Ga naar inhoud

Nieuwe Daily


Stijnvdl

Aanbevolen berichten

20 minutes ago, Geezer said:

idd, beiden zijn boten imo. Jij vindt van niet?

Dat hangt ervan af waarmee je vergelijkt.

In geen van beide gevallen koop je een dergelijke wagen met de verwachting een sportwagenervaring te hebben.

Als je het objectief bekijkt en je ziet hoe snel je zelfs met een dergelijk grote berline kan opschieten op kleine, bochtige wegen, dan zijn geen van de krachtige berlines (E63, M5, etc) "boten". Wel integendeel.

Feit is wel dat als je er de eerste keer mee rijdt, dat dergelijke wagens precies met u rijden en niet omgekeerd. Maar da's een kwestie van gewenning. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei wabe:

Inderdaad .. 35k per jaar.

Comfort ( met competition package ) : is nog comfortabel te noemen. De mercedes is beter hierin. Maar mij stoort het alleszins niet. Nu aan de andere kant, het is géén Lotus ook niet.

Slecht weer : Ik heb winterbanden erop laten plaatsen. Auto is stabiel en veilig genoeg om nu rond te rijden. 

In ieder geval, ik durf te zeggen dat het het ideale daily is. :inlove:

Vanuit u ervaring, heeft de competition pack meer comfort? 

In de garage vertelde ze me namelijk niet het verkeerde (gebaseerd op de 19inch velgen op de gewone vs. de 20 inch op competition package)

3 uur geleden zei Timo:

De nieuwe zal anders aanvoelen.

Kan zijn, maar maakt geen verschil uit als je moet parkeren in ondergrondse parkings in grootsteden. 

Wetten van fysica blijven spijtig genoeg hetzelfde

2 uur geleden zei Quill:

911 geen optie?

Klanten apprecieren dit spijtig genoeg niet

1 uur geleden zei The Swede:

Ik zou gewoon afgaan op wat de pers aangeeft en wat men hier op AM voorstelt. Kan je niet mee misgaan. 

Daarom ook dat ik dit forum gebruik als een van de bronnen.

Ik neem alles samen in overweging, reviews, eigen tests, dit forum, persoonlijke smaak etc ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Stijnvdl said:

 

Daarom ook dat ik dit forum gebruik als een van de bronnen.

Ik neem alles samen in overweging, reviews, eigen tests, dit forum, persoonlijke smaak etc ... 

:fp:

Als er wel 1 mening is die ik nooit zou volgen, is het wel die van de gezamentlijke kwakkelgemeeschap hier :lolz:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Stijnvdl said:

 

Klanten apprecieren dit spijtig genoeg niet

 

Wees een deftig AM'er. Koop een GT3 (met minder kan je niet buitenkomen) en koop een 218d om dagelijk mee te rijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei The Swede:

:fp:

Als er wel 1 mening is die ik nooit zou volgen, is het wel die van de gezamentlijke kwakkelgemeeschap hier :lolz:

 

 

Laat me zeggen da ik ook wel goede "filters" heb :roll:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2017 om 09:31 zei Stijnvdl:

Ben opzoek naar een opvolger voor de Porsche Macan S als nieuwe daily.

Doe ongeveer 35 000km per jaar en wagen wordt ingeschreven op vennootschap.

Ik wens dus wel wat comfort, alsook de extra duw in de rug op de momenten dat ik het wil.

Daarom zijn de volgende de kanshebbers:

* BMW M3

* Mercedes C63 / C43

* Alpina D3

* Mercedes E43

... Andere?

 

Iemand van jullie ervaringen, iedeeen etc?

 

Ik heb zowel de M3 als de D3, ik neem steeds de M3 als ik Mij wil uitleven.  De Alpina is de betere auto en als familycar simpelweg perfect maar te weinig emotie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2017 om 12:21 zei Stijnvdl:

Net offerte laten maken voor C63. 

Komt toch een dikke 10K duurder uit als M3.

Voordelen:

* Break

* trekhaak

* V8

* 4wd

RWD

Trekhaak is niet mogelijk.

Daarom heb ik een C450 gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei BMWMB:

RWD

Trekhaak is niet mogelijk.

Daarom heb ik een C450 gekocht.

RWD.

trekhaak kan echter wel degelijk.

Staat zelfs op offerte.

21 uur geleden zei Salokin:

Ik heb zowel de M3 als de D3, ik neem steeds de M3 als ik Mij wil uitleven.  De Alpina is de betere auto en als familycar simpelweg perfect maar te weinig emotie.

Idd net daarom neig ik over naar M3. Puur emotie in de wagen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorig jaar gaan rijden met de C63. Ik was behoorlijk teleurgesteld eigenlijk. Ik heb het toen ook neergeschreven. 

C63, motor is top maar de rest....

Ik heb toen "terug" een M4 genomen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jazeker ook Tansanit overwogen, was de andere mogelijke combinatie.

Voor deze gekozen omdat ik Tanzanit in volle licht iets te blauw vond alsook (en vooral) omdat Azurit uniek is op M modellen (of hoge reeks modellen)

maw een "gewone" BMW 3/4 kan je niet met Azurit bestellen wel met Tansanit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Stijnvdl:

maw een "gewone" BMW 3/4 kan je niet met Azurit bestellen wel met Tansanit.

Eigenlijk is dat niet helemaal correct, alhoewel het in praktijk wel zo zal zijn zoals je zegt.

