Ga naar inhoud

Nieuwe Daily


Stijnvdl

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei gTa:


Ik gok er op dat de lci non-compi ook een verfijnde afstelling mee krijgt. Hopelijk. Zou stom zijn mocht lci enkel cosmetisch zijn, zeker omdat de auto wereldwijd wel enige incoherentie en te weinig finetuning wordt aangewreven. Ideaal moment nu.

dit verwacht ik ook wel een beetje.

Volgens hoofd van technische dienst, is vooral bij competition pack de ophanging gefinetuned, ter ondersteuning van de 20inch velgen welke standaard komen.

voor de rest zou volgens hem er geen verschil zijn tss LCI en competition (buiten cosmetische zaken en de 19pk) ook niet qua comfort als men bij de 19inch velgen blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Stijnvdl said:

dit verwacht ik ook wel een beetje.

Volgens hoofd van technische dienst, is vooral bij competition pack de ophanging gefinetuned, ter ondersteuning van de 20inch velgen welke standaard komen.

voor de rest zou volgens hem er geen verschil zijn tss LCI en competition (buiten cosmetische zaken en de 19pk) ook niet qua comfort als men bij de 19inch velgen blijft

Er zit verschil op de wijze waarop de sper werkt... Daar ben ik zeer zeker van. 

De non comp pack had last van het zwaaien van de kont op het nat. Nu is dit veel minder, de auto lijkt meer stabiel en sneller grip te vinden. Ophanging is veranderd en de uitlaat maakt meer lawaai.

Voor mij is de M4 er beter van geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei wabe:

Er zit verschil op de wijze waarop de sper werkt... Daar ben ik zeer zeker van. 

De non comp pack had last van het zwaaien van de kont op het nat. Nu is dit veel minder, de auto lijkt meer stabiel en sneller grip te vinden. Ophanging is veranderd en de uitlaat maakt meer lawaai.

Voor mij is de M4 er beter van geworden

Nu begin ik echt te twijfelen om bestelling aan te passen en comp pack bij te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei flupke73:

'k zou daar niet over twijfelen

ofwel een 340i of wel een M3cp

 

afspraak is gemaakt morgen in garage om bestelling aan te passen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Stijnvdl said:

afspraak is gemaakt morgen in garage om bestelling aan te passen ;)

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. 

Persoonlijk twijfel ik er niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Stijnvdl:

bestelling aangepast. Competition pack is toegevoegd

Lijkt me een goeie zet. Er is niks bekend over upgrades in afstelling van de non-compi LCI M4 (wij kunnen wel gokken...), maar wat wel geweten is is dat de Competition een duidelijk coherenter rijgedrag heeft en een minder "binair" gripbehoud/-verlies door z'n andere afstelling van dempers/vering/sperdiff.

Met de 20", of nam je de "gratis downgrade" naar de 19"? Sommigen kunnen bijna niet anders dan die downgrade te nemen, omdat ze niet over de nogal uitgesproken styling van de 20" kunnen. Maar ergens kan het ook niet anders dan dat de auto op de 19" minstens even goed, zoniet een tikje beter, rijdt dan met die 20". Ben even aan het zoeken naar de gewichten van de velgen, ga er dan nog 'es de gewichten van de banden ook bij puzzelen.

Edit: ik vind niet meteen iets over het gewicht van de 20". Iemand een link naar een bron die dat gewicht vermeldt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder het gewicht van de velgen met banden:

20" 666M
voor: 23,12kg
achter: 25,52kg

19" 437M
voor: 20,82kg
achter: 22,61kg

18" 513M
voor: 19,96kg
achter: 21,89kg
 

Bron:
http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1247637
http://ee.drivepe.com/threads/swapped-my-513m-for-666m-wheels-weight-comparison.5192/
http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1020511
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij voor de moment op 19 duimers met een cp... persoonlijk heb ik liever de 20 duimers.. En het gewicht van de velgen... ik denk dat niemand hier "piloot" genoeg is om 1 of 2 kg per velg te merken.  Op 20 duimers rolt de band minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de 19 inch "downgrade" genomen, met onze goede belgische wegen geeft dat toch iets meer zekerheid ...

ook ben ik niet zot van het 20inch design en toch meer comfort met 19inch

ondertussen ook levertermijn bekend, eind mei.

aangepast door Stijnvdl
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke keuze man. Maar waarom zeggen mensen hier FL? Alleen de M4 heeft toch recent een FL gehad? De M3 had dat toch al een tijdje?

Zot fijne kleuren ook gekozen. Wat is eigenlijk de meerprijs van azurit tov bijvoorbeeld Carbon zwart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei wabe:

Ik rij voor de moment op 19 duimers met een cp... persoonlijk heb ik liever de 20 duimers.. En het gewicht van de velgen... ik denk dat niemand hier "piloot" genoeg is om 1 of 2 kg per velg te merken.  Op 20 duimers rolt de band minder.

1 of 2 kg waarschijnlijk niet, neen (of misschien enkel tussen de oren), of toch niet qua "prestaties" (misschien wel inzake kloppen/doorslaan op slechte wegen, dwarsrichels, putdeksels e.d.) maar méér wel.

Had gekund, hé. Sommige BMW-wielen zijn echt looodzwaar en je kan ze 't niet altijd van hun looks aflezen (en ook omgekeerd, trouwens: sommige velgen met een eerder vol design die je terugvindt op gewone modellen blijken dan verrassend genoeg bijzonder licht te zijn). Vandaar dat ik het vroeg. X5. haalt aan dat die 20" met banden 23 kg (vooraan) en 25 kg (achteraan) wegen met banden, da's toch al bijna 4 kg meer dan de 18". Maar die rijden dan weer helemaal anders, wegens meer bandflank, zoals je zegt.

Net even gekeken, en een Michelin Pilot Supersport in 20" M3-maten weegt toch snel rond de 11 kg (vooraan) en 12,5 kg (achteraan), dus als je significant minder wil gaan wegen (zodat iedereen met een béétje feeling het echt wél gaat voelen), let's say 5-6 kg minder per wiel, dan moet je al naar velgen gaan kijken van een 8 kg per stuk en dat is bijzonder weinig. Dan kom je uit bij een type BBS FI-R aan 1.750 EUR per velg. :shock: Slik. Op een M3/M4, au fond toch een wegauto, denk ik ook niet dat dat nog een (naar bruikbare extra performance) verantwoordbare keuze is.

 

That said, de looks in acht nemend, de gewichtsverschillen en het aanbod aan banden in de betreffende maten ... ik zou dan op een Competition ook downsizen naar de 19". Je hebt meer keuze qua banden, ze zijn goedkoper, ik denk niet dat het "rollen" van een serie35 band zo veel slechter zal zijn dan die van een serie30 band, en de velgen wegen toch een stukje lichter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ze best graag, ja, omdat ik wel houd van kruisspaakvelgen. Ze zijn nu ook leverbaar in een donkerder variant? Denk dat dat best knap moet zijn.

Maar ik weet niet of ik ze zou willen op "mijn" M3/M4. Op zo'n kot zou ik graag aftermarket gaan. BBS lonkt, ik heb daar zo'n zwak voor. :oops: Al zou ik de prijs voor een FI niet willen leggen. En die CI-R, dunno yet.

Misschien de donkerder variant dus, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei iRicky:

Heerlijke keuze man. Maar waarom zeggen mensen hier FL? Alleen de M4 heeft toch recent een FL gehad? De M3 had dat toch al een tijdje?

Zot fijne kleuren ook gekozen. Wat is eigenlijk de meerprijs van azurit tov bijvoorbeeld Carbon zwart?

F80 heeft een bijkomende LCI-light gehad, nieuwe koplampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei gTa:

Ik zie ze best graag, ja, omdat ik wel houd van kruisspaakvelgen. Ze zijn nu ook leverbaar in een donkerder variant? Denk dat dat best knap moet zijn.

Maar ik weet niet of ik ze zou willen op "mijn" M3/M4. Op zo'n kot zou ik graag aftermarket gaan. BBS lonkt, ik heb daar zo'n zwak voor. :oops: Al zou ik de prijs voor een FI niet willen leggen. En die CI-R, dunno yet.

Misschien de donkerder variant dus, ja.

Op Weeze was er dit weekend een M4 met BBS'en onder, zag er echt super dik uit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid