de kleppen achteraan voor het geluid. Dan is het effect minder. Ook logisch. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 23 hours ago, Lefty said: Nooit problemen gehad met dat open zetten vd kleppen - hebben ze zelfs bij Manthey gedaan. Bij Manthey vijzen ze met plezier een ganse lijn op uwe Porsche. Dat wil niet zeggen dat uw fabrieksgarantie niet vervalt. Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 4 hours ago, ir_fuel said: Bij Manthey vijzen ze met plezier een ganse lijn op uwe Porsche. Dat wil niet zeggen dat uw fabrieksgarantie niet vervalt. Het ging me over uw angst voor evtl 'schade' door die veranderende druk. Ik ga er toch van uit dat men daar iets over zou vermelden indien dat zo is. Quote
Gast exTB Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Had het nog niet gezien, maar blijkbaar heeft de Touring toch een vaste vleugel. Handig voor die occasionele trip naar het circuit. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 21 uren geleden, Phil zei: Pff, wa nen johnnybak zeg. http://www.ultratop.be/nl/song/9f3c4/Bert-De-Coninck-&-Fran-Johnny Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 21 januari 2018 Auteur Geplaatst: 21 januari 2018 22 uren geleden, Tom Bentley zei: Had het nog niet gezien, maar blijkbaar heeft de Touring toch een vaste vleugel. Handig voor die occasionele trip naar het circuit. Doet me denken aan Porsche Knokke Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 On 20/01/2018 at 9:57 PM, Lefty said: Het ging me over uw angst voor evtl 'schade' door die veranderende druk. Ik ga er toch van uit dat men daar iets over zou vermelden indien dat zo is. Ja idd. Lijkt me ook nonsens. Het is geen tweetakt. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Hier valt dat opstaande randje wel heel hard op. Tot zover de "pure" lijn. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Hadden het er zaterdag met @Mich en @Brunault nog over...... het aantal kopers dat een GT3 koopt om mee te pronken ipv te rijden stijgt enorm. (Gelukkig zitten die hier niet allemaal voor alle duidelijkheid). Ik heb het gevoel dat dit bij de touring nog meer geldt, het gaat om het "opvallen", hoe raar dat dat ook klinkt tov de spoiler GT3. Voor er een storm van protest uitbreekt: heel wat < > iedereen. 2 Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Denk je niet dat de meeste pauw-achtigen voor een spoilerversie gaan? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 2 minuten geleden, Lefty zei: Denk je niet dat de meeste pauw-achtigen voor een spoilerversie gaan? Nee, voor de touring denk ik. (nogmaals: niet iedereen he) Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Tis buikgevoel, maar het "anders" zijn? De puristen uitstraling pur sang uitstralen? De "speciale" GT3 enz........ doen alsof je niet wil opvallen om op te vallen is ook een kunst he. 1 Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Da's diep! Vraag me af hoeveel tourings we gaan zien. Denk dat de gemiddelde Köningsallee rijder toch liever een vleugel heeft om maximaal ih oog te springen. 1 Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 4 minutes ago, Lefty said: Da's diep! Vraag me af hoeveel tourings we gaan zien. Denk dat de gemiddelde Köningsallee rijder toch liever een vleugel heeft om maximaal ih oog te springen. Valt te zien of je in het oog wil springen bij het gepeupel of de connaisseurs Nu goed, mij zal het aan mijn reet roesten welk publiek welk type prefereert. Sowieso wordt er in die klasse door veel m'as-tu vu's geshopt. Ik wil maar zeggen: er zijn mensen die voor pccb's kiezen omdat de kleur van de klauwen beter past bij de rest, of die voor een 4-wiel aangedreven Carrera gaan omdat ze de doorlopende band knap vinden. Denk niet dat iedereen wakker ligt van rij-eigenschappen, zelfs niet bij een GT3. Uiteindelijk mag je blij zijn dat ze bij Porsche voorlopig nog wat eergevoel hebben, want ze zouden de BMW toer kunnen opgaan en gewoon minder goeie wagens kunnen beginnen bouwen qua sturen, en het zal hun waarschijnlijk nog niet veel schelen in aantal verkochte exemplaren ook. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.