De kleuren die je opsomt (azuritschwarz, tansanitblau en ook citrinschwarz, rubinschwarz, enz.) zijn eigenlijk gewoon een extended kleurenpalet tegen een verhoogde prijs onder de noemer 'Individual'. Dat is gewoon een normaal kleurtje zoals alle andere, maar ze spuiten dat wat minder vaak omdat ze er een hogere prijs voor vragen om het kunstmatig exclusiever te houden. Slim gezien, faut le faire. :-)  Da's eigenlijk pure marketing waar we allemaal in lopen, die dus rendeert. Die kleuren (en zelfs ook het overgrote deel van de echte Individual-tinten, dus de kleuren op staal en kleuren buiten gamma) worden trouwens ook in de gewone lakstraten gespoten, net zoals het gewone zwart en wit en zilver. De occasionele verkoper die dus beweert dat Individual-kleurtjes zo duur zijn omdat de auto van de band wordt gehaald en manueel gespoten worden ... dit zit er ongeveer 20 jaar naast want sinds midden de 90's is dié specifieke activiteit van BMW M GmbH (waaronder BMW Individual ressorteert) geleidelijk afgebouwd en werden Individual-kleuren steeds vaker in de gewone lakstraten gespoten door de spuitrobots. Er is wel een tijdje geweest dat de verplichte omschakeling op lakken op waterbasis niet (goed) te combineren waren met bepaalde (oudere) BMW-tinten waar de klanten soms nog naar vroegen; zo zijn b.v. enkele Individual-tinten met een iriserend effect (zoals messing metallic) gedurende redelijk wat jaren o.w.v. die technische reden niet beschikbaar geweest. Maar ondertussen zijn ze al weer mooi bijgebeend en is "alles" (let op de aanhalingstekens) te krijgen, zolang je maar 't prijskaartje ervan wil betalen. Er zouden wel nog enkele kleine beperkingen zijn naargelang productiesite (bepaalde modelreeksen kunnen gewoon geen Individual lak krijgen omdat de lakstraat van de productiesite er niet op is voorzien OF omdat het zo weinig gevraagd wordt en BMW er gewoon geen ruimte voor voorziet in de productie, zoals bij de laagste reeksen '1 en '2 en X1).

M.a.w. naast het gewone kleurenpalet en naast de uitbreiding daarvan (3, 4 of 5 tintjes "Individual") is er een schier eindeloze reeks kleuren die je kan bestellen, op bijna elke BMW. Je bent niet beperkt tot de kleuren die in de catalogus staan of in de Configurator te vinden zijn. Ook op een gewone '3 of '4. Een 320d in frozen dark blue metallic? Mogelijk. Een 316d touring in azuritschwarz metallic? Kan ook. Een M-kleur op een non-M, b.v. een 418d Gran Coupé in Silverstone metallic? Kan ook.

Maar (en daar heb je gelijk in): omdat het meer kost en de wachttijd nog langer wordt, is de kans klein dat je een non-M '3 of '4 tegenkomt met een Individual-kleur buiten het 'normale Individual gamma'.

En nu 't belangrijkste: azurit is gewoon BONKERS :inlove:  Sommigen zeggen dat dat goed op carbonschwarz trekt maar 't is toch nog wel wat anders, vind ik. Absurd lekkere tint. Zalige keuze, dus. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azurit zalige kleur, vond het wel erg onderhoudsgevoelig. Kwam alleen volledig tot zijn recht als die echt proper was en de volle zon erop stond. In belgië liever tanzanit eigenlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei gTa:

...

En nu 't belangrijkste: azurit is gewoon BONKERS :inlove:  Sommigen zeggen dat dat goed op carbonschwarz trekt maar 't is toch nog wel wat anders, vind ik. Absurd lekkere tint. Zalige keuze, dus. :-)

Thx voor de uitleg, duidelijk en it all makes sense ;) 

1 uur geleden zei wabe:

Competion Pack genomen?

neen, was initieel de bedoeling, maar kon de uiterlijke kenmerken (zwarte onderdelen) moeilijk apprecieren.

Ook kwam het nog een pak duurder uit zeker omdat ik de andere opties, in mijn geval, niet nodig achtte:

* uitlaat, ik wil net zo weinig mogelijk geluid binnenin gezien de km dat ik hiermee doe

* 19pk meer -> whatever zijn wel goedkopere wegen ;) 

* adaptieve heb ik wel genomen apart

* zetels binnen vind ik niet mooi

* zwarte nieren op een donkere auto vond ik persoonlijk TE

* comfort: heb het zelf getest + navraag gedaan bij 3 verschillende BMW personen die me allemaal bevestigen dat in comfort mode competition pack met 19 inch geen verschil maken.
ikzelf kon het idd ook niet ontdekken/voelen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Stijnvdl said:

neen, was initieel de bedoeling,

Gelukkig wordt je wagen geleverd in een goed seizoen om je voor te bereiden op regen- en herfstweer. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ICM:

Gelukkig wordt je wagen geleverd in een goed seizoen om je voor te bereiden op regen- en herfstweer. :D

 

idd :D maar gisteren, in de regen, met competition pack gereden op wagen met winterbanden, eveneens deze wagen kreeg zijn vermogen niet op een deftige manier op de grond.

een set goede banden en gezond boerenverstand helpt soms meer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid