Ga naar inhoud

BMW G31 5 Reeks Touring


Stancke

Aanbevolen berichten

21 hours ago, gTa said:

Iemand van de BMW-boys een zinnige verklaring voor deze anomalie?

De 530d (RWD) touring is de enige van de touring diesels die met de 9WR en 931 opties (welke zijn dat, trouwens, want de optielijst vermeldt die niet) minder verbruikt dan met de andere wielsets. Bij de andere motorisaties (en ook bij de benzines) zijn dat de 2 wielsets waarmee de auto 't meest verbruikt.

Foutje in de catalogus?

Wat zijn 9WR en 931? Fotootje?

Hinweis zur Abholung mit Winterrädern: Für den Zeitraum Oktober bis April bieten wir Ihnen die Möglichkeit, Ihren neuen BMW in der BMW Welt mit Winterrädern ab Werk abzuholen (SA 9WR).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere bandenmaat.

Wss komt de 530d standaard op bredere banden, dus smallere winterbanden = minder verbruik

Andere komen op dezelfde maat, dus winterband verbruikt meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Carlito:

Andere bandenmaat.

Wss komt de 530d standaard op bredere banden, dus smallere winterbanden = minder verbruik

Andere komen op dezelfde maat, dus winterband verbruikt meer.

Awel, nee, ze verbruiken allemaal méér, tenzij de 530d, die verbruikt dan plots minder. Zou even moeten zien hoe het bij de berline is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel ja, de 530 zal standaard op breder zomerrubber staan, en als je die op winter besteld zal dat dezelfde smalle maat worden dan de andere motoren, hence daar lager verbruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, sorry, klinkt allerminst logisch. 530d heeft dezelfde banden als de 530i (en mogelijks de andere ook), voor zover ik weet. Ik blijf vermoeden dat het gewoon een fout is in hun documentatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was bij de F10 ook al. Er werd een verbruik beloofd van 5,8 liter, maar dat mochten ze mij toch eens voordoen hoe ze dat kunnen halen. Zelfs in 'slak' 'eco' modus ben ik nooit onder 6,8 liter geraakt.

Die cijfers boeien mij dus niks, want ze kloppen sowieso niet met de werkelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het wel, maar ik wil er maar op toekomen dat die cijfers sowieso niet juist zijn, los van het feit of er een fout in de cijfers staat.

Ik kijk dus nooit naar die cijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vriendin stond dat ook. Don't touch.. haha
Maar on topic: Ik vind een type aanduiding niet perse storend.

Was het niet 'don't stop' ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We hebben dringend @BMWMB nodig die op die nieuwe '5 eindelijk eens een velg legt die wat breed oogt. Zelfs de 20" optionele BMW-velgen ogen zo smal, jammer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid