Ga naar inhoud

Vaag stuurgevoel en instabiele vooras


Maxime S

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei gewoon ik:

dat kan, maar dan zijn ze toch vergeten enkele bouten en moeren vast te zetten.

of je zou een borduur (of iets dergelijks) geraakt moeten hebben

Voor zo ver ik mij herinner ben ik nergens tegen of in gereden, dus dat kan al bijna niet.

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zouden u velgen ook krom moeten zijn als het van een borduur is.

Ik zou het zoals nu door de bandencentrale laten doen en 2 banden en kosten van de uitlijning terug te krijgen bij uw garagist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat rijgedrag dermate afwijkt van er voor vraag ik me toch af of enkel uitlijnen soelaas zal brengen. Klinkt me eerder alsof er ergens speling op zit en je daarmee geen duidelijke feedback krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Maxime S:

Straks ga ik naar de bandecentrale.

Wat ik me afvraag: stel nu dat daar duidelijk wordt dat de uitlijning van de auto niet of verkeerdelijk werd gedaan en mijn voorbanden door die reden fel afgesleten zijn.
Heb ik dan een verhaal tegenover de garage? Want zoals het er nu naar uitziet, mag ik twee nieuwe voorbanden kopen vrees ik...
Ik bedoel: zou men in de garage bvb kunnen zeggen dat ze de uitlijning correct gedaan hebben, maar de waardes aangepast zijn door mijn rijstijl?

 

Dan zeg je: mag ik het uitlijnrapport even aub, dan kunnen we samen de waardes even vergelijken met de huidige uitlijning.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn uw banden zo hard verkeerd afgesleten op amper 1 maand?

dan moet dat toch visueel ook al zichtbaar zijn dat uw wielen compleet verkeerd staan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de "restauratie" van mijn 16v stonden ze ook helemaal verkeerd en dat zag je. 10km mee gereden: de banden piepten als ik stilletjes een bocht nam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn uw banden zo hard verkeerd afgesleten op amper 1 maand?
dan moet dat toch visueel ook al zichtbaar zijn dat uw wielen compleet verkeerd staan?
 


No way. Dat zie je ni op zicht. Niet noodzakelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai... leuke middag gehad :o

Zoals gemeld, had ik vanmiddag een afspraak met de bandencentrale voor uitlijning.

Man begint er onmiddellijk aan, nadat ik mijn probleem had uitgelegd.
Na enkele minuten krijg ik al direct een reactie van 'amai wat is er hier gebeurd'.
Ik ken er geen bal van, dus vraag de man om uitleg en toont me onderstaand beeld:

IMG_9679.JPG

 

Blijkbaar staat het spoor vooraan dus volledig open. Met het blote oog niet te zien, maar bovenstaande waardes blijken dus dramatisch slecht te zijn.
Hij vraagt me of ik zeker ben of ze de wagen weldegelijk uitgelijnd hebben na de vervanging van het stuurhuis.
De voorbanden zijn aan de binnenkant zijn dan ook volledig weggesleten, terwijl er aan de buitenkant nog 4-5 mm zit.

Achteraan zit alles binnen het aanvaardbare, aldus de man.IMG_9680.JPG

 

Na zijn uitleg, begint de man de auto opnieuw af te stellen, volgens de juiste waardes.

Blijkbaar doe je dat eerst achteraan, en dan vooraan.
Eenmaal hij aan de vooras wil beginnen, roept hij nog luider 'AMAI, wat is dat hier'.
Man staat nogal geschokt onder mijn auto te gapen en wat blijkt...
de twee moeren die de stuuras aan de voorwielen moeten vastzetten (of zoiets...)  blijken gewoonweg te ontbreken. :o

IMG_9682.JPGIMG_9683.JPG

 

Die man kijkt me echt geschokt aan en vraagt me of ik hier al lang mee rondrijd, waarop ik antwoord dat het toch zeker al een 5000-6000 km zo moet zijn.
Ik ben immers vorige maand nog naar Oostenrijk gereden, volgeladen met 4 man aan boord en af en toe op 250 gepiekt op de Autobahn.
 

Die man kijkt me nog meer in shock aan en zegt dat dit levensgevaarlijk is en weigert nog iets aan de vooras te veranderen. Hij vreest dat het nog losser kan komen als hij er begint aan te draaien en raadt me aan mijn dealer te bellen. Zo gezegd zo gedaan en de dealer raadt me aan om de auto asap binnen te steken.
Eerst nog een offerte ontvangen van Qteam voor 2 nieuwe banden en de kost van hun werkzaamheden. Hij vindt dat de dealer dit moet betalen, omdat dit echt om een ernstige fout gaat! 
Heeft daarenboven nog eens een gedetailleerd verslag geschreven dat ik in de garage kan afgeven. Het moet gezegd: chapeau voor die kerel, deed zijn werk echt prima!

Daarna dus naar de dealer gereden en auto daar achter gelaten.
Straks mag ik er terug om...
Ze waren best meegaand en zullen zien om me gratis twee nieuwe banden te geven en hopelijk betalen ze ook de kost van de bandencentrale.
Overal dus eigenlijk best wel goed gediend geweest, maar het frustreert me enorm dat ik dit probleem al 2 keer gemeld heb en ze het niet deftig genomen hebben.
"steek de auto dan ne keer binnen". En als ik dat dan doe, zijn ze er mee gaan rijden in plaats van hem eens te onderzoeken om dan te horen te krijgen dat ik binnen twee weken opnieuw moet langs gaan. Hoeveel uren ik hierdoor al niet verloren ben!!?? :o

 

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ga ik weer komen met mijn easy-talk, maar dat is dus de reden dat élke auto die na een herstelling bij ons of iemand anders met soortgelijke klachten komt op de brug gaat op het onderstel te controleren. Fouten maken is menselijk, het zou niet mogen maar het gebeurt wel.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

die wagen is wel degelijk uitgelijnd geweest na vervanging stuurkolom, maar deze 2 belangrijke bouten zijn ze vergeten in te draaien... jammer en pijnlijk voorval dat bovendien heel slecht had kunnen aflopen.

BTW, achteraan zou ik die eerder ietsje "open" laten zetten ipv "toe" of "neutral"... een achtertrekker trekt bij gasgeven automatisch een beetje toe als gevolg vd krachten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Mich said:

die wagen is wel degelijk uitgelijnd geweest na vervanging stuurkolom, maar deze 2 belangrijke bouten zijn ze vergeten in te draaien... jammer en pijnlijk voorval dat bovendien heel slecht had kunnen aflopen.

Vind ik dus ook, je zou zo uw auto maar eens tegen een boom parkeren in de regen. Best een stevig foutje eigenlijk. Missen is menselijk, maar ik zou dat toch zo niet laten. Al uw kosten vergoeden is al het minste, maar als je zo gaan skiën bent :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Mich:

die wagen is wel degelijk uitgelijnd geweest na vervanging stuurkolom, maar deze 2 belangrijke bouten zijn ze vergeten in te draaien... jammer en pijnlijk voorval dat bovendien heel slecht had kunnen aflopen.

Daar sie, wel uitgelijnd. kan dus ook. Maar een uitlijning die snel verloren gaat omdat ze niet vastgezet is. Misschien was die in de bergen nog te doen.Twee volle graden uitspoor zou al kunnen zichtbaar zijn op het oog.

Nu zie ik trouwens pas wat voor auto het is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei erq:

Als dat rijgedrag dermate afwijkt van er voor vraag ik me toch af of enkel uitlijnen soelaas zal brengen. Klinkt me eerder alsof er ergens speling op zit en je daarmee geen duidelijke feedback krijgt.

:noparty:

Djeezees wat een verhaal. De intiële fout daar zou ik zelf niet eens zo kwaad om zijn. Maar om tot 2x toe afgescheept te worden terwijl achteraf blijkt dat er wel degelijk iets levensgevaarlijks scheelt... Ik weet niet of ze mij daar nog terug zouden zien eerlijk gezegd.

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

wtfffff

 

Bij Monserez? Wat een prutswerk. Dus na het vervangen van je stuurhuis heb je er nog 5000km mee gereden?

Absurd trouwens dat ze u wegsturen terwijl die auto een gevaar is om mee op de baan te komen. Dat is pure nalatigheid van de garage. Maar als je wil vertrekken met versleten remblokken of banden moet je een formulier tekenen dat het op eigen verantwoordelijkheid is :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond de auto terug gaan ophalen.
Auto stond klaar met 2 gratis nieuwe voorbanden (Michelin Pilot Alpin) en (uiteraard) een uitlijning die deze keer wel correct is.
Daarenboven nog een cadeau'tje gekregen ter compensatie.
Ze hebben echt hun best gedaan om de wagen nog klaar te hebben. Dat is geen sinecure als je de wagen op vrijdagmiddag 15u15 binnensteekt!

Ik ben blij dat het probleem van de baan is en vooral... dat de auto weer normaal stuurt! Heb nu eindelijk dat gevoel terug van voor die stuurhuis-vervanging :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Miljaar :lolz: bijna 2 graden open, vooraan :D  Verschil l/r was ook stevig, 44 minuutjes links maar ne graad en 8 minuten rechts, wow. Dat moet belabberd aangevoeld hebben.

Achteraan een minuutje open, da's al OK, 'k zou daar zoals Mich zegt niet bang van zijn van nog een paar minuutjes bij te steken. Ge gaat dat, met uwe rijstijl, best kunnen appreciëren.

Camber vooraan leek me redelijk, zou nog wat negatiever mogen (tenzij ze echt binnen toleranties een klein beetje toespoor gestoken hebben). Achteraan staat dat wel wat teveel positief (zeker als je ziet dat z'n sporing achteraan quasi neutraal stond).

Heb je de resultaten van de uitlijning meegekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2017 om 18:00 zei Carlito:

Hier ga ik weer komen met mijn easy-talk, maar dat is dus de reden dat élke auto die na een herstelling bij ons of iemand anders met soortgelijke klachten komt op de brug gaat op het onderstel te controleren. Fouten maken is menselijk, het zou niet mogen maar het gebeurt wel.

 

Ja, maar die beide bouten zijn in de fabriek verplicht te documenteren dat die met het juiste koppel vastgezet zijn. Ik zou er dan van uit gaan dat de dealer dat ook moet doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